witam mam kłopot ponieważ chcę podnieść mojego xj o 4,5 cala nie wiem jakei oponki kopic - czy 31" czy 32" będę kupował prawdopodobnie AT firmy Goodrich
czy 32" wejdą na standardowe felgi? czy silnik mojego 2.5TD poradzi sobie z oponkami 32"? i czy nie będę obcierał przy ostrych skrętach?
bo trochę obawiam się że jak podniosę go o 4,5" i dam opony 31" to będzie trochę słabo wyglądało
a może podnieść go o 3" i dać opony 31"?
pozdrawiam i czekam na opinie
Przy 4,5" opona 31" jest idealna, bo większa będzie ocierać przy wykrzyżach, nie zmieści się w nadkolach. Kup 31x10,5x15 i będzie ok. Fabryczne felgi są zbyt głębokie i będzie źle to wyglądało, będzie ocierać o wahacze. Polecam zmianę felg na stalowki 7x15 ET5 lub 10. Mogą byc Dotz Dakar, nowe kosztuja ok 240zł/szt. Jeśli chciałbyś załozyć opony 32" to musisz mieć szereze felgi, czyli 8x15, co wiąze się z koniecznością podcinania błotników i z założeniem poszerzeń. Możesz poogladać różne przerobione auta na mojej stronie www.xj-jeep.com Zobacz filmik na stronie startowej, auto ma 31 przy 5" i jakie robi wykrzyże i dlaczego większe koła nie mają sensu.
rzy 4,5" opona 31" jest idealna, bo większa będzie ocierać przy wykrzyżach, nie zmieści się w nadkolach. A ja mam 35"
Tyle, że buda moooocno podcieta
suchorz napisał/a: rzy 4,5" opona 31" jest idealna, bo większa będzie ocierać przy wykrzyżach, nie zmieści się w nadkolach.
A ja mam 35" Tylko, że masz więcej niż 4,5" i mocne podcięcia Ostatnio zrobilismy XJ na 4,5" założyliśmy 31", buschwackery i przy wykrzyżach lekko ociera o poszerzenia od dołu, więc nie wiem jak masz założone te 35", że nic nie ociera. Musisz mieć duuuuże odbojniki.
Ten XJ ma 4,5" i 31"
Ja mam 7,5" i 33", choć miejsce jest przygotowane już pod 35".
Tylko, że masz więcej niż 4,5" i mocne podcięcia Podejrzewam, że 5 - 5,5 wyszło Podcięcia i owszem, konkretne, zwłaszcza z przodu
no to jak w końcu? czy przy lifcie 4,5" i oponach 31" AT nadal będzie coś ocierało
no to jak w końcu? czy przy lifcie 4,5" i oponach 31" AT nadal będzie coś ocierało
Jeżeli dasz felgi z ET ok 5 to nie będzie obcierało.
Co do 32/11,5, bo o takie chyba chodzi, to podobno można założyć na felgę 7" z ET 0-5 tak mówił KubaM ( a On się zna ) pozdr.
czy przy lifcie 4,5" i oponach 31" AT nadal będzie coś ocierało Tak jak wczesniej koledzy napisali, zalezy od ET felg. W żony XJ mam felgi z ET +15 i nie ociera nic, ale także opona prawie nic nie wystaje z fabrycznych nadkoli.
a czym ET większe tym opaona bardziej wystaje? czy jak? bo wiem że ET może być na + i na - która wystaje a która nie?
i czy ktos się orientuje jakiej firmy jest ta felga? i ile ma ET - 0?
pozdrawiam
a czym ET większe tym opaona bardziej wystaje? czy jak? Im bardziej ujemne tym bardziej opona wystaje na zewnątrz
i czy ktos się orientuje jakiej firmy jest ta felga? i ile ma ET - 0? Fabryczna felga z Wranglera ET +35 o ile dobrze pamiętam
Fabryczny XJ też ma ET +35
a co myślicie o lifcie 3" i oponkach 30x9,50x15 ? czy dobrze to będzie wyglądało - czy nie za małe opony do liftu? macie może zdjęcia takiego zestawienia?
a co myślicie o lifcie 3" i oponkach 30x9,50x15 ? czy dobrze to będzie wyglądało - czy nie za małe opony do liftu? macie może zdjęcia takiego zestawienia?
Za małe bedą. Idealne są 31x10,5x15 i felgi 7x15 ET +15.
Opony 30x9,5x15 są dobre do 2".
a co myślicie o lifcie 3" i oponkach 30x9,50x15 ? czy dobrze to będzie wyglądało - czy nie za małe opony do liftu? macie może zdjęcia takiego zestawienia?http://www.jeep.avtograd....ting/lift_3.htm
mam jeszcze jedno pytanko czy opony: 235 75 r15 i 30x9.50 r15 są takie same?
mam jeszcze jedno pytanko czy opony: 235 75 r15 i 30x9.50 r15 są takie same?
nie, te drugie są większe
tr000tyl, Ja mam 2,5 TD i nie robilem liftu, jedynie dalem tylne resory do regeneracji. Jak mierzylem wymiary, to mi wyszlo, ze mam 1,5" przod i 2" tyl, chyba ze cos zle mierze, albo dizle maja inne wymiary zawieszenia. Na oponach GoodYear Wrangler AT/R 225x75R15 wygladal tak Ostatnio kupilem Kumho KL71 30x9.5R15 i wyglada tak nic nie ociera, wszystko sie ladnie miesci.
Ja mam 2,5 TD i nie robilem liftu, jedynie dalem tylne resory do regeneracji. Jak mierzylem wymiary, to mi wyszlo, ze mam 1,5" przod i 2" tyl, chyba ze cos zle mierze, albo dizle maja inne wymiary zawieszenia. Jak nie robiłes liftu, skoro masz 1,5-2"? Może zrobil poprzedni właściciel. Opony 30" musze miec ok 2" liftu, bo będa ocierać.
Jak nie robiłes liftu, skoro masz 1,5-2"? Nie robilem, tyl dalem do klepniecia, bo bylo -1" Jak stalem obok xj 4.0 bez liftu (rozmawialem z wlascicielem) to staly tak samo.
ok czyli lifutje do 3 cali i kupuje oponki goodrich 30x9,50 R15 I POWINNO BYĆ OK jak myślicie drodzy forumowicze?
jest ok? i czy nadaje się też na asfalt? Oczywiście, że tak. Do tego zestawu potrzebujesz jeszcze regulowanego panharda i dłuzszy tylny przewód hamulcowy.
a co to takiego - regulowany panhard'er i dłuzszy tylny przewód hamulcowy? i do czego jet to potrzebne - czy bez tego sobie nie pojeżdżę? i ile to kosztuje ??
bo myślałem że sam lift załatwi sprawę i wszystko będzie ok!
a co to takiego - regulowany panhard'er i dłuzszy tylny przewód hamulcowy? Jak podniesiesz auto to oryginalny przewód bedzie za krótki i dlatego będziesz potrzebował dłuższy. Regulowany panhard - po zamontowaniu liftu musisz ustawić most. Normalnie na oryginalnym, by Ci to nie wydało.
bo myślałem że sam lift załatwi sprawę i wszystko będzie ok! Zestawy do liftów nie sa kompletne i trzeba trochę części dokupić.
czy opony: 235 75 r15 i 30x9.50 r15 są takie same?
hey mam jeszcze jedno pytanko co lepiej zrobić przy lifcie 3": - dołożyć jedno pióro i wyklepać u kowala te co mam - czy zamówić kompletny zestaw piór ?
- czy zamówić kompletny zestaw piór Ta opcja zawsze jest lepsza, przynajmniej masz pewność, że Ci nie klapną tak szybko. W klepanych resorach nie ma reguły. Zależy jaki fachowiec to robił i czy dobrze je zrobił.
a jakie szpiki do tej felgi - bo nakrętki na koła 19 mm TAK? gdzie kupić takie szpilki i jaki wymiar? felga jest 15