zadam pytanie jakich tu wiele na forum, ale zwracam sie do ludzi będących w temacie i chętnych pomóc mianowicie sprawoa jest taka: znalazłem cj z 84 roku w manualu i serduchem 4,2l, całość będzie wymagała na pewno jakiś napraw bo faszystowiec chce za niego niezawiele pieniądza a kusi mnie on bo jest caly kompletny i jeszcze niezardzewiały, dzisiaj będę wiedział co go boli i za jaki prais gościu go odda pytanie do kolegów jest następujące: czy warto zastanowić się nad tym autkiem, nie chodzi mi konkretnie o ten samochód z ogłoszenia ale ogólnie o cj-ta z tego rocznika?? jak tam zachowuje się silnik i skrzynia? awaryjnośc i tympodobne sprawy, wasze doświadczenia i opinie będę wdzięczny za wyrozumiałośc o moje pytania i za okazaną mi pomoc z waszej strony
pozdrawiam
CJ-7 to klasyka, no i legenda. Cj-ta zawsze warto kupic tylko to oczywiscie kwestia kasy.
NAPED: 1. Silnik 4.2L czyli slawne 258 protoplasta silnika 4.0L. Silnik dlugowieczny, ale cieknacy olej spod plastikowej pokrywy zaworow to norma, a nie przypadlosc Chyba ze zbiera sie mala kaluza po 10 min. to troche za duzo cieknacego oleju. :pala: 2. Skrzynie manualne: 5-bieg. z nadbiegiem to T-5 raczej kiepska. Siadaja synchronizatory i trybo 3-biegu. Jezeli skrzynia 4 biegowa to T-4 (troche lepsza niz T-5, ale niewiele i bez nadbiegu) albo T-176 lub T-177 maja byc lepsze niz T-4 i T-5. W USA sprzedaja nowa World Class T-5 ktora jest o wiele mocniejsza od orginalnej T-5 ale to duzo $$$ albo €€€ kosztuje. 3. Reduktor Dana 300 napedzany duzymi kolami zebatymi jest zajebisty. Nie do zajezdzenia chyba ze sie jezdzisz bez oleju. Dosc ciezkie przelaczanie napedow to raczej norma, ale jezeli wszystkie daja sie wlaczyc (od siebie w strone deski rozdzeilczej 4H, 2H, N, 4L) i po wrzuceniu danego przelozenia nic nie rzezi to na 99.9% reduktor mechanicznie jest dobry. Ewentualnie uszczelki moga byc do wymiany. Czasmi tez wskakuje w pozycje miedzy przelozeniami i wtedy moze rzezic, wiec trzeba sie upewnic ze jest w odpowiedniej pozycji. 4. Mosty: przod Dana 30 w miare ok. Most tylny Model 20: mocny i duzy walek atakujacy i kolo talerzowe, cienka pochwa mostu (gnie sie przy wiekszych oponach i jezdzie w terenie) i kiepskie 2 czesciowe polosie. Nie wiem jak w Niemczech ale tu dosc czesto wymieniano te polosie na mocniejsze 1-czesciowe. Moge Ci wyslac zdjecie jednych i drugich, zebyc rozroznil.
RAMA i NADZWOZIE czyli co rdzewieje najczesciej : 1. Sam koniec ramy tuz przed tylnym mocowaniem tylnego resora. Sprawdz po obu stronach. Czesto rama przezarta na wylot. 2. Poczatek lewj podluznicy rama, tam gdzie jest mocowana przekladnia kierownicza. Rama rdzewieje i peka od przeciazen przenoszonych przez przekladnie. W ogole sprawdz cala rame i postukaj w nia mlotkiem, bo moze miec zamalowana rdze przez ktora przebijesz sie po lekkim postukaniu mlotka. 3. Ramka przedniej szyby. Zaczyna rdzewiec od zewnatrz. Wewnatrz zobaczysz 2 owalne plastiki na dolnej krawedzi ramki szyby. Podwarz je i wyjmij. Bedzie widac czy wewnatrz ramka jest zerdzewiala. 4. Przednie panele podlogowe kierowcy i pasazera. Jak jest wykladzina to ja podnies i sprawdz. Mozesz tez zajrzec od spodu, czy podloga wyglada ok. Jak od spodu wyglada ok to i tak podnies wykladzine i sprawdz od wewnatrz. Czesto woda cieknie wlotem powietrza miedzy maska a przednia szyba i podloga rdzewieje najpierw od srodka. 5. Podloga przy mocowaniu przednich pasow, zaraz za drzwiami od wewnatrz i od spodu. 6. Progi pod drzwiami, szczegolnie jak maja jakies pseudo-chromowane-aluminiowe nakladki na donej krawedzi. 7. Nadwozie dookola tylnej klapy, na zewnatrz i wewnatrz. 8. Jak Jeep ma aluminiowe (lub inne) blachy nalozone na tylne narozniki to moze tam sie kryc sporo rdzy. 9. Jak ma metalowe drzwii to szukaj rdzy po uszczelka na dolnej krawedzi drzwii i stykajaca sie z nadwoziem. Poza tym na drzwiach rdzewieje ramka szyby bocznej tuz nad klamka zewnetrzna (latwo zauwazyc, czyba ze jest czyms zaklajstrowana i zamalowana). Poza tym drzwii zwykle maja male pekniecia 1-2 cm przy tych malych trojkatnych okienkach wewnatrz i na zewnatrz. To raczej norma, i nie ma co sie tym przejmowac.
WNETRZE i INNE PRZYPADLOSCI 1. Ciegna ogrzewania zadko dzialaja. 2. Wskazniki bardzo czesto nawalaja. 3. Elektryka raczej do wymiany, czyba ze juz byla wymieniona. 4. Mechanizm wycieraczek sie blokuje. 5. Orginalny przelacznik dlugich swiatel jest w podlodze, wiec mozesz sie poczuc jak kierowca amerykanskiej 18-tonowej i 18-kolowej ciezarowki
No to chyba wszystkie przypadlosci. Jednym slowem CJ-7 ma same zalety.
P.S. Jak Jeep ma twardy dach to sprawdz tylna klape. Ramka tylnego okna rdzewieje na potege. Dach oczywiscie nie rdzewieje bo jest z wlokna szklanego czy czegos takiego.
[ Dodano: 2007-01-08, 00:57 ]
CJ-7 to klasyka, no i legenda. Cj-ta zawsze warto kupic tylko to oczywiscie kwestia kasy.
NAPED: 1. Silnik 4.2L czyli slawne 258 protoplasta silnika 4.0L. Silnik dlugowieczny, ale cieknacy olej spod plastikowej pokrywy zaworow to norma, a nie przypadlosc Chyba ze zbiera sie mala kaluza po 10 min. to troche za duzo cieknacego oleju. 2. Skrzynie manualne: 5-bieg. z nadbiegiem to T-5 raczej kiepska. Siadaja synchronizatory i trybo 3-biegu. Jezeli skrzynia 4 biegowa to T-4 (troche lepsza niz T-5, ale niewiele i bez nadbiegu) albo T-176 lub T-177 maja byc lepsze niz T-4 i T-5. W USA sprzedaja nowa World Class T-5 ktora jest o wiele mocniejsza od orginalnej T-5 ale to duzo $$$ albo €€€ kosztuje. 3. Reduktor Dana 300 napedzany duzymi kolami zebatymi jest zajebisty. Nie do zajezdzenia chyba ze sie jezdzisz bez oleju. Dosc ciezkie przelaczanie napedow to raczej norma, ale jezeli wszystkie daja sie wlaczyc (od siebie w strone deski rozdzeilczej 4H, 2H, N, 4L) i po wrzuceniu danego przelozenia nic nie rzezi to na 99.9% reduktor mechanicznie jest dobry. Ewentualnie uszczelki moga byc do wymiany. Czasmi tez wskakuje w pozycje miedzy przelozeniami i wtedy moze rzezic, wiec trzeba sie upewnic ze jest w odpowiedniej pozycji. 4. Mosty: przod Dana 30 w miare ok. Most tylny Model 20: mocny i duzy walek atakujacy i kolo talerzowe, cienka pochwa mostu (gnie sie przy wiekszych oponach i jezdzie w terenie) i kiepskie 2 czesciowe polosie. Nie wiem jak w Niemczech ale tu dosc czesto wymieniano te polosie na mocniejsze 2-czesciowe. Moge Ci wyslac zdjecie jednych i drugich, zebyc rozroznil.
RAMA i NADZWOZIE czyli co rdzewieje najczesciej : 1. Sam koniec ramy tuz przed tylnym mocowaniem tylnego resora. Sprawdz po obu stronach. Czesto rama przezarta na wylot. 2. Poczatek lewj podluznicy rama, tam gdzie jest mocowana przekladnia kierownicza. Rama rdzewieje i peka od przeciazen przenoszonych przez przekladnie. W ogole sprawdz cala rame i postukaj w nia mlotkiem, bo moze miec zamalowana rdze przez ktora przebijesz sie po lekkim postukaniu mlotka. 3. Ramka przedniej szyby. Zaczyna rdzewiec od zewnatrz. Wewnatrz zobaczysz 2 owalne plastiki na dolnej krawedzi ramki szyby. Podwarz je i wyjmij. Bedzie widac czy wewnatrz ramka jest zerdzewiala. 4. Przednie panele podlogowe kierowcy i pasazera. Jak jest wykladzina to ja podnies i sprawdz. Mozesz tez zajrzec od spodu, czy podloga wyglada ok. Jak od spodu wyglada ok to i tak podnies wykladzine i sprawdz od wewnatrz. Czesto woda cieknie wlotem powietrza miedzy maska a przednia szyba i podloga rdzewieje najpierw od srodka. 5. Podloga przy mocowaniu przednich pasow, zaraz za drzwiami od wewnatrz i od spodu. 6. Progi pod drzwiami, szczegolnie jak maja jakies pseudo-chromowane-aluminiowe nakladki na donej krawedzi. 7. Nadwozie dookola tylnej klapy, na zewnatrz i wewnatrz. 8. Jak Jeep ma aluminiowe (lub inne) blachy nalozone na tylne narozniki to moze tam sie kryc sporo rdzy. 9. Jak ma metalowe drzwii to szukaj rdzy po uszczelka na dolnej krawedzi drzwii i stykajaca sie z nadwoziem. Poza tym na drzwiach rdzewieje ramka szyby bocznej tuz nad klamka zewnetrzna (latwo zauwazyc, czyba ze jest czyms zaklajstrowana i zamalowana). Poza tym drzwii zwykle maja male pekniecia 1-2 cm przy tych malych trojkatnych okienkach wewnatrz i na zewnatrz. To raczej norma, i nie ma co sie tym przejmowac.
WNETRZE i INNE PRZYPADLOSCI 1. Ciegna ogrzewania zadko dzialaja. 2. Wskazniki bardzo czesto nawalaja. 3. Elektryka raczej do wymiany, czyba ze juz byla wymieniona. 4. Mechanizm wycieraczek sie blokuje. 5. Orginalny przelacznik dlugich swiatel jest w podlodze, wiec mozesz sie poczuc jak kierowca amerykanskiej 18-tonowej i 18-kolowej ciezarowki Jestem pod wrażeniem
KUPOWAĆ!!!!!!
A tak w ogole to moze Pan Operator przeniesie ten watek do Warsztatu. Tylko niech najpierw zrobi nowy dzial pt.: "CJ" .
Eee. .. dla jednego CJ to szkoda klikania, ale faktycznie do Wrongla mozna dac jako FAQ bo zacny opis
No to dla Wojtka arczi powinien z 5 wątków założyć żeby mu pomagasy dawać! RESPEKT!
Mo Moo wielkie ndzięki za rzeczowy i konkretny wykład dziś dowiedziałem się tylko tyle, że sympatyczna pani, która go sprzedaje rąbneła babola w ogłoszeniu podając pojemkość silnika i liczbą biegów bo ich tam nie ma historyja jest taka, że ze skrzynią to ta pani już miała problemy a kiedy padł motor jacyś faszystowscy znawcy zaczeli go naprawiać tak, że w końcu im nie poszło i pani zdecydowała się sprzedać cj'ta bez serca i skrzyni, jak znam zycie chodziło pewnie o pieniądze, bo niemcy sami nie wiedzą ile mają brać za naprawy ameryki :pala: będę z wami szczery, wyjściowa cena to 1500euronów ale po dzisiejszej rozmowie pani powiedziała, że oddaje za 1000, zaznzczyła jednaj, że jak przyjedziemy do niej to jeszcze coś ugadamy, tak więc 800euronów i będzie gitara przed padnięciem skrzyni a potem motoru pani powiedziala,ze auto było w dobrej kondycji i śmigała nim sobie na codzień, dobre jest to, że cj jest już po 3'' lifcie i na gumkach 31'' ja spasowałem ale mój brat go bierze i będzie z nigo robił kolejnego kata w teren, mówię kolejnego bo jednego już zrobił, i poczyna nim sobie całkiem zaJEEPiście, jak by ktoś nie wiedział oczym mówię to polecam www.tomek.us.ota.pl i sorry bo stronka cały czas się buduje pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc
[ Dodano: 2007-01-08, 23:32 ]
na www.autoskout24.de na wloskich stronach widzialem pieknego zoltego cjta za 1000ojro
[ Dodano: 2007-01-09, 00:16 ]
na www.autoskout24.de na wloskich stronach widzialem pieknego zoltego cjta za 1000ojro
[ Dodano: 2007-01-09, 00:16 ]
ladny..kurde...
tez mam chrapke.tylko kasy nie mam a jheszcze transport nie na moja kieszen.
hmmm... tu bym uważał na ogloszenia, dużo tu ogloszen gdzie dzwonisz a tam gościu oczy robi jaki cj, jaki jeep, znam to z doswiadczenia bo sporo autek kupiliśmy razem z bratem z tej stronki i nie raz sie nacieliśmy znajoma z berlina powiedziała mi że guwniażeria siedzi przed kompami i z nudów pakują fikcyjne ogłoszemia :pala:
No tak, ja sie produkuje, a Arczi nie dosc, ze nie dal pomogasa to CJ wcale nie kupil :pala: Normalnie sie nie dopominam o pomagy, ale po takim wykladzi to mi sie nalezy. No to Arczi klikaj "Pomogl".
A stalowe pokrywy zaworow tez ciekna.
moo moo, przeciez powiedzial "wielkie ndzieki za wyklad
tez poszukuje, stan obojetny, ale zeby byl komplet
Rafał B. z Bielska ma do sprzedania wiśniowego tego co to mu wkładaliście slinik 2,5 z wronga
Rafał B. z Bielska ma do sprzedania wiśniowego tego co to mu wkładaliście slinik 2,5 z wronga ..........skrzynie biegow tez wiem, wiem
mnie interesuje oryginal, najchetniej i wlasciwie tylko z V8 2.5L to troszke malo
z 4x4 pozdrowieniem Jacek
Moo Moo sorki, zapmniałem ale już odrobiłem lekcje i wystawiłem "pomagacza" nie zostaje mi nic innego tylko zapalić buraka ze wstydu a to, że nie kupiłem nie znaczy że informacje się nie przydadzą, przecież pisałem, że mój brat go bierze a co do muzy na stronce to dam znać później bo nie mogę znaleźć gościa, który stronkę buduje
[ Dodano: 2007-01-11, 12:19 ]
Moo Moo Jeep,WITAM, jestem pod wrażeniem Twojego opisu co do kupna CJ7.Mam już takiego i od roku nie mogę zrobić z nim pożądku.sprowadziłem ze stanów kable,świece , kopułkę i palec.mój ma silnik 2.5 - duża kopułka razem z cewką - było trochę problemu ale już to jest.ale dalej nie chce chodzić.chłopcy z warsztatu chcą schemat podłaczenia podciśnienia i gaźnika.niemiec coś tam namieszał i teraz nie można go wyrególować.coś tam poodłanczał.możesz coś pomóc.z góry dzięki-pozdro-olo.