Poszukuje rozpiski wyprowadzen elektrycznych ze skrzyni biegow (albo ze skrzyni albo z gniazda wiazki ktora idzie do skrzyni biegow) 42RE oraz ze skrzyni AW4. Przykladowo rysunek wtyczki lub gniazda w skrzyni z opisem ktory kabel za co odpowiada. Szukalem, nie znalazlem. Poniewaz problem dotyczy zarowno XJ jak i ZJ zapytanie umieszam w obu dzialach. Uprzejmie prosze kolegow o pomoc
Do skrzyni idzie kilka wiązek i z tego co pamiętam nie wchodzą do głównej wiązki w jednym miejscu więc trzeba je rozpatrywać osobno.
Osobne idą do solenoidów do licznika prędkośći ( w nowszych XJ jest już licznik elektroniczny)
Następna wiązka idzie do czujnika położenia lewarka automatu
wtyczki mogą się różnić w modelach i rocznikach. np. w XJ po 97 tak to wygląda i w zależności od położenia między różnymi pinami musi byc ciągłość
Jest tez wiązka do TCM. - pinout dotyczy XJ i wtyczki z pewnością są inne u Ciebie, więc nie wklejam ich pinoutu - musisz mieć dokumentacje elektryczną twojej fury i wtedy znajdziesz.
Jest tez wiązka do TCM. - pinout dotyczy XJ i wtyczki z pewnością są inne u Ciebie, Wlasnie o to chodzi ze mam u siebie w ZJ skrzynie z XJ (AW4) i potrzebuje ja jeszcze uruchomiec elektrycznie. Dlatego poszukuje rozpiski elektrycznej od skrzyni biegow od XJ.
Jak mogli zrobic czujnik predkosci ze skrzyni, skoro za skrzynia jest skrzynia redukcyjna?! To jak sie wlaczy reduktor to predkosciomierz przeklamuje predkosci o 2.7 razy ??
Dobre pytanie - muszę sprawdzić, czy z lewarkiem do reduktora lub z reduktorem jest jakiś czujnik - jak jest to niewykluczone, że idzie do kompa, który wtedy przelicza impulsy ze skrzyni.
W elektronicznej wersji to proste, ale w starych - już nie pamiętam, czy tam był licznik do reduktora, czy do skrzyni
Jak mogli zrobic czujnik predkosci ze skrzyni, skoro za skrzynia jest skrzynia redukcyjna?! jest czujnik prędkości wałka skrzyni biegów http://jeep.avtograd.ru/C...W4_XJ92_2WD.jpg
W XJ 92 w skrzyni rozdzielczej (reduktor) jest impulsator i to on odpowiada za sygnał prędkości. Przewód idzie do PCM gdzie jest przetwarzany i kierowany do listwy wskaźników.
[ Dodano: 2009-03-06, 12:03 ]
wator, Czujnik prędkości wyjściowej skrzyni nie ma nic (prawie) wspólnego z czujnikiem prędkości pojazdu- zasadniczo służy on do tego, żeby kontrolować zachowanie skrzyni. Ot np. jeśli wykrywa drastyczną dysproporcję pomiędzy obrotami silnika, załączonym biegiem a obrotami wyjścia, to świadczy o tym, że bieg nie jest zapięty i wywala błąd. Co ciekawe, czujnik ten jest kontrolowany przez czujnik prędkości i jeśli prędkości te rosną w niewłaściwych proporcjach (np. brak prędkości skrzyni a obecna prędkość reduktora) to też wywala błąd.
Temat pozwoliłem sobie przenieść, żeby właśnie był na wspólnym forum wszystkich modeli. Drugi w dziale Grandów usunąłem, żeby się nie dublować- trudniej potem będzie ludziom szukać.
pszczepan Jest tez wiązka do TCM. - pinout dotyczy XJ i wtyczki z pewnością są inne u Ciebie, więc nie wklejam ich pinoutu czy mozesz jednak wkleic ?
Do TCM dochodzi kilka wtyczek m.in. zasilanie, BUS i do urządzeń WE/WY -> C107
pinout jest różny dla 2,5 i 4.0 i dla LHD i RHD również
podaję dla 4.0 , kiera z lewej
Wator!!! chwal sie! odpalila ta AW4?
Odpalila napisalem o tym w innym poscie gdzie bezposrednio temat skrzyni poruszalem a nie samej elektryki. Narazie przelaczanie biegor jest na przelacznikach, ale jest juz zaprojektowany komputer do tiptronica, tylko musze plytke zrobic. Tutaj http://www.jeep.org.pl/fo...=24492&start=15 jest to opisane w jakims tam stopniu.