ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Witam. Zastanawiam sie nad zrobieniem i zalozeniem hydraulicznego recznego (chodzi mi o hamulec postojowy) albo do jeepa albo do malucha. Mniejsza o to do ktorego samochodu. Tu rodzi sie moje pytanie czy ktos z was forumowiczow mial kiedykolwiek sztycznosc w jakim kolwiek samochodzie z hydraulicznym recznym i potrafi mi nakreslic + i - takiego rozwiazania oraz budowe no i oczywiscie co trzeba zmienic. Czy wogule trzeba cos zmienic czy wystarczy tylko dolozyc dodatkowa pompe. Bardziej interesuje mnie opcja takiego hamulca na uklad hamulcowy wyposarzony w bebny.


Uważam pomysł bez sensu do używania jako typowy postojowy.Po pierwsze stałe obciążenie pompy ciśnieniem,długo nie wytrzyma.Po drugie jak rozwiążesz doprowadzenie ciśnienia na cylinderek żeby nie szło na układ hamulcowy.Coś takiego dało by się zrobić ale musiał byś mieć po dwa cylinderki na koło.Jeden do nożnego drugi do ręcznego.
Wlasnie dlatego pytam czy ktos widzial lub ma cos takiego. Ja sobie wyobrazam (tylko teoria) ze montuje dzwignie recznego do niej podpinam pompe hamulcowa (druga) i wezykim wpinam sie w przewod ktorym idzie plyn hamulcowy od pompy do tylnego ukladu hamulcowego. Tylko czy jak bede zaciagal reczny ty czy nie bedzie wyrzucac plynu przez zbiorniczek wyrownawczy nad seryjna pompa albo odwrotnie czy jak bede naciskal hamulec normalny czy nie bedzie wyrzucac plynu nad zbiorniczkiem wyrownawczym nad hamulcem recznym oczywiscie tym samaym czy nie bede tracil cisnienia.

A powody czemu chce zrobic cos takiego to
-nie wygodne ulozenie recznego we wranglu (tak jak w mercedesie pod noga)
-u mnie dodatkowo utrudnia klatka zalaczenie
-w czasie urzywania w offroadzie wygodniej pod reka miec reczny
-mocniejszy hamulec
-no i wyrzucenie niefortunnego ukladu sprcynek i ciegien

Kwstia tylko czy gra jest warta swieczki.

Tylko czy jak bede zaciagal reczny ty czy nie bedzie wyrzucac plynu przez zbiorniczek wyrownawczy nad seryjna pompa albo odwrotnie czy jak bede naciskal hamulec normalny czy nie bedzie wyrzucac plynu nad zbiorniczkiem wyrownawczym nad hamulcem recznym oczywiscie tym samaym czy nie bede tracil cisnienia.
To jest właśnie problem przy jednym cylinderku.Jak by były dwa to problem się rozwiązuje.


Nie wiem czy WAGONEER nie ma czegoś takiego u siebie

[ Dodano: 2009-01-29, 16:40 ]
Gdzieś czytałem o takim bardzo prostym sposobie, ale to spełnia rolę TYLKO samego hamulca postojowego:
- należy mianowicie przeciąć główną rurkę prowadzącą od pompy do tylnych hamulców i zamontować na niej zaworek kulowy - następnie po zatrzymaniu auta, trzymając wciśnięty pedał hamulca przekręcamy zaworek na "zamknięte" i po odpuszczeniu pedału hamulca mamy nadal tylne koła zahamowane, bo się płyn nie cofnie przez zamknięty zawór
Leo_1969 masz moze wiecej informscji odnosnie tego patentu??
wtedy diagnosta nie powie ze mam slaby reczny.

wtedy diagnosta nie powie ze mam slaby reczny.
Powie że nie masz ręcznego.Zapali się stop.

masz moze wiecej informscji odnosnie tego patentu??
Nie mam żadnych konkretów, ale też nic więcej do tego nie jest potrzebne - trzeba "tylko" zamontować zaworek kulowy gdzieś pod tunelem, podprowadzając do niego rureczki od pompy i w kierunku na tył auta - trzeba to oczywiście zamontować w takim miejscu, żebyś miał dostęp do pokrętła zaworku, siedząc za kierownicą - i to tyle.
Ale, ale - podejrzewam, że diagnosta to się jednak do takiego patentu może przyczepić, bo jednak to nie jest dodatkowy, niezależny hamulec awaryjny, tylko system bazujący na głównej pompie hamulcowej i jak ona padnie to ten patent też nie zadziała

[ Dodano: 2009-01-29, 17:50 ]

SUPER.DAWID napisał/a:
wtedy diagnosta nie powie ze mam slaby reczny.

Powie że nie masz ręcznego.Zapali się stop.


Nic sie nie zapali Czujnik masz na pedale :pala:
Robią chłopaczki w maluchach do kjs reczny hydrauliczny do szybkich nawrotek czy do zerwania przyczepnosci tylnich kół także jakos musza to podpiac

Czujnik masz na pedale :pala:
Przy patencie z zaworem na obwodzie tylnych hamulców się zapali. :fuckyou:

Nic sie nie zapali
Jasne, że się zapali :pala:
winiu mówił o tym patencie, który ja opisałem - na stacji diagnostycznej musiałbyś najpierw nacisnąć hamulec nożny i dopiero przekręcić zaworek - i o tym winiu właśnie wspomniał, że się stop zapali i pan diagnosta będzie miał zastrzeżenia

[ Dodano: 2009-01-29, 18:35 ]
A po co uruchamiac ten patent przy próbie recznego ?
Reczny to reczny, ten patent nie ma z nim nic wspólnego :fuckyou:
Przemekslaw - poczytaj no temat od początku to zrozumiesz o co chodziło :pala:
No to sorry
Ale za duzo patentow wymyslacie to ma byc proste a nie zaworki pierdziołki ku..idołki

Przemekslaw - poczytaj no temat od początku to zrozumiesz o co chodziło :pala:
No ja przepraszam, ale to Ty dowaliłes tym patentem
Przyznaj ze z konstrukcja i działaniem hamulca recznego nie wiele ma to wspólnego, i na przeglądzie najlepiej istnienia tego patentu nie ujawniac

Przyznaj ze z konstrukcja i działaniem hamulca recznego nie wiele ma to wspólnego, i na przeglądzie najlepiej istnienia tego patentu nie ujawniac
No przyznaję - ale pisałem przecież od razu, że to TYLKO jako postojowy hamulec może służyć - i dopisałem przeciez potem, że na pomyślne przejście diagnostyki to chiba szans nie ma
No, to sie zgadzamy
Wiec to czy lampka zapali sie czy nie...
Na przegladzie ten patent nie powinien ujrzec światła dziennego

przejście diagnostyki to chiba szans nie ma
Nie ma i to w 100% , nie wiem jak w innych miastach wyglada badanie techniczne ale u nas wjezdza sie na rolki ,które rozpedzaja koła i po nacisnieciu pedału badz zaciagnieciu recznego auto jesli ma sprawny hamulec roboczy bądz reczny zostaje wyrzucone z rolek i na komuterku wychodzi siła hamowania jednego i drugiego koła


ale u nas wjezdza sie na rolki ,które rozpedzaja koła i po nacisnieciu pedału badz zaciagnieciu recznego auto jesli ma sprawny reczny zostaje wyrzucone z rolek i na komuterku wychodzi siła hamowania jednego i drugiego koła

Wszędzie jest tak samo - a diagnosta stoi zawsze z tyłu auta, jak prosi o zaciągnięcie ręcznego, żeby sobie delikwenty właśnie nożnym nie pomagali
..czyli mozemy powracać do dywagacji na temat tego i owego
Jesli chodzi o diagnoste to u mnie sam diagnosta wjezdza na rolki potem jest tak jak u kazdego.

Jesli chdzi o patent z zaworkiem (ten co trzeba nacisnac pedal potem wlaczyc zaworek) to w moim przypadku (wrangler YJ z 1993r) nie powinny swiecic swiatla gdy zaworek jest w pozycji nie przepuszczajacej poniewz u mnie w aucie czujnik jest cisnieniowy zaraz pod pompa a w momencie gdy zablokujemy przeplyw plynu na zaworku to pedal normalneho hamulca zwalniamy czyli cisnienie w czujniku wraca do poczatkowego (tak mi sie wydaje)

Jesli chodzi ozalozenie pompy przeplywowej to teoretycznie powinno byc to wykonalne tylko czy wystepuje pompa zeby i na zaslianiu i na wyjsciu mozna bylo wkrecic przewod.

Jesli chodzi o reczny w maluchach z KJSow to tyle cowiem to ze zakladaja pompy z 2 wyjsciami i faktycznie ni go urzywaja tylko do wprowadzenia samochodu w poslizg. Czyli chwilowo.
chodzi o tylko link nie bangla (Stronka od jakiegoś czasu nie chodzi )
Zapewne chodzi o taki zaworek: http://www.run4x4fun.com/push_lock2.jpg
Duzo nie kosztuje bo 200zl. Coraz bardziej popularne wsrod wlascicieli Samuraiow. Nie wiem czy sprawdzi sie jako blokada, ale dobry do zakrecania w miejscu. Naciskasz hamulec blokujesz np. prawe tylne kolo, puszczasz hamulec (prawe kolo zablokowane, a lewe dostaje caly moment obrotowy) i skrecasz w prawo. Pod warunkiem ze nie masz zamontowanej blokady automatycznej.
_________________
mnie nie wlancza tego linka
wiem bo mi też nie działa pewnie stronka się wyspała
napisz do Moo Moo żeby podesłał Ci opis i fotkie tego zaworka
W "Wyprawy4x4" widzialem opis patentu na hamulec postojowy (nie ręczny), a jak piszesz, o taki Tobie chodzi.
Przeróbka dotyczyła OIDP SY Musso więc nie wiem, jak to się ma do Wrongla, ale:
- użyto hamulca (zacisk + tarcza) od motocykla
- tarczę przyspawano na wał i przymocowano zacisk na uchwycie
- na pewno w kabinie pojawila się dodatkowa dźwignia, nie pamiętam, jak podpięto ja do przewodu z płynem (mogę sprawdzić).
P.
PS. Mi link bangla, patent z zaworkiem jest ok, zresztą gdzieś jest wątek, w którym Moo pisal, jak to się sprawdza w praktyce.
Ten patent z zaworkiem rzeczywiście już ktoś wcześniej opisywał (chyba MooMoo właśnie), w kontekście możliwości blokowania pojedynczo koła (np. celem zastąpienia blokady mostu, czy zacieśnienia skrętu). Natomiast, z tego co kojarzę, to zgodnie z prawem nie może on być uznany za hamulec dodatkowy, bo jego działanie nie jest niezależne od działania głównego. Więc legalny przegląd odpada, chyba że macie zamiar ściemniać diagnoście.

W "Wyprawy4x4" widzialem opis patentu na hamulec postojowy (nie ręczny), a jak piszesz, o taki Tobie chodzi.
Przeróbka dotyczyła OIDP SY Musso więc nie wiem, jak to się ma do Wrongla, ale:
- użyto hamulca (zacisk + tarcza) od motocykla
- tarczę przyspawano na wał i przymocowano zacisk na uchwycie
- na pewno w kabinie pojawila się dodatkowa dźwignia, nie pamiętam, jak podpięto ja do przewodu z płynem (mogę sprawdzić).
P.
PS. Mi link bangla, patent z zaworkiem jest ok, zresztą gdzieś jest wątek, w którym Moo pisal, jak to się sprawdza w praktyce.


o ile się nie mylę, to ten hamulec był na zwykłą linkę i w musso był zamontowany obok ręcznego (wersja niby przygotowana na ruch prawo i lewo stronny) więc po drugiej stronie tunelu miał miejsce w plastiku do drugą "oryginalną" dźwignię
patent ciekawy, ale zawsze jest możliwość skrzywienia tarczy na jakiejś gałęzi pod autem ...
Co Ty, wjechałbyś Musso na gałąź?
to już było odniesienie do jeepa
Ja widze 3 rozwiazania..

dzwignia recznego do driftu z pompka hamulcowa z dodatkowymi zaciskami na tarczy

mala tarcza na wale przy wyjsciu z reduktora plus albo hydraulika albo linka do zacisku
(podobny patent, ale z bebnem byl stosowany w Patrolu K160 jako standard, /nawet kiedys kupilem taki beben, zeby go zalozyc.. ale wyjscie PTO mi przeszkadzalo....)

zaworek kulowy na glownym przewodzie - ale to juz tylko postojowy

temat przerabialem kiedys w Patrolu i sprawdzil sie u mnie pierwszy patent..
Najlepsze rozwiązanie z rajdu, czy drifftu,jak napisał altegradius.
Popatrz na ten sklep : http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20233082.html



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting