Mam do Towarzyszy takie pytanie. Do tej pory zastanawiałem się nad zakupem drugiej pary MTków na seryjne alu felgi w rozmiarze 31 cali, ale tak sobie teraz pomyslałem, czy nie lepiej zainwestować w blokadę TrueTrack i jeździć na BFG AT nadal? Czy wg Was ma to sens, czy lepiej dać sobie spokój. MT były by o tyle uciążiwe, że musiałbym je przed wypadami w teren zmieniać a chyba jestem zbyt leniwy Czy stosując tą blokadę uzyskam podobną dzielność w terenie co bez blokady, ale z MTkami?
Z góry dzięki za opinie
Myślę, że to cholerenie zależy od sytuacji i trudno jednoznacznie zawyrokować.
Natomiast napewno fajne jest to, że miałbyś też pomoc w trakcji w czasie normalnej, codziennej jazdy.
Mendelmax dzięki za dołożenie plusa do mojego nowego pomysłu A co byś na moim miejscu zrobił mając ograniczony budżet pozwalający na zakup tego lub tego? Oczywiście nie zrzucam tutaj odpowiedzialności za swoje przyszłe czyny No i się jeszcze zastanawiałem czy przez znajomego w US nie kupić 2 szt TrueTracków bo są po 369 dolarów więc cena fajna. Co prawda nie lubię wykorzystwać znajomych, ale dla takiego celu myślę, że się nie obrazi
Ja jak chyba wszem i wobec wiadomo jestem fanatykiem rozwiązań poprawiających trakcję i lubię mieć w samochodzie wszystko zawsze gotowe do akcji, więc osobiście zdecydowanie wybrałbym TT. Zresztą właściwie to dokładnie tak zrobiłem- blokada była pierwszą modyfikacją, mimo że wciąż mam seryjne szosowe opony.
Moje przekonanie wynika stąd, że takie ustrojstwa pomagają w terenie a nie przeszkadzają na drodze (czasem wręcz pomagają). To duża zaleta wobec MT, które na asfalcie najbardziej wyrafinowane nie są A bądź co bądź, o ile fura nie jest wyłącznie w teren, to więcej czasu się spędza na asfalcie.
Ale blokada nie pomoże Ci podczas zjazdu po śliskim...
Moje przekonanie wynika stąd, że takie ustrojstwa pomagają w terenie a nie przeszkadzają na drodze (czasem wręcz pomagają). To duża zaleta wobec MT, które na asfalcie najbardziej wyrafinowane nie są A bądź co bądź, o ile fura nie jest wyłącznie w teren, to więcej czasu się spędza na asfalcie.
Masz rację jest to rozwiązaie bardziej uniwersalne
ale zwykle któryś z kolegów np Piotrek jest poniżej i pomogą się zatrzymać To jeszcze zainwestuj w nowy zderzak Sorki za kasztana
Każdy sensowny kasztan mile widziany, a ten był sensowny. Tylko jakbym zainwestował, to koledzy mogliby przestać być kolegami i się usuwać z drogi
masz na 2 czy na jednej osi? No i sądząc po tonie to chyba jesteś zadowolonym użytkownikiem!? Mam tylko z tyłu, nie śmigam w terenie więc niewiem jak się to zachowuje w prawdziwej walce Blokadę sprawiłem sobie do jazdy zimą w śniegu. I muszę przyznać, że różnica na tych samych oponach, tym samym autem z blokadą i bez to po prostu niebo a ziemia.
No to jak już tak męczę:
mendelmax, A przy N 242 , gdzie lepiej założyć na tył czy na przód (jeżdże trochę w terenie)?
Ja bym wybral blokade ale 100%. np DetroitLocker na tyl. cena podobna do TT (okolo 1700 zl). Mialem dwa TTracki przod i tyl i wole jedno 100% na tyl. http://www.roughcountry.pl/index.php?cPath=22_30
kwiatostan, Oki, ale piszą tam,że tylko w pojazdach bez ABS, i na szosie nie można jeździć z napędem na 4 koła. A ja jeżdżę czasami 4x4 na czarnym.
chyba na FullTime można
[ Dodano: 2009-11-26, 21:57 ]
Czy mówisz tutaj o zachowaniu na podjazdach, czy też na śliskich zakrętach? Ogólnie trakcja jest lepsza. Auto też znacznie łatwiej się kontroluje, choć oczywiście w poślizg łatwiej go wprowadzić.
Można, ale uwzględnij że ECTED się zużywa i nie lubi wielkich kół. Do 31" będzie spoko, ale 33" to już granica.
Ja mam 31 AT więc tego się nie obawiam. Jeśli chodzi o zużycie to pewnie części zamienne są dostępne i w razie czego się uzupełni. Zresztą Twoja już chodzi od jakiegoś czasu
Ja bym jednak wolał zainwestować w opony a to dlatego że blokada poprawi zdolność samochodu do wyjazdu np z błota ale nie poprawi hamowania, skręcania i wyjazdu z koleiny. Do tego możesz kupić sobie kompresor i klucz pneumatyczny oraz poduszkę do podnoszenia samochodu żeby szybko zmieniać koła. A co najważniejsze, nie stracisz kolegów...
pewnie części zamienne są dostępne i w razie czego się uzupełni. No z tym chwilowo nie jest różowo- Auburn wypuścił już dwa lata temu katalog części zamiennych, ale póki co nie można ich kupić, nawet bezpośrednio od nich. Ciągle liczę, że wkrótce jednak zostaną wypuszczone na rynek, bo najstarsze ECTED-y mają już po 4 lata. Wkrótce trzeba będzie je serwisować. Póki co mają program wymiany dyfrów- jak się zużyje to za 200 czy tam 300 (już nie pamiętam USD) dostajesz nówkę sztukę. Jedyna wada jest taka, że nówkę trzeba znowu zamontować
pawelll1 - OPONY !!! Jak chcesz się pchać w błoto, to Ci TT przy AT-kach w porównaniu do MT-ków /bez TT/ niewiele pomoże Mam TT z tyłu i jak jeździłem na AT-kach, to mnie błoto poknywało dużo częściej - zwłaszcza tak jak już pisali, przy wyjeżdżaniu z kolein. Co prawda nie jeździłem na MT-kach bez TT, ale i tak sądzę, że dużo więcej dzielności terenowej zyskasz kupując MT-ki.
A zmienianiem przed wyjazdami w teren to się nie przejmuj - też miałem takie ambitne plany, a jak zobaczyłem swoje autko na MT-kach , to już AT-ki leżą i na nich nie chcę jeździć
Dzięki Leo za z "życia wzięte". Czyli wg tego najlepiej jakbym jednak wystawił swoje AT całe koła do sprzedania i zakupił w to miejsce jakieś cywilne MT (bo jednak autko tez mam na asfalt). Człowiek to normalnie szału dostanie No nic idę medytować i myśleć
mnie błoto poknywało dużo częściej - zwłaszcza tak jak już pisali, przy wyjeżdżaniu z kolein. Tyle, że TT z tyłu nie ma wiele do wyjazdu z koleiny, w odróżnieniu do takowego z przodu
pawelll1 napisał/a: chyba na FullTime można
nie w przedniej osi. Z tyłu jak najbardziej.
Ja w kwestii wyjaśnienia, skoro w opcji jak powyżej nie jest polecane to przy reduktorze 249 gdzie cały czas przód jest w pewnym stopniu dołączony
Ja w kwestii wyjaśnienia, skoro w opcji jak powyżej nie jest polecane to przy reduktorze 249 gdzie cały czas przód jest w pewnym stopniu dołączony w 249 to jest absolutnie niedozwolone, bo nijak nie przewidzisz zachowania tej blokady.
Dlatego pytam bo
czy ECTED który działa również jak LSD, nie jest wskazany na przodzie Zaraz, ja mówiłem o automatach jak np. lock-right. True-trac jak najbardziej może być na przodzie, podobnie jak i ECTED, bo oba to są LSD bez preloadu, czyli jak nie dodajesz gazu to zachowują się niemal jak zwykłe dyfry.
No i wszystko jasne THX
A macie jakieś źródło zaopatrzenia w TT do ZJ na przód czyli do D 30 w sensownej cenie
Może warto po negocjować z MooMoo przy zakupie kilku sztuk to może jakiś discount by dał
Moo Moo i wogóle wszystkimi zawsze warto negocjować, pytanie czy w obecnej sytuacji nie lepiej jeszcze chwilę poczekać bo dolar z tego co widzę słabnie a i ceny będą przystępniejsze
nie kupujcie TT na tył bo się nie spisze. Jest to dobre urządzenie dla kogoś kto... no właśnie? Dla kogo? Na wykrzyżach nie pomaga za wiele, w błocie mój samochód robił tak samo jak i bez blokady. Nie wiem więc czy jest sens wydawać pieniądze na półśrodki. Zwłaszcza w przypadku autora tematu któy ma 31". 100% blokada użyta z głową nie zmieli półosi ani nic.
[ Dodano: 2009-12-04, 13:21 ]
Chyba racja z TT na tył, że szkoda kasy. Czyli Lock-Right lub elektryczną na tył i ewentualnie TT na przód.
niestety tak, po zamontowaniu TT miałbyś wielki niedosyt
Dzięki Pawog za podpowiedzi. Teraz muszę tylko znaleźć foty mostu z lsd i bez niego. Żebym na 100% się nie wpakował w niepotrzebne koszty.