ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Witam.
Czy do silnika 4,0 pasują tylko skrzynie AX 5 (w modelach do 1989 roku) oraz AX 15 (w późniejszych modelach)? Interesują mnię ręczne skrzynie.

Pytam ponieważ od pewnego czasu poluję na zestaw silnik 4,0 + reczna skrzynia. Chciałem kupić "zapakowane" w całe auto i rozebrać, ale ciężko cokolwiek znaleźć, najtańszy obecnie XJ w takiej konfiguracji kosztuje ponad 10 tyś, a to dla mnie za dużo.

Ponieważ silnik 4,0 z całym osprzętem można kupić już za +/- 2 tyś. to pomyślałem, żeby jednak kupić osobno silnik i skrzynię.

Tyle, że wiem, że AX 5 jest za słaba (skoro rozleciała mi się przy silniku 2,5l to co by było z 4,0...) za to AX 15 za nic nie mogę nigdzie znaleźć do kupienia...

Może jest jakaś "trzecia droga" ?


Lob19, mam do sprzedania skrzynię manualną z VM 96r.
Pasuje do 4.0
Lob19, taki jeden kruczek- komputer silnika jest inny do skrzyni manualnej, inny do automatu. Więc musisz kupić silnik i tak z auta z manualem.
Coś tu namiszałeś z tymi skrzyniami... dałbym sobie głowę uciąć, że AX5 chodziłow XJ i YJ z 2.5B, a z 4.0 AX15 właśnie i w starych rocznikach BA10/5, tak jak z 4.2 w YJ

[ Dodano: 2009-05-11, 23:46 ]



dałbym sobie głowę uciąć,

... ii bym teraz nie miał głowy....
oczywiście żarty... dobrze kmiecioo prawi...

ax5 była jeszcze w VMie ponadto...

nie ma ktoś rozwalonej AX5 na zbyciu? interesuje mnie sam wybierak 1,2 biegu...
kmiecioo w FAQ na forum w temacie o skrzyniach jest napisane, że wczesne wersje XJ i YJ chodziły ze skrzynią AX 5 (do 1989 roku)...

mendelmax - cenna uwaga, masz pomagasa. Ale jeszcze pytanie - czy cały silnik musi byc w takim razie z auta z manualem czy wystarczy zmiana komputera..?
Bo jeśli to pierwsze to pozostaje polowanie na całe auto (chce i silnik i skrzynie), a o te ciężko w rozsądnej cenie...
Jak odróżnic skrzynię AX 5 i AX 15?
Mam 2 skrzynie z VM 96 i 2000r, ale nie mogę odnaleśc symbolu na skrzyni.
Wizalnie obie sa chyba takie same.

czy cały silnik musi byc w takim razie z auta z manualem czy wystarczy zmiana komputera..?
Starczy komputer, acz z drugiej strony, właśnie zdałem sobie sprawę, że jeśli kupisz starszy model, który w oryginale był ze skrzynią trzybiegową, lub taki z XJ to nie będzie to sprawiało problemów. Bo jak był z 42RE to PCM nadzoruje tam skrzynię, więc jej brak może mu się nie spodobać. Tu znowuż jednak dochodzi kwestia taka, że OBD I nie będzie robił problemów, a OBD II już tak.

Natomiast i tak musisz szukać PCM z OBD I, bo z OBD II nie dasz sobie rady, więc problem nie jest dla ciebie istotny.

Reasumując- miałem rację, ale się myliłem

Reasumując- miałem rację, ale się myliłem

Dobre to Zupełnie jak nasz były prezydent, "nie chcem ale muszem"
Hm.. Na oku mam silnik z 1990 roku.
Cytując forumowe FAQ: "The AW4 four speed automatic transmission was used in 1987 to 1990 Jeep Cherokee (XJ)" czyli najprawdopodobniej był ze skrzynią AW4. Swoją drogą gość skrzynię też sprzedaje, więc można by go spytać, a nóż coś wie..
Tyle, że ja nadal nie wiem, czy komputer z silnika, który był ze skrzynią AW4 pogryzie się z ręczną skrzynią czy nie?
Lob19, spojrzałem na schemat elektryki i moim zdaniem komp silnika 4.0 będzie działał niezależnie czy będziesz miał skrzynie manualną czy automatyczną.

Jedyna różnica w podłączeniu elektryki ECU to lampka "upshift" - czyli podpowiedź, że już czas zmienić bieg na wyższy w manualu. W kompie z automatu pewnie nie ma tej funkcji.

Jeżeli zaś chodzi o OBD1 lub 2 to w XJ do 1997 komp silnika w żaden sposób nie komunikuje się się kompem skrzyni, więc tak naprawdę nie wie on jaka skrzynia jest zamontowana w aucie. Natomiast może się zdarzyć, że jest trochę inne sterowanie mieszanką paliwa dla manuala czy automatu - tak tylko gdybam.

Podsumowując jeżeli masz dowolny komp do 4.0 do 1997 (może i późniejsze) to możesz uruchomić silnik z dowolną skrzynią - takie jest moje zdanie.
zuzu - pomagasek
Hm... no to w takim razie w silnikach moge przebierać. Tyle, że kupno skrzyni wydaje się rzeczą zbliżoną do niemożliwości..
Chyba jednak pozostaje dalsze szukanie całego auta...

w żaden sposób nie komunikuje się się kompem skrzyni
Komunikuje się nieco w kwestii położenia selektora- silnik chce wiedzieć kiedy jest na N, żeby obniżyć obroty biegu jałowego. Ale to taki niuans tylko.

Odnośnie OBD chodziło mi o kompy z ZJ, tam zainstalowanie AW4 powoduje, że PCM nie ma danych od skrzyni 42RE, więc trochę głupieje (bo jak już pisałem, w ZJ to PCM steruje skrzynią). Poza tym wywala kontrolkę OD/off, ale zdałem sobie potem sprawę, że w YJ i tak jej nie ma, więc ten problem nie istnieje.

Z drugiej strony, to czemu pozbawiać się automatu? Przecież ta skrzynia jest niemal idealna... A podłączenia elektryczne wcale nie są takie trudne. Z Qubusem zajęło nam to dwa dni roboty bez specjalnego pośpiechu

Komunikuje się nieco w kwestii położenia selektora- silnik chce wiedzieć kiedy jest na N

No to zależy od rocznika - ECU 1996 i pewnie późniejsze już nie patrzy nawet na to, ale 1991-1995 rzeczywiście miały taki pin. W manualnych skrzyniach ten pin był na stałe zwarte do masy.

Z drugiej strony, to czemu pozbawiać się automatu? Bo jak popatrzysz na YJ od dolu to pewnie zauwazysz ze miejsca pod nim jest nader skapo a to nieco kaplikuje pare spraw
Body lift, Twin double cardan + SYE i po problemie

A tak serio, to o ile skrzynia manualna jest mniejsza? Bo szczerze mowiąc na oczy nigdy w jeepie nie widziałem

A tak serio, to o ile skrzynia manualna jest mniejsza? Bo szczerze mowiąc na oczy nigdy w jeepie nie widziałem
Róznica samej skrzyni to 7,5cm, nie biorąc pod uwagę obudowy sprzęgła.
Automat ma 50cm, manual 42,5cm
Czemu ręczna skrzynia? Ponieważ nie wierzę w skuteczność automatu w terenie. Póki się jedzie do przodu - ok, ale jak się gdzieś zatrzyma i trzeba auto rozbujać przód-tył to tylko ręczna. Jeżdżąc trochę w terenie nauczyłem się zmieniać bieg z jedynki na wsteczny w czasie jaki zwykły kierowca potrzebuje na zmianę z jedynki na dwójkę. Pokaż mi automat który to zrobi...
Poza tym - automat jest skomplikowany a ja stawiam na proste rozwiązania.
Lob19, nie wiem jak długo jeździsz w terenie, ja jeżdżę automatem i uważam, że nie ma lepszego rozwiązania.

A ja znam wielu włascicieli Land Cruiserów, Land Roverów, czy Patroli, którzy też jeżdża w trudnych rajdach i nie myślą nawet o zmianie na automat. No i ja do nich należę. Skrzynia automatyczna sprawia, że nie mam kontaktu z samochodem, i on robi to co chce a nie to co ja chce.
Ale o wyższosci manuali nad automatami i vice versa już 10 tematów było, a tutaj raczej nie o tym miało być.

Po prostu chciałbym w moim Wrangu mieć 4 litry z manualem, a że AX-15 kupić się raczej nie da to...? Koniecznie trzeba szukać całego samochodu czy może da się cos pasującego zmotać?

Czemu ręczna skrzynia? Ponieważ nie wierzę w skuteczność automatu w terenie. Póki się jedzie do przodu - ok, ale jak się gdzieś zatrzyma i trzeba auto rozbujać przód-tył to tylko ręczna. Jeżdżąc trochę w terenie nauczyłem się zmieniać bieg z jedynki na wsteczny w czasie jaki zwykły kierowca potrzebuje na zmianę z jedynki na dwójkę. Pokaż mi automat który to zrobi

Każdy.
Przed XJem miałem Omegę z automatem. W instrukcji obsługi samochodu była opisana technika "rozbujania" poprzez przełączanie pomiędzy D i R (czyli do przodu i wstecz). Świetnie działało i z niejednego zaśnieżonego parkingu udało mi się w ten sposób wyjechać. W XJcie też działa świetnie. W dodatku sprzęgłem nie trzeba operować.
Jeździłem kilkoma automatami (Mercedes Viano, Audi Q7, Pontiac TransSport SE) i w każdym z nich zmiana z "D" na "R" zajmowała zdecydowanie zbyt dużo czasu. No i czas pomiędzy przyciśnięciem gazu a przełożeniem mocy na koła (przyspieszeniem) był we wszystkich (nawet w nowym Q7 w trybie "S" ) zdecydowanie zbyt długi..
Po prostu nie lubie automatów

Pokaż mi automat który to zrobi...
Kiedy jesteś w stanie wpaść?

Tak serio, to moim zdaniem wszystko jest tylko kwestią zrobienia odpowiedniego sterownika (sekwencyjnego) i pomijając oczywiście kwestię odporności, w której manual musi być górą, to wydajność może być dla manuala deklasująca.

Ale topic nie o tym

Różnica w długości wydaje się faktycznie być tym, co zdeterminuje kwestię tej przeróbki
Acha - no i manual ma lepsze przełożenia i ponoć mniejsze spalanie (które przy mojej ciężkiej nodze tz. miękkim pedale gazu i tak bedzie pewnie oscylowac w okolicach 23 litrow w miescie)
Lob zadaj sobie jeszcze pytanie dlaczego masz zepsuta skrzynie, reduktor, silnik sprzeglo i pewnie jeszcze pare innych rzeczy?! Dlatego ze masz ciezka noge i manual .... Jak mialem wranglera 2.5l z manualem to co chwile cos zarznalem. To sprzeglo to poduche pod skrzynia most itd. Kupilem angola Xj'ta z 4litrowym motorkiem i automatem aw4 na przekladke i od tamtej pory mam spokoj Uwierz nam ze automat w terenie to złoto, a co najwazniejsze zmniejsza Ci sie koszta zakupu silnika, skrzyni i napraw w przyszlosci

[ Dodano: 2009-05-15, 01:39 ]



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting