Panowie tak szczerze co waszym zdaniem jest lepsze w terenie lub jest mniej awaryjne JEEP CZY NISSAN PATROL??Co ma jeep a czego nie ma patrol i na odwrud?? Z tego co obserwuje na youtube to te patrole to naprawde wyczyniaja cuda w terenie.Zawsze jak widze u siebie w miescie patrola zmotanego to az ciarki mi przechodza tak mi sie podobaja.
tak mi sie podobaja samobójca?
mi też, zwłaszcza długie, są ogromne no ale nie maja tej legendy...
Patrol ma napewno lepsze mosty inaczej by nikt nie zmienial
[ Dodano: 2010-01-17, 17:49 ]
Jednego sie nauczylem ze Patrol jest samochodem pospolstwa ( wiekszosc narodu ma patrole w terenie ) nie neguje tego ze sa zajebiaszcze czy cos tam, ale swoim XJ objechalem kilkanascie patroli, a i na odwrot. Przyzwyczailem sie juz do jeep'a wiec zostaje przy tej marce i bede dalej kupowal i motal co nie co na podstawie tego samochodu.
No wlasnie sa mocniejsze Najaralem sie na patrola lekko zmotanego i ogulnie karoseria jest taka bardzie napakowana
Patrol ma mocne mosty, ramę, słaby silnik 2,8TD i jest ciężki. Każdy samochód ma plusy i minusy. Minusem Patrola sa bardzo drogie częsci, choć mało się psuje. Ja wolę XJ, bo jest dużo mocniejszy ( silnik 4.0), ma automat, skóry, teraz mam mocne mosty z blokadami, a nadal waży ok 1700kg, gdzie Patrol ma 2,2t minimum.
nie maja tej legendy Tia, tylko jeździ się generalnie samochodem a nie wyimaginowana legendą która przeminęła wraz z CJ'em.
z tym sie z toba zgodze mabar, legenda to nie wszystko a skoro jest tak pospolity to moze jest niezawodny??
dlatego tani a nie niezawodny niestety, siedem lat jeździłem Patrolem a teraz mam drugiego Jeepa i wiem co mówię. Jednak póki mnie stać to duży benzyniak bardziej mi się podoba. Ale czy mnie jeszcze stać?
A tak naprawde pany to najlepsze są Land Rovery bo sie nie psują.
nawet sa o tym legendy
Patrol ma mocne mosty,
adekwatne do swojego silnka zapyataj kogoś kto ma w rzepie gnojopijca czy zakatował w terenie mosty (pod warunkiem że nadawały sie do użytku a nie byly w opłakanym stanie ) http://www.autocentrum.pl...olem__1380.html
Gregor887, nie moge obejrzec tego do końca
http://www.autocentrum.pl...olem__1380.html
dobre
Ten Pan w patrolu to ginekolog z Sokolki przyjmowal porud mojej zonie
A moim zdaniem porównując te dwa auta należy patrzeć z perspektywy zadań jakie będziemy stawiać przed samochodem. Jeśli myślimy o naprawdę ostrej jeździe, przeprawach itp. to chyba lepszy będzie patrol (jak pisali koledzy mosty, rama itp.) Natomiast jeśli myślimy o trochę lżejszej jeździe, bardziej interesuje nas turystyka to chyba jeep. Ja przynajmniej tak to rozpatrywałem samemu dokonując wyboru. Jakoś rok temu zdecydowałem że kupię auto terenowe. Pozostało tylko wybrać markę. Przeczytałem chyba większość informacji dostępnych w polskim internecie. Brałem pod uwagę sporo marek. Byłem blisko zakupu LR Freelander-a, Mitsu Pinin a później na super serio chciałem kupić Pajero. Jeśli chodzi o Jeep-a to było to moje drugie podejście. Za pierwszym razem zniechęciły mnie brak ramy w aucie oraz duża pojemność silnika. Ale po jakimś czasie po analizie wad i zalet innych marek okazało się że Jeep wcale nie jest taki zły. Ostatecznie przekonało mnie dobre wykonanie: nadwozie (XJ rzadko widzi się skorodowany), klang silnika, legenda marki oraz klasyczny wygląd nadwozia (myślę o XJ bo taki posiadam). Duży wpływ na wybór miała też lektura tego forum Od 6 miesięcy posiadam swojego jeep-a i nie żałuję tej decyzji. Uważam że do moich celów był to bardzo dobry wybór. To są moje przemyślenia, ale mogę się mylić bo jestem nowicjuszem.
Adam Lee, , u mnie idzie całe
Jak kto auta potrzebuje. Patrol, to wół roboczy o komforcie niewiele lepszym od Stara 66 Jeep to już trochę luksusem i wygodą trąca - natomiast szkoda go w gówno wrzucać i poniewierać. Dla mnie jeep się sprawdza jako dupowóz o ponadnormatywnych własnościach terenowych
co racja to racją
faktycznie dumnie sie pręży
ale to wnetrze to straszliwy kon..don
ale widocznie skośne tak mają
siedziałem ostatnio w galloperze
no i tak z zewnątrz może i sie prezentuje ale wnetrze też liche
takie auto dla rolnika nie urażajac nikogo
[ Dodano: 2010-01-17, 20:59 ]
Patrol ma mocne mosty ,co korzystnie wpływa na decyzję zakupu takowych przez potencjalnych motaczy, ale cała reszta już idzie z innych aut. Jeden atut to trochę za mało żeby mnie to auto urzekło ,choć nie powiem próbowało bo ze 2 lata latałem parolem z silnikiem 2,8tdi. Mam XJ ta i tak sobie myślę że jego jednostka napędowa 4,0 (jedyna i słuszna)po prostu wymiata mocą i żywotnością.Skrzynia automatyczna i reduktor też robią.Cena części do rzepa też w porównaniu z Parchem ma istotne znaczenie.Różnica masy obydwu pojazdów jest kolosalna.Klima, skóra i inne wypasy w aucie za kilka tysi też przemawiają za rzepem. Dlatego jak dla mnie z mocno pomotanym XJ tem ,Patrol to ciężka i droga kupa złomu, który hu....o wyciągnąć z błota
powiem ze jezdzilem patrolem i przyznam ze na teren ale na czarne wole granda. Bardziej luksusowy i taki ... bardziej ludzki
mialem patrola i to mocno zmotanego. Mosty to wspaniala sprawa z tylu 100 blokada. drazki 2 razy takie jak w jeepie. To auta projektowane do ciezkiej pracy, widzieliscie te kute wahacze ? Problem w polsce jest taki ze wiekszosc takich aut to zlomy bo polak mysli ze parch to takie auto gdzie nic nie trzeba robic. Zadko ktos np ma wlasciwe swiece zarowe bo koszt wymiany to ok 800 zl. Druciarstwo gorsze niz w jeepie. Przebiegi krecone strasznie, wszystkie na allegro majo +- 200 tysi a w realu x3. Silnik 2.8 6 cylindrow jest baaardzo wrazliwy na przegrzanie. Ja mialem dwa wentylatory itd. Nowszy 3.0 to kpina. Wada fabryczna i buum. Nissan wymienia silniki do dzis dzien. Duzy patrol w automacie zbiera sie wolniej od furmanki. Ale Patrol zadbany to maszyna nie do zaj... ale zadbany jeep potrafi tez Afryke przejechac. Wszystko kwestia gustu. Ja wole jeepa bo ma fajne forum i tyle.....
czytam i oczom,nie wierzę,porównanie patrola i jeepa,na forum jeepniętych wejdź na rajdy4x4 i zadaj tam to pytanie,a tyle ile marek aut terenowych tyle bedziesz miał odpowiedzi o wyższości innych pojazdów nad jeepem.
Nie zgadzam się z tym,że części do parcha są drogie,porównaj ceny tych samych części w jeepie i w patrolu.
Kupując auto sprecyzuj,czy chcesz bawić się w terenie,czy lansować na drodze,a napędy włączać gdy popruszy śnieg
Ja wole jeepa bo ma fajne forum i tyle.....
czytam i oczom,nie wierzę,porównanie patrola i jeepa,na forum jeepniętych wejdź na rajdy4x4 i zadaj tam to pytanie,a tyle ile marek aut terenowych tyle bedziesz miał odpowiedzi o wyższości innych pojazdów nad jeepem.
Nie zgadzam się z tym,że części do parcha są drogie,porównaj ceny tych samych części w jeepie i w patrolu.
Kupując auto sprecyzuj,czy chcesz bawić się w terenie,czy lansować na drodze,a napędy włączać gdy popruszy śnieg Patrolu To jednak jest forum jeepa i nie dziw się Co do porównań to proponuję porównać patrola lub innego nissana z rubiconem Do rzepa jest masa używek i są tanie a do patrola niestety nie
mi sie zawsze wszystkie dżipy podobały i jak moge staram sie mieć orgynały produktuf wiadomo czasem orginał ma niedomagania, ale co marka to marka
mialem patrola i to mocno zmotanego. Mosty to wspaniala sprawa z tylu 100 blokada. drazki 2 razy takie jak w jeepie. To auta projektowane do ciezkiej pracy, widzieliscie te kute wahacze ? Problem w polsce jest taki ze wiekszosc takich aut to zlomy bo polak mysli ze parch to takie auto gdzie nic nie trzeba robic. Zadko ktos np ma wlasciwe swiece zarowe bo koszt wymiany to ok 800 zl. Druciarstwo gorsze niz w jeepie. Przebiegi krecone strasznie, wszystkie na allegro majo +- 200 tysi a w realu x3. Silnik 2.8 6 cylindrow jest baaardzo wrazliwy na przegrzanie. Ja mialem dwa wentylatory itd. Nowszy 3.0 to kpina. Wada fabryczna i buum. Nissan wymienia silniki do dzis dzien. Duzy patrol w automacie zbiera sie wolniej od furmanki.
Zapomniałes jeszcze o silniku wolnossącym TD42 lub jego młodszych braciach TD42t (z turbiną) i TD42ti (turbina i sterowanie elektroniczne). Ten pierwszy jest . 125KM ale moment to ma od 800rpm i pali mniej niż 2.8. Silniki dość rzadkie w europie (najczęściej można je spotkać w GB lub poza EU, np w australii czy emiratach, choć w tych ostatnich to prędzej 4.2 benzyna). Trzeba pamietać że Parch powstał na podzespołach samochodu ciężarowego więc automatycznie są one bardziej wytrzymałe.
Ja wole jeepa bo ma fajne forum i tyle..... O i to jest argument nie do podważenia Ja uwielbiam wsiadać do mojego kwadrata jak to nazywa znajomy. Jest piękny formą i uzupełnia się treścią
tyle bedziesz miał odpowiedzi o wyższości innych pojazdów nad jeepem.
Nie dywagujemy o wyższości. Trudno te auta porównywac, są po prostu... inne. Ani gorsze, ani lepsze - inne. Dla mnie wygrał komfort - nie zmienia to faktu, że patrol zawsze podobał mi się jako auto - czołg. Jednak przy moich przebiegach, posiadanie patrola byłoby demonstracją skłonności SM Z topienia auta w gównie po klamki wyrosłem - wtedy marzyłem o patrolu, jako obiegowo hardmadafaka sprzęcie do ofrołdu...
[ Dodano: 2010-01-17, 22:40 ]
Kilka razy miałem okazje jeździc w terenie parchem Y60 2.8 turbo z intercoolerem i powiem ze silnik daje sobie rade z masa auta ale demon to on nie jest z racji turbo dziury czasem ciezko zrobic jakis stromy podjazd,pozatym radzi sobie dobrze w terenie blotnistym, nawet bez tylniej blokady , lecz jak dla mnie autobus , jesli chodzi o manewrowanie pomiedzy drzewami porazka Kazdy lubi to co ma oczywiscie , i nikogo nie bede namawial na jeepa bo niechce zeby puzniej mi ktos wypominal ze mialo byc takie bez awaryjne i wogule cud miód i orzeszki
Kazdy lubi to co ma , jak narazie to wsadziłem tyle kasy w swoj zlom i jakos tego nie widac , a i liczyć mi sie niechce , nie mówiac co w tym roku dojdzie chyba bede musial juz go zostawic sobie do końca życia bo za nic nie bedzie sie opłacało sprzedac i przy okazji spac w nim coby nie ukradli
Zapomniałes jeszcze o silniku wolnossącym TD42 lub jego młodszych braciach TD42t (z turbiną) i TD42ti (turbina i sterowanie elektroniczne). Ten pierwszy jest . 125KM ale moment to ma od 800rpm i pali mniej niż 2.8. Silniki dość rzadkie w europie (najczęściej można je spotkać w GB lub poza EU, np w australii czy emiratach, choć w tych ostatnich to prędzej 4.2 benzyna). To wszystko prawda, ale szansa kupienia takiego parcha jest ......... sam wiesz jaka Generalnie wszystkie dostępne są 2.8, lub jeszcze gorzej 3.0 Szukałem dość długo Y61 2.8, ale jak widać zakończyło się na WJ V8 Obejrzałem ileś samochodów, ale wszystkie to były rzęchy Zdecydowanie jednak, jak ktoś chce zrobić samochód na dalekie wyprawy - Y61 nadaje się znacznie lepiej, przy założeniu że zainwestujemy sporo kasy w doprowadzenie go do stanu poprawnego technicznie. (pomijając silnik 3.0. który najlepiej wymienić na jakiś inny - i tak robią - ideał to 4.2 z Australii )
Panowie tak szczerze co waszym zdaniem jest lepsze w terenie lub jest mniej awaryjne JEEP CZY NISSAN PATROL??Co ma jeep a czego nie ma patrol i na odwrud?? Z tego co obserwuje na youtube to te patrole to naprawde wyczyniaja cuda w terenie.Zawsze jak widze u siebie w miescie patrola zmotanego to az ciarki mi przechodza tak mi sie podobaja.
Patrol z motorem 4,2 jest samochodem bardzo wytrzymalym, stosunkowo tanim w eksploatacji i niezawodnym ale niestety bardzo niewygodnym.
Patrol 2,8 to nieporozumienie wymyslone tylko na potrzeby Unii EU przez ekonawiedzonych wymyslajacych co roku nowa norme emisji spalin EUROcostam. Anglik, Japonczyk czy Australijczyk nie chce wierzyc ze sa na swiecie Patrole z takimi motorami. A tym bardziej ze ktos to kupuje. No.. ale im takze nie miesci sie w pale ze klientowi nie wolno sprzedawac 4,2
Patrol z motorem 3,0 to juz zupelny bubel jak VM w Jeepie. Szkoda o nim gadac.
Z Jeepem kazdy na tym forum wie jak jest Ma plusy dodatnie i plusy ujemne
... ale...jesli masz watpliwosci co wolisz to przejedz sie czyims Patrolem i pozniej jak bedzie juz ladna, sloneczna wiosna to zdejmij w swoim Wranglerze dach, zaloz kowbojki albo calkiem zdejmij drzwi i przejedz sie troche po miescie i po terenie. Pozbedziesz sie watpliwosci natychmiast.
Ma plusy dodatnie i plusy ujemne
Kamieniarz jakbyś chciał sie pozbyć swojego YJ to rzuć mi cene i jakieś info na pw.
Ok ale na focusa nie zamienie
[ Dodano: 2010-01-18, 09:39 ]
A na patrole itpodobnie wyglądające terenówki mówią ,,patrz ale JEEP,, i wszystko jasne.
Ja przed zakupem oglądałem kilka różnych marek. Patrol, Pajero, Samurai, Bronco, Feroza, XJ i ZJ
Padło na ZJ bo był najbardziej cywilizowany z w/w a potrzebny był jako wygodny dupowóz, praktyczny w mieście i czasami w teren-turystycznie.
Jak będę chciał topić się po klamki w gnoju to kupię Samuraja, wywalę z niego wszystko i dwa fotele zostawię
wywalę z niego wszystko i dwa fotele zostawię zostaw troche wiecej, np. silnik moze sie przydac do jeżdżenia
ale z tego co czytam to czy jest sens motac jeepa ??skoro patrol jest typowa terenowka ??(dla rolnika)bo nie ukrywajmy wiekszosci kolegow na forum motaja swoje cacka dla wygladu a nie wlasciwosci terenowych np.ja to lepiej jest zmotac patrola niz jeepa ktory jak koledzy mowia jest bardziej cywilizowanym autem
to lepiej jest zmotac patrola niz jeepa ktory jak koledzy mowia jest bardziej cywilizowanym autem i co się czepiasz Jeep jest wygodniejszy, zrywniejszy, fajniejszy niż Parch Motając Jeepa z głową nie pozbawiasz się wszystkich jego zalet. Mało osób mota Jeepa do naprawdę ciężkiego ciorania w terenie. Jednak coś tam zostawiamy w nim ze zdobyczy cywilizacji
nie czepiam sie a kto przezuca mosty z parcha do jeeepa aaa???? moim zdaniem jest to dosc skomplikowana zmota
ale ja mam ten sam problem od dzis. sprzedałem jeepa i chce jeepa a moze patrola wiec potrzebuje logicznych odp helpnijcie cos?
Ja przed zakupem oglądałem kilka różnych marek. Patrol, Pajero, Samurai, Bronco, Feroza, XJ i ZJ
Padło na ZJ bo był najbardziej cywilizowany z w/w a potrzebny był jako wygodny dupowóz, praktyczny w mieście i czasami w teren-turystycznie.
Jak będę chciał topić się po klamki w gnoju to kupię Samuraja, wywalę z niego wszystko i dwa fotele zostawię
ot i sedno sprawy
a co do tego rolnika to tak w tym patrolu jak na traktoże jakis taki mało luksusowy i nie szkoda go uwalic w brei po dach
ale ja mam ten sam problem od dzis. sprzedałem jeepa i chce jeepa a moze patrola wiec potrzebuje logicznych odp helpnijcie cos?
A do jakich celow bedziesz uzywal tego samochodu? Jako woz na co dzien? jako wyprawowy? Do ciezkiego terenu? Podstawa to okreslic zadania
Słoneczka kochane,jeździłam jeepem,land Roverem,suzuką,uzaem,korandem,pajerką,a teraz patrolem 4.2,tem model zamienię,tylko na toyotę-Iwona
Słoneczka kochane,jeździłam jeepem,land Roverem,suzuką,uzaem,korandem,pajerką,a teraz patrolem 4.2,tem model zamienię,tylko na toyotę-Iwona
No i ? ...
praktyczny do zabawy w lesie czy luznego wyjazdu w karpaty na pewno ni do topienia bo nie jestem zbytnio uzdolniony jesli chodzi o mechanike i nie sram hajsem na mechaniorów. niewiem nawet o grandzie mysle ale tez widze ze jest :" o kup 4.0L bo to pewny silnik nie nie nie co ty pierd.... 4.7 zamknij ryj 5.2 jest miszczem " i takie tam suka odpada ze wzglegu na jej rozmiary a moze moje pajero miałem a dyskoteki...... smierdzą i sa brytyjskie a landKruZeRy poprotu niemam tyle hajsu i 2.4 ma za mało mocy wiec kupic co by 3L dizla wsadzac albo szukac 4l dizla do usranej smierci DAMN jaki dół nie mam Jeep-a helpowac a na oto/\/\0t0 lypa tak najbardziej to XJ chce
Słoneczka kochane,jeździłam jeepem,land Roverem,suzuką,uzaem,korandem,pajerką,a teraz patrolem 4.2,tem model zamienię,tylko na toyotę-Iwona
Tylko zależy gdzie kto jeździł...
Tak jak z Butami - ja glanów nie zamienię na inne, a ktoś powie że glany to syf bo sa ciężkie, brzydkie, niepraktyczne i latem smierdzą
praktyczny do zabawy w lesie czy luznego wyjazdu w karpaty na pewno ni do topienia bo nie jestem zbytnio uzdolniony jesli chodzi o mechanike
W takim razie kup sobie Wranglera TJ z silnikiem 4.0 lub tanszego Cherokee XJ Jesli lubisz Jeepa to bedziesz bardzo zadowolony.
jezdziłem Tj ja fizycznie sie nie mieszcze mam 190 wiec strzela mnie
jezdziłem Tj ja fizycznie sie nie mieszcze mam 190 wiec strzela mnie I czasem dobrze być krasnalem Tylko że ja z ZJ wyskakuję
fking funny ja chce jeepa!!!!!
jezdziłem Tj ja fizycznie sie nie mieszcze mam 190 wiec strzela mnie
Histeryzujesz Ja mam 195 i mieszcze sie bez problemu. Co innego z tylu
Co innego z tylu A ja z tyłu ma tyyyyle miejsca Jak wsiadłem to szukałem przełącznika od światła, bo pomyliło mi się że do pokoju wszedłem
KUPIŁEM!!!!!!!!!!!!!!!!!! jest to :XJ HO 94 dam foty po wekendzie miał byc grand albo patrol ew TJ a wyszło jak zwykle ekscytujące "prawie" jak narodziny dziecka
KUPIŁEM!!!!!!!!!!!!!!!!!! jest to :XJ HO 94 dam foty po wekendzie miał byc grand albo patrol ew TJ a wyszło jak zwykle ekscytujące "prawie" jak narodziny dziecka
Gratulacje !!!
KUPIŁEM!!!!!!!!!!!!!!!!!! jest to :XJ HO 94 dam foty po wekendzie miał byc grand albo patrol ew TJ a wyszło jak zwykle
"prawie" jak narodziny dziecka No to niech się dobrze chowa
ekscytujące "prawie" jak narodziny dziecka Nic nie mów, bo przy narodzinach syna nie byłem, a mam już dwa XJ
[ Dodano: 2010-01-21, 00:23 ]
jaka nie pewnosc i pytanko moze nie ten dział ale juz nie bede szukał czy oponka 265 (zdejmuje z pajero jego czas mija)wejdzie na orginalna felge od xjta nie ta szprychowa ta z kołkami tam jest chiba 235 znaczy (na pewno)
jaka nie pewnosc i pytanko moze nie ten dział ale juz nie bede szukał czy oponka 265 (zdejmuje z pajero jego czas mija)wejdzie na orginalna felge od xjta nie ta szprychowa ta z kołkami tam jest chiba 235 znaczy (na pewno)
Na felge wejdzie. Bo obie masz 15 ". Inna sprawa czy zmiesci sie w nadkolu bo jesli Cherokee jest na standardowym zawieszeniu to 235 jest gorna granica. 265 moze i zapewne bedzie ocierac o nadkola.
co ty ale balon jest taki sam 70 wiec takiej opcji ni ku ta zobacze jutro podjade z zapasem od pojarki i lookne
co ty ale balon jest taki sam 70 wiec takiej opcji ni ku ta zobacze jutro podjade z zapasem od pojarki i lookne
na srednicy przybywa ci ponad 4 cm, na szerokosci 3 cm w stos do 235. Nominal w cherokee to bodaj 215.
no nic dzieki jutro podjade do wulkanizatora
Na felge wejdzie. Bo obie masz 15 ". Inna sprawa czy zmiesci sie w nadkolu bo jesli Cherokee jest na standardowym zawieszeniu to 235 jest gorna granica. 265 moze i zapewne bedzie ocierac o nadkola. 265 obciera o stabilizator, wiem bo znajomemu tarło przy skręcie.
KUPIŁEM!!!!!!!!!!!!!!!!!! jest to :XJ HO 94 dam foty po weekendzie miał być grand albo patrol ew TJ a wyszło jak zwykle ekscytujące "prawie" jak narodziny dziecka Gratulacje.
Dwa lata temu kupiłem GR, śmigałem w terenie ok 6m. O Jeep-e mało słyszałem, nikt ze znajomych takiego nie miał. Sprzedałem; potrzebowałem kasy. Sytuacja materialna poprawiła się i kupiłem WJ (za sprawą tego forum:) ), marka mnie zafascynowała, właściwość terenowe i drogowe tego pipka także. Czy trasa ma mieć 1000km czy 200m po lesie...po prostu rewelacja. Przypomniałem sobie o "terenie" kilka razy spróbowałem Wj-em ale "ubite" lusterko zahamowało mój zapał. Udało się i niedawno kupiłem Yj. Tylko 2.5 ale pomału zaczynam go motać. Porównując fabrycznego patrola krótkiego GR 2.8 do WJ 4.7 i Yj 2.5. W terenie tzw "średnim" (kamienie, nierówności bagienka do ok 0,5m, krzaki, itp) ...patrolem jedzie się wygodnie, nawet moja żona to polubiła, a ja siedząc z tyłu otwierałem jedne drzwi, nogi opierałem o próg i paliłem papieroska. Córka 4 letnia siedziała za mną i nie bała się. Wyjdzie wyżej i przejedziemy większe nierówności drogi w konforcie, bez dużych przechyłów i wstrząsów niż Wj-em i Yj-em. Reduktor zapinamy w ekstremalnych sytuacjach, jak mamy dobre opony sama blokada i 1 bieg powinny wystarczyć. Wj: też ładnie idzie, sporo więcej w nim buja i rzuca, sporo więcej pali i bardziej szkoda gada na takie zabawy. Yj słaby napęd, nawet w lekkim terenie musimy zapiąć reduktor bo "staniemy" bardzo twarde zawieszenie. Nie ma możłiwośći podróżowania po "rozbitej drodze" z rodziną. Trzęsie, trzęsie i częsie Ceny samochodów dla porównania. GR 91r 13t, Wj 00r 30t, Yj 96r 16t. nie wspominam o wyposażeniu. W lekki i średni teren i jazdę na miejscu polecam GR krótkiego. Wakacje długie trasy, zima, kulig, camping, grill w lesie polecam Wj. Teren ostry, zapierdzielanie po lesie, rzeczki, ostra zabawa w terenie polecam Yj (jadąc samemu lub z drugim zapaleńcem ).
alternatywa dla niektórych znajomy ładnie złączył ramę napędy i silnik z pajero a budę z Xj. użytkownik 4x4 będzie wiedział więcej bo pomagał tworzyć tego Jeepero.
Hmm a jest sens? Serducho XJ to chyba jego największy plus.
Hmm a jest sens? Serducho XJ to chyba jego największy plus Właśnie też się zdziwiłem, że motorek w Parcha a nie z XJ pozostał
szczerze to nie wiem czemu tak. cza by było go spytac. z tego co wiem to aktulanym posiadaczem tego jeepero jest Jaber. a ktos z forum dobrze go zna chyba Viper. cza z nimi pogadac na blizszy temat tej skleiki
oo tak to wygląda:
Znam ta wydumkę Kiedyś się na imprezach w moich okolicach pojawiała. Po mojemu ni pies ni wydra
a co to za grzebień pod grillem? trawę przeczesuje czy jak? więcej szczególików dot autka by się przydało
a co to za grzebień pod grillem? Normalnie. Jak jedziesz po polu uprawnym, to kołami orzesz, a grzebieniem od razu bronujesz i jest 2 in 1
z tego co wiem to: - rama - napendy - silnik 2,5 intercoolem , skrzynia od pajero Buda od Xj
tyle wiem.
użytkownik 4x4 by sie wypowiedział moze, bo był jednym z budowniczych
- silnik 2,5 intercoolem , skrzynia od pajero Eeeeeeee Pajero? a miał być Patrol
ja tylko podpowiadam ze mozna łaczyc !
Hmm a jest sens? Serducho XJ to chyba jego największy plus.
Bo to, panie, pewnie mało pali
Bo to, panie, pewnie mało pali Nie dość że mało, to jeszcze paliwem od traktora się zadowoli
Panowie tak szczerze co waszym zdaniem jest lepsze w terenie lub jest mniej awaryjne JEEP CZY NISSAN PATROL??Co ma jeep a czego nie ma patrol i na odwrud?? Z tego co obserwuje na youtube to te patrole to naprawde wyczyniaja cuda w terenie.Zawsze jak widze u siebie w miescie patrola zmotanego to az ciarki mi przechodza tak mi sie podobaja. No..... odważnie. Niema co Ja tam nie będe mówił co lepsze bo nie pogięło mnie do reszty. Powiem tak: miałem patrola krótkiego Y60-92r, miałem patrola długiego Y60-96r, maiłem potem krotki epizod (2lata) z długim Y61 -2003r (3,0Di), a potem wlazłem juz do plaskacza natomiast do zabawy zanabyłem znów Y60 z 95r. I ten był najlepszy bo kupoiłem go sam za granicą, dałem duuuuzo więcej niz w PL był wart. Ale nigy... przenigy nie pozałowałem żadnej złotowki w niego wsadzonej czy to przy zakupie czy to potem przy motaniu. NIestety rozwijałem drugą branże w firmie i 50.000zł mi sie przydało. tak... dokladnie. Klint zapłacił mi za niego dokładnie 49.000zł ponieważ autko bylo naprawde warte tch pieniedzy, a człowiek który go kupił znał sie na tym co kupował i co jawazniejsze... było go stać na DOBRE auto a nie na kupe złomu z alledrogo. A teraz do konkretów, niedawno zanabyłem TJ RUBIOCONA i.... sprzedałem bo był za mały i za mało komfortowy i chciałem doinwestowac a wolałem coś nowszego doposażać. Teraz mam JK Rubikona i też go sprzedaje (chce) bo .... znów mnie zycie nakazuje pozbycia sie autka o którym marzyłem. I tak ku...a do zaj...nia. Obiektywnie, jak zona urodzi dziecko, zapomni o tym ze jestem zły i syn bedzie juz mógł u babci siedzieć to.. .wierzcie mi kurna blat że znów kupie Rubikona JK, znów bede sie lansował po wsi i znów bede pomykał po bezdrożach w samochodzie stworzonym dla grubasów wpieprzajacych hamburgery. Bo Jeep ma w soboe to coś że...sam niewiem. I patrol i Jeep są wyjątkowymi samochodami. Niema i niebędzie zwycięzcy w tym pojedynku
I patrol i Jeep są wyjątkowymi samochodami. Niema i niebędzie zwycięzcy w tym pojedynku No bardzo mi się podoba to co napisałeś. Bez zbędnych animozji
Przyznaję, że temat mnie przerócł ilością posów , zatem przeczytalem tylko pierwszy i wypowiem się nie odnosząc się do reszty wypowiedzi.
Generalnie Patrol wymięka przy Wranglerze (ale przy XJcie też) pod względem możliwości modyfikacji i motania. Do Wrangóf jest taka masa dupereli i wszelakiego szmelcu z mostami włącznie , że można zbudować z gotowych części niczym z klocków LEGO dowolny pojazd na dowolny teren i to w klasie ekstremalnej. Moim zdaniem nie ma co porównywać. A silnik parcha to po prostu jest żart jakiś. Chyba , że porównamy samochody seryjne to wygląda to nieco inaczej. Ale uważam że seryjne to .... .... .... no właśnie. Natomiast co do urody, to oba mi się bardzo podobają i chyba nawet parch bardziej. Ale i tak wybrałbym Wrangla.
znów bede sie lansował po wsi i znów bede pomykał po bezdrożach w samochodzie stworzonym dla grubasów wpieprzajacych hamburgery. Bo Jeep ma w soboe to coś że...sam niewiem. Hmm... Ale jeżdżąc Patrolem, jednak więcej tych hamburgerów można wpierdzielić...
Tyle tylko, że Jeepowi żaden parch uroku nie odbierze
Widziałem niedawno bodę i silnik XJ na ramie i mostach od Patrola, było ogłoszenie w necie ale już nie umiem do niego trafić. Na ostatnim zimowym rajdzie skumałem się z gościem który jechał krótkim patrolem, patrol sobie świetnie radził w przecieraniu szlaku, ale gabaryty i zwrotność XJ wyrównywały szanse przy przybijaniu pieczątek. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że na większość rajdów trzeba dojechać (chyba, że ktos wozi swoje auto na lawecie) nie mam pojęcia jak lata Patrol na czarnym ale XJ pomyk całkiem żwawo. Nie ma uniwersalnych samochodów w teren, na asfalt, dla rodziny, silnych, lekkich i szybkich i ......
nie mam pojęcia jak lata Patrol na czarnym ale XJ pomyk całkiem żwawo Patrol, zwłaszcza Y60 też jeździ, ale trochę inaczej i wolniej
A ja , jakby finanse pozwoliły to bym dokupił jeszcze GRa , ale nigdy się nie pozbędę Jedyna rzecz , jaką zazdroszczę w patrolu , to mosty . Wrzuciłbym 35 cali i się niczym nie przejmował
Jedyna rzecz , jaką zazdroszczę w patrolu , to mosty . Wrzuciłbym 35 cali i się niczym nie przejmował Zawsze możesz zrobić mezalians i skrzyżować te dwa auta.
Zdaje się, że przedni most patrola ma gruchę po niewłaściwej stronie, i tak łatwo do Jeepa nie podejdzie.
wszystko da sie zrobić. u mnie w miescie mechanik jest ktory by sie podja tego ale cza by bylo go zasponsorowac, pare monster projektów wyszło od niego ;p
teraz rozkminia nad blazerem k5 i jakis 44~calowymi gumami do niego. padła propozycja tez przelozenia silnika z wranglera z 2,5 na 5,2. ciekawe co wyjdzie.
Zdaje się, że przedni most patrola ma gruchę po niewłaściwej stronie, i tak łatwo do Jeepa nie podejdzie. Podejść podejdzie, robią ludzie takie przekładki przecież Tylko wymaga trochę pracy i pomyślunku przy robocie
To jest jedyne słuszne rozwiązanie Jeepatrol
Wg mnie porównanie Patrola z XJ (4.0L) w skrócie i w duzym uproszczeniu wygląda tak: Patrol ma świetne mosty i wahacze , a reszte do dupy, za to XJ na mosty i wahacze do dupy (oprócz D44 i Ch8.25), a reszte świetną (prawie ) Łatwiej wymienić mosty i wahacze w Jeepie, niz wszystko oprócz mostów i wahaczy w Patrolu. Choć na dobra sprawę jak zostawimy w Patrolu tylko mosty i wahacze, resztę wywalimy, a na górę wrzucimy XJ-a, to tyle samo roboty co założenie mostów i wahaczy z Patrola do XJ-a
[ Dodano: 2010-03-08, 07:24 ]
fakt potęga, jak jakiś megaciągnik!!
.... ja tam jednak wolę swego ZG , nie topię go, nie obijam o drzewa i jak na wycieczki do lasu dla frajdy wystarczy a do tego ma dośc cywilizowane wnętrze. Każdy egzemplaż jest zmieniany przez właściciela tak aby jemu odpowiadał więc wolna ręka przy zmianach i modyfikacjach jest oczywistością.......... ale jak kto woli to jak wyżej---------- trzeba posadzić budę Jeepa na podwoziu Patrola i gitara gra.
Szczerze bałbym się zapytać na forum jeep-a , czy jeep czy patrol , kolega może się znaleźć na czarnej liście po-jeepanych , a tak na serio czytając posty i wypowiedzi użytkowników i troszkę obserwując ,to moim zdaniem . Jedno i drugie dobre , zależy tylko który patrol i który jeep . Możesz mieć zgniłka k-160 lub y-60 lub y61 zależy od portfela . Tak jak i jeepa Xj , YJ, tj , ZJ , WJ . Jak sobie wujenka życzy !!! . Myśląc nad tymi dwoma markami myślałbym o Patrolu Y60 - ma swoje wady np.waga , słaby silnik, koszt liftu , koszt części , pękanie głowicy itp Ma też zalety :mosty , rama , właściwości terenowe , wejdą bez liftu większe koła itp Jeep Wrangler YJ , TJ - tzw koty do off roadu - wymagają wkładu ale są tego warte jedne z najbardziej niezawodnych z tego co czytałem . Osobiście wybrałbym, z tego co czytam ,słucham XJ Cherokee - ale o tym pogadaj np z Suchorzem , Moo-Moo i będziesz wiedział aż nadto . Heh Ja mam grand cherokee Zj - I powiem ci że nie polecam ze względu na wagę , elektronikę , oraz kłopoty z częściami do liftu większego niż 4" , mają swoje grymasy np blend doors (poczytaj) , wycie mostów , czułość na zalanie skrzyni itp. Jako bulwarówka 100% kocur
Między patrolem a jeep-em stoji też ściana jeśli chodzi o spalanie !!
Mówię tu o teorii
mają swoje grymasy np blend doors (poczytaj) , wycie mostów , czułość na zalanie skrzyni W ZJ też są problemy z blendorsami? wycie mostów to w każdym samochodzie się może zdarzyć jak mosty są już wyjechane na maxa No a woda w automacie to nawet w mercedesie S z 75 roku jak i w najnowszym Tuaregu jest szkodliwa
Wg mnie porównanie Patrola z XJ (4.0L) w skrócie i w duzym uproszczeniu wygląda tak: Patrol ma świetne mosty i wahacze , a reszte do dupy, za to XJ na mosty i wahacze do dupy (oprócz D44 i Ch8.25), a reszte świetną (prawie ) Patrol ma jeszcze jeden istotny element...RAMĘ , która sprawia, że się nie rozpada nadwozie i można założyć np. wyciągarkę mechaniczną
Wielką przewagą Patrola są jego mosty i zawiecha . Czasem zazdroszczę kułek 35 cali i to przy seryjnym napędzie . Ale tą wielką zaletę przekreśla jego druga zaleta , czyli waga Ale i tak wolę swego , bo jak bym nie wolał , to bym go nie kupił Jeżeli chodzi o to każde inne auto z nim przegrywa , bo to wkońcu Jeep , a nie dżip .
bo to wkońcu Jeep , a nie dżip . Tak właśnie bo -tylko cipy mają dżipy
A może suza wyjdzie górą z tego pojedynku?............. my tak pomotaliśmy YJ, że właściwie ma dół gr i serce, skrzynię pipa, do tego przytrafił się reduktor toyotowski i w ten możnaby powiedzieć prosty sposób wyeliminowaliśmy większość wad w jeepie i nissanie........ Niestety nie wszystkie, ale coś za coś - tzn można mieć lepszy silnik w podobnej albo niższej masie, lepsze mosty, lżejszą ramę, ale nie za pieniądze, za jakie można kupić motor od XJ, mosty patrolowe itd........ Masa pewno oscyluje gdzieś w okolicach 1800 kg (gotowy ze szpejem, mechanikiem od stara i drugim elektrykiem, ale jeszcze nie był ważony, bo cały czas się modyfikuje. Jakoś cieszy.......i do 39 cali na pewno podoła. Drugi sezon robi na boggerach 37 cali i już mogę powiedzieć, że ten rozmiar na mostach nie robi większego wrażenia........
Łatwiej wymienić mosty i wahacze w Jeepie, niz wszystko oprócz mostów i wahaczy w Patrolu. Od pewnego czasu mam przerobionego XJ z mostami od Patrola. Auto naprawdę jeździ bardzo dobrze, hamulce super. Sprężyny z tyłu dają duży komfort. Auto na nowym zawieszeniu zrobiło ponad 2tys większość po asfalcie ale zaliczyło rajd zimowy i świetnie dało radę. Warto przemyśleć taką zmianę. http://www.youtube.com/us...u/1/hoUs48Hi3BI
Piękny........
tomcher,
A jak tak wykrzyże w terenie? Jeszcze nie próbowałem sprawdzić możliwości tego auta. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie to się uda go przetestować. Na pewno wrzucę fotki.
Wielką przewagą Patrola są jego mosty i zawiecha . Czasem zazdroszczę kułek 35 cali i to przy seryjnym napędzie . Ale tą wielką zaletę przekreśla jego druga zaleta , czyli waga Mosty są mocne, ale cholernie ciężkie. Ostatnio miałem okazję nosić takie i pierdziele to. Mosty z patrola trzeba nosić w 4 osoby, a moje z XJ o bardzo podobnej wytrzymałości w 2 osoby bez najmniejszych problemów.
Słabowity jakiś - gorszą połówkę przedniego sam dzwignęłem
Słabowity jakiś - gorszą połówkę przedniego sam dzwignęłem Tak i do dzisiaj nie możesz się wyprostować.
Ale Piaskowy II będzie zadowolony
Ale Piaskowy II będzie zadowolony Na dłuuuugich wahaczach będzie miał dobre wykrzyże, choć to nic dziwnego biorąc pod uwagę wagę mostów. Nic ich nie oderwie od gruntu.
Ja, odporny na argumenty miłośnik XJota, stwierdzam, że jednak rama to rama Auto pewniej się zachowuje, zawiecha pracuje optymalniej no i trwałość całego pojazdu jest zdecydowanie większa Oczywiście do ciężkiej przeprawy.