ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Witam!

Czy szanowne grono może się wypowiedzieć na powyższy temat?

Pozdrawiam

blond


Wymieniałem ostatnio pęknięty kolektor wydechowy ale szczerze powiedziawszy nie zauważyłem jakiejś istotnej różnicy w spalaniu. Jedno co mogę potwierdzić to jest o niebo ciszej i nie wali spalinami w kabinie
Najważniejszym elementem, który może mieć wpływ na spalanie to dostawanie się świeżego powietrza do kolektora przez dziury itp. Za kolektorem masz sondę lambda. Normalnie resztki tlenu pozostałe po spaleniu mieszanki w cylindrach są "rozpoznawane" przez sondę lambda i jest to informacja dla ECU silnika czy ma wzbogacić mieszankę, czy zubożyć.

Jeżeli tlenu w spalinach jest za dużo, to ECU wtryskuje więcej paliwa, aby mieszanka była prawidłowa. Tu dochodzimy do sedna. Jeżeli w wydechu pojawi się powietrze (tlen) z zewnątrz to ECU silnika zinterpretuje to tak, że mieszanka jest za uboga i zaraz wydłuży czasy wtrysków aby skorygować skład mieszanki.

Więc jeżeli przed sondą lambda wydech jest nieszczelny i przez dziury będzie się dostawać powietrze to spalanie wzrośnie.
Dokładnie tak jak napisał Zuzu. Kilka dni temu spawałem kolektor u siebie. Jeśli byłbyś zainteresowany to możemy w Twoim Jeepku powalczyć z tematem.



Dokładnie tak jak napisał Zuzu. Kilka dni temu spawałem kolektor u siebie. Jeśli byłbyś zainteresowany to możemy w Twoim Jeepku powalczyć z tematem.

No dzięki za pomoc , Misiek_87 propozycja kusząca, muszę do raffików po uszczelki skoczyc w tygodniu i odezwe sie na priva.

Jeżeli w wydechu pojawi się powietrze (tlen) z zewnątrz
A czy to jest możliwe? Spaliny są "wydychane" przez silnik dość intensywnie i przez nieszczelności są wyrzucane na zewnątrz - nie wyobrażam sobie że tymi nieszczelnościami w kolektorze zasysane jest świeże powietrze
a jednak pomiar silnika analizatorem przy nieszczelnym wydechu daje zafalszowane wyniki.
Dziurawy kolektor wydechowy a spalanie.

Coś w tym musi być. Sam miałem popękany w dwóch miejscach, a na wejściu na portki jedna rura była odpęknięta po całym obwodzie. Wtedy spalanie oscylowało w okolicach 25 litrów. Po pospawaniu pierwsze wrażenie to cichsza i równiejsza praca silnika no i spalanie spadło do 21 litrów.
Ja pospawałem swój kolektor chyba 3 tygodnie temu i spalanie spadło o jakieś 3 litry więc zaskakująco sporo. W aucie cisza aż się dziwnie jedzie...
No widzę że tamat był potrzebny właśnie taką teorię usłyszałem od jednego z mechaników że spalanie może wzrosnąć ale nie wierzyłem - teraz to pewnik

A czy to jest możliwe? Spaliny są "wydychane" przez silnik dość intensywnie i przez nieszczelności są wyrzucane na zewnątrz - nie wyobrażam sobie że tymi nieszczelnościami w kolektorze zasysane jest świeże powietrze

Też się nad tym zastanawiałem, niby racja - jest ciśnienie spalin to co najwyżej wylecą sobie bokiem i tyle, ale może dochodzą tu jakieś zawirowania, zjawiska falowe, zmiany obrotów silnika, ciśnienie spalin też się zmienia itp. co może powodować, że jednak powietrze z zewnątrz tam się dostaje.

Może znajdzie się jakiś specjalista od przepływu gazów na forum. Pomijając to, to znam przypadek kiedy nieszczelności w wydechu Tico powodowały, że palił prawie tyle co szczelny XJ

Nie ma co dumać - praktyka pokazuje, że kolektor ma być szczelny, bo inaczej są problemy.

ale może dochodzą tu jakieś zawirowania, zjawiska falowe, zmiany obrotów silnika, ciśnienie spalin też się zmienia itp. co może powodować, że jednak powietrze z zewnątrz tam się dostaje.
Ekspertem nie jestem, ale conieco musiałem o tym poczytać i tu trafiłeś w sedno. W wydechu powstają impulsy podciśnienia. Są oczywiście krótsze od nadciśnienia, ale to wystarczy żeby zassać nieco powietrza do wydechu. Poza tym mamy tu proste prawo Bernouliego.

Te impulsy są zarówno efektem zjawisk falowych, ale też prostego działania dynamicznego- spaliny rozpędzają się w rurze, po czym zawór wydechowy się zamyka, nowe spaliny nie wchodzą, a stare siłą inercji tworzą podciśnienie. Efekt zasysania świeżego powietrza będzie tym większy, czym bliżej głowicy kolektor pęknie.

Ekspertem nie jestem
Pomógł: 833 razy
I kto w to uwierzy

Misiek_87 propozycja kusząca, muszę do raffików po uszczelki skoczyc w tygodniu i odezwe sie na priva.

Zapraszam jak tylko skończe montować gaz do swojego gada. Uszczelki najlepiej i najtaniej w ASO.

mendelmax napisał/a:
Ekspertem nie jestem
Cytat:
Pomógł: 833 razy

I kto w to uwierzy


Pewnie wszystkie pomagasy z działu "Powitalnia"
No dobra, przekonaliście mnie
Mam dziurki w kolektorze, pali jak smok, jedzie słabo...

Się pospawa, się zobaczy
A ja się spytam jak porządnie sprawdzić szczelność kolektora wylotowego?

Widać, że dymi jak, czy są jakieś bardziej wyrafinowane sposoby?
Dobrze widać jak wywalisz auto na podnośnik i przyświecisz taką diodową lampką warsztatową
tysz muszę chyba pospawać.... koś z Wawy ma chęć i umiejętności coby to ogarnąć?
Zapraszamy do Krakowa
A wiesz, że będę w lipcu.....

A wiesz, że będę w lipcu.....

Misiek_87 to ja też sie przyszykuje na lipiec i w trójkę powalczymy - moja biedna wątroba
To jak już będziecie spawać to warto zadać sobie więcej fatygi i wspawać złączki elastyczne co by więcej do tego tematu nie wracać. U mnie wygląda to tak:



Misiek_87 to ja też sie przyszykuje na lipiec i w trójkę powalczymy - moja biedna wątroba

Hehe nie ma problemu


Patent słuszny tylko czy jesteś, że miejsca są najlepsze?

Wychodziły oryginalne kolektory z łączkami właśnie w tych miejscach.

Wychodziły oryginalne kolektory z łączkami właśnie w tych miejscach.

Byłem ciekaw gdzie to powinno być żeby na 100% się sprawdzało.

Te złączki elastyczne to jakieś standardowe czy specjalne? Możesz podać wymiary?
A ja i tak co patrze na ten kolektor to plakac mi sie chce To jest jakas inzynieryjna tragedia. Trzeba forumowo zmotac jakis dlugi rurowy, to nie dosc, ze nigdy nie peknie to jeszcze power wzrosnie.

Te złączki elastyczne to jakieś standardowe czy specjalne? Możesz podać wymiary?
http://moto.allegro.pl/li...%C5%82%C4%85cze

A ja i tak co patrze na ten kolektor to plakac mi sie chce To jest jakas inzynieryjna tragedia.

A można kupić gotowy zrobiony już przez jakąś firmę - tzn. ten lepszy od fabrycznego? Co takiego złego jest w tym fabrycznym?

Te złączki elastyczne to jakieś standardowe czy specjalne? Możesz podać wymiary?

Podobno od VW ale kto tam wie

Byłem zmierzyć: dł. 55mm, śr 45mm ( średnica kołnierza, nie plecionki)

Kolektor pęka najczęściej na dole, przy zejściu dwóch rur w jedno.

Kolektor pęka najczęściej na dole, przy zejściu dwóch rur w jedno.
Właśnie dzisiaj ogladałem u siebie i tam właśnie mam pęknięty
Nastepna robótka w kolejce

Właśnie dzisiaj ogladałem u siebie i tam właśnie mam pęknięty
U mnie też jest pęknięty, ale jeszcze nie wiem gdzie.
Wymontuje to będzie widać.
Zamontuje 2 takie elastyczne połączenia przy okazji.

A można kupić gotowy zrobiony już przez jakąś firmę - tzn. ten lepszy od fabrycznego?
Oczywiście.



Taki w miarę dobry kolektor powinien wyglądać mniej więcej tak:

Można gdzieś kupić taki kolektor do Renixa?
Jaki jest orientacyjny koszt?
W PL mają go np. na ride-on, 1200zł bodaj.

W US oscylują w okolicach 200-300 USD. Jak troszkę dołożyć to można kupić ceramizowane

Ale do Renixa moim zdaniem warto od razu wsadzić głowicę moparowską, bo dopiero ona pozwala osiągnąć jakieś realne moce. Kanały renixa są bardzo kiepskie. Za to wałek bardzo sprzyja przyrostom mocy z kolektora, bo ma bardzo duże przekrycie zaworów

W US oscylują w okolicach 200-300 USD
To jeszcze ujdzie, bo 1200 to przegięcie już.
Tutaj znalazłem fajny kolektor

[ Dodano: 2010-05-03, 19:45 ]
co do spalania niema żadnej różnicy tylko inny odgłos jest
M!s!ek dzięki.

Dzisiaj pierwszy raz odpaliłem auto po montażu kolektrora i powiem, że strasznie cicho się zrobiło

mendelmax, dzięki za zdjęcia. Nie mam jeszcze pękniętego wydechu, ale skoro XJ 1998 już ma spawany to pewnie i mnie to czeka. Zamiast spawania wolałbym już dołożyć trochę i kupić taki "stuningowany" jak na zdjęciach. Cena w okolicach $200 jest znośna.


Coś czuję, że za tydzień na forum będą ładne rysunki techniczne
Niee - tego się nie bardzo da tak narysować - to trzeba spawać "na żywo", wzorując się na zdjęciach

Jak już kiedyś proponowałem, możnaby spróbować policzyć dokładnie taki kolektor a potem go przetestować na hamowni i w razie sukcesu zrobić więcej.

Na chwilę obecną wyliczyłem sobie, że żeby nie szarżować z pełnym działaniem falowym, ale coś z niego mieć (czyli nie 2 tylko 4 odbicie fali), to każda rura powinna mieć circa 70cm długości. Czym równiejsze te długości będą, tym lepiej.
Eeee tam - jak będę robił to taki bez przesadnego "artyzmu" falowego bo to się już na pewno nie opłaci - mam zamiar przymierzyć się do takiego wykonania jak na tym Twoim zdjęciu kilka postów wyżej, pt. "w miarę dobry .."
Leo spokojnie możesz już robić razy 3. Tzn. dla mnie i pewnie Diabeł będzie chciał wysępić
To może i 4

Chcę się na spokojnie do tego przymierzyć - na początek poszukuję kolektora w stanie właściwie złomowym - jest mi potrzebny jako wzór tej podstawowej części przylegającej do głowicy, żeby ją rozrysować i dać do wycięcia na laser.
Pewnie nie będzie to zrobione "błyskiem", bo wszystkie moje "projekty" trochę jednak trwają w zwiazku z moim brakiem czasu, ale będę zdawał relacje na bieżąco - zobaczymy ile to będzie kosztować i czy się opłaca chociaż satysfakcja własna ceny nie ma

MA KTOŚ TAKI KOLEKTOR
Do XJ-ta oczywiście - przed/po liftingowy jest chyba taki sam - chodzi o to, żeby był tani , bo i tak zostanie pocięty
a od uszczelki nie dałoby rady odrysować???i tak bedziesz musiał kupić nową więc może szablon od tego weź???

MA KTOŚ TAKI KOLEKTOR

Leo jak dorwiemy gościa, z Krakowa któremu sprzedałem silnik, a miał mi oddać resztę osprzętu to masz ten kolektor grastis


Choć otwory wylotowe w kolektorze można sporo poprawić, a do tego uszczelka jak znalazł.
Uszczelka jest szersza niż otwory, więc raczej nie jest wskazane stosowanie jej jako szablonu. W wydechu w odróżnieniu do dolotu ma być próg między kanałem głowicy a kolektorem, żeby zapobiegać cofaniu się gazów. To taki rodzaj zaworu kierunkowego. Kiedyś jeden koleś w US postanowił udowodnić że to mit, zrobił strokera z kanałami ukształtowanymi w trąbkę, dostosowanymi idealnie do kolektora (chyba nawet miał jakąś specjalną uszczelkę do tego, żeby w ogóle nie było żadnego progu). Ostatni wpis w jego temacie na forum był o wybieraniu się na hamownię

W wydechu w odróżnieniu do dolotu ma być próg między kanałem głowicy a kolektorem, żeby zapobiegać cofaniu się gazów.

Człowiek ciągle się uczy

Leo jak dorwiemy gościa, z Krakowa któremu sprzedałem silnik, a miał mi oddać resztę osprzętu to masz ten kolektor grastis
No to Ty do niego dzwoń


No to Ty do niego dzwoń

Po tym jak obiecał przywieść podczas ostatniej rozmowy i się nie pojawił to póżniej zmienił telefon
musze poszukać bomam taki kolektor
moge pożyczyć a późńiej mi oddacie
może być za rok
Ta ja też się piszę na nowy kolektor (to już 5 chyba) , może jakaś mini hurtownia Mój się jeszcze trzyma , ale jak go oglądam to żałość. Te francuski projektant to chyba cegłe uważa za szczyt aerodynamiki.

Te francuski projektant

To kolektor jest francuskiego projektu, a nie amerykański?

Panowie u mnie po spawaniu nastała cisza, autko lepiej odpala (na dotyk dosłownie) i mam wrażenie, że mniej pali.
Spoko. Jam taką idee fixe , że jak coś w XJ'cie jest spier... - to na pewno wina żabojadów jako współautorów projektu XJ. Jako , że praktyczni Yankesi tak by tego nie spierd... Ewentualnie trzeba by przeszukać drzewo genów Yankesa , bo na pewno jego przodkowie jedli żaby.

to na pewno wina żabojadów

Temat jest co prawda o kolektorze wydechowym, ale taką mam ktrótką zagadkę, dotyczącą ssącego - a mianowicie - jak myślicie za ile "wyhaczyłem" coś takiego:



Wszystko przyszło tak jak na zdjęciu - z przepustnicą, czujnikami, listwą, wtryskami - aż przy gościu z poczty to rozpakowywałem, bom się bał, że paczka cegieł będzie

No teraz to już na pewno się za kolektory zabieram
Spowiadaj się tu ładnie gdzie to dopadłeś i za ile?

Fajnie, że ja mam już taki fabrycznie

Ssący to już można mocno obrobić

Spowiadaj się tu ładnie gdzie to dopadłeś i za ile?
Na Allegro - od gościa, który dopiero chyba konto założył, bo sprzedał 14 przedmiotów, a ma wystawionych 200 - może na starym koncie miał jakieś negatywy - w każdym razie był wystawiony ten kolektor razem z przepustnicą za 200,- więc łyknąłem to od razu
Kosztowało mnie to z przesyłką 230,- + trochę nerwów, że przyjdzie jakis badziew - przyszło to co powinno i teraz znowu mam więcej roboty

kolektor razem z przepustnicą za 200
O w mordę
No to przerabiaj to u siebie bo ja mam podobne plany więc szlak będzie przetarty a ja oczywiście Cię nawiedzę żeby podglądnąć
Leo_1969, zrobiłeś deal że ho ho Gdzieś widziałem fajny opis jak koleś wyrównywał przepływy przez poszczególne kanały, jak znajdę to ci podeślę Zawsze to jeszcze jakiś kucyk czy dwa do wyrwania


Gdzieś widziałem fajny opis jak koleś wyrównywał przepływy przez poszczególne kanały, jak znajdę to ci podeślę
Fenks meen

A miałem nawet ostatnio pomysła, żeby sobie zamówić "reconditionowane" wtryskiwacze - chiba teraz nie będę musiał, bo te WJ-towskie wsadzę - tylko muszę dokupić regulator ciśnienia paliwa
Na niemieckim ebayu można znaleźć taki fajny kolektor wydechowy (słowa do szukania: Jeep KrĂźmmer):
http://cgi.ebay.de/Facher...=item5639b06968

340 ojro czyli jakies 1500 plus przesyłka.
Aby zakończyć dywagacje na temat kolektorów.
Kolektor naprawiony - tylko uszczelka wydmuchana (Misiek_87 - dzięki za chęć pomocy)
Trochę problemów z odkręceniem ale dało rade

Spalanie po naprawie - nie zmieniło się - przynajmniej nie odnotowałem różnicy.

Pozdrawiam
Jeżeli masz wydmuchaną uszczelkę to nadal układ jest nieszczelny, więc i różnic nie odczujesz

Jeżeli masz wydmuchaną uszczelkę
Przecież napisał "po naprawie" - kolektor nie był popękany tylko uszczelka BYŁA wydmuchana - chyba
Znalazłem jeszcze taki by Omix nr katalogowy 17660.01:
http://www.autopartswareh...+%26+Drivetrain

$250 czyli jakieś 825pln

Omix nr katalogowy 17660.01
Po tym numerze to znalazłem tutaj jeszcze duuużo taniej - $160 - a $240 to już z nierdzewki

Może się jednak nie bardzo opłaca spawać, tylko lepiej jakiś GroupBuy zorganizować

Tym bardziej, że w zestawie jest kolektor, uszczelka główna i uszczelka dolnej flanszy - w standardzie ta wersja za 160 papiórów jest lakierowana na czarno farbą "wysokotemperaturoodporną" /700 st./

Ktoś chętny na taki kolektorek??
Jakby kilku chętnych było to zapytam któregoś z zamorskich kolegów czy by nam tego nie zorganizował

[ Dodano: 2010-05-24, 17:26 ]

Po tym numerze to znalazłem tutaj jeszcze duuużo taniej - $160 - a $240 to już z nierdzewki

To był jeden z pierwszych linków jakie mi wyskoczyły i go wkleiłem, ale ta cena $160 jest bardzo atrakcyjna. Leo dobry search

Czy byliby jacyś inni chętni na taki kolektor?

Kolektor naprawiony - tylko uszczelka wydmuchana (Misiek_87 - dzięki za chęć pomocy)




© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting