czy cewka zaplonowa moze umrzec ot tak sobie? silnik chodzi i nagle zakrztusil sie dwa razy, dodalem gazu, umarl i juz nie zapalil. nie ma iskry, napiecie dochodzi do cewki i cewka nie daje iskry. tak nagle umarla, podczas pracy? ...
duchowi memu dala w pysk i poszla...
Może umrzeć, ale to mało prawdopodobne. To że dochodzi napięcie to jeszcze nic nie znaczy. Prócz 12V i masy musi jeszcze dostać impuls od kompa silnika by wystąpiła iskra. Moim zdaniem to jest przyczyna, albo raczej skutek uszkodzenia np. czujnika położenia wału lub czegoś innego.
komp nie zglasza zadnych bledow.
uszkodzenie czujnika polozenia walu i nawet uszkodzenie kompa generuje pokazanie kodu bledu. a tu jest zima, nic.
Sprawdź czy dochodzi impuls do cewki i będziesz wszystko wiedział.
czy cewka zaplonowa moze umrzec ot tak sobie? zdecydowanie tak, bardzo często po prostu sobie pada i już.
Oczywiście może i czasami tak robi... Zwykle wskutek przegrzania. Najprościej podmianka na inną i zobaczyć, czy objaw "wędruje" razem z cewką.
czy cewka zaplonowa moze umrzec ot tak sobie?
Może.
Cewkę sprawdza się mierząc rezystancję uzwojeń i jedno powinno mieć około 1Ohma, a drugie około 13kOhmów.
Cewka z jednej strony ma 2 pinowy wtyk i na jednym kabelku masz stale +12V, a drugi jest zwierany/rozwierany do/od masy przez ECU odpowiednim momencie - na podstawie sygnału z czujników położenia wału i wałka rozrządu.
+12V powinno być na cewce już w pozycji kluczyka - zapłon.
Z drugiej strony cewka ma już tylko kabel wysokiego napięcia.
To ja tylko odpowiem za Qubusa, że winna faktycznie była cewka. Po wymianie hula znowu
To ja tylko odpowiem za Qubusa nie no dwóch na ........ to już za wiele
tak, padla ta amerykanska franca stjuningowana na dodatek.:)
teraz pytanie - czy zla praca cewki moze miec wplyw na ustawienie mieszanki? cewka zmieniona, ustawienia cisnienienia paliwa te same a mieszanka uboga.
teraz pytanie - czy zla praca cewki moze miec wplyw na ustawienie mieszanki?
Tak, ale jeżeli już to pojawiała by się za bogata mieszanka, ponieważ brak iskry z cewki objawiałby się nie spaleniem wtryśniętego paliwa.
Zapala się CheckEngine?
nie, nie zapala sie. ja mam wskaznik AFR (Air Fuel Ratio)
jeżeli już to pojawiała by się za bogata mieszanka, ponieważ brak iskry z cewki objawiałby się nie spaleniem wtryśniętego paliwa.
VETO
sonda lambda bada mieszankę na bazie tego ile zostało w spalinach tlenu. Nawet wysycona 8:1 mieszanka niespalona w ogóle będzie ciągle pokazywała ubogo, bo będzie dużo wolnego tlenu.
znowu zaczynaja sie wibracje silnika bardzo poodbne do tych, ktore skonczyly sie wymiana cewki. Cewka teraz jest nowa.
pytanie brzmi - dlaczego cewka umiera? co ja wykancza?
jakieś przebicie
czy cewka zaplonowa moze umrzec ot tak sobie?
Może, tzn. u mnie umarła ot- tak sobie. Odwoziłem kolegę Daroo gaza, jak wysiadł i zamknął drzwi to właśnie umarła. Więc mam świadka Wymieniłem i więcej przygód z ZJ nie miałem
Nie wiem jak w sarszych, ale u mnie sa trzy cewki i jeszcze wszystkie razem zmontowane w listwe ktora jest zarazem fajaka do swiec. Wiec temperatura jest wysoka bo wszystko wisi nad swiecami.