witam, mam pytanie w zakresie tzw wpisu instalacji gazowej do dowodu rejestracyjnego , planuje kupic Jeepa 4,0 , sprzedawca mówiże instalacj agazowa jest mieszalnikowa ( ? - móże ktoś mi wytłumaczyć , ba na forum czytałem w wiekszości o sekwencji i II generacji - z czego dla 4,0 wskazywana była głównie II generacja ) Drugim problemem jest to że sprzedawca poinformaował mnie że instalacja nie jest wpisan do dowodu rejestracyjnego i " i tu mozemy ponegocjowac" - nigdy ni emiałem i nie zakładałem gazu - dlaczego ktoś ma nie wbita instalacje i czy takie coś mozna na legalu złatwić żeby potem nie było jakis jaj że musze demontowac i zakładac poraz kolejny.
z góry dziekuje za pomoc wszystkim
pozdrawiam i życze udanego weekendu
Instalacja mieszalnikowa to poprostu II generacja. Jeśli chodzi o wbicie gazu do dowodu to trzeba mieć FV od firmy montującej gaz, atest na butle i zaświadczenia o nr reduktora ( wygląda jak dowód rej, starego typu). Z tymi dokumentami jedziesz do wydziału komunikacji wbić gaz. Gaz może nie jest wbity bo ktoś założył sobie tani używany gaz bez papierów, a to nie przejdzie w komunikacji, ani na przeglądzie.
Do wpisu "GAZ" w dowód rejestracyjny potrzebne są trzy dokumenty:
- WYCIĄG ZE ŚWIADECTWA HOMOLOGACJI, wydaje to zakład montujacy inst. - POŚWIADCZENIE BADANIA ZBIORNIKA, jest wydawany razem ze zbiornikiem, - FAKTURA MONTAŻU INST. GAZOWEJ wystawiona przez zakład montujący inst.
w niektórych urzędach nie wymagaja poświadczenia na zbiornik, bo nie powinni wymagać według ustawy.
Instalacja mieszalnikowa to poprostu II generacja. uzupełniając każda posiadająca posiadająca parownik i mikser (mieszalnik)
suchorz napisał/a: Instalacja mieszalnikowa to poprostu II generacja. uzupełniając każda posiadająca posiadająca parownik i mikser (mieszalnik)
Uzupełniając - II generacja to zestaw: parownik, mikser, silnik krokowy (attuator) oraz sterownik tegoż, korzystający z sygnału lambada I generacja to powyższe, tyle że bez elektroniki i attuatora - czyli też odpowiada podanej tu specyfikacji
wszystkie dokumenty można wyrobić . atest na zb gazu od producenta,św hom z byle jakiego warsztatu mont+fakt Vat . koszt całoścui to ok 250 PLN .pzdr.
Wszystko fajnie, tylko kolega chce tym jeździć a może nawet wozić rodzinę Ale GAZ rulezz
Dokładnie tak, z gazem nie ma żartów. Ogólnie gaz jest bardzo bezpieczny, jeśli jest dobrze założony i nikt przy nim nie grzebie.
brrrrrrr, nie cierpie gazu!!!
przerabiałem ostatnio rejestrację gazu w wydziale komunikacji w krakowie, oprocz wyzej wymienionych papierkow chcieli aby data na fakturze byla z tego samego dnia (albo wcześniejsza) co homologacja. mówili że cyt "nie można mieć homologacji na instalację za którą się nie zapłaciło". pozdro!