ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Czołem wszystkim, robię małą sondę.

Otóż postanowiłem w ramach swojego hobby zająć się pisaniem na potrzeby naszej społeczności różnych artykułów o tematyce technicznej, bo niestety różne wypowiedzi na forum toną w otchłani postów.

Obecnie zrobiłem po 3 nieprzespanych nocach pierwszy, taki próbny, zatytułowany "Napęd 4x4 - co to takiego do jasnej cholery?". 16 stron opisu możliwie łopatologicznego wszelkich systemów (nie tylko jeepowych) z rysunkami itd. Dostępny do przeczytania tu: http://jeepnieci.pl/publicystyka.html

W dalszych planach mam następujące pomysły:
a) skąd wziąć moc- podstawy budowy silników spalinowych
b) skąd wziąć więcej mocy- podstawy tuningu
c) Fizyka prowadzenia, czyli "po co mi zawieszenie?"

Powiedzcie mi, czy w ogóle interesowałoby was czytanie czegoś takiego? Jeśli tak, to co interesowałoby was najbardziej? Wszelkie propozycje mile widziane, jesli tylko będę coś wiedział na dany temat i/lub mógł zdobyć literaturę do napisania, to chętnie się podejmę


proste, ze sie przeczyta
Literatury "poważnej" jest od groma w tym temacie, ale dla ass-ów technicznych (czyt. osiołków) mało. Myślę, że tego potrzeba. Głównie lekkiego przekazu. Nie wszyscy kończą politechnikę.
pisz i to szybko


mendelmax, To : http://www.jeep.org.pl/fo...ghlight=#396486 powinno byc w zrob to sam ,tak m i sie wydaje ,a po za tym to pomysl a w szczegolnosci to: Fizyka prowadzenia, czyli "po co mi zawieszenie?"
siur że się przyda. poza tym może przydałby się jakiś jeepnięty słownik? ostatnio czegoś szukałem na jakimś głupkowantym forum komórkowym i że mało w tym temacie jestem to bardzo pomaga. więc może taki wynalazek też ograniczyłby niekończące się pytania o np kluczykowanie

Głównie lekkiego przekazu. Nie wszyscy kończą politechnikę.
No tak właśnie się staram. Czasem niestety nie da się tego uniknąć i trzeba jakimś wzorem się podeprzeć.

Dziś robiłem test na mojej matce. Ogólnie zasadę pracy dyfra załapała, ale z torsenem to już ni cholery

mendelmax, jest jeden temat który mi się marzy łopatologicznie i podejrzewam, że czytelników miał by od groma, ale nawet ktoś tak WIELKI umysłem jak Ty nie da rady. A tytuł mógł by być np. taki: Jak do k....y nędzy ustawić atak w moście
Na to też chciałem się targnąć, ale wpierw muszę przejść tą bolesną ścieżkę samodzielnie. Narzędzia już mam, jak tylko uda mi się wyprostować most lub znaleźć nowego dawce, to przystępuję do walki. Mam przed tym stresa większego niż przed maturą
mendelmax, Jak będziesz się brał do operacji to jestem gotów przyjechać i zostać instrumentariuszem. Poważnie. Mogę nawet przywieść pacjenta w wieku D30. Bo swojego jednak chcę reanimować. Ale się boję

jesli tylko będę coś wiedział na dany temat
mendelmax, przeciez ty wiesz wszystko na każdy temat dotyczący oczywiście jeepa

A co do artykułów to dawaj je chętnie poczytam i przyswoję twoja wiedzę
dawaj, dawaj
mnie najbardziej interesuje opcja-więcej mocy
mendelmax, bardzo fajny pomysł, podoba mi sie 2 temat.
Pisz, bo chetnie poczytam.

Więc pomyślałem, że taki przekaz w formie skróconej i łopatologicznej by się przydał
Jak najbardziej

apęd 4x4 - co to takiego do jasnej cholery?
Na coś takiego czekałem

a) skąd wziąć moc- podstawy budowy silników spalinowych o tym temacie sniłem, z niecierpliwością wyczekuje tych artykułów
Fajnie wiedziec ze to co czytam poparte jest praktyczna wiedza a nie tym ze gdzies ktos uslyszal i sie mu wydaje.
mendelmax, zbiez to wszystko razem i za jakiś czas wydasz książke "Jeep, offroad i medycyna"

Powiedzcie mi, czy w ogóle interesowałoby was czytanie czegoś takiego?

A pewnie że interesowałoby.
Mnie najbardziej brakuje informacji z cyklu "gdzie to jest", czyli np. którędy w XJcie (bo ten mnie głównie interesuje) biegną kable, gdzie szukać np. punktów, w których łączą/rozdzielają się kable instalacji (żeby nie ciąć gdzie popadnie), albo gdzie są sondy lambda i jak sprawdzić czy działają i inne tego typu. Słowem taki podręcznik serwisowy, dla kogoś, kto nie rozebrał dotąd żadnego samochodu.

pierwszy, taki próbny, zatytułowany "Napęd 4x4 - co to takiego do jasnej cholery?". 16 stron opisu możliwie łopatologicznego wszelkich systemów (nie tylko jeepowych) z rysunkami itd. Mam nadzieję że wkrótce będzie dostępny na jeepnieci.pl do przeczytania.
Ja też, poza mamą mogę potestować zrozumienie - jestem atechniczna, a bardzo mnie to intryguje. W końcu jest też część pań na forum, która ma na pewno podobny problem, jak ja


Czołem wszystkim, robię małą sondę.

Otóż postanowiłem w ramach swojego hobby zająć się pisaniem na potrzeby naszej społeczności różnych artykułów o tematyce technicznej, bo niestety różne wypowiedzi na forum toną w otchłani postów.

Obecnie zrobiłem po 3 nieprzespanych nocach pierwszy, taki próbny, zatytułowany "Napęd 4x4 - co to takiego do jasnej cholery?". 16 stron opisu możliwie łopatologicznego wszelkich systemów (nie tylko jeepowych) z rysunkami itd. Mam nadzieję że wkrótce będzie dostępny na jeepnieci.pl do przeczytania.

W dalszych planach mam następujące pomysły:
a) skąd wziąć moc- podstawy budowy silników spalinowych
b) skąd wziąć więcej mocy- podstawy tuningu
c) Fizyka prowadzenia, czyli "po co mi zawieszenie?"

Powiedzcie mi, czy w ogóle interesowałoby was czytanie czegoś takiego? Jeśli tak, to co interesowałoby was najbardziej? Wszelkie propozycje mile widziane, jesli tylko będę coś wiedział na dany temat i/lub mógł zdobyć literaturę do napisania, to chętnie się podejmę


Pewnie,ze interesuje.

Zastanawiam sie tylko,skad bierzesz czas na wszystkie te rzeczy:
-studia,
-prostowanie mostu ,
-remontowanie domku w gorach,
-pisanie takich sążnistych elaboratow na forum?

Pewnie to te nieprzespane nocki
A powinienes sie zabawiac z dziewczyna a nie tracic czas na forum
na pewno taki temacik się przyda jestem jeepniętym od niedawna mimo że jestem z wykształcenia mechanikiem to jeep inny świat na razie mój nie choruje noo alee ja moge pomóc koledze w remoncie domku to będzie miał więcej czasu no porady
Mysle,że cykl o napędzie 4x4 od podstaw-to świetny pomysł
Możnaby także przy okazji porównac, jakie inne rozwiązania stosują producenci samochodów 4x4 np syncro 4motion,super select itd....oraz ich zady i walety
doskonały pomysł, co tu więcej pisać

Mysle,że cykl o napędzie 4x4 od podstaw-to świetny pomysł


Możnaby także przy okazji porównac, jakie inne rozwiązania stosują producenci samochodów 4x4 np syncro 4motion,super select itd....oraz ich zady i walety
Mniej więcej to właśnie starałem się tam zrobić- każdy opisany typ napędu po opisie działania ma wypisane zalety, wady i przykłady zastosowań u różnych producentów


Zastanawiam sie tylko,skad bierzesz czas na wszystkie te rzeczy:
W sumie to całkiem proste- ucząc się mam włączonego obok kompa, jak się pojawia jakiś post to zawsze mogę zrobić pauzę i odpisać- stąd moja aktywność
Domku chwilowo nie remontuję, bo nabawiłem się ostatnio alergii, która uniemożliwia mi pocenie się, więc mam generalnie zakaz prac fizycznych...
Most z kolei leży odłogiem i czeka na te krążki do pomiarów Także wcale tak wiele zajęć nie mam


Hmm, to w sumie porusza FSM

A masz może do wersji poliftingowej?



Domku chwilowo nie remontuję, bo nabawiłem się ostatnio alergii, która uniemożliwia mi pocenie się, więc mam generalnie zakaz prac fizycznych...

Napisz coś więcej o tym domku, góry to moje pierwsze hobby (drugie jeep) .
Wracając do tematu, głosuje na opracowanie w [ierwszej kolejności "c) Fizyka prowadzenia, czyli "po co mi zawieszenie?" "
Z szaloną przyjemnością ogłaszam, że kolega Goliacik uwinął się w ekspresowym tempie i moje raczkowanie w temacie pisania artykułów można już przeczytać tu:

http://www.jeepnieci.pl/publicystyka.html

Bardzo proszę o wszelkie komentarze, zarówno te dotyczące treści, jak i formy, stylu- interesuje mnie każda wasza opinia na ten temat, żeby kolejne mogły być lepsze Ten zresztą też chętnie uzupełnię o wasze uwagi

Wybaczcie też kiepskiej jakości rysunki, ale robiłem je sam, a grafika to dla mnie czarna magia
Chcesz może trochę materiałów a pro po zawieszenia i układu prowadzenia (i innych układów właściwie też) z mojego zeszytu od Budowy Podwozi i Nadwozi Samochodowych?
Mam to zrzucone do netu.
Napisane dość przystępnie bo to materiały dydaktyczne są.
A, co do silników to materiały z przedmiotu Budowa Silników Spalinowych też ci mogę wysłać.
Ziołek, bardzo chętnie, każda wiedza się przyda

Z szaloną przyjemnością ogłaszam, że kolega Goliacik uwinął się w ekspresowym tempie i moje raczkowanie w temacie pisania artykułów można już przeczytać tu:

http://www.jeepnieci.pl/publicystyka.html


dobra robota
fajnie napisane i w przyjazny sposób... bez naukowego bełkotu.
mendelmax, rozumiem, że brałeś tylko pod uwagę napędy stosowane w jeepach
ogólnie o typach napędów 4x4 i różnicach między nimi

rozumiem, że brałeś tylko pod uwagę napędy stosowane w jeepach
Nie, chodziło właśnie o opisanie ogólnie występujących napędów 4x4. Jeśli któreś były typowe dla jeepa to zwykle zaznaczałem ten fakt. Wiadomo, że jest lekka odchyłka w stronę jeepów, bo na tym się po prostu znam, ale starałem się możliwie najlepiej to zrównoważyć.

Nie jestem pewien czy jakiegoś układu nie pominąłem, ale raczej nic co zyskało szersze zastosowanie.

Nie jestem pewien czy jakiegoś układu nie pominąłem, ale raczej nic co zyskało szersze zastosowanie.
Haldexy III i IV generacji
przestańcie gonić Mendelmaxa... a może byście tak sami coś napisali, chętnie zamieścimy

Chętnie zamieścimy testy pojazdów 4x4 (auta, quady, motory) i na co tylko jeszcze będzie zapotrzebowanie

Haldexy III i IV generacji
O widzisz, słuszna uwaga!
Budowa podwozi poszła mailowo, później na PW podam ci link do materiałów z silników spalinowych, trochę potrwa uploadowanie tego.
Dodatkowo poszło trochę materiałów o oporach ruchu, przyczepności i takich tam.

Ziołek, dzięki wielkie, już zasysam

Ziołek, dzięki wielkie, już zasysam
Spoko, jak znajdę jeszcze coś przydatnego w szkolnych materiałach to dam znać.
mendelmax,
Sygma, tak bardzo szczegółowo nie chcę się wgłębiać, bo to ma być tylko takie info podstawowe. Natomiast faktem jest, że IV generacja znacząco odbiega od pierwszej, więc muszę to ująć jako odrębny typ
I generację możesz w zupełności pominąć

Naped stosowany np. w starszych pajero czy rocky - automatyczne sprzęgła w przednich piastach, podobny system ale z ręcznymi sprzęgłami, no i podobny ale załączany el. guzikiem w kabinie - np. ford bronko II czy explorer I.
Tzn. tam nie ma mechanizmu odpinania wału w skrzyni rozdzielczej? Nie miałem pojęcia o takim wynalazku
No najlepsze, że jest, ale oprócz tego, aby były mniejsze opory można rozpiąć sprzęgiełka, można zrobić to elektrycznie, lub robi się to automatycznie po zapięciu reduktora. A w takim explorerze to chyba tylko rozłączasz guziorem, ale nie pamiętam na 100%. Jak jesteś zainteresowany, to albo ci wyślę co mam, albo opiszę i wyślę @ wstępnie przygotowane.

No najlepsze, że jest, ale oprócz tego, aby były mniejsze opory można rozpiąć sprzęgiełka, można zrobić to elektrycznie, lub robi się to automatycznie po zapięciu reduktora.
A to to jest opisane, w part-time 4x4

A czy slyszeli moze panowie,ze w pojazdach przedpotopowych typu UAZ te sprzegielka zalaczalo sie recznie przez dokrecenie lub odkrecenie sruby w piascie?

Ale to w koncu nie Jeep i nawet nie Toyota.

Za to mialo jedna zalete:
Nie mialo prawa sie sp....lic,bo proste jak siekiera.
I zadnego sterowania elektryczno-elektroniczno-hydrauliczno-pneumatycznego
Jam mam w Rockym manualne, w Patrolach mają też takie, zasada działania chyba ta sama.

w pojazdach przedpotopowych typu UAZ te sprzegielka zalaczalo sie recznie przez dokrecenie lub odkrecenie sruby w piascie?

Ale to w koncu nie Jeep i nawet nie Toyota.

Za to mialo jedna zalete:
Nie mialo prawa sie sp....lic,bo proste jak siekiera.

Ja myślę, że w tym układzie jeep w którym w ogóle nie ma sprzęgiełek jest prosty jak trzonek od tej siekiery
I dochodzimy do myśli dnia- jeep jest w budowie prostszy od UAZ-a

Ja bardzo chętnie potestuję, dajcie mi tylko auta i paliwo

Buhehehehe... kolega "pasożyt"? jeśli chcesz to musisz sam pozyskać samochody obojętne nowe czy używane.
Poza tym za paliwo zawsze się płaci SAMEMU
[quote="mendelmax]Ja myślę, że w tym układzie jeep w którym w ogóle nie ma sprzęgiełek jest prosty jak trzonek od tej siekiery [/quote]
Fakt,cos w tym jest


I dochodzimy do myśli dnia- jeep jest w budowie prostszy od UAZ-a
Polemizowalbym
UAZ - brak jakiejkolwiek elektryki,poza aparatem zaplonowym,alternatorem i aku.
Brak nawet opuszczanych szyb-szyby boczne sie "otwiera",odkrecajac nakretke 13 mm,ktora trzyma ramke z szyba do drzwi
Za to silnik ma mozliwosc zapalenia na korbe,co jest czasem bardzo przydatne,a zapomniane.
I fabryczne zderzaki z hakami do szarpania.
I fabrycznie kolo z tylu za samochodem.

Minus - calkowity brak tapicerki (poza skajem na siedzeniach).
Calkowity brak komfortu.

Ale zawsze jest cos za cos.
dwa baki na PLUS przy najmniej ten mój UAZ tak miał
Aha i jeszcze jedno, obojętne co się wlało do baku to pojechał
jak ładny to się ceni: http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10239276

dwa baki na PLUS przy najmniej ten mój UAZ tak miał
Aha i jeszcze jedno, obojętne co się wlało do baku to pojechał


Kazdy tak ma

[ Dodano: 2009-11-16, 11:46 ]
za 5k to kupisz zardzewiałego parcha z LPG ...

za 5k to kupisz zardzewiałego parcha z LPG ...
Raczej za 15
Ale Parch nie ma zapalania na korbe, o!

Poczytalem alledrogo i faktycznie - sa parchy nawet i za 5 k.
Cos stanialy ostatnio
Czyzby nikt nie kupowal?


Polemizowalbym

Janusz, ale wiesz, co to jest żart?

Dość panowie gadek o UAZ-ie, temat jest o moich wypocinach i uwagach do nich
mendelmax, sorrki za wczorajsze wymendrzanie , czytałem tak szybko, że nie wszystko Faktycznie, jeżeli piszesz mocno obrazowo - poglądowo - rozjaśniająco to opisik jest w pełni wystarczający, ja to bym chciał tak od razu mocno szczegółowo, ale to się raczej tu i teraz nie da.
Genialne teraz to juz sie od kompa nie oderwe ,szukam adwokata bo niedlugo rozwod
kinsky1975y, po co Ci adwokat? Żonie trzeba tylko łańcuch skrócić

mendelmax, sorrki za wczorajsze wymendrzanie , czytałem tak szybko, że nie wszystko
Ależ każda uwaga cenna Wiadomo jak to jest, jak się dostaje taki blok tekstu, nie sposób od razu wszystkiego wyłapać


Żonie trzeba tylko łańcuch skrócić ona teraz w blogoslawionym stanie wiec ma swoje humory
to zdrówka życzymy... Wam trojgu
Super pomysł.... bardzo chętnie przeczytam takie artykuły.. myślę ,że są bardzo potrzebne.... BRAWO!!!!!

to zdrówka życzymy... Wam trojgu nas juz kwartet i z a 4 miesiace plus1
Mendelmax w tym opisie 4x4 w ostatnim paragrafie czy to przypadkiem nie ma byc BTCS - Brake Traction Control System a nie BCTS? Nie jestem ekspertem ale BCTS to raczej skrot od organizacji czarnych katolikow

Przeczytalem caly ten artykul i jest naprawde
Cholera, faktycznie Literówka Zapisałem już poprawkę u siebie, ale ponieważ błąd nie jest potężny to wymienię PDF-a dopiero po wprowadzeniu pozostałych zmian.

Dzięki wielkie za czujność, za cholerę bym tego sam nie wypatrzył
Nie chce sie czepiac ani nie ma co tego zmieniac tej minuty ale jak bedzie okazja to raczej warto wymienic bo inaczej wnerwia sie czarni katolicy. A tego nie chcemy

Caly ten opis poprostu pachnie pierwsza klasa
Uf
Jednym tchem
4x4 dla opornych
I co, nikt już nie ma uwag pozytywnych/negatywnych? Albo napisałem dzieło idealne albo totalnie do dupy
pfffff....
a kto będzie miał tyle jaj by to skrytykować choć odrobinę
Sygma, dokładnie ale wiem jak rozpoznać takiego. Po czerwonym pasku i zakazie pisania postów

Albo napisałem dzieło idealne albo totalnie do dupy
no okładka troche słaba-może dlatego że jej nie ma



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting