Temat zacznę jak każdy kto pyta o opony...wiem że o tym już było ale...
Ale mam dylemat...bo już jazda na BFG AT znudziła mi się i szukam czegoś co sobie lepiej w błocie poradzi...i mam dwa typy KUMHO KL-71 i BFG MT KM2 . Cena jest ta sama a rozmiar to będzie 32x11 r16(285x75r16)
Mogę prosić szanownych użytkowników o opinie na temat tych opon...z góry dziękuje !!!
zachwalali kumho,. choć nasz kolega mechanik twierdził że do d... bo i tak chińskie. hehe. ale MT Bfg nie robi podobno w błocie , jest gorszy od starego typu i mam ta informacje z kilku źródeł i od patroli i od landziaków i u nas też ktoś coś mówił że do luftu . I jest gośniejsza od stareJ bFG.
kumho k-71 kumho KL71
bfg mt 2 BFG MT KM2
A co do sedna też słyszałem rewelacyjne opinie o Kumho, o nowych BFG jeszcze do mnie opinie nie dotarły a sam jestem ciekaw
I jest gośniejsza od stareJ bFG.
Wole stara sprawdzoną BFG , to nie prawda ze w błocie nie robi robi trzeba tylko wiedzieć jak ją o to poprosić
Mogę porównać tylko stare BFG MT z Kumho KL 71 i Kumho jest o niebo lepsza, bo: - szybciej się oczyszcza w błocie - jest dużo cichsza na asfalcie - jest bardziej miękka i przyjemna w jeźdżeniu.
Ja bym do ankiety dorzucił jeszcze Yokohama Geolandar, ni kuta nigdzie nie idzie się dowiedzieć jak to działa w porównaniu z innymi emtekami
A co powiecie o tej oponce też kumho http://www.allegro.pl/ite...5r15_kumho.html
Czarny, dzięki za poprawki-pisałem na szybkiego-ale teraz chyba nie idzie porpawić ankiety tzn treści??
A co powiecie o tej oponce też kumho Też szukam opon ale raczej pójdę w takie http://allegro.pl/item732...ch.html#gallery ,z racji tego, że mają większe przerwy między kostkami czyli teoretycznie lepiej się z gnoju czyszczą i maja bieżnik z boku opony.
he he zbrojenia trwają jak widzę
Oj jak byś zgadł
SIMEX Nad nowymi bfg spuszczał się Paweł Oleszczak po Drezno-Wrocław... Chyba się zna?
One takie z przymrużeniem oka były wiem ze były na wesoło ale ja nawet nie dojrzałem ze tego nie popisałem
,z racji tego, że mają większe przerwy między kostkami czyli teoretycznie lepiej się z gnoju czyszczą i maja bieżnik z boku opony. no właśnie też tak myślę tylko nie wszędzie taki rozmiar jest a innego niż 32x11 nie chcę bo mój jeep aż tak bojowy nie jest
Nad nowymi bfg spuszczał się Paweł Oleszczak po Drezno-Wrocław A tak coś konkretniej o tym spuszczaniu się?
A tak coś konkretniej o tym spuszczaniu się? No się zachwycał, że super robiły i w sumie podobno dużo załóg na nich było
Przyjdzie czas i pora na wiecej a bo to człowiek naraz by wsio chciał mieć:opomki, felgi, wyciągara, snorkel i tylny zderzak
Proszę
zdjęcia powiedzą ci że kumho na pewno nie pożżżałujesz
po prostu czuję że żyje na tych oponach
Kucze no kiler normalnie wjeżdżałem bez obawy że utknę gdzieś
Jeep na kumho po prostu wygląda bojowo i taki jest podczas jazdy
A skąd to 31,6? Jako kompromis między 31 a 32 może być to dobra opcja
A na jakiej masz to feldze? 16?
31,6 cala to stąd że opona ma wysokość 802 mm
mam je na 17"
nowe bfg wygrały drezno-wrocław w tym roku i zapwene dla tego zwycięzca się nad nimi spuszczał - a trzeba przyznać, że łatwo napewno nie było
kumho pochwalę napewno za zachowanie na czarnym - rewelacja w błocie nie miałem przyjemności specjalnie
miałem za to nieskrywaną na starych bfg i wielu tfardzieli zaskoczyłem
ale na czarnym... jakoś niespecjalnie lepiej niż na simexach na których napewno jest głośniej ... ale to taki przyjemny dźwięk... bombowca
no to widzę że mogłem dać do wyboru albo kumho albo starego BFG...ale jestem bliżej kumho
[ Dodano: 2009-09-08, 08:05 ]
mcdziubek, patrzyłeś kiedyś gdzie masz wlot powietrza w CRD? Na tym drugim zdjęciu, niewiele Ci brakuje żeby zaciągnąć wodę :pala: .
z minusów Kumho ma zaniżone rozmiary a w KM2 nie ma jak w starszym modelu grubszego rantu osłaniającego obręcz felgi przy stopce opony
mcdziubek, patrzyłeś kiedyś gdzie masz wlot powietrza w CRD? Na tym drugim zdjęciu, niewiele Ci brakuje żeby zaciągnąć wodę :pala: .
No nie wiele brakuje oj tak
ale ale ale
ale. Mechanik już wrócił i bierzemy się za montaż snorkela.
To dopiero będzie czad
z minusów Kumho ma zaniżone rozmiary a
a czy masz może jakieś odniesienie mniej więcej chociaż o ile-bo ja sobie wyliczyłem według tego co mam ile mi wejdzie a nie chce się wściekać jak opona będzie dużo mniejsza niż ma być
z minusów Kumho ma zaniżone rozmiary a w KM2 nie ma jak w starszym modelu grubszego rantu osłaniającego obręcz felgi przy stopce opony
KM2 tez ma nieco zanizone rozmiary. A brak rantu oslaniajacego jest akurat zaleta. BFG posluchalo klientow i zrezygnowalo z tego rantu poniewaz coraz wiecej ludzi uzywa bedlockow a taki rant czesto przeszkadza w takich felgach.
Co do samych KM2 - swietne opony...przetestowalem juz pare razy w terenie i robia bardzo fajnie
...BFG posluchalo klientow i zrezygnowalo z tego rantu poniewaz coraz wiecej ludzi uzywa bedlockow a taki rant czesto przeszkadza w takich felgach...
Ja nie używam bedlocków podobnie jak większość nabywców takich opon i dla felg tych osób jest to minus, przynajmniej mnie to zniechęciło i kupiłem Coopery
Ja nie używam bedlocków podobnie jak większość nabywców takich opon i dla felg tych osób jest to minus, przynajmniej mnie to zniechęciło i kupiłem Coopery
Moze w europie beadlocki nie sa popularne...natomiast w USA wiekszosc juz uzywa takich felg do opon MT...a nie oszukujmy sie KM2 byly projektowane pod dyktando tego wlasnie rynku.
Z faktu nieuzywania beadlokow wynika jeszcze jedna bledna opinia...ze opony sie nie oczyszczaja....niestety wiekszosc jezdzi na zbyt wysokim cisnieniu i stad ten problem.
Co do samych KM2 - swietne opony...przetestowalem juz pare razy w terenie i robia bardzo fajnie Ale pewnie testowałeś tradycyjnie na skałach A w błocie nie wiesz jak robią w porównaniu do starych BFG i Kumho?
Ale pewnie testowałeś tradycyjnie na skałach A w błocie nie wiesz jak robią w porównaniu do starych BFG i Kumho?
Zaczynają być, coraz więcej xzałóg je stosuje
Testowalem je na wszystkim laczne ze sniegiem ...fakt ze bloto nie bylo do klamek jak to czesto bywa w Polsce. Opony robily bardzo dobrze w zasadzie w kazdych warunkach. Testowalem je na asfalcie suchym i mokrym, w blocie, na szutrach mokrych i suchych przy predkosciach ponad 100km/h, oczywisice na skalach i na sniegu bo trafilismy na snieg w czerwcu wysoko w gorach...zlapala nas burza sniezna i w zacienionych miejscach byly zaspy. Wiec spokojnie moge powiedziec ze testowalem w kazdych warunkach i robia. Na wyprawie byl z nami kumpel na starych BFach i KM2 robia moim zdaniem lepiej. Tylko tak jak pisalem...zeby sie oczyszczaly poprawinie potrzeba im niskiego cisnienia w granicach 10-12 PSI.
POrownania do Kumho nie mam nieststy.
Dziękować za szczegółową opinię Problem w tym, że u nas brak 3/4 rozmiarów dostępnych w USA
można tylko pozazdrościć dostępności, jak szukałem opon 33x12.5 to np na www oponytanio w PL czy D w ofercie nają 5-6 modeli opon do wyboru z czego 2 to MT a na ich stronie w USA do wyboru 56 rodzajów
kurka myślę jeszcze o yokohamie geolander mt-bardzo podobna do kumho....i jest ten rozmiar co chcę...wydaję mi się że jest w niej wyższy bieżnik niż w kumho-ale mniejszy odstęp między kostką....sami zobaczcie
kumho i yokohama
Ja słyszałem ze puki nie wszedł simex to bieżnik typu yokohama był najlepszy. Ale moze zle słyszałem. Ja bym wybrał yokohame.
po bieżniku to raczej kumho, ale ja teoretyk jestem
po bieżniku to raczej kumho, kumho od początku wizualnie mi się podoba...i jest faworytem...tylko w tej chwili problem z romiarem jest dlatego pytanie o podobną yokohamę-która jest trochę droższa
po bieżniku to raczej kumho, ale ja teoretyk jestem
Mówią, że Yokohama jest śliska na czarnym, ale ja się nie znam
na czarnym to każda jest śliska. ja na swoich startch bfg to śmigałem na czarnym że hej
Kocioł. wiemy że nie chcesz już BFG , co wskazuje ankieta. teraz wybieramy rozumiem pomiędzy yokohama a kumho ?
A jak cenowo one wyglądają ?
rozmiar 32x11r 16 -kumho 680 zł-obecnie brak -yokohama 740 zł-dostępna
takie ceny znalazlem w necie w tym samym sklepie
tej , to coś z tymi cenami masz nie teges, ja za swoje sylwki 35 płciłem 760 z dętkami i założeniem do tego. a tu masz golasy .
az wybieramy rozumiem pomiędzy yokohama a kumho ?
chyba tak...po wizualnie tez to do mnie przemawia i plus że na czarnym jest ciszej niż bfg... cholirka...gdybym tylko wiedzial jak bardzo jest zaniżony rozmiar kumho to nie było by juz tematu
będę gościa prosił żeby mi w sklepie za nim zamówie zrobił fotę tego ateka co mam teraz obok kumho w większym rozmiarze to już będze widział o ile jest większa sama opona a nie rozmairówka to tak może dopasuję...
kocioł, no przecież, że kumho, z poznania w końcu jesteś
nie wiem czy to takie złudzenie mam ale bieźnik teh yokohamy podobny jest to nowej bfg . też tak gęsto kratka jest . może sie źle oczyszczać i zalepiać , tak jak bfg zresztą. ale moge sie mylić.
tej , to coś z tymi cenami masz nie teges, ja za swoje sylwki 35 płciłem 760 z dętkami
tylko takie narazie znalazłem, a Twoje silverstony kosztują tam 35x10,5-16 - 1000 zł
[ Dodano: 2009-09-08, 22:47 ]
kumho , będzie robiła w błocie
NO TO WSZEM I WOBEC OGŁASZAM ŻE MÓJ JEEPEK DOSTANIE NOWE KUMHO
Dziękuje wszystkim za wypowiedzi...teraz tylko negocjować ceny i trafic pieprzony okłamany rozmiar
ps....chyba że mi wejdą Anda silverstony na przymiarkę to kupię jeszcse większe od Mieszka
no to śledzę postępy, a potem skorzystam ze zdobytej wiedzy
o to śledzę postępy, a potem skorzystam ze zdobytej wiedzy a do tego czasu będziesz graty przed Żoną ukrywał?
Kocioł, podjeć do Roberta, zaraz kończy mojego więc wstawisz swojego , dasz mu podkłądki i wejdzie 35 .
nic nie ukrywam oczywiście
Kocioł, podjeć do Roberta, zaraz kończy mojego więc wstawisz swojego , dasz mu podkłądki i wejdzie 35 . kurna już mu nie chce dokładać cali bo znowu amory będą za krótkie-a mam je 4 dni
spoko , temu idzie zaradzić.jest pewien patent na to . tylko powiedz mu o co chodzi a będziesz miał zrobione .
kocioł, mocowania trzeba tylko przedłużyć i będą chodzić
już mu nie chce dokładać cali znaczy chcę ...ale nie mogę
[ Dodano: 2009-09-08, 23:18 ]
to ja podrążę: przednie stockowe sprężyny dajesz na tył + podkładki co to je masz z przodu zostawiasz pospringi i dokładasz podkładki co te je zdjąłeś robisz dłuższe mocowania amorów i masz lift ale jest kilka problemów - łączniki stabilizatora, panhardy, przewody hamulcowe, wahacze i pewnie konieczność obniżenia reduktora....
no nie da mi spokoju no... przez to ciągle w biurze jestem i nie mogę kompa wyłaczyć
A juz myślałem, że ktoś przetłumaczył...
Kolego qba280 Mój kuzyniak jeździ na tej oponie tylko że GALLOPEREM i to długim. Radzi sobie na 5 Wspomnę tylko że jakieś 70% bieżnika
to jak Kocioł, co kupujesz w końcu bo jestem ciekawy
kocioł, bierz Kumho, przynajmniej będziemy mieli przetestowane w biedruskim lepiącym błocku
Właśnie co do biedruska , ostatnio nasz mechanizator stwierdził że chyba w wapnie jeździmy po poligonie . coś tam marudził wydłubując jakąś chłodnice
to jak Kocioł, co kupujesz w końcu bo jestem ciekawy dzisiaj mówił że kumho
Z uwagi na trwałość, brałbym BFG (wybierając pomiędzy kumho i bfg). 100 tys km bez problemu na komplecie, i jeszcze było dużo bieżnika. Z uwagi natomiast na "kwadratowość" BFG - cokolwiek innego, czyli wg tabelki - Firestone... BFG jednak jest chyba bardziej dostępna, więc... Z tych dwóch podanych, skłaniałbym się ku BFG.
Braciak miał kumho 31 cali i robiła fajnie i fajnie wyglądała tylko był jeden minus, według niego szybko się ścierała. Porównywał do starego BFG i na żywotności traciła ale robiła niby lepiej. Ja w swoim śmietniku miałem używane geolandary 33x12.5, bieżnika było 12mm i jeździłem za pajero z elektroszperą na tyle na nalewce simexa 31 (32 w praktyce) i tam gdzie on przejechał tam i ja a tam gdzie wklejony tam i ja też. Ja bez blokady na tyle, tylko LSD co przy tej wielkości koła nic nie daje. Mam miłe wspomnienia z geolandarem, fajna oponka, szersza o jakiś cal od starego BFG, na czarnym ją słychać a zimą się ślizga. W sumie to opona terenowa wiec nie ma się co spodziewać że będzie się wszystkiego trzymać. Oponki sprzedałem bo bieżnika już trochę ubyło a jak bym jeszcze je tyrał to nikt by ich nie chciał. Teraz wróciłem na 31 cali ale w większej szerokości . . . . 15.5. Jak przejdzie pierwsze testy pozytywnie to napiszę co i jak i skąd.
http://www.tirerack.com/t...y.jsp?type=ORMT
a tu wychodzui ze lepiej KM2 .........
i co tu teraz wybrac Kup KL 71.
Kupie KL71 mimo ze te 33" to aprawde 32". Jakby byly zle suchorz, bedzie a ciebie
Ale nic nie ma na temat błota
Ciśnienie na tej wyprawie było szosowe bo nie wiedziałem że ma być 1,6 bar gdy wjeżdżasz w teren.
Aha! Uważaj jak wjeżdzasz w piaszczysty teren bo jeden obrót koła na tej oponie potrafi wywalić 5 łopat piachu na raz i dupa i stoisz
Te opony orzą wszystko to co się znajdzie pod nimi
Proszę
Kupie KL71 mimo ze te 33" to aprawde 32". No chyba nie bardzo. Teder ma BFG MT 33x12,5x15 i sa tej samej wielkości co KL71. Porównywałem tez z BFG AT 32 i KL71 sa większe. KL71 sa dużo szersze wizualnie od BFG MT.
Mi chodzi o sredice kola ie o szerokosc. Tak jak sprawdzam w kalkulatorze rozmiaru opo sredica powia byc 834mm w przypadku rozmiaru 285/75R16 a w rzeczywistosci [przyajmiej tak mi podal gosc co sprzedaje opoy] jest 805 czy 810.
ja tam jeżdżę na kumho ale modelu 834. kl71 miałem wcześniej jakoś lepiej podchodzą mi niż BFG i wsume cenowo lepiej wychodzi kumho
Jakby byly zle suchorz, bedzie a ciebie Zobacz jakie są ładne.
To ze ladne to wiem. Chociaz KM2 chyba ladniejsze. No ale skoro mowicie ze lepsze kumho....
glodomor, KM2 mają bardzo gęstą kostkę i w błocie będa się słabo oczyszczały, druga sprawa, będą węższe od KL 71.
Szerokich nie chce dlatego wybor padl na 285/75 16 no i na fabryczna felge bo fajna jest mam nadzieje ze przy 5" bedzie wprzadku
Darek a jakie Ty masz cisnienie na tych KLkach na fotkach?
Darek a jakie Ty masz cisnienie na tych KLkach na fotkach? 2 atm.