ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Zj 4.0 93 po rozszerzonym o remont zawieszenia pakiecie startowym. Autko na benzynie ni na cyklonie B zachowuje sie identycznie. Wszystko jest spoko do około 2,3 - 2,5 k obrotów. Po przekroczeniu tej wartości zaczyna sie szarpanie, podobne jak odcięcie paliwa po osiągnięciu max obrotów. Na P i podczas jazdy jest tak samo (stąd moja nadzieja, że to zapłon). Obawa że to ASB pojawia się stąd, że przy prędkości około 115-120km/h objaw przybiera taką postać, że przerwa jest króciutka, w mojej głowie przybiera to postać brakującego trybika w skrzynce:) Dla pełnego obrazu sytuacji dodam, że można przeskoczyć te 2,5 k obrotów, silnik kręci żwawo, lecz przerywa wraca do 2k obrotów skaczą one jak szalone, szarpie toto itd. Co z tym robić, do jakiego speca? Mechanik polecony na forum wysłał mnie do ``piętrowego garażu``:) ale ja na podane ulicy nie znalazłem w/w zakłądu. Za to dobrze znam adres forum, stąd mój post.


Standard - wyczyścić krokowca a i jakieś gówienko wlać do baku tzw. dodatek do benzyny. No i może tyle co jest tanie i od razu. Nie pomoze trzeba szukać dalej.
poniko, tak dobrze radzi ja jeszcze sprawdziłbym cewke wn. a kiedy zmieniales swiece i przewody? Zwróciłbym uwage też na TPS i Map sensor.
świece tylko oglądałem były ok, przewodów nie tykałem. TPS i Map sensor to dla mnie miejsca i pojęcia nierozpoznawalne. Umówiłem się do speca od zapłonów/gaźników na poniedziałek. Z radością poinformuję o wynikach. Silnik krokowy, hmm, gdzie tego szukać?? Czego i ile dolać do paliwa?? Nie chcę sie mądrzyć ale moje dotychczasowe doświadczenia z autami z lpg uczą mnie że jeżeli jest problem z świecami/przewodami/kopułką/palcem - instalacja gazowa reguje b. szybko najczęściej pięknie strzelając. A druga sprawa - silnik krokowy, hmm wiem co robi w lpg ale w benzynie nei mam pojęcia.


ASB raczej nie. Tego typu szarpanie to ostatni przez totalną awarią objaw ze strony skrzyni. No i skrzynia jak szarpie, to na konkretnych przełożeniach lub przy ich zmianie (wtedy pojedyncze szarpnięcie)
Silnik krokowy to jest taki zawór przez który dostaje sie powietrze do silnika gdy przepustnica jest zamknieta gdy nie dodajesz gazu, ale gdy jest cos nie tak z silnikiem krokowym to może dawać lewe powietrze podczas normalnej jazdy na wciśnietym gazie. TPS czyli czujnik, potencjometr przepustnicy mierzy do jakiego stopnia przepustnica jest otwarta, inaczej on dokonuje pomiaru pośrednio ile powietrza dostaje sie przez otwartą przepustnice do silnika i wysyła dane do kompa, a Map sensor to czujnik ciśnienia bezwzględnego powietrza pod przepustnica, a jeszcze zapomniałem dodac ze te czujniki mają pośredni wpływ na prace skrzyni biegów tzn na 4 bieg obsługiwany elektronicznie. uuuuuuuuu chyba to wszystko jeśli sie pomuliłem prosze poprawić.
zaczynam się martwić. Polecony spec od zapłonów stwierdził że jest żle. wymienił kopułkę pale szukał dalej co jest nie tak, nie znalazł. mówi że poszuka jeszcze, że elektryka jest porobiona jakimis obejściami itp kur@#a zaczynam sie martwić. a najgorsze jest to ze nie mam pojęcia czy sprawdzał silnik krokowy, TPS i map sensor. czy któryś z kolegów byłby tak miły i najlepiej na focie ale zapewne nie będzie się chciało, ale równiez plastycznym opisem - zlokalizowac owe 3 urzadzenia. Dodatkowo chciałbym się dowiedziec jak wyglada diagnoza TPS`a i Map Sensor`a bo z opisu kolegi jaceusza obawiam sie, że konieczny będzie komputerek. kolejny dzień bez jeepa:( a jeszcze godzine temu rozważałem sobie lift 3 czy 2....a teraz
taopiepie, niestety ja nie jestem w stanie podrzucic zdjęcia tych elementów bo mam silnik 5,2 ale ja mam pytanie czy sprawdzałeś cewke zapłonową tzn najprościej poprosić kogoś by ci swoją pożyczył na podmiankę i byś miał z jedną rzeczą pewność. Ja miałem bardzo podobne objawy do twoich i powymieniałem wszystko na nowe tzn TPS silniczek krokowi i map sensor a okazało sie ze cewka byla walnięta. Pozdrawiam.
sprawdzono cewka, krokowiec, nowa kopułka i palec. jutro stawiam do kolejnego elektryka. Ech pojeepała elektryka...

te czujniki mają pośredni wpływ na prace skrzyni biegów tzn na 4 bieg obsługiwany elektronicznie. uuuuuuuuu chyba to wszystko jeśli sie pomuliłem prosze poprawić.

a wiesz co może powodować wyłączanie 4 biegu? mam taki objaw że nie wiadomo dlaczego zapala się dioda o/d off i wyłącza się 4 bieg. krzynka chodzi pokazowo, oleum ok, poziom ok, błędów brak.

sorry za OT
pakodegites, Jeśli zapala się dioda o/d off i wyłącza sie ostatni bieg to znaczy że skrzynia jest obciążona tzn olej ma za wysoka temperature, ja sprawdziłbym co z chłodzeniem skrzyni może z przewodami do chłodnicy cos nie tak.
no ale jak sprawdzić? nic tam nie motałem, nic nie cieknie to co może być nie tak?
Miałem kumpla któremu podobnie sie robilo i okazało sie ze jakis przewód od oleju do chłodnicy sie zagiął zapchał nie pamietam dokładnie. Widze ze jestes z wawy to podjedz najlepiej na jakis skaner diagnostyczny do skrzyn i bedziesz wiedział co i jak.
zaraz wjeżdżam na kanał na wymianę oleum ASB. się przy okazji przyjrzę. jakby co to gdzieś kogoś polecasz?
Myśę że możesz skontaktować się z kosą z forum wiem że on taki skaner ma albo podjedż do midparts, lub do auto józefów, oni mają na 100 % kompy do diagnozy ASB. Powodzenia.
no i zgaduj zgadula. z nowym oleum też się grzeje. nie kasztanię już tego tematu. robię nowy
powoli tracę nadzieje, mechanik z mechanikiem, elektryk za elektrykiem i dupa. Komp pokazuje błąd obwodu wtryskiwacza 4 i 6 ale ani opory nie są inne niż w innych, anie nie jest tak żeby paliwa nie podawały, mało tego przy większym gazowaniu dają aż za dużo paliwa - strzały w kolektorze-wydechu. wtryskiwacze wogle olewam bo na gazie jest to samo czyli przerywa powyżej 2k obrotów, a na gazie wtryskiwacze nie mają raczej nic do roboty. Pokazuje też błąd o2 sensor ale lambda wyskakuje pewnie z racji na lpg. Nie wiem co dalej robić. przewody kopułka palec zmienione. Cewka podmieniana na nową - objawy bez zmian. map sensor zmieniany - bez zmian. Nie wiem co jeszcze sprawdzać, kompa wymienić?? siedzi tam prawdopodobnie taki z xj`a 92 - wedle skanera. ale do niedawna wszystko było okiej. mam jeszcze jeden ślad ale jakoś nikt nim nie chce iść - problemy pojawiły się po zlikwidowaniu wycieków (tzn problem był wcześniej ale na wyższych obrotach i tylko na wyższych biegach) wyciek kluczowy w sprawie to ten przy aparacie zapłonowym. czy ingerencja tam może dawać takie objawy jak opisuje??
jeśli było coś przy aparacie ruszane to może warto sprawdzić czujnik hallotronowy, wiem że tam gdzies się znajduje pod aparatem zaplonowym ale to w 5,2 nie wiem jak jest w 4,0...powodzenia
obecnie po manipulacjach z aparatem zapłonowym problemy zaczynają się pojawiać około 3k obrotów. wreszcie jakaś zmiana na lepsze.



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting