Witam, jeszcze raz bardzo proszę o pomoc. Mam zj 4.0 94 i teraz jak zrobiło się zimno kiepsko mi zapala z rana, tzn trzeba zakręcić ze 3 razy zanim załapie i jeszcze czasem zgaśnie jak za szybko wrzucę bieg albo dodam gazu. Jak go rozgrzeje to się poprawia i zapala od jednego zakręcenia. I pytanie : czy mam się do tego przyzwyczaić bo ten typ tak ma czy coś powinienem wymienić (akumulator nowy). Pozdo i z góry dzięx za pomoc
Na pewno nie masz się do tego przyzwyczajać bo za miesiąc nie odpalisz auta Mam ten sam motor, zapala na dotyk, nigdy go nie kręciłem dwa razy. Jeżeli rozrusznik kręci to znaczy, że akumulator jest dobry. Na początek sprawdź świece i przewody od nich.
cuker, na początek sprawdź stan akumulatora, jeśli będzie ok. to trzeba się przyjrzeć reszcie, która za to odpowiada.
i jeszcze czasem zgaśnie jak za szybko wrzucę bieg a co do tego może mieć akumulator? Prędzej ciśnienie paliwa lub kable.
Jak gasnie po dodaniu gazu to moze byc problem z urzadzeniem rozruchowym tzw. "ssaniem" moze go zalewa
Niekoniecznie to samo, ale - miałem podobnie przed zmianą instalacji gazowej - miałem instalkę II generacji, a samochód potrafił gasnąć jak był zimny na wolnych obrotach. Przyczyną okazał się wyrobiony reduktor gazowy i uszkodzony jeden z silników krokowych. Przez wzgląd na nieopłacalność naprawy zminiłem wszystko w cholerę na nówkę "stag 300+" - pełna sekwencja, samochód jeździ jak nowy (no ... prawie )
Oczywiście - nie wiem czy masz gaz - nie napisałeś
Po pierwsze jak masz nowe aku sprawdz stan instalacji wysokiego napiecia ( rozdzielacz, palec rozdzielacza i przewody) nastepnie wyczysc przepustnice. Na koniec sprawdzaj cisnienie wtrysku ( aczkolwiek niekoniecznie). Pozdr
Stawiam na przeczyszczenie przepustnicy a później kable.
Ja również zacząłbym od czyszczenia przepustnicy.
Zrób najpierw to, bo to najtańsze a często skuteczne
dzieki biore sie za ta przepusnice
wie ktoś gdzie dokładnie jest przepustnica w zj?
U mnie też odpala od strzała - różnica jedynie jest przy krótkim przejeździe na gazie kiedy odpalę, przełączy się na gaz i np od razu zgaszę - wtedy musi zakręcic jakieś 2-3 obroty.
Wyłącz gaz, i potestuj go cały dzień. Wogóle nie włączaj gazu. Rano odpal go i zobacz czy lepiej odpali oczywiście bez włączonego gazu!! Podejrzewam, że wtryski gazu nie trzymaja i przez noc nadmucha Ci gazu przez co może go zalewać. sprawdz to
ja jedze bez gazu juz trochę, bo LPG zostało wyzucone. Odpala dalej tak samo, dlatego chciałbym zobaczyć tą przepustnice ew silniczek krokowy. pozdrawiam
Podejrzewam, że wtryski gazu nie trzymaja Dlatego ja mam oldschool LPG na Blosie
hurra u mnie odpala na dotyk:D chyba moj jeepek sie przestraszył,że chce mu przepustnice wyczyscic. Ja teżmiłem blosa, ale cała instalke wyrzuciłem. Bede pewnie zakładał stag 300+ albo wogole, bo mi pali ok 19-22l w miescie
bo mi pali ok 19-22l w miescie To go pchasz czy na lawecie wozisz i holownik tyle pali ?
nie, ale zazwyczaj jedze wieczorami, jak w dzień to spalnie wraca do normy >24:D
Trzeba było tak od razu
lipa, przepustnica czysta a zapala marnie jak zapalał. Nie wiem czy to ma znaczenie ale jak sie za sybko przełączy na gaz to też gaśnie (instalka II gen zapale na benzin i prz 2 tys przelącza) szybko tzn zanim przejedzie z półtora kilosa
Panowie jedną z przyczyn złego odpalania po długim postoju jest wadliwie działająca instalacja gazowa tzn.Albo listwa przepuszcza albo któryś z zaworów ,przeważnie ten przy parowniku. Cukier sprawdź temp przełączenia na gaz
moze by Kolega tak kontrolnie przekluczykowal maszyne?
kopulka, palec, kable - do wymiany od razu. przekrec pare razy kluczykiem do wlaczenia kontrolek ale nie zapalaj. za, np. 4 razem odpal i zobacz czy bedzie lepiej. jesli tak to pompa paliwa umiera.
piszesz, ze po wrzuceniu biegu gasnie. czyli gasnie pod obciazeniem. czujnik polozenia walu do przeczyszczenia bo byc moze jest juz na nim warstwa blota. poza tym sprawdz poziom oleju w skrzyni - zaraz sie dowiesz, ze to nie ma zwiazku ... ale sprawdz.
aaaa, no i odlacz mu aku na 2 minutki, moze mu sie "system zawiesil"
Cukier sprawdź temp przełączenia na gaz
W instalkach II generacji - nie ma czegos takiego Tam przelacza sie gaz obrotami silnika.
Ale w takim razie mozesz wykonac test zapalania na gzie od razu z pominieciem beny Nastepujaco: Masz przelacznik bena gaz - tak I teraz na wlaczonym zaplonie szybko kilka razy przelacz z pozycji gaz na bene az do zapalenia sie lampki powinna byc zielona ale roznie to bywa Jesli z migajacej przeszla w stan palacej sie stale to jestes na gazie odpalaj