misman, tylko że ja tak czy siak muszę pompę kupić. Co to jest ten zawór proporcjonalny?
Do kombinowania skłania mnie cena. O używki pytam się już któryś miesiąc i nikt nie ma. Postanowiłem kupić nową pompę bo w mojej już jest luz na kole pasowym, chociaż nie cieknie. Do tego jest to pompa z innego modelu i pasek ślizga mi się na kółkach po skosie. Mam Granda 5,2 z 96r i koła pasowe w nim są na pasek 7 rowkowy. Różnica w cenie pomp do 4,0 i dedykowanej do mojego samochodu to 250% ceny!!!! Chcę, zamierzam założyć pompę z 4,0 ale z odpowiednim kołem pasowym. Wiem że odsadzenie pompy od bloku też jest inne. Ale chciałbym wykonać ewentualnie podkładkę z tekstolitu pod pompę. Potrzebuję następujące dane: 1. Czy rozstaw śrub mocujących jest taki sam. Jaki rozstaw jest w 4,0 ; 5,2? 2. Jaka jest średnica wałka w pompie 4,0 ; 5,2? 3. Jaka jest odległość płaszczyzny przylegania pompy do silnika, do końca wałka. 4. Jaki w pompach jest kształt wałka i jak mocowane są koła pasowe? 5. Czy pomijając różnice w ciśnieniach wspomagania, węże będą pasować? 6. Czy ktoś już zrobił taki myk i oszczędził 800zł?
A mnie sie wydaje, że przepłaciłem - i te pompy w zasadzie są zamienne między soba, a róznice tkwią w szczegółach (kółka pasowe, zawór proporcjonalny). Po oględzinach okazało się, że powinienem najpierw spróbować zastosować posiadaną pompę do szerokiego, na pierwszy (a nawet drugi) rzut oka są wysoce podobne. Oczywiście głowy nie dam - ponoc jest kilka modeli tej pompy. Jednak miałem u siebie pompę z zaworem proporcjonalnym, dostałem pompę (po VIN, do posiadanego modelu) bez zaworu, i okazało się, że zawór daje się przełożyć. Zbiorniki wyglądają tak samo. Pompy wyglądają tak samo. Teraz najpierw bym zakombinował, a w ostateczności kupował. Proszę nie traktować tego posta opiniotwórczo - to jedynie dygresje po-zakupowe, trochę spóźnione
Do jeepów z silnikami 4,0 idealnie pasują, a właściwie są to te same pompy co w wielu...oplach
A to taki werk, co to powoduje ograniczenie wspomagania kerownicy przy wyższych prędkościach, a puszcza całość przy prędkościach okołoparkingowych. Jakoś spektakularnie toto nie działa (być moze się zepsuło i wcale nie działa ) ale jak tego nie ma, to się wąż cisnieniowy inaczej układa, i trzebaby chyba zmienić. A potrzeby nie było, gdyż dobry jest... Tak czy inaczej - ja już pompę sukcesywnie wymieniłem, i - jak nadmieniałem wyżej - mogłem pokombinować wcześniej z pompą, którą trzymałem na zapas do szerokiego - z pobieżnych oględzin identyczna.
Potrzebuję następujące dane: 1. Czy rozstaw śrub mocujących jest taki sam. Jaki rozstaw jest w 4,0 ; 5,2? 2. Jaka jest średnica wałka w pompie 4,0 ; 5,2? 3. Jaka jest odległość płaszczyzny przylegania pompy do silnika, do końca wałka. 4. Jaki w pompach jest kształt wałka i jak mocowane są koła pasowe? 5. Czy pomijając różnice w ciśnieniach wspomagania, węże będą pasować? 6. Czy ktoś już zrobił taki myk i oszczędził 800zł?
1 - TAK 2 - TAKA SAMA 3 - ROBISZ NA WZOR TAK JAK W STAREJ POMPIE. ok 2-3 mm od tej duzej sruby pod ktora jest zawor 4 - NA WCISK (trzeba to robic delikatnie na prasie) 5 - TAK 6 - TAK (pompy od starszych XJ - nie wyrabiaja, pompy od nowszysch ZJ, XJ to mniej wiecej to samo. roznice w zaworach sa ale nieznaczne)
w Zabrzu jest firma, ktora daje Ci na gwarancji , regenerowana pompe - podobno w USA - za 540 pln
w Zabrzu jest firma, ktora daje Ci na gwarancji , regenerowana pompe - podobno w USA - za 540 pln Masz kontakt jakiś? Dziś popołudniu dzwoniłem już do Raffików i złożyłem zamówienie. Jutro będą realizować, ale mogę jeszcze wstrzymać z rana. Jestem spłukany a dżipol zachciał części za ponad 2 tysiące... http://www.allegro.pl/ite...e_wrangler.html
4 - NA WCISK (trzeba to robic delikatnie na prasie)
Dokumentacja opiewa na wprasowywanie przy pomocy śrubki - i tak też to działa (sprawdzone) aby założyć kółko pasowe bezszkodowo. Problemem jest zdobycie śrubki z nakrętką - 3/8'' Na prasie to bym się jednak troche obawiał o pompę. Jakkolwiek moze się udać - to wolalem nie ryzykować nówki sztuki za parę stów
no niby tak, tylko zadna z pomp, ktore mialem nie miala w srodku gwintu na srubke
na prasie mozna tylko delikatnie, nacisk i chwilke poczekac a nie cisnac ile tylko sie da
Rafiki skroili mnie na 9 stów, za nówkę Crowna, z dokumentem, gwarancją. Ja będę miał mopara. Do tego holerstwa5,2 strasznie to drogie. Złotówka względem dolara teraz ciulowo stoi i też się może przekładać na cenę. Ale jak za tydzień albo dwa zobaczę taką samą pompę tańszą o 3 stówki to lecę do niepolecanych Pozdrawiam Raffików
W ZJ mojej żony fachowiec podmienił oryginalną pompę wspomagania na jakąś oplowską własnie. Działa bez zarzutu. Jeśli ktoś jest zainteresowany jaka to pompa to mogę się dowiedzieć:)
Tomek
Wrzucaj info. Nie mnie to innemu się przyda.
Jarosz - dowiedz sie, prosze dokladnie