ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Zobaczcie jak banalnym jest mechanizm różnicowy... Przyznam się bez bicia, że do tej pory dla mnie był obdarzony pewną dozą tajemniczości. I łatwy do zrozumienia angielski. IMHO rewelka.

Tylko trzeba przetrwać te motocykle najpierw... Chociaż podejrzewam, że niejednemu stąd i one się spodobają.

http://www.archive.org/details/Aroundth1937

(mam nadzieję, że nie było)


Świetny film. Jak się patrzy na dyferencjał to naprawdę trudno zoruzmieć jak to działa. Ale już model z 4 poprzeczkami idealnie wszystko wyjaśnia
Ech.. dyfer to jeden z "TYCH" wynalazków
Super filmik, no prosciej to już się chyba nie da wytłumaczyć

Nie powiedzieli tylko o jednej rzeczy, która jest tak ważna jest przy jeździe Off-Road - dyferencjał zawsze napędza to koło, które ma najmniejszą przyczepność

My wolelibyśmy na odwrót

Tylko trzeba przetrwać te motocykle najpierw... Chociaż podejrzewam, że niejednemu stąd i one się spodobają.



zuzu - to sie rozumie samo przez się.. No, ale fakt, niestety widok jednego, wściekle wirującego koła gdy inne stoją do połowy w błocie jest... heh.. ciekawy
Ale od czego są blokady?
filmek super, a że leciwy, więc bez żadnych komputerowych efektów specjalnych... wszystko "ręczna" produkcja

Filmik fajny. W końcu widać jak to działa
Co do blokad to mój chyba nie ma Z tyłu LSD a z przodu podobno nic.
W których typach jest 100% blokada wszystkich 4 kółek i jak to w ogóle jest?

[ Dodano: 2009-03-05, 11:26 ]

W których typach jest 100% blokada wszystkich 4 kółek

w standardzie w żadnych...

[ Dodano: 2009-03-05, 11:29 ]
Jestem jeszcze przed pierwszym razem i staram się chociaż teoretycznie wszystko połapać.
Staram się to sobie wyobrazić. Jedno koło się ślizga, drugie ma przyczepność. Wciskamy hamulec i jedno koło ciągle się ślizga, mimo oporu hamulca, a drugie stoi bo trzyma go przyczepność i hamulec. Ehh... wszystkiego teoretycznie chyba nie da się pojąć. Będę musiał pojechać sprawdzić.

Jedno koło się ślizga, drugie ma przyczepność. Wciskamy hamulec i jedno koło ciągle się ślizga, mimo oporu hamulca, a drugie stoi bo trzyma go przyczepność i hamulec

jak naciskasz hamulec, to luźne koło przestaje się luźno obracać... tak jak by złapało lekką przyczepność. I tyle już wystarczy, a silnik pokona dodatkowy lekki opór jaki da hamulec.
Kuzyn, załóżmy prawe koło przyczepności nie ma wcale (np. w powietrzu), lewe ma:
- nie naciskasz hamulca - prawe nie ma oporu, lewe ma - cały moment działa na prawe, a na lewe nic,
- naciskasz lekko hamulec - prawe ma lekki opór (od hamulca), lewe duży, bo przyczepność+hamulec, ale część momentu zaczyna być na lewe przekazywana, bo prawe już nie kręci się bez oporu i jest szansa że zakręci lewym.
Za wolno pisałem - andre_w był pierwszy.

jest szansa że zakręci lewym
No właśnie. Teoretycznie takie eksperyment w warunkach laboratoryjnych nie powinien się powieźć.

Za wolno pisałem - andre_w był pierwszy

przypadek

Zobaczcie jak banalnym jest mechanizm różnicowy
Świetny filmik
Łopatologia stosowana, nawet moja córka zrozumiała

Gelenda ma nawet 3
teraz to już wiem, że wiem jak to działa a motury fajoskie były

Wrong Rubicon w standardzie ma dwie blokady

andre_w, w każdym razie jest tego niewiele więc i niewiele się pomyliłeś
Powodem jest to że prawdziwych terenówek (nie SUVów czy CROSSOVERów) produkuje się dziś niewiele, bo producenci wychodzą z założenia że auto ma być raczej uniwersalne a jak ktoś potrzebuje do czegoś więcej to i tak sobie dostosuje.

andre_w, w każdym razie jest tego niewiele więc i niewiele się pomyliłeś
Fakt
Faktem jest również, że rubicon w sumie ma też trzy blokady
Ano jak ma selecta
A starsze gele mają 2, bo nie ma dyfra między osiami
Dokładnie. Ale my tu panie o teraźniejszości a nie prehistorii Trzecia blokada weszła chyba w 1993r.

Na TYCH FOTKACH ładnie widać trzy poziome klawisze na centralnej desce.

prehistorii (...) w 1993r to ładna prehistoria dla kogoś kto ma w podpisie "XJ '92"

Świetny film. Jak się patrzy na dyferencjał to naprawdę trudno zoruzmieć jak to działa. Ale już model z 4 poprzeczkami idealnie wszystko wyjaśnia
Ech.. dyfer to jeden z "TYCH" wynalazków

Heh... Zobacz sobie filmik z animacją torsena... Tego nie mógł wymyślić trzeźwy koleś
Wreszcie wiem jak to dziala ,wiec jak sie zmienia mozt na mocniejszy np 44 toten maly waleczek(atak? )i duzy talez sa wtedy zrobione z innego metalu i sa mocniejsze?A jezeli mowa o zmianie przelozen to maja inna ilosc zebow poprostu?Jesli tak to czemu z tylu i z przodu sa inne przelozenia a kolka sie kreca tak samo?Sorki moze glupie pytania ale nie kumam

Zobacz sobie filmik z animacją torsena...
Zapodaj linka.
http://www.youtube.com/wa...feature=related ale raczej nie kumam jak to bangla i po co
To widziałem ale myślałem że jest to gdzieś podobnie łopatologicznie pokazane.


Wreszcie wiem jak to dziala ,wiec jak sie zmienia mozt na mocniejszy np 44 toten maly waleczek(atak? )i duzy talez sa wtedy zrobione z innego metalu i sa mocniejsze?

Nie...zrobione sa z tego samego materialu...tylko sa wieksze a co za tym idzie mocniejsze.


Nie...zrobione sa z tego samego materialu...tylko sa wieksze a co za tym idzie mocniejsze.
Wiec co za tym idzie zmniejsza sie przeswit auta??Pewnie temu nie montuja ich seryjnie we wszystkich pipach tak?i jeszcze jedno rozne przelozenia sa do roznych mostow czyli kilka rodzajow do d35,kilka do d44 itd?
Przełożenia rczej są ustandaryzowane: 3,07; 3,55; 3,73; 4,10; 4,55; 4,88; itd.

[ Dodano: 2009-03-10, 12:00 ]
wiesz generalnie zacznijmy od tego, że nawet w seryjnym jeepie masz dwa różne mosty przód D30, tył D35 (może być chrysler) wartości przełożeń są te same, czyli i dla D30 i dla D35 są np. 4.11, 4.56, 4.88, natomiast są one "inne" bo idą do innych mostów...
Nie ma sensu montować D44 dla kółek standardowych, dlatego nie montują takich mostów...
D44 dajesz, jak myślisz o czymś większym i agresywniejszej jeździe, więc dając większe koła, już zwiększasz prześwit...
Poza tym np. kosz w D35 również różni się od siebie. Inny jest do przełożeń 3,07-3,55 a inny 4,10 =>
W D30 jest to samo tylko nieco inny zakres
Jak chcecie przystępnie zrozumieć torsena to polecam http://www.youtube.com/wa...eature=related. Jest to co prawda bardzo, BARDZO uproszczone podejście, ale daje mniej więcej pojęcie o tym o co biega.


Wiec co za tym idzie zmniejsza sie przeswit auta??Pewnie temu nie montuja ich seryjnie we wszystkich pipach tak?i jeszcze jedno rozne przelozenia sa do roznych mostow czyli kilka rodzajow do d35,kilka do d44 itd?


Teoretycznie tak...ale zakladajac "wiekszy" most najczesciej zaklada sie tez wieksze kola
Mosty tez roznia sie gruboscia scianek pochw, wiekoscia sworzni zwrotnic, wielkoscia samych zwrotnic a takze sposobem montowania samych polosi (full float, semi float)

Przelozenia sa tak jak chlopaki pisali wczesniej ustandaryzowane dla wszystkich mostow. Ograniczenia polegaja na tym ze im wieksze przeloenia tym wiecej zebow...co oslabia talerz i atak..dlatego dla np d44 najwyzszym zalecanym przelozeniem jest 4:88..w danach 60 i wyzej mozna spokojnie zakladac przelozeani 5:13 i numerycznie wyzsze.
Wyglada na to ze blokady wyjda juz niedlugo z uzytku bo to robi to samo tyle ze bez wlaczania,ciekawe czy do jeepa sa takie gadzety.
Nie to samo. Torsen to nie blokada 100% a jedynie taki rodzaj LSD więc nie zastąpi blokady.

ciekawe czy do jeepa sa takie gadzety
Są, nazywa się to truetrac.

Chyba rozumiem o co chodzi,dzieks za wytlumaczenie



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting