ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Heja!

Jak to jest z reduktorami "wolne" "szybkie" jak sprawdzac , porównywac...


A w jakich autach? Bo w jeepach wszystkich* od lat bodaj 70-tych przełożenie redukcyjne wynosi tyle samo - 2.72:1

*jedyny wyjątek to Wrangler Rubicon, tam jest NV241 z przełożeniem 4:1
No w takich wolnych i szybkich autach
koledze pewnie chodzi o przełożenia w mostach. na główce mostu powinna być przekręcona blaszka z opisem jak nikt nie kombinował to będzie jeszcze bys napisał jakie auto cię interesuje jesli te co w podpisie to powinienes mieć 3.55



koledze pewnie chodzi o przełożenia w mostach. na główce mostu powinna być przekręcona blaszka z opisem jak nikt nie kombinował to będzie jeszcze bys napisał jakie auto cię interesuje jesli te co w podpisie to powinienes mieć 3.55

chodzi o przełozenie w reduktorze a nie w moscie...

chodzi o silnik jeepa ze skrzynią i wolniejszy reduktor od NP242

i chodzi o, jak sprawdzac jakie przełożenie w reduktorach są... mając np patrola, robura, dane 300...

A w jakich autach? Bo w jeepach wszystkich* od lat bodaj 70-tych przełożenie redukcyjne wynosi tyle samo - 2.72:1

*jedyny wyjątek to Wrangler Rubicon, tam jest NV241 z przełożeniem 4:1
chyba już napisał

jak sprawdzac jakie przełożenie w reduktorach są... mając np patrola, robura, o to musisz chyba pytać na forum np. nissana
Kolego a właściwie o co Ci chodzi, chcesz wsadzić reduktor od parcha, robura do XJ
Śmignij zapytania na Rajdach to Ci o wszystkich przełozeniach napiszą, nie wiem czy jest jakiś sposób żeby samemu we wszystkich autach sprawdzić. Na wyjętych reduktorach to pewnie i sie da, obracając, dzielac itp

Kolego a właściwie o co Ci chodzi, chcesz wsadzić reduktor od parcha, robura do XJ
Śmignij zapytania na Rajdach to Ci o wszystkich przełozeniach napiszą, nie wiem czy jest jakiś sposób żeby samemu we wszystkich autach sprawdzić. Na wyjętych reduktorach to pewnie i sie da, obracając, dzielac itp


Teder no i własnie oto mi chodzi jak sprawdzic na wyjentym reduktorze jakie ma przełożenie...

A tu sie rozchodzi o zmote anie o Xj
krecic walkeim wejsciowym i liczyc obroty. jednoczesnie liczyc obrowy walka wyjsciowego. Podzilic ljedno przez drugie i masz przelozenie

a własnie bo nie bo zasada sprawdznia jest ta sama...
Ja znam kilka sposobów spradzania:
1) W nowszych Jeepach (we wszystkich Wranglerach, Grand Cherokeech, Cherokeech XJ, i Liberty) na tylnej cześci reduktora jest okrągła blaszka z nazwa reduktora, rokiem produkcji i na samym dole wartoscia przełożeń terenowych: http://www.novak-adapt.com/knowledge/np231.htm Czyli te 272 na blaszce na zdjęciu oznacza przełożenia 2,72.

2) Wyjmujesz reduktor z auta, wrzucasz na przełożenia terenowe kręcisz wałkiem zdawczym jeden pełny obrót i liczysz obroty na wałku wejściowym. Jak masz wyjęty reduktor ale ciągle połączony ze skrzynia manualna to w skrzyni wrzucasz bieg bespośredni (w skrzyniach z nadbiegiem 2. lub 3. najszybszy bieg) i liczysz obroty dokładnie jak powyżej, tylko liczysz obroty wałku wejściowego skrzyni. Tylko w tej metodzie sprawdzania dobrze jest znać z góry możliwe odpowiedzi, bo co oznacza, że wałek obrócił się około 2 i 2/3 raza? Że przełożenia wynoszą 2,67? No ale jeżeli są dostepne przełożenia tylko przełożenia 2,72 albo 2,62? W jednym i drugim przypadku róznica jest bardzo mała i wynosi 0,05 do pomiaru 2 i 2/3 obrotu. Dlatego dobrze wiedzieć z góry jaki to reduktor i jakie były możliwe w nim przełożenia.

3) Jak nie chcesz/nie możesz wyjąc reduktora z auta to w teorii można obliczyć przełożenia jadać autem przez określony czas np. 15 sek. utrzymując obroty na stałym poziomie np 1000 obr/min. na przełożeniu terenowym z włączonym biegiem bezpośredni 1:1 w skrzyni (żeby łatwiej było liczyć). Mierząc dystans jaki przejechałeś przez te 15 sek. znając obwód opon i przełożenia w mostach można to wszystko obliczyć tylko, że błędy pomiarów będa tak duże, że wynik można sobie wsadzić w ucho. Przy obrotach 1000 obr/min. przez 15 sek. wał korbowy silnika wykona 250 obrotów. Przez 1 sek. będzie to 16,67 obrotu na sek. Błąd pomiaru czasu o 0,5 sek. powoduje, że silnik obruci się o ponad 8 razy więcej lub mniej co wprowadza ponad 3% błąd w pomiarach. Poza tym nie uda Ci się od ruszenia do zatrzymania utrzymać stałych obrotów, więc samo założenie o liczbie obrotów silnika będzie błędne. Taki wynik można by było traktować jako bardzo przybliżony.

4) Dowiedzieć się jakie przełożenia ma reduktor w danych modelu auta. Jak były różne reduktory z różnymi przełożeniami to dowiedziec się jakie były możliwości i sprawdzić który model reduktora ma auto z którym masz do czynienia.

A co do jednego sposobu sprawdzania przełożeń to jest ich kilka ale dotyczą przełożeń w mostach albo każdej innej przekładni, gdzie można policzyć gołym okiem obroty wałka napędzającego daną przekładnie i wałka zdawczego. W reduktorze zamontowanym w aucie da się to zrobić tylko jeżeli reduduktor jest połączony ze skrzynią biegową odzielnym wałkiem (np. w Samuraiu). Wtedy mozna policzyć obroty wałka napędzjącego reduktor i obroty wałka wychodzącego z reduktora. W większości Jeepów zrobić się tego nie da bo reduktor jest bespośrednio przykręcony do skrzyni biegów, więc nie widać wałka napędzającego reduktor. Jak dowiesz się o innym jednym sposobie sprawdzenia przełożeń reduktora bez wyjmowania do z auta to daj znać bo chętnie go poznam.



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting