ile faktycznie ma oktanow benzyna shell vpower racing 100?
jak sie do tego ma gaz?
LPG - liczba oktanowa powyżej 104, CNG liczba oktanowa powyżej 110
ok, to teraz pytanie ile ma ta benzyna z shella
LPG - liczba oktanowa powyżej 104,
chyba ze sam butan to moze byc ponizej 100.
to jak to jest ze wszyscy twierdza ze auto na LPG jest slabsze skoro LPG ma wiecej oktan niz PB95
to jak to jest ze wszyscy twierdza ze auto na LPG jest slabsze skoro LPG ma wiecej oktan niz PB95
Ponieważ LPG ma niższą wartość opałową niż benzyna.
Liczba oktanowa świadczy jedynie o skłonności paliwa do spalania stukowego - im wyższa LO tym skłonność mniejsza.
Liczba oktanowa świadczy jedynie o skłonności paliwa do spalania stukowego - im wyższa LO tym skłonność mniejsza. dokładnie jak kolega pisze jest wrecz na odwrot niz sie wszystkim wydaje , im masz mniej oktanow tym paliwo sie gwałtowniej spala czyli wiekszy power . bezyny z wysoka liczba oktanow zalewa sie do pojazdow z wysokim CR zeby zapobiec spalaniu stukowemu QUBUS, vpower ponoc ma ta 100 gdzies juz to sprawdzali
a Wy myślicie, że jak jest napisane 100 to to paliwo rzeczywiście ma 100 marzenia ściętej głowy, kontrole zawsze wykazują przekłamania jednak w tzw. "normie"
a Wy myślicie, że jak jest napisane 100 to to paliwo rzeczywiście ma 100 wiem ze wiekszoc cudow typu verva itd niema tylu oktanow co pisza ale te z shella ma bo ziomki to leje do swoich wynalazkow a CR maja na poziomi 12,5 przy innych bezynach silnik za kazdym razem chce wybuchnac(jeszce jakies dodatki dodaja do tej beny zeby zwiekszyc kalorycznosc)
im masz mniej oktanow tym paliwo sie gwałtowniej spala czyli wiekszy power
Czyli dreski w Golfach III powinni najlepiej lać U94 żeby rozpędzać swoje 1.6 ? czy jak?
KPS, mysle ze chocby wlali paliwo rakietowe i i tak by nieduzo dało a na serio to tak , taki samochod powinien lepiej chodzic na 95 niz 98 ale znowu na vpower bedzie lepiej niz na 95 bo onajakies tam dodatki ma itd , długa historia z tymi paliwami jest troche teorii http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
VPower zaiste ma circa 100 oktan i raczej nie jest kombinowany. To w gruncie rzeczy bardzo wyrafinowane paliwo, kiedyś czytałem specyfikację chemiczną i faktycznie jest różnica składu względem zwykłej benzynki.
Niestety ludzie często mylą pojęcia i nie kumają, że jeśli ich auto nie jest w stanie obsłużyć benzyny o wyższej liczbie oktanowej, to mogą się liczyć jedynie ze stratą mocy.
Mam kolka calych rocznikow AutoSwiat-a i Motoru (w Polsce) i w jednym z nich byl przeprowadzony test roznych paliw 98 oktanowych w tym Vpower racing i wyszlo ze ma 99 oktanow...
Notabene tylko na jednej stacji (Orlenie) paliwo 98 mialo 97 oktanow a na reszcie paliwa byly zblizone do 98
Inna sprawa, że u nas jest tylko ta nieszczęsna norma RON, która akurat do naszych aut nie jest najlepszym wyznacznikiem.
A nikt na stacjach nie podaje MON. Wielka szkoda, bo wtedy faktycznie dałoby się ocenić, które paliwo jest lepsze do konkretnych zastosowań.
Niestety ludzie często mylą pojęcia i nie kumają, że jeśli ich auto nie jest w stanie obsłużyć benzyny o wyższej liczbie oktanowej, to mogą się liczyć jedynie ze stratą mocy.
Mendelmax a co powiesz na to:
Ciekawe czy jest utrata mocy w Hemi przy Europejskiej benzynie. W manualu mowi zeby nie lac Premium (RON+MON/2 93 aka AKI 93) czyli dokladnie ta sama a nawet wiecej oktanowa ktora jest w Polszy Pb95 = RON+MON/2 -> 92/93 lub Pb98 = RON+MON/2 -> 95
Lewa strona pierwszy paragraf.
U mnie na rogu jest sprzedawana benzyna 100 oktanowa, czyli Polska Pb103/104.
vpower ponoc ma ta 100 gdzies juz to sprawdzali
U mnie vpower ma 91 lub 92 oktany Amerykanskie
jak Vpower wszedl do polski to byly lata chyba jak dostalem prawko, czyli 2003rok, wtedy wszyscy golfiasze i beciasze lali do gratów Vpowerki i wyjezdzali z piz.... z piskiem opon z pod stacji... to byly czasy
Ciekawe czy jest utrata mocy w Hemi przy Europejskiej benzynie. Myślę, że 95RON powinien spokojnie obsłużyć, bo skoro 89PON jest optimum, to prawdopodobnie inżynierowie dostosowali program do odchyłek w obie strony. Niestety oczywiście nikt takich danych nie podaje. Inna sprawa, że właśnie nie wiemy ile ta benzyna u nas ma MON, dopiero wtedy byłoby to porównywalne, bo tak naprawdę to nasze silniki pracują właśnie bardziej w warunkach normy MON niż RON. A może się okazać, że nasze 95 będące teoretycznie wyżej oktanowe od 89PON może w tych warunkach być mniej oktanowe.
Niemniej z tego wlaśnie powodu nie lałbym 98. Jest tylko jedno "ale" do tej reguły- często paliwa nie trzymają parametrów i wtedy faktycznie bywa tak, że zalanie 98 poprawia osiągi. Często też 98 jest z większą ilością alkoholi, więc jest też niezłym czyścicielem układu paliwowego. Do jeepa nie, ale do Suzy raz na jakiś czas zalewam bak 98 w tym wlaśnie celu.
Myślę, że 95RON powinien spokojnie obsłużyć, bo skoro 89PON jest optimum, to prawdopodobnie inżynierowie dostosowali program do odchyłek w obie strony.
Nie mowie ze sie cos rozwali, pytalem sie czy moze byc nizsza moc silnika. Skoro pisze ze 91/93AKI moze a odpowiednikiem tego jest 95RON...
Chyba sobie sam odpowiadam na pytania.
Nie chodzi mi o to, że się rozwali, tylko że prawdopodobnie jest w stanie ją obsłużyć bez utraty mocy przez odpowiednie wyprzedzenie zapłonu. W pewnym zakresie można to regulować praktycznie bez zmian w mocy.
Witam Trochę sie interesowałem tym tematem i ogólnie jest tak że im większa liczba oktanowa tym mniejsza wartość opałowa więc do silników niewysilonych a do takich zaliczają sie jeepowe nie ma sensu lać wysokooktanowego paliwa. Wysoka liczba oktanowa w silniku bez czujników spalania stukowego nie dośc że nie poprawi jego osiągów, a wręcz przeciwnie. Już to raz wrzucałem ale jak toś ma ochotę na rozwinięcie tematu to zapraszam do lektury moich wypocin http://radekprzysiecki.pl/oktany.pdf
W artykule jest też zestawienie z testów liczb oktanowych RON i MON dla różnych paliw z rynku brytyjskiego.
Ciekawe czy jest utrata mocy w Hemi przy Europejskiej benzynie. Na 95 moja dupohamownia wykazuje spadki mocy. Dlatego tankuje 98. Na hamowni wyszlo nam niby 306KM i 450nM, mierzone na 3cim biegu, ale chyba ten pomiar nie byl do konca prawidlowy. Jak sie zrobi cieplej bede stroil auto to zrobimy wiecej pomiarow.