ATF+4
Oba są ATF +4
faktycznie, coś mi się na oczy rzuciło chyba ja bym wlał mopara
http://www.jeepnieci.pl/wj_uklady.html mopar ATF +4 co orginał to orginał
kup Mopara i po kłopocie
Chyba kupie Mopara, bo jest tańszy (153 zł w ASO w Lublinie za 4l.) no i jest od ręki dostępny. Ale trochę kusi mnie Millers.
kolego zalej Mopar ATF+4 i będzie ja mam tym zalane według książki serwisowej i jest OK
kolego zalej Mopar ATF+4 i będzie ja mam tym zalane według książki serwisowej i jest OK Ja też mam tym zalane i też jest OK, ale zawsze może być lepiej
kolego ja bym nie testował na swoim pipku mało popularny olej jest dobrze nie masz problemów to lej mopar bo przekombinujesz
Duzo gadacie...duzo jest tez w tym nieprawdy..
Kazdy ATF+4 bedzie dzialal dobrze i tylko trzeba sie przestrzegac lewych marek ktore nie sa na licencji od Mopar'a (do tej pory takiego czegos nie widzialem). ATF+4 marka nalezy do Chrysler'a i jest oddzial ktory wydaje licencje i testuje kazdy ATF+4 do norm Chrysler'a z specyficznymi dodatkami Lubrizoil. Nie jest to wogole tak jak z olejem do silnika lub do dyfrow.
Manufacturers can make ATF+4 fluids, but to use the trademarked ATF+4 name in their compatibility list, they must have their fluids tested and licensed by Chrysler engineers, and must use Lubrizol in their formulations. Licensed fluids are periodically sampled from stores to assure quality.
Jak jest lewy to na butelce nie pisze ze jest na licencji od Chrysler'a...kazdy inny powinien to pisac od Mobil po Amsoil, Valvoline i Pennzoil.
Wyslalem im email z pytaniem czy Millers Oils jest autoryzowanym "rebrander" (nawet maja napisane ze prosza zglaszac nie licencjowane oleje na ich stronie). Jak mi odpowiedza to dam wam znac.
Myślałem, że z ATF +4 jest tak, jak z olejami silnikowymi, tj. producent współpracuje z określonym dostawcą i zalewa jego olej fabrycznie do silników, ale to wcale nie oznacza, że ten olej jest najlepszy do danego silnika.
PA86 poczytałem Twoje linki i z nich wychodzi, że ATF +4 mogą się różnić między sobą, pod warunkiem, że spełniają normy Chryslera odnośnie ATF +4 i zawierają dodatek Lubrizoil. Czyli mogą być lepsze i gorsze ATF +4 (oczywiście w granicach wyznaczonej normy). I teraz mam pytanie - które są te "lepsze"?
Edit: Jeszcze napiszę, że moja skrzynia zmienia biegi bardzo szybko, ale zmiana jest wyczuwalna (nie szarpie, ale się czuje) - ma to swoje zalety, zwłaszcza przy redukcji podczas wyprzedzania, która jest natychmiastowa. W innych samochodach, którymi jeżdżę na co dzień, tj. Mercedes A, Toyota Land Cruiser 120 i Citroen C5 skrzynie zmieniają biegi dużo wolniej, ale zmian się właściwie nie czuje. W WJ też wolałbym wolniejsze, ale bardziej płynne zmiany.
Edit2: Popatrzyłem na parametry olei różnych producentów spełniające normę ATF +4 i różnią się one lepkością. Skoro chciałbym biegi bardziej płynne z większym opóźnieniem, to powinienem zastosować olej o większej lepkości?
PA86 poczytałem Twoje linki i z nich wychodzi, że ATF +4 mogą się różnić między sobą, pod warunkiem, że spełniają normy Chryslera odnośnie ATF +4 i zawierają dodatek Lubrizoil. Czyli mogą być lepsze i gorsze ATF +4 (oczywiście w granicach wyznaczonej normy). I teraz mam pytanie - które są te "lepsze"?
Sa tylko 3 czy 4 rozne bazy na ATF+4 i wszystkie spelniaja licencje i normy testow robione przez Chryslera takze wogole bym sie o tym nie martwil. Jedyne co bym sprawdzal to czy nie leje jakis "lewych" olejow. Uzywalem wszystkiego od Mobil po Valvoline, Mopar i SuperTech z supermarketu i wogole nie odczuwalem roznicy.
Poza tym wiekszosc mechanikow w USA leje do tych skrzyn ATF+4 marki sklepow Napa, Autozone, Carquest lub Advance Auto Parts i nie ma najmniejszych problemow.
skoro jesteśmy przy Millers Oils - zobaczcie na to: http://www.millersoils.pl...-przekladniowe/ - oleje do szper z modyfikatorami tarcia!! używałem ich dodatku do ON we Freelanderze ( ) - Diesel Power SPort 4 - i działało rewelacyjnie, teraz zmienili go na Ecomax, jak spróbuję, to dam znać.
I tak nie wystarczy go do LSD, np. do C213RE/C200FE QDII z tym 75W140 i tak trza kupic LSD dodatek.
Tak samo ma Mobil 75W140 lub Valvoline ale nie wystarcza.
I tak nie wystarczy go do LSD, np. do C213RE/C200FE QDII z tym 75W140 i tak trza kupic LSD dodatek.
Tak samo ma Mobil 75W140 lub Valvoline ale nie wystarcza.
Ale Mobil czy Valvoline to są oleje które możesz wlać wszędzie. A CRX LS 75w140 NT to olej do skrzyni kłowych (na prostych zębach) i szper płytkowych - gdy go wlejesz do seryjnej skrzyni rozwali Ci synchronizatory. Więc raczej wystarczy....
A CRX LS 75w140 NT to olej do skrzyni kłowych (na prostych zębach) i szper płytkowych - gdy go wlejesz do seryjnej skrzyni rozwali Ci synchronizatory. Więc raczej wystarczy....
Ja tutaj mowie o dyfrach..dlatego napisalem C200FE/C213RE bo pisze ze ma dodatki juz w sobie na stronie tak samo jak na Mobil'u i wszedzie indziej gdzie tez ilosc dodatku nie wystarcza. O skrzynce nie mowilem.
BTW co ma ten plyn LS NT wspolnego ze skrzynkami w Jeep'ie? To nie jest WRC...albo moze i jest?
---
I wszystko wiadomo:
Dear Piotr:
Thank you for your contact. Millers Oils ATF+4 is not a licensed product and, therefore, not recommended for use in Chrysler transmissions.
Authentic ATF+4(r) is a unique formulation that has been designed specifically to meet the exacting requirements of Chrysler transmissions. The fluid has gone through an extensive developmental and testing process, including more than one million miles of severe field testing. It is a high performance, synthetic fluid that provides significant reduction in component wear, superior temperature performance, consistent shift quality, and exceptional friction modifying properties.
Only licensed ATF+4(r) products (with "ATF+4(r)" as part of the brand name and a valid license number on the back of the label) contain the unique formulation. Other look-alike products that claim to be ATF+4 or suitable for use in Chrysler transmissions have not gone through Chrysler's rigorous testing process and are not approved or recommended for use in Chrysler transmissions.
Thank you for your interest in properly caring for your Chrysler vehicle. I hope this provides you with the information you need. If you have any questions, please contact me.
Sincerely, Rebecca Cox
The Center For Quality Assurance 4800 James Savage Rd. Midland, MI 48642 USA