Witam . Na dniach będę liftował budę w swym I tu rodzi się pytanie , ile . Myśłę docelowo wrzucic koła 33 cale . Czyli podniosę budę około 4 cm . Ale czy mosty to wytrzymają ? Chodzi mi o takie gumki http://moto.allegro.pl/it...rol_pajero.html W najbliższym czasie będę montował wkońcu wyciągarkę i robił zderzaki , ale zanim przystąpię do tej czynności , to chciałbym podliftować budę na poduszkach , aby potem zderzaki rzeźbić do docelowej wysokości karoserii , aby nie było dziury pomiędzy zderzakiem a karoserią . Butlę gazu będę montował pod autem itp . Ale nie wiem ile podnieść budę , więc pytam o mosty . Nie ukrywam , że narazie nie mam ochoty z nich robić super danut. Nie mam wielkiego ciśnienia , auto po rajdach nie jeździ , tylko weekendowe wypady . Bedą te gumki ?
Pozdrawiam
krzysiekass, mosty jesli sa w dobrym stanie spokojnie wytrzymaja koła 33"
Znam takich co i na 35 śmigają i nic nie pourywali a turystycznie nie jeżdżą
jest godzina 00.20 a ja nadal rozmyśłam . Głowa pełna pomysłów . Czyli będę bazował pod koła 33 cali . Ale to zapewne na przyszły rok . W tym roku wyciągarka , zderzaki i inne drobiazgi .
4cm liftu budy to max jaki zapodaj, wiecej moze byc klopotliwe i niebezpieczne. Co do tych opon zdania beda podzielone. Jedni jezdza na takich i nic zlego z mostami sie nie dzieje, a drugich co chwile nekaja jakies usterki. Mysle ze optymalna opona bedzie 33x10.50 do seryjnych mostow
Co do tych opon które pokazałeś , mam takie subiektywne odczucie, że są głośniejsze od Kumho ,na asfalcie podczas deszczu śliskie jak cholera, a w błocie szybko się zapychały.Dużo lepsze były Yokohama GEOLANDAR M/T ,zajebiście robi szybko się oczyszcza . Teraz mam Kumho ,fajna miekka opona w teren i do miasta. Podczas liftowania budy,raczej staraj się to robić zawieszeniem ,a nie podkładkami pod budę.Czesto trzeba opuszczac reduktor, co w znaczacy sposób obranicza kąt rampowy i prześwit. A teraz się zastanów do czego potrzebujesz , jaki teren i ile w terenie i na asfalcie.
Co do tych opon które pokazałeś , mam takie subiektywne odczucie, że są głośniejsze od Kumho ,na asfalcie podczas deszczu śliskie jak cholera, a w błocie szybko się zapychały.Dużo lepsze były Yokohama GEOLANDAR M/T ,zajebiście robi szybko się oczyszcza . Teraz mam Kumho ,fajna miekka opona w teren i do miasta. Podczas liftowania budy,raczej staraj się to robić zawieszeniem ,a nie podkładkami pod budę.Czesto trzeba opuszczac reduktor, co w znaczacy sposób obranicza kąt rampowy i prześwit. A teraz się zastanów do czego potrzebujesz , jaki teren i ile w terenie i na asfalcie.
Ale liftując sama budę , nie mua potrzeby obniżać reduktora , czyli prześwit pozostaje na dotychczasowym poziomie + 1 cal do góry dadzą mi większe koła. Jezeli chodzi o opony , to ja mam saharę insa , czyli bieżnik podobny do GEOLANDAR M/T i nie jestem zbyt zadowolniony Ale jak będzxie moment wyboru opon , zrobię ankietę i się wszystko wyjaśni .
Chodzi mi o takie gumki http://moto.allegro.pl/it...rol_pajero.html Bieżnik słaby. Dużo lepsze są Kumhpo KL 71, lepsze oczyszczanie, cichsze na asfalcie. Mosty wytrzymuja takie opony bez większych problemów. Sprawdź stan krzyżaków z przodu i tyle.
Te co podałeś nie będą lepiej robić, mają za gęstą kostkę i zaraz zakleją się błotem jak AT. Kumho można kupić juz od 500zł za 33" Porównaj bieżnik- też 33"
Ty masz jakiś lift zawieszenia (albo wieszaki)? Czy chcesz wsadzić 4 cm bodliftu i do tego koło 33"?
Ty masz jakiś lift zawieszenia (albo wieszaki)? Czy chcesz wsadzić 4 cm bodliftu i do tego koło 33"?
Mam seryjne zawieszenie . Resory pół roku temu hamrowane , także zawiecha dość wysoko stoi . Aktualnie mam 31 cali . Opona 33 cale będzie tylko 2,5 cm wyższa na stronę , także wszystko powinno banglać .
A jaka jest waszym zdaniem różnica pomiędzy goodyear wrangler AT/SA a Dura Track?? bo zastanawiam się czy nie zmienić, pomimo tego że mam nowe AT/SA. Mam tylko obawę czy będą dobrze trzymać na mokrym, a lepiej robić w terenie
Ja założyłem takie: 31/10.5.15
Na błocie robią fajnie, ale najlepiej jest w lesie. Po zimie cała zawiecha się trzęsie przy butowaniu ale już jestem pod koniec wszystkich potrzebnych wymian.
wrzucic koła 33 cale
krzysiekass, jak do lajtowej rekreacji to ja bym dała kumho 31 cali. Ja mam BFG MT 31 (lift 3 cale) i o ile bieżnikiem nie jestem zachwycona to wielkość kół jest chyba rozsądnym kompromisem między wytrzymałością mostów, resorów, momentem, przyspieszeniem itd. W bagnie i po kamolach robi super, nie ma potrzeby zakładać większych. Podejrzewam, że jak założysz 33 to zacznie Ci szarpać mostem przy ruszaniu, złaszcza jak klapną resory i osłabną amorki. Siła razy ramię... fizyka jest bezlitosna
azja, Aktualnie mam 31 cali , lecz chciałbym zwiększyć prześwit. Często wieszam się na mostach lub belce pod skrzynią biegów . Ale najbardziej właśnie boje sie o mosty . Aktualnie montuję wyciągarkę , wiec problem wieszania się odpada, zawsze będę się mógł podciągnać . Może pozostać przy 31 ??? Nie musiałbym liftować budy . Sam nie wiem . A nie ikrywam ,że samochodem jeżdzę na codzień . Zobaczymy .
rapez, co Ty po lesie w kominiarce jeździsz ? Czy akurat czekasz na okup ?
rapez, co Ty po lesie w kominiarce jeździsz ? Czy akurat czekasz na okup ?
W ostatnim czasie kilka "buków" spadło mi na pakę, i dla niepoznaki ubrałem kominiarkę