Ufff, po ponad 2 miesiącach zesłania na cieżkie roboty warsztatowe o 6 rano 1 maja (na 3 godziny przed startem do II Zmociątka) udało nam się wyjechać z garażu. I oto jest ... kolejne wcielenie ciągle tego samego Jeepa Cherokee (codename: MudMax)
Samochód został przygotowany do klasy w której zaczęliśmy sie ścigać w poprzednim sezonie - czyli PL2 (Extrem z wyciągarkami elektrcznymi).
Po zdobyciu pierwszych doświaczeń w poważnym terenie ustaliliśmy zakres modfikacji które chcielibyśmy wprowadzić w życie. Przede wszystkim nie pasował nam rozkład mas z bardzo ciężkim przodem i lekkim tyłem oraz zbyt wąskie koła (były Silverstone 33/10,5). Z tego powodu samochod zapadał się przodem w byle bagienku a wyciągniecie go graniczyło z cudem.
Udało się więc zakupić Boggery 35/14,5 oraz wyciągarkę Warn 8274 którą zdecydowaliśmy zamontować (dla poprawy rozkladu masy) za siedzeniem pilota. Przy rozbieraniu samochodu okazało się jednak, że coś co kiedyś było podłogą praktycznie już nie istnieje więc trzeba było zrobić nową podłogę a także nowy przód który po zdemontowaniu zderzaka także nie prezentował sie zbyt okazale . Siwyjeep wpadł na spektakularny pomysł wykorzystania atrapy YJ do której dopasowaliśmy wszystkie elementy (nadkola, maskę, etc.) W ten sposób powstał pierwszy YJ z samonośnym nadwoziem
Samochód zweryfikowaliśmy w ciężkim terenie na II Zmociątku i efekty tej weryfikacji przerosły nasze najśmielsze przewidywania
Wielkie dzięki dla SIWEGOJEEPA za ciężką pracę przy tym projekcie, dla Mazura za wsparcie na każdym etapie i masę spędzonych w garażu godzin a także dla ekipy wspierającej moralnie: Lightblessa, Mela, Snorkela
pzdr
GRATULACJE - zmotka XYJ wygląda co najmniej dobrze
suuper
Autko ładnie się prezentuje . Jeżlei równie dobrze jeździ to gratuluję
po 1. jaka waga po.2 jaka waga po 3 jaka waga
a maszyna zacna.
no panowie kawał dobrej roboty
Śliczny i sprawia wrażenie lekkiego Bardzo mi się podoba.
po 1. jaka waga po.2 jaka waga po 3 jaka waga
Uroczyste ważenie odbędzie się w tym tygodniu
postanowil zamienic je na Simexy szalony jaki
Poharat , mam zamiar ciąć swojego jednak trochę inaczej...
JAKA WAGA
Uroczyste ważenie odbędzie się w tym tygodniu tamten tydzień już mina
A ile Państwo sobie życzą
pon. 1000kg
Takie rzeczy tylko w Erze Ważenie w poniedzialek
wyszło 2 t. i nie wiedzą co przyciąć.....
wyszło 2 t. i nie wiedzą co przyciąć kierowce odchudzic za pilota ogarnac jakąś pania o słusznej wadze co by dobrze ciagnela .....line i juz 100kg mniej
Byłem wielkim fanem madmaxa w wersji "śmietnikzaakademikiem" , najbardziej niewiarygodny "pojazd" na starcie każdej imprezy i równie niewiarygodna jego obecność na mecie. A teraz... jak go zobaczyłem to mi szczena opadła i nawet ciętej riposty nie umiałem sformułować
I w dodatku robi w terenie... świat się zawalił...
[ Dodano: 2010-05-22, 11:55 ]
wyszło 2 t. i nie wiedzą co przyciąć..... wszystko na to wskazuje Zważyli go dwa tygodnie temu i się okazało, że cięższy od seryjnego XJ, teraz wstydzą się przyznać i zapierniczają z kątówką
Już nie ma mudmaxa - podobno kiedy wyciągali go na lawetę, w celu zważenia, zaczął wiać wiatr i fruuuuuuuuu...... poleciał biedny w siną dal.....jednak musiał być lżejszy niż obstawiałem...... www.forfiter.com gonna givem a cziken, patrz jak je, ale franca szwagier
Melu, puscilem Ci pomagasa ze motywowanie
ale czekaj czekaj... wy macie tam motor 2.1 TDi ?? Reduktor oryginalny ?
mamy seryjne 4.0 z jeszcze bardziej seryjnym reduktorem 242, superseryjnymi polosiami. I chcemy udowodnic ze seryjne nie znaczy słabe
Acha. Bo znalazłem na tubie jakiegoś sziroka z 2.1 na takich laczkach. I jak z wytrzymałością napędów ? Jeździliście gdzieś po kamieniach ? jakie blokady ?
jakie blokady ? Migomat Locker Ma jedną wadę - strasznie wagę podnosi
Czarny, to nisko położony ciężar więc nie przeszkadza tak bardzo
No ajk tam kolejny odcinek sagi rodu paliserów? znalazła sie w końcu odpowiednia waga w okolicy? Podobno w Gdyni w stoczni remontowej jest taka najazdowa do 1000 ton. jeśli jest tak jak mówicie, to jedynym ciężarem nieodpowiednioo umiejscowionym jest ......załoga tekturaka, jeśli wyjdzie na moje.......nic nie robi różnicy, nawet jak położycie na dach kontener z Bysia........
Wojtuś, stąpasz po cienkim lodzie Wiesz, że może mnie sie diax obemsknąć wtedy twoj dorówna waga, tylko nie wiem czy bdzie mobilny
Robert poczekaj z tym diaksem bo jeszcze się okaże, że mój mimo, że niemobilny będzie 3 x lżejszy......
Fajny Jakie masz mosty ? A ta klasa PL2,to możesz podać jakiś więkrzy opis,stronę jakąś czy coś więcej ? Bo może bym coś dzialal tam
No to wszystko stało się jasne. Byliśmy na wadze. Werdykt równiutkie 1500 kg. Samochód zatankowany i gotowy do rajdu. Myśle że możemy być zadowoleni z wyniku choć po cichutku spodziewałem się 80-100 kg mniej.
[ Dodano: 2010-05-29, 22:12 ]
Kamiljeep, Mosty mam przod D30 tył Chrsler 8.25 z przelożeniami 4.11. I jak Dana 30 ? Nie urwałeś jeszcze nic na tych kołach 35x14.5 ? I nie pitol że masz blokady
Nic nie urwalismy. Moze wlasnie dzieki temu że nie ma blokady Jezdzimy na serjnych polosiach i seryjnych krzyzakach i puki co wszystko wytrzymuje.
No to ja już kuwa nie mam pytań A ja się bałem że jak będę miał 4.56 i superiory/alloye z przodu bez blokady że mi D30 na 35x12,5 (bogger) by puściła
Mysle ze zalezy to glownie od sposobu jazdy. Jak zablokujesz kolo np. na korzeniu i dasz w palnik to superiory ukrecisz tez na 31"
Ale sam wiesz jak to jest w terenie,albo jechac albo stać. Jak się jedzie to bez litości.No ale skoro Ty na 4.11 ,stock pólosie to ja I zapewne też mu nie odpuszczasz znając życie.
EDIT: Tak sobie wlasnie wypatrzylem na filmiku,że masz sterowanie do wyciągarki pod dachem. Myślę że TU zblądzileś,bo chyba wygodniej byloby kupić bezprzewodowy pilot do warna za 99$ i zamontować gdzieś przy kierownicy.Byloby Ci o wiele wygodniej,ręka by Ci nie cierpla noi mialbyś dwie ręce na kierownicy,a nie jedną pólnoć druga poludnie. Przemyśl to bo to dobry patent MADE BY ME
No własnie zrobilem to celowo. Mam sterowanie obu wind obok siebie i dzieki temu moge bez problemu ciagnac sie na przedniej i luzowac na asekuracji. Wiem ze wyglada to na nieporeczne miejsce ale dosyc wygodnie sie tego uzywa.
Werdykt równiutkie 1500 kg.
Bardzo zacnie
a bardzo zacnie to tak bardziej: -bardzo ładna ta wasza córka, czy bardziej - bardzo duża ta wasza córka?
Taka szybka zagadka - kto to? takie miny - , a kto to? - łacząc się w bólu z najbliższymi odpowiedzi nie zamieszczę...........
......no bez żartów - jest zacnie...... Jeszcze tlko złomek został do szydery.....
martinezz, tylko obczaj to że jak byś wbudowal w kierownice po prawej stronie do przedniej wyciągarki,a po lewej stronie do tylnej wyciągarki to by to bylo mistrzostwo świata.Może i myślisz że to troche glupie bo jak byś manewrowal kierownicą to by Ci się winda wlączala ale nie.TU MASZ PILOTA BEZPRZEWODOWEGO Którego trzeba rozebrać,dokupić mini antenkę i do niego podlączyć i te dwa guziczki wbudować równo z kierownicą żeby nikomu nie zawadzaly i jest to dobry patent,mówie Ci.
... bardzo duża ta wasza córka?
Taka szybka zagadka - kto to? takie miny - , a kto to? - łacząc się w bólu z najbliższymi odpowiedzi nie zamieszczę...........
Normalnie zatankuje ci rame betonem
Waga zacna gratulacje. A propo wszyscy 3 pomyliliśmy się o cirka abałt 200kilo . Co zatem waży te 200 setki. Śrubki , nakrętki i podkładki ?
Ja niestety jedynie o jakieś 120 kg, ale jak Ci wspominałem 90 kg to był zapas i jedna winda, którą już zdemontowałem przed pomiarem, a myslałem, że była..... Czyli de facto bład to 30-40 kg co oznacza wszelkie wsporniki, plastiki, może elektryka po zrobieniu urosła z wagą, drut spawaliczy etc......... Liczyłem, że będzie niecałe 1700 kg a wyszło 1800......... jak wypłukam ramę to jeszcze raz go zważę, ale również na porządnej wadze.......
Light, ja obstawiałem 1400 czyli 100 mniej niż wyszło. Wiem tez czego nie policzlem przy szacowaniu. - Chlodnica, wentylatory, przewody do niej i płyn to spokojnie 30-35 kg (samego plynu weszlo ponad 15l.) - Drzwi + rury wzmacniające je (z 20 kg na luźno) - Farba, 2 litry baranka na spawy, 2 litry podkladu i 2 litry epoxydu. Moze to sie wydać smieszne ale farba wazy z 10 kg!. - Drut spawalniczy 8 kg. Instalacja elektrczna wraz z moją instalacją natynkową (mysle że z 5 kg). -Nie policzyłem też plastku na gródź i nadkola (myśle ze z 8-10 kg) - Liny wind. Niby kewlar a z 8-9 kg ważą z hakami.
Na szczęście jest jeszcze z czego zrzucić. Myśle ze tylny zawias można o 25-30 kg odchudzić. Dach to też ładnych kilka(naście) kilo, i takie tam. Pytanie czy to ma sens.
Martinezz mam balsę i pergamin - taki kiedyś kupiłem model szybowca - lekki był - może się przyda?..............
Przywiez te balse i pergamin jutro to ci beben do stara zmotam Co bedziesz konkurencji rozdawal Same zalety, lekki i jakby ci sie drugi raz rozpekl to se tasma pokleisz
to wezmę od razu ten toczek z białą nitką to i linę nawiniemy......... Ale jak nie będzie działać to........manto........
Jaki pergamin. My wchodzimy w kevlar i tytan
Balsam/pergamin - kevlar/tytan a czy warto zwielokratniać wartość samochodu, żeby mieć ładne gałki i deskę rozdzielczą? No chyba, że sobie chcecie sikorki firmowe na łapki kupić, żeby lans był większy, to wtedy - racja, warto przynajmniej wieczorem na disco w remizie u lachonów zapunktować
Kolega zawsze pomoże:
tutaj takie co czterokrotnie podniosą wartość auta (przy założeniu, że weźmiecie dwa bez rabatów) Dajcie pomagasa
ale jak kaski więcej, to mam duuuuuuuuużo droższe
martinezz myślałem że po podziwiam twego wypłoda na zlocie , co się stało??
Krzysiu,
zacząłem dbac o wątrobę jedna integracja w miesiącu przez najbliższe 4 miesiące wystarczy. A tak na poważnie ciągle pracuje przy samochodzie. Na zmociątku to byla jeszcze wersja "beta". Za to na zmotce będzie juz wersja bliższa docelowej. Mam nadzieje ze sie zobaczymy
Niestety nie będzie mnie na zmotce,za to będę na zmocie. pozdrawiam Krzysztof
Przy okazji prac przy MudMaxie zmierzyłem wykrzyż samochodu po zmianie zawieszenia. wyszlo 77 cm i to jeszcze nie max mozliwosci
pzdr
Będziesz na Jeepowisku w Październiku ?
Jeszcze nie wiemy czy się uda. Priorytetem jest cały cykl Polskiej Ligi Przeprawowej a reszta rajdów ewentualnie z doskoku.