No i jestem w trakcie swapu reduktora 249 na 242 i mam 2 pytania.
moj stary reduktor ma wpust wałka skrzyni 70mm a nowy 242 ma 51mm. poki co zlozylem tak jak jest i moje pytanie czy przelozyc jednak walek z 249 zeby byl wpust 70mm czy moze zostac ten walek z wpustem 51mm?? no i druga wazniejsza sprawa - w nowym reduktorze nie bylo tej metalowej blachy do zmiany "biegu" reduktora i przelozylem stara blache z 249. efekt jest taki ze nie moge ustawic lewarka zeby zmienial wszystkie pozycje reduktora. poszperałem w necie i zauwazylem ze 242 ma ta blache krotsza od 249. moje pytanie czy ktos moze mi zmierzyc dlugosc tej blachy w 242 bo chcialbym swoja przerobic?? chodzi o ten element do ktorego dochodzi ciegno od lewarka.
lub czy moze jest ktos z krk kto moglby do mnie jutro podjechac zebym sobie pomierzyl i porownal to cięgno??? z gory dzieki za wszelka pomoc.
powiem ci tak z wałkiem miałem ten sam dylemat najpierw założyłem reduktor z wałkiem 51mm i było ok ale nie mogłem spać więc wymotałem spowrotem i przełożyłem wałek z 249 ten 70mm pamiętaj że musisz go przełożyć razem z łożyskiem , aco do blachy to ma 8cm. i jest prosta bez żadnych załamań pozdrawim
Wałek przełóż koniecznie a blachę nawierć tą co masz w połowie długości mniej więcej. U mnie tak zrobiliśmy i działa ok. Tylko pamiętaj ze jest kurew.....ko twarda.
Wałek przełuż ze starego 249 . Ja też kupiłe reduktor bez blachy do załaczania. poszedłem do ASO i kupiłem wyszła chyba 26 PLN. Też myślałem o przeróbce ale bez dokładnych wymiarów może być kiepa. Sama długość to nie wszystko pozostaje jeszcze dokładnie wymiar gdzie powinnien być otwór na lewarek. A że jest twarda to swoją drogą. Jesteś z Krakowa moze ktoś ma np Raffi lub ktoś z forum może Ci pozycza żeby przyłożyć jeden do drugiego i zaznaczyć miejsce na nowy otwór.
No i podsumuje bo jestem po zabiegu wymiany. zrobilem jak mowiliscie - przelozylem walek z 249 do 242, blache obcialem do dlugosci calkowitej 7,5cm i zespawalem. wszystko smiga jak nalezy.