ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Witam

Od niedawna na naszym rynku jest nowa opona BFG Mud Terrain KM2...
Czy ktoś już ją testował...mam na myśli śnieg i asfalt. Z tego co wiem to jest dużo bardziej odporniejsza ale również głośniejsza od Mud Terrain KM jej starszej wersji..

Pozdrawiam


podobno gorsza od starej ale przeszukaj ten dział
Mam takową i jeśli chodzi o głośność to jest bzdura!!! jest o wiele cichsza niż poprzednia! Miałem okazje jechać Wranglerem( niestety tylko po czarnym) na poprzednim modelu, bardzo głośna w porównaniu do KM2. Według mnie nowy model MT w błocie jak i w śniegu robi bardzo dobrze!!! Niestety nie miałem okazji sprawdzić poprzedniego modelu w terenie. Ale jak dla mnie KM2 jest super do błota, śniegu i na czarnym naprawdę cicha. Ja osobiście polecam.
Mam,uzywam i sobie chwale w porownaniu ze starymi BFG KM to nowa KM2 jest porownywalna w terenie a na asfalcie lepiej sie zatrzymuje i wydaje bardziej ludzkie dzwieki jedyny minus to brak nadlewki chroniacej felge ale pewnie doszli do wniosku ze w XXI wieku wszyscy stosuja bedy . Nie wiem jak ze scieralnoscia ale wszystko wskazuje ze chyba tez bedzie podobnie jak w starych,choc ze wskazaniem jednak na starsza[betonowa] konstrukcje


też mam i powiem szczerze że robi w błocie równo z silverstonem nie And
Jej największy plus i zarazem minus to to że jest bardziej miękka czyli na asfalcie jest cicha ale ubywa w oczach tak szybko że szok
mam te oponki 265/75R16
jednak dopiero od poczatku roku
przy wiekszych szybkosciach nie halasuja (glosniejsze sa relingi dachowe)
czarnego sie przyzwoicie trzymaja
w blocie nie mialem okazji sprawdzic(zamarzniete), ale juz sie nie moge doczekać
w sniegu daja rade (nie zapychają się)
na lodzie sie slizgaja, jak chyba wszystko
wygladaja bardzo ladnie
mam nadzieje ze sie nie beda az tak szybko scieraly (jednak o naglym dodawaniu gazu na swiatłach, na tych kołach bede musiał chyba zapomnieć:))



Nie wiem jak ze scieralnoscia ale wszystko wskazuje ze chyba tez bedzie podobnie jak w starych,choc ze wskazaniem jednak na starsza[betonowa] konstrukcje

Widziałem testy twardości gumy (taki kolec sprzężony z wskaźnikiem). Z testów tych wyszło, że KM2 jest miększa od starych MT'ków, ma twardość na poziomie BFG AT.
Sugeruje to mniejszą trwałość, jednak patrząc na przebieg AT'ków - nie przejmowałbym się aż tak bardzo
Mam je już 5000 km. Stwierdzam, że w głębokim śniegu też pięknie robią. Na lodzie wysiadają, ale tam chyba wszystkie nie dają rady.
czy ta opona nadaje sie na śniegi gdzie zwykla szosowa zimowka nie daje rady?
czy na asfalcie jest glosna?

czy ta opona nadaje sie na śniegi gdzie zwykla szosowa zimowka nie daje rady?
czy na asfalcie jest glosna?


Odpowiem nie koniecznie ustosunkowując się do tych konkretnych opon ale...
Rzeczone opony są oponami o przeznaczeniu błotnym (MT). Determinuje to ich zachowanie na poszczególnych rodzajach podłoża. Tyczy się to także innych MTków (za wyj. GY MTR )
W błocie robią ............... ,

w piasku ....................... ,

w KOPNYM śniegu .......... ,

na ubitym śniegu ........... (prawie jak na lodzie),

na lodzie .......................

na mokrym asfalcie .......

Dotyczy to wszystkich opon "nieuniwersalnych" czyli o konkretnym (dość wąskim przeznaczeniu)
Na ubitym śniegu i lodzie robią tylko (jako tako) opony o przeznaczeniu zimowym (odpowiednia mieszanka, profil i rzeźba bieżnika).
MT to opona błotna i sprawdza się najlepiej własnie w takim otoczeniu.

mam te oponki 265/75R16

mógłbyś napisać jak się dały wyważyć ?? Bo z BFG to różnie bywa

Tomek



mógłbyś napisać jak się dały wyważyć ?? Bo z BFG to różnie bywa

Tomek

to moje pierwsze opony terenowe, i wogole pierwsze wymieniane w terenowce, wiec nie wiem jak to zazwyczaj wyglada.
w porownaniu do opon w plaskim samochodzie to bylem w szoku ile olowiu mi przykleili do felgi
ostatecznie udalo sie wywazyc, ale troche gimnastyki z tym mieli w warsztacie,
moze faktycznie ciezkie do wywazenia, a moze mechanicy nieprzyzwyczajeni
camo, dzięki za odpowiedz. Właściwie to już się na nie zdecydowałem, muszę tylko zamówić

Pozdrawiam
Tomek

a moze mechanicy nieprzyzwyczajeni

One tak mają. Z moimi też się narobili sporo, żeby wyważyć. O ilości ołowiu nie wspomnę.
sporo to ile ?? 80 gram czy 250 na koło ?? Moje AT przyjęły średnio po 150 gram, ale są nie wyważalne i muszę pilnie kupić kolejny komplet.. Dlatego dopytuję jak z wyważeniem, bo wiadome jest że, w BFG można trafić kwadratowe oponki ...
Do przodu poszły takie co to udało się po 80 g. Tył ok. 120 g na koło. Mt-ki to sporo gumowego mięsa i dlatego tak jest.
a to jeszcze w normie. Dzięki
mam i chwalę jak narazie jerzdzę na kołach bez wyważani ponieważ zakładałem opony podczas tych dużych mrozów i maszyna do wyważania wariowała , kierownicą nie telepie ale jak się ociepli to je wyważe tomwar, za ile je nabyłeś
tomekw,
A jak ci się na nich jeździło w śniegu bo widziałem, że byłeś na "wycieczce" na której szaleliście w białym... niektórzy zahaczając o drzewa

za ile je nabyłeś

jeszcze nie kupiłem ale mam propozycje cenową 650 pln za sztukę.

Tomek

mam propozycje cenową 650 pln za sztukę

nie wiem czy takiego rozmiaru szukasz ale TU jest chyba mocna promocja
sam się zastanawiam bardzo mocno nad zakupem
ja szukam 265/70/17 więc ceny są ciut " inne " np. http://www.oponymax.pl/prodszcz.php?r=5
Twój rozmiar jest tu taniej niż na rajdach : http://www.oponymax.pl/prodszcz.php?r=5

pozdrawiam
Tomek
na mokrym, ciezkim i głębokim sniegu, moje KM2 sprawuja sie doskonale!! nie ma problemu ze stromymi zjazdami i z wyciaganiem innych samochodow z zasp. dopiero w tych warunkach widac ile daja odpowiednie opony.
camo, dokładnie.
Moje KM(1) także świetnie robią w tych warunkach bo środowisko pracy zbliżone jest do ziemi/błota. Niestety wystarczy że śnieg jest trochę bardziej ubity i/lub pod spodem lód to już jest kaplica (tydzień temu "bawiłem się" na pustym parkingu i była masakra - totalny brak trakcji => problemy z ruszaniem i hamowaniem)
Ubity śnieg to masakra dla BFG, nie to środowisko, guma za twarda, sa to opony badzo wytrzymałe na zuzycie ale w zimie wielka kupa.

Ubity śnieg to masakra dla BFG

Też się dzisiaj o tym przekonałem pod górkę po zamarzniętym błocie pod śniegiem. Jakieś 20m na trapach z łopatą jechałem. 2 godziny.

Ubity śnieg to masakra dla BFG, nie to środowisko, guma za twarda, sa to opony badzo wytrzymałe na zuzycie ale w zimie wielka kupa.

A jakie opony (bez kolców) jeżdżą po ubitym sniegu ?
Wystarczyło porównac zachowanie sie dwóch kompletów opon 33" 12,5" 15"
BFG u mnie i Kumho u Suchorza - ta sama trasa - róznica olbrzymia - u mnie długośc hamowania to kosmos, na zakretach mimo zapiętego full time przód wyjezdza na zewnąrz łuku. U Suchorza zdecydowanie lepiej. Na tej samej trasie osobówka na wmiarę nowych zimówkach jedzie na tylko przednim napedzie bez rzadnych problemów. Następne opony które zanabędę do XJ to będą Kumcho i tyle.
No dobra, a powiedz mi, czy te superKumho wytrzymają 100 tys km, i będzie na nich jeszcze 40% bieżnika, jak na BFG ? Bo płacić za opony ponad 2 tysie raz na półtora roku, a dwa razy do roku - to jest jednak dość istotna kwestia...
misman,
ja mam przejechane na nich jakieś 40 tys. i nie widać zużycia
ale zjechać da się wszystko a BFG wcale nie są takie wspaniałe bo ten przebieg co napisałeś to w snach by mi się nie przyśnił jak je miałem na skałach szybka śmierć.

Nie mówię o "zjeżdżaniu" tylko normalnej eksploatacji. Jeśli podłożysz jajca, że kumho mają ten sam przebieg co BFG - biorę w ciemno.
Pluję na te gówniane BFG, narzekam - ale używam, bo... trwałe są, jak cholera. Poza tym żadnych zalet - zwłaszcza w przypadku ATków

Jeśli podłożysz jajca, że kumho mają ten sam przebieg co BFG
A położysz jajca, że BFG mają ten sam przebieg co BFG? Na przestrzeni kilkudziesięciu tys.km może się zdarzyć wiele okoliczności, które zjadą opony.

Faktem jest, że przykładowe pewne KL71 po 15 tys km nie zużyły się bardziej niż poprzednie BFG. Ale czy to o czymś świadczy?
Jajec nie ma co kłaśc bo KL-71 jeszcze za krótko są w Polsce zeby się przekonać jak się zużywają. Niemniej przy moim przebiegu rocznym obstawiam iż wytrzymają więcej niż cały XJ. Pozatym BFG KM2 tez podobno z miększej mieszanki jest to moze się okazać że zurzycie takie same wyjdzie.
misman,
Witam


To taka tarcza z palcami, które wchodzą w miejsca otworów na szpilki i dociskają felgę jak nakrętki. Bardzo niewielu gumiarzy to stosuje (niewielu też o tym wie)
Hmm, a wczoraj koleś mi dopiero wyważał opony i faktycznie tak jak zwykłe koło. Sam tego nie wiedziałem.
Dla mnie KM2 bomba wiadomo że zimą nie robią tak samo zresztą jak inne mt. Wiadomo że każdy ma własne odczucia oparte na podstawie własnych porównań. Ja na moim podjeździe miałem okazję się przekonać jak na ubitym wyślizganym śniegu robią różne typy opon. Podjazd ma długość 40m i nachylenie średnie 27 stopni (namierzone geodezyjnie). Więc tak
letnie nie robią na ft pokonałem 5 m
Całoroczne pirelli scorpion str 10m
BFG km2 wlazł z dużymi oporami z rozpędu, z przyczepka dmc 500kg pustą połowa podjazdu (po naciśnięciu hamulca złożł się w scyzoryk i zsunął na dół )
BFG winter slalom po dwóch sezonach wjeżdża bez mrugnięcia na pusto i z przyczepą i zjeżdża bez poślizgu. Wyjehał nawet z drugim autem na holu bo kolega udowadniał że jego KL-71 robią

Na zimę zimówki w błoto KM2 dla mnie super opony robią ale nie w zimie. A kl-71 nie kupie bo kumpel ma i albo one są słabe w błocie albo on im robi złą reklamę bo mamy już dość ciągania go.
wyważenie po 40 g na koło metoda osobówek

Scenik rx4 BFG WS ksi lepiej wyjeżdża zimą niż xj na KM2



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting