Witam Przymierzam sie do zakupu felg i nie wiem jakie et wybrac wiem ze felga napewno 15x8 w niedalekiej przyszlosci xjot otrzyma 5.5 cala lifta i oponki 33x moze 32x na 10.5 i niechce kupic felg które puzniej bede musiał sprzedac i u kogo je kupic ,moze macie jakis dobrych sprzedawców
-20 i poszerzenia budy
tak sie wlasnie zastanawialem nad -20 et ale znowu czy nie za małe
Karol STW, popatrz na XJ Carlsberga. Ma ET -25 4MAD i 33" opony.
ha wlasnie mialem go szukac w showroomie poprostu z głowy mi to wyrwałes Ale pomagas poleciał
Ja kupiłem Bull Face'y 8x15 ET -24 na wyprawa4x4.pl Baaardzo zadowolony jestem
4MAD 15/8 ET-25 na ich stronie 330 PLN za sztukę (chrom)
a i panowie nakretki do tego trzeba kupowac czy oryginalne po wywaleniu tych srebrnych kapsli stykna
Oryginalne
Dzięki wam za podpowiedzi pomagasy poleciały
Ja mam u siebie et -20 przy takim rozmiarze felgi jak chcesz.
Właśnie dzisiaj założyłem nowe czarne fele, zdjęcia mam jeszcze na chromach - rozmiar ten sam.
Jak dla mnie jest git
Noon a ty bedziesz katował ta fure w terenie w sensie jakies rajdy przeprawowki
Noon a ty bedziesz katował ta fure w terenie w sensie jakies rajdy przeprawowki
Ma się rozumiec
Ale nic na pałe - narazie docieramy się razem z samochodem, układamy relacje z pilotem i powoli będziemy walczyc.
Na pierwszy ogień chcemy isc do Świecia 30 maja, bo blisko i w zasadzie będzie to mój pierwszy rajd. A potem zobaczymy co dalej.
No ja myślałem ze bedzie taki ładny cały czas
Karol, gdybyś chciał coś tańszego razem z oponami MT, to dla kolegi z forum miałbym jakąś zniżkę na aluminiowe felgi + bfg mt 33" trochę zjeżdżone w terenie.
hmmm Bfg odpada celuje w oryginal simexa
hmmm Bfg odpada celuje w oryginal simexa
Jeśli chodzi o bieżnik, to chyba najlepsze rozwiązanie w teren (najbardziej uniwersalne). Dlaczego oryginalnego?
Fakt Bfg uniwersalna opona ,ale chce budowac tylko czirokeza do rajdów bedzie klatka kubły itp itd a oryginal dlatego bo mniej waży
celuje w oryginal simexa To szukaj raczej felg 7x15, z ósemek lubią spadać bo są za wąskie
mam nalewki ,tzn jutro moze juz ich nie byc baja claw które bez felg 4 szt waza 100kg
Fakt Bfg uniwersalna opona
Nie mówiłem o big fucking goodrich, tylko o bieżniku simeksa
Gdyby ktoś był zainteresowany bfg, to w galerii http://picasaweb.google.com/hells.of.iron/Opony# będą zaraz jakieś zdjęcia - cena za oponki + felgi będzie mniejsza niż za komplet nowych opon - dla forumowiczów zniżka.
Opony były eksploatowane w terenie i noszą tego ślady, ale jeszcze dużo wytrzymają. Nowe wentle - są świeżo przełożone na te felgi.
a z jakim et te felgi bo spodobaly mnie sie
hmmm Bfg odpada celuje w oryginal simexa
No to ja bym odstawiał 7calową felgę. Simexy będą schodziły z ósemki. Zwłaszcza jak troche obniżysz ciśnienie.
a z jakim et te felgi bo spodobaly mnie sie
ET -34 15x8 1/2 produkcji chińskiej
Opony zostały świeżo (wczoraj je odebrałem) założone na felgi po to, żeby sprzedać jako komplet - gość by się zdziwił, gdybym miał jutro mu je zawieźć do ściągnięcia
to powiedz ile maja bierznika te oponki i jaka cena za kpl
A jak oryginalne mosty znoszą 33 calowe laczki?
Już gdzieś słyszałem, że 32 to max. Jak to skomentujecie?
powiem tak wszystko zalezy od drivera ja ostatnio przy 31x laczku ukrecilem tak krzyzak ze półoska sie nadaje na żyletki gadałem z gosciem 2 lata temu w ostrodzie na PP przyjechal xj na 33x12.5 i nic w mostach nie robił mówił ze z rozwaga jeździ i nic sie nie dzieje
wszystko zalezy od drivera Dokładnie Sam się przymierzam do 33" tyle, że muszę sie pozbyc 32" a najlepiej to by było zamienić ale to już raczej kłopot
Hm... to daje do myślenia.
Rozważę temat. Dzięki za opinie.
to powiedz ile maja bierznika te oponki i jaka cena za kpl
[ Dodano: 2009-04-28, 21:37 ]
hmmm to nie dla mnie takie felgi a serio jeśli zdecydujesz sie sprzedac same felgi to spoko bo opon musiałbym i tak pozbyc i wykosztowac na nowe Bo jednak BFG dla mnie za mało agresywny jest
Jeśli się nie uda opchnąć na allegro kompletu, to wyślę Ci jakąś rozsądną ofertę na same felgi.
Jeśli chodzi o agresywność bfg mt, to nie tak dawno tu już trochę o tym napisałem w jakimś off topicu - to raczej opona dla ludzi jeżdżących głównie po asfalcie. Większe błoto i po sprawie. (Chociaż i bieżnik nalewkowego simeksa udało mi się niedawno zalepić a nie należę do ludzi pchających się w błoto )
to raczej opona dla ludzi jeżdżących głównie po asfalcie. Większe błoto i po sprawie.
No coś nie bardzo się z tym zgodzę. To temat nie o tym w zasadzie, ale nie przekraczając 2.000 obrotów na redukcji naprawdę nie mam wielu problemów z błotem... Ja wiem, że Simexy nalewane to aż drą do innej warstwy skalnej, ale nie mam podstaw narzekac na MTki od BFG.
Jedyny teren gdzie BFG nie robią (ale i simexy się pogubią) to gęsty pustynny/wydmowy piach, jaki mamy u siebie na kujawach na poligonie. Ale jeżeli chodzi o błoto, to jest baaaardzo dobrze moim zdaniem.
Jedyny teren gdzie BFG nie robią (ale i simexy się pogubią) to gęsty pustynny/wydmowy piach, jaki mamy u siebie na kujawach na poligonie. Ale jeżeli chodzi o błoto, to jest baaaardzo dobrze moim zdaniem. u nas na poligonie w nowej debie tez jest taki piach , czego nie powiem o baja claw bo bez spuszczania cisnienia ciągneły zajebiscie
Jeśli chodzi o agresywność bfg mt, to nie tak dawno tu już trochę o tym napisałem w jakimś off topicu - to raczej opona dla ludzi jeżdżących głównie po asfalcie. Większe błoto i po sprawie. Przesada, BFG to nie Simex ale daje radę, nie jest źle
ale nie mam podstaw narzekac na MTki od BFG.
Widocznie jeździmy po różnym typie błota
Ja miałem ich dość - sytuacje, gdy samochód stał w miejscu ślizgając się na podłożu przestały mnie bawić.
[ Dodano: 2009-04-28, 22:34 ]
No oczywiście, że są lepsze opony od BFG, przecie nie twierdzę, że BFG są świetne Próbowałeś kiedyś GY MT/R? To jest dopiero jazda jak na łyżwach
[ Dodano: 2009-04-28, 22:35 ]
u nas na poligonie w nowej debie tez jest taki piach , czego nie powiem o baja claw bo bez spuszczania cisnienia ciłgńkĆLIXçj,dSjq
Karol jeżeli robisz auto tylko w teren to ja osobiście doradzam nie przesadzać ani z et ani z wielkością laczy, chyba że wzmocnisz mosty. Et ponizej - 20 bardzo obciąza łożyska i same półoski, rozmiar 33" - zwłaszcza o bierzniku simexopodobnym to praktycznie zabójstwo dla standartowych półosi - kwestia czasu. Pozatym na standartowych przełożeniach trzeba już częsciej zapinac reduktor i butować coby predkością obrotową oczyścic bierznik z syfu, co przekłada się na zwiekszone ryzyko ukręcenia czegoś tam. Założyłbym 32" 11,50" simexy i do tego fele 8 x 15 et -20 , ale razem z detkami---u siebie mam i wieczny problemy z syfem miedzy laczem a felą się skończyły. Bezdyskusyjne jest to ze 31" simexy bedą na rajdach lepiej robiły niż 33" BFG czy inne podobne MT, przetrenowałem obydwa. Za to do codziennej jazdy i sobotnio niedzielnych spotkań w tyrenie BFG i podobne idealnie się nadają.
Bezdyskusyjne jest to ze 31" simexy bedą na rajdach lepiej robiły niż 33" BFG czy inne podobne MT
Najmniejszy simex będzie robił lepiej niż największy bfg - to jest bez dyskusyjne
w tym sklepie co upatrzylem simexy sa tylko rozmiary 32x10.5 lub 9.5 a puzniej tylko 35x i zastanawiam sie czy 10.5 ladowac czy 9.5 do 9.5 trzeba by 7 fele
10,5 ale wtedy fela 7x 15 i et - 10 i dętki
Teder et-10 do 5.5 " nie za mało na trawersach to to mało stabilne bedzie
No właśnie dałby jednak ciut niżej, 4,5", dużej różnicy w kątach natarcia i zejścia to nie zmieni a na trawersach lepiej bedzie. Wszystko trzeba przemyśleć i wypośrodkować, chyba że koszty nie graja roli a to inna bajka. Przemyśl też rozłożenie mas, jak wiemy XJ ma bardzo dociążony przód a lekki tył co w niektórych sytuacjach powoduje ślizganie się tylnych kół i rycie przodem.
Z tym że zakładam ze będzie klatka bezpieczeństwa wew, auta według załącznika J i tylna winda ,zbiornik paliwa aluminiowy w srodku auta i pewnie akumulator na pace wyląduje więc troche dupa kg dostanie , w planach mamy lift 5.5 Rubicon najprawdopodobniej po dołozeniu szpeju i tak siadnie z 0.5" jak nie lepiej ,2x Winch 2x LockRight Simex 32x10.5 fotele kubły Cobra + 4pkt pasy bezpieczeństwa , i kupa innych mniej lub bardziej potrzebnych smieci jak dobra duża gaśnica, wiadomo metromierz i dużo spędzonego czasu w garażu
a czy felgi od liberty pasuja do xj ?