Przeczytałem cały dział "Opony", ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc pozwoliłem sobie założyć nowy temat. Czy ktoś byłby uprzejmy doradzić mi w takiej sprawie: do standardowego Granda WJ (bez żadnego liftu) chciałbym założyć opony 245/75R16. Czy takie wejdą bez problemu i nic nie będzie obcierać? Dzięki za wszelkie sugestie.
Ja mam 245/70r16 i zimowe i letnie - na takich przyjechał z USA - zapasu było tyle, że myślę iż do codziennego użytkowania ta róznica w wysokości opony czyli 183,75 mm ver moje 171,5 mm nie powinna być zauważalna. zadanie proste - czyli 70% z 245mm do 75% z 245 mm. Jeśli nie masz sklepanych na minus sprężyn - da radę......
Dzięki za szybką i kompetentną odpowiedź
A moim zdaniem przy wykrzyżach będzie ocierac. Jeszcze zależy jakie opony chcesz załozyc Bo np. MT jest ciut większe od AT Goodrich AT ma 30,5" a MT 30,8"
Paweł - masz rację szczególnie przy oponach MT, ale ja piszę do codziennej jazdy, nie do offroadu, zresztą gdzie stockowym WJ ?.....żal - taki za mocno nie pofruwa wykrzyżowo-offroadowo .
tak czy inaczej włóż podkładki 2" i będzie OK Nie będzie ocierac na bank
Proszę Was te...... podkładki to jak wata w buty - niestety bez sensu wydane pieniądze, tak jak turbinki kowalskiego, magnesy na przewody paliwowe, płyty CD na szybę etc, etc, jak to mówią - ręką konia nie oszukasz - podkładki to lipa aby za parędziesiąt złotych wydawało się wszystkim, że zrobili sobie dobrze..........Paweł - bez urazy ale to ślepa droga..... . Jak nie ma minusów na zawieszeniu - czyli widzi całe koło pod rantem błotnika to te opony na czarne plus zjazd w las dadzą radę zresztą już pisałem....... Nie komentuję natomiast celowości zakupu - podejrzewam, że taki komplet kolega ma okazyjnie do kupienia i tyle, bo tak ogólnie to duże laczki ........ wyglądu i tak nie złapie bardziej rasowego na stockowej zawiesze......
Proszę Was te...... podkładki to jak wata w buty - niestety bez sensu wydane pieniądze,
Tu się akurat z tobą nie zgadzam Jak się nie ma używac Jeepa do terenu , a ma się ochotę żeby wyglądał fajniej od seryjnego , to podkładki plus np. AT 31" właśnie dadzą taki efekt. No i można juz zjechac w jakąś lekko terenową dróżkę
Wiadomo .....jak ma byc teren to zawieszenie kompletne minimum 4"
Serdecznie dziękuję Kolegom za merytoryczną dyskusję. Tu chciałbym uściślić, że (tak jak pisałem w powitaniu) nasz WJ ma służyć głównie w charakterze bezpiecznego dupowozu do rodzinnych rekreacyjnych wyjazdów za miasto z opcją zjazdu z utwardzonych dróg np. nad jakieś jeziorko itp. Głównym jednak jego zadaniem ma być w miarę bezstresowy dojazd do naszego domu w zimie. We Frotce mam założone takie właśnie opony AT i dobrze dają radę, więc myślę, że Jeep na takich oponach też sobie poradzi
Ja mam założone takie oponki i jest OK. Jak otworzysz drzwi kierowcy to jest tam zamontowana tabliczka z danymi jakie opony zaleca firma jeep do twojego auta.
bez liftu do WJ takie oponki lekko obcierają na skrętach bo mają 773,9mm średnicy i są o 1cm szersze od fabrycznych. Ale możesz wykręcic ogranicznik skrętu to przestraną ocierać.
bez liftu do WJ takie oponki lekko obcierają na skrętach bo mają 773,9mm średnicy i są o 1cm szersze od fabrycznych. Ale możesz wykręcic ogranicznik skrętu to przestraną ocierać. Ja mam bez liftu i nic nie obciera
bez liftu do WJ takie oponki lekko obcierają na skrętach bo mają 773,9mm średnicy i są o 1cm szersze od fabrycznych. Ale możesz wykręcic ogranicznik skrętu to przestraną ocierać.
Przepraszam,ale Laredo fabrycznie wyjeżdżały na 245/70/16, więc skąd pomysł, że są szersze od fabrycznych? Wyższe są i to tyle w temacie.
Laredo fabrycznie wyjeżdżały na 225/75r16 około 29,3" Limited 245/70r16 około 29,5" A 245/75r16 to około 30,5" więc mogą obcierac
Mistrzowie - w temacie napiszę tak - jak czegoś nie wiem to albo sobie uzupełniam wiedzę przez internet, albo staram się nie pisać autorytatywnie:
Ja mam WJ 2004 rok laredo, który na zapasie ma nówkę sztukę 245/70 R16, a takie same opony tylko, że zjechane były na kołach. A co do wiedzy z internetu, bo ja mogę być w błędzie, to zapraszam:
pewno podobny do mnie też to wkleił i tak sobie wymyslił, ale, że to amerykańska strona, no i ładna to może przekona wszystkowiedzących. http://www.wjjeeps.com/wheels.htm
instrukcja - szukaj na dole strony.
No właśnie tyle że ten twój romiar to opcja a standard to niestety 225
Co nie zmienia faktu że 245/75r16 jest o cal wieksze od 245/70r16
ale tylko 12,2 mm na promieniu, a dopiero 24,4 na średnicy.
..........Tyle, że ta opcja nie wiąże się z żadnymi zmianami w zawiesze, a miejsca nadal jest dużo, szczególnie do jazdy po czarnym............ a o to przypominam koledze chodziło........
Mel , ja dopiero będę sam zakładał do swojego WJ 245/75r16 bez liftu , więc konkretne stanowisko zajmę za dwa , góra trzy tygodnie Inni koledzy z forum , którzy już mają takie oponki , twierdzą że przy wykrzyżu lekko obcierają Obiecuję, jak tylko założę , to zaraz napisze czy coś obciera
Tak , czy inaczej nie jestem "wszystkowiedzący" jak mnie nazwałeś W każdym razie dziękuję Mel za fajną kolorową stronkę która faktycznie mnie przekonała .................
Kolego ja mam takie oponki i nic nie obciera. Przy drzwiach kierowcy mam tabliczkę, na której fabryka podaje ten rozmiar ogumienia.
WJ 4,7+LPG matador izzarda mp71 245/70/16"
Takie masz opony?
bo my tu rozmawiamy o 245/75r16
WJ 4,7 mp71 245/70/16"
Ja mam takie, nic nigdy nie obcierało. Trzy lata są w; WJ, a były kupowane jako "używane". Trasy w lecie po całej Europie i zimą ok 2tyś/mieś. Są to opony M+S. Przód jest zjechany, pozostało ok 0,5mm do ogranicznika, tył zużyty w 60%. Dziwi mnie taka różnica pomiędzy przodem a tyłem. Mam QD i z tego powodu muszę zmienić opony. Pytanie? Czy można śmigać z takimi różnicami w zużyciu opony; jeśli ma się QD? (bo zdania są różne). Też zastanawiam się nad "245/75/15"
Witam. Jezeli ti pomoze to Moj kumpel ma zalozone takie oponki tj 245/75/16 bieznik ok.6 mm w WJ 99 r. nie ma podkładek i nic mu nie obciera! Jezeli chodzi o wyglad to zmienil sie na lepsze;-) Pozdrawiam!
Hejka
miałem w swoim WG BF AT w tym rozmiarze takie oponki i lekko ale to leciutko obcierały przy jeździe na błotku i pagurkach