No i tak po poscie Piotrusza o lapach do belek na dach stwierdzilem, ze wezme sie za halogenki na dachu... Docelowo chce zakupic WESEMki za wzgledu na cene (taniej i nie szkoda jak galezia w lesie stluke). Docelowo chyba bedzie to model 4HP
Mysle, ze powinny sie wcisnac 3-4 sztuki i pytanie takie: Czy montowac wszystkie przeciwmglowe... czy jest sens taki, zeby zewnetrzne dac p-mglowe (bo one swieca tak 80m wprzord i mocno na boki) a w srodek dac drogowe (one swieca 200m w przod, slabo na boki) czy nie kombinowac i wszystkie takie same... jak lepiej? Nie ukrywam, ze oprocz lesnej widzialnosci fajnie jakby na pustej drodze sie robilo jak w dzien...
daj to i to. Od dostatku głowa nie boli
Przeciwmgielne na dachu to kwiatek do korzucha . Żeby cokolwiek we mgle było widać , światło musi mgłę od spodu podświetlać . Dlatego fabrycznie są one montowane jak najniżej (np. w zderzaku ) . No chyba , że chodzi Ci o świecenie nimi w normalnych warunkach , ale wydaje mi się , że dalekosiężne robią o niebo lepiej .
O mgle mi nie chodzi... bo i tak z halogenami nie wiele wiecej widac... chodzi mi widnosc w lesie i na pustej w nocy... a dalekosiezne w dobrej cenie sie dostanie? Bo nie chce kupowac za drogich bo i zal w lesie i pod marketem zostawiac...
A zastanawiam sie czy mieszac, bo widzialnosc rozklada sie tych 4HPkow tak:
I tak myslalem, ze takto widze bocznymi blisko i szeroko, a srodek mi oswietla przod...
Taki zestawik dal.+przeciw. robi dobrze. Mam teraz już tylko dal. wessema, ale te duże i z 100W, rozjaśniają pustą drogę idealnie Przeciwmgielne dobrze rozświetlały boki. W zestawie naprawdę git A te mniejsze też dobrze robią?
A jakie oznaczenia reflektorow (ktore modele) masz nex?
No nie pamiętam oznaczeń... Ale zostały mi te prostokątne, duże, dalekosiężne z podświetleniem. Dają radę
Max ja mam na dachu 2 dalekie i dwa szerokie. Mialem 4 szerokie i bylo to o wiele gorsze rozwiazanie. samee dalekie to tylko na trase a do lasu to jednak kpl tych i kpl tych sie przyda. Pamietaj jednak zeby troche dalej belke zamocowac zeby nie oslepialo podczas jazdy. niestetety we wranglu sie nie da i ja jak latarnie zapodaje to mi po oczach wali. Chcesz to mozemy jakos sie spotkac i zobaczysz jak to live wyglada. daj znac na prv
No z checia to live obejrze... zwlaszcza pod wieczor... a te "dalekie" to piszesz o drogowych czy o dalekosieznych?
Kolegi !!! P/mgłowe na dachu bez sensu! Mają wyraźny podział POZIOMY linii światła - dają szeroko ale płasko i wyraźnie sie odcinają! MAX zrób próbę na jakiejś ścianie jakimkolwiek plaskaczem i zobacz jakwygląda wiązka swietlna p/mgłowych! Jeżeli chcesz światła boczne na dach to tylko robocze!!!!
a dodatkowe światło cofania to jakie?
No z checia to live obejrze... zwlaszcza pod wieczor... a te "dalekie" to piszesz o drogowych czy o dalekosieznych?
Generalnie to sa 2 typy swiatel drogowe(dalekosiezne) i przeciwmgielne(szerokokatne). Mam dwa szerokie po boku i dwa dalekie po srodku kazde wlaczane oddzielnie.
PS No to mozemy sie jakos ustawic...to sie poupala moze przy okazji troche, w koncu w towarzystwie to bezpieczniej. W tygodniu to krucho z czasem najlepiej w niedziele moze?
[ Dodano: 2006-02-13, 21:43 ]
Mysle, ze powinny sie wcisnac 3-4 sztuki i pytanie takie: Mam 4 sztuki drogowych 4HP wesema, wchodzą spokojnie i mają się dobrze.
Moim zdaniem na dach to dwa skrajne przeciwmglowe (zeby doswietlac boki),dwa w srodku drogowe. Trzeba to tylko dobrze ustawice (belke),zeby sobie krzywdy nie zrobic i zeby nie swiecillo Ci to po oczach,nie odbijalo sie od szyby,maski itp.
Ja mam 2 szt 5HP i w środku 2szt. 2HO - wszystkie drogowe z postojówkami Ale dopiero dzisiaj lub jutro je podłączę więc na testy muszę poczekać
A Wesem robi dalekosiezne wogole?
oczywiście i to różne modele:
http://www.wesem.pl/
i jak milo swiecia...ja ma 2HO i 100W zaroweczki. Ja w nocy jade i se odale dlugie to jak w dzien mam
a ktore konretniej... bo nie moge tam znalezc "dalekosiezne" - czy to kwestia, ze do tego, do ktorego mozna dac 100w zarowke to juz beda jako dalekosiezne czy jak...
oni to chyba nazywaja po bozemu - drogowe. Ale jak popatrzysz na wykres jasnosci, to widac, ze np 2HO daja prawie na 400m
http://www.wesem.pl/pdf/pl/2ho.pdf
generalnie zarowka jest wszedzie ta sama tylko ksztaltem plastiku(perforacja) sie drogowe od mglowych roznia
a mnie się do tej pory wydawało ze są takie rodzaje: przeciwmgłowe drogowe dalekosiężne robocze... proszę o ewentualne poprawki... http://www.wesem.pl/halog...&powrot=nowosci
chodzi w tym przypadku o reflektor DROGOWY!!!!
i oczywiście inne drogowe z katalogu
powyższy to przykład - mam takich 6 w Patrolu ! b.dobre ! i TANIE!!!!!
jak zwykle pewno wyjdzie ze mowimy o tym samym. Skoro DROGOWY swici na 400m to ile ma walic dalekosiezny?? kilometr??
tak , oczywiście, tylko w terminologii prawnej nie ma lamp dalekosiężnych
jak zwykle pewno wyjdzie ze mowimy o tym samym. Skoro DROGOWY swici na 400m to ile ma walic dalekosiezny?? kilometr??
w Helli nazywaja się dalekosiężne i świeca na 400-500m
dalekosiezny i drogowy to raczej to samo. kwestia nazewnictwa producenta
OŁ Dżizas cały temat zszedł na semantykę
no nieee..wiemy na pewno: 4 lampki min. 2 szerokie (p/m) po bokach i 2 dlugie (dalekosiezne ) w srodku jak tu:
Mam u siebie 2x3HO drogowe i daja całkiem nieżle. Szczególnie, że w Capri mam bardzo podobne wyglądem i rozmiarami Helli (kosztowały chyba ze 3 razy tyle co Wasemy), a szczególnej różnicy w rozkładzie światła jakoś nie zauważyłem.
A czesto zgarniaja za jazde z 'gotowymi do uzycia' swiatlami na dachu? Czy nikt nie czepia sie?
A drogowe chyba dziela sie na takie co moga tylko 55W zarowke i te daja na jakies 200m, i te z 100W zaroweczka, ktore bija na 400...
[ Dodano: 2006-02-16, 09:09 ]
zgarniac to moga tylko wtedy gdy masz przeciwmgielne na dachu. za drogowe na dachu nie moga zgarniac.
Ale jest na to rada: 1. plastikowa oslona na halogen 2. postojowe dolozyc do halogenu i zawsze mozna mowic ze to tylko postojowe 3. jezdzic i jak sie doczepia to powiedziec ze sie dzisiaj je zdejmie
Mnie sie jeszcze do tego nie doczepili za to odciagi kazali zdjac ale... z braku czasu i checi...
A to jesli sie nie czepiaja za drogowe to chyba sobie zaloze. Mam dziure w dachu (po antenie od telefonu) i to bedzie super sposob na jej sprytne wykorzystanie A zarowki to i 130 watt sa, ale chyba alternator bedzie mial z nimi ciezko.
Upierdliwce pospolite często czepiają sie tych lamp. Wiem z autopsji Nie czep sie taki TIRowców, którzy mają całą choinkę z lamp ale do terenówki często się przyp... licząc na zarobek. Najlepszy sposób to plastykowe osłony. I nie chodzi tu o wysokość montażu bo na dachu mogą być - chodzi o ilość lamp.
A jak jest teraz z przepisami? Ze jak usuniesz "usterke" na miejscu to nie moga nic zrobic? Czyli po zatrzymaniu jak zalozysz zaslepki to git?
A ile tych halogenów może być maksymalnie według przepisów
nie pamiętam trza poczytac :
http://isip.sejm.gov.pl/s...=WDU20011541810
co do drogowych od tira to chyba nie bardzo bo tam jest instalka 24V,a swoją drogą to ciekawe dlaczego się do truckerów nie czepiają,przecierz jak gość dojeb.. drogowymi co je ma nad kabiną to się łuna robi i nic im nie mówią a do terenowych sie czepiają???
[ Dodano: 2006-02-16, 15:30 ]
drogowe kazdxemu wolno na dachu, byleby nie przeciwmgielne
drogowe kazdxemu wolno na dachu, byleby nie przeciwmgielne
czy to wynika z 'warunkow dopuszczenia pojazdu do ruchu' czy z czegos innego?
podobno z przepisow. nie wiem nie czytalem ale koles w sklepie z halogenami mi tak mowil i w sumie to logiczne jest bo przeciwmgielne daja na bok blisko auta a oslepia najbardziej jak sie mija auto
drogowe kazdxemu wolno na dachu, byleby nie przeciwmgielne
A ja mam 4 szt przeciwmgielnych i na razie nikt się nie czepiał
jakos nikt nie zapytal...a jak koledzy prowadzicie kabelki to tej chinki na dachu? Dziura w budzie?
W uszczelce drzwiowej
przez otor drzwiowy
moze nieestetyczne ale praktyczne
Ja tak jak Michał - w uszczelce drzwiowej aż do "rury" którą prowadzone są kable do drzwi - tam dziurka i potem już z resztą kabli do środka kabiny.
aha.. ja chce sobei srobic przelaczniki albo w konsoli np. w schowku na pilota do garazu wiec chyba bede musial puscic tak jak kabel od anteny CB
Sprawdziłem w kodeksie drogowym i jeżeli chodzi o światła drogowe, to w samochodzie mogą być dwa lub cztery, wliczając w to fabryczne drogowe. Nie ma ograniczeń co do wysokości ich montowania, nie mogą tylko "oślepiać kierowcy swoim światłem bezpośrednio, lub przez odbicie od innych elementów pojazdu". Wkładanie do halogenów pozycyjnych też nie przejdzie, bo pozycyjne mogą być tylko dwa i jest ograniczenie co do ich maksymalnej wysokości tj. w osobowym nie wyżej niż 1500mm, w ciężarowym nie wyżej niż 1900mm. Jeżeli chodzi o przeciwmłowe przednie, to mogą być tylko dwa i nie mogą być zamontowane wyżej niż światła mijania, więc na dachu legalnie to raczej się nie da założyć.
Wkładanie do halogenów pozycyjnych też nie przejdzie, bo pozycyjne mogą
Pane, ale konturowe, nie postojowe Pozostaje jeszcze kwestia 'lamp roboczych'....
[ Dodano: 2006-02-27, 20:24 ]
Pane, ale konturowe, nie postojowe
w samochodach osobowych nie istnieje pojęcie lampy "obrysowe" Obrysówki są dopuszczone tylko dla pojazdów, które mają jakieś tam duże wymiary :D
Sprawdziłem w kodeksie drogowym i jeżeli chodzi o światła drogowe, to w samochodzie mogą być dwa lub cztery, wliczając w to fabryczne drogowe. Nie ma ograniczeń co do wysokości ich montowania, nie mogą tylko "oślepiać kierowcy swoim światłem bezpośrednio, lub przez odbicie od innych elementów pojazdu". Wkładanie do halogenów pozycyjnych też nie przejdzie, bo pozycyjne mogą być tylko dwa i jest ograniczenie co do ich maksymalnej wysokości tj. w osobowym nie wyżej niż 1500mm, w ciężarowym nie wyżej niż 1900mm. Jeżeli chodzi o przeciwmłowe przednie, to mogą być tylko dwa i nie mogą być zamontowane wyżej niż światła mijania, więc na dachu legalnie to raczej się nie da założyć.
to cos nie ten teges z tymi pozycyjnymi.W Audi rs2,rs4,s4,s6,i chyba coupe sa światła pozycyjne w standardowym miejscu i jeszcze w halogenach,w porshe jest tak samo czyli 4x pozycyjne
[ Dodano: 2006-03-02, 22:54 ]
Tylko , że TE amerykany są z prywatnego importu i nie mają homologacji . Zwróć uwagę, że wszystkie org. amerykany, produkowane na rynek europejsk,i do oficjalnych dealerskich sieci, mają zupełnie inne oświetlenie niż te z prywatnych rąk:D
Sa jeszcze BOCZNE POZYCYJNE barwy zoltej samochodowej. I nalezy interpretowac swiatla boczne w Volvach czy BMW oraz dostepne zestawy Helli do zamontowania... Natomiast tylne czerwone boczne w "Amerykancach" podchodza pod obrysowe
Ja mam 4 przeciwmgielne zamontowane na bagażniku dachowym i 2 sztuki dalekosiężnych na rurach. Jeszcze się mnie nie czepiali federalni.
i komin masz zaj.sty
No jasna sprawa. Jest dobry bo jest tani w produkcji i naprawy nienastręczają problemów jak pęknie.
Ale i tak najlepsze sa 'swiatla robocze'... dopuszcza sie takie tzn dopuszcza sie je w ilosci 4 sztuk? Bo ja kupilem wlasnie 4 wesemy 2HP (http://sklep.wesem.pl/4/6608/Halogeny_samochodowe_prostokatne_typu_HP2) i sie zastanawiam nad tym, zeby jeszcze 2 dokupic i na dachu dac ich 6. To moge prawnie tyle dac, czy jednak tylko 4? I moze lepiej zebym dorzucil 2 inne niz te co aktualnie posiadam? Co myslicie?
Hmm... zwróć uwagę że oni omawiają przepisy z 2006 roku...
A co do świateł to jak potrzebujesz coś do terenu to podobno jak na drodze "zaślepisz" światła pokrowcami to policja się nie czepia.
Nie wiem jak to jest formalnie ale : na dachu mam 4 z przodu i jedno z tyłu , na zderzaku jeszcze 2 i nikt nigdy się do nich nie czepiał (ani policja , ani diagnosta ) Jeżdżę tak już 4-ty rok i jest ok. Do tego jakiś czas temu wszystkie miały wsadzone ledy robiące za postojowe (obrysowe ) i tez było spoko
Przez dwa lata miałem 6 halogenów dalekosiężnych z przodu ( 4 właczne przyciskami, 2 podłaczone pod światła drogowe z dodatkowymi postojówkami) 2 z tyłu i po jednym z boku i narazie nikt się do tego nie przyczepił, robię normalne badanie techniczne i brak problemów. Nikt się tego nie czepia, bo po co. Jakby ktoś chciał się przyczepić do naszych aut, to swiatła byłby najmniejszym problemem.
Odswieze temat...
Chcialbym zamontowac sobie 2 dalekosiezne Wesemy (zostaly mi po poprzednim samochodzie) na dachu. Myslalem, zeby po prostu umiescic je na belce bagaznika - widzialem na roznych fotkach, ze niektorzy tak jezdza - wiec mam prosbe o opis jak to zamontowac i moze jakies fotki z bliska. Wywiercic po prostu otwor i skrecic suba od halognena czy cos tam rzezbic innego? Wytrzyma 2 halogeny i 120km/h? Chcialbym zeby to wystawalo mozliwie malo do gory (opory powietrza) - moze ktos ma do sprzedania jakas taka zgrabna zmotana beleczke specjalnie do halogenow?
Chodzi o te konkretnie (niestety niebieskie... ): lampka.
bartolomeo, ja mam u siebie 4 wesemy wlasnie na takiej belce i jedyne co, to po prostu wywiercilem 4 dziury w belce i przykrecilem halogeny. Trzymaja sie na tyle, ze wytrzymuja myjnie automatyczna (lekko sie ruszyly ale tez nie mialem ich do konca przykreconych) i jazde wieksza niz 120 km/h (jechalem 180km/h) i dalo rade. A oto jak to u mnie wyglada w calosci:
i jeszcze od dolu/boku tutaj widac ze jest przykrecone od spodu po prostu na sruby
Ja mam 4 wessemy 4hp na dachu dalekosiężne wydaje mi się że lepsza jest mieszanka dalekosiężne i przeciwmgłowe , umieszczone na belce takiej samoróbce i wytrzymuje, ale jak bym teraz kupował to kupił bym okrągłe
Dzieki! (paszczus - fotki ). Pomagasow nie dam, bo nie moge w tym topicu, niestety... Ja mam w tej chwili tylko te dwa gdzies w pakamerze i je sobie zamontuje - plus, ze bede 100% w zgodzie z przepisami - tylko 2 drogowe dodatkowe.
Przewod puszcze sobie w miare bezinwazyjnie z rury od kabli miedzy buda a drzwiami (dziurke od dolu, zeby sie woda nie mogla nalewac ciurkajac po kabelku), na gorze jakas szybkozlaczke hermetyczna zapodam... Tu pytanko do elektrykow - jaki powinien byc przekroj przewodow do tych 2 halogenow (a potencjalnie 4) - zarowki raczej standardowe 55W? Takie cos sie nadaje, bo akurat mam pare metrow?
jak na drodze "zaślepisz" światła pokrowcami to policja się nie czepia. Bzdura. Generalnie, to jak masz lampy, to mają być sprawne, podłączone, gotowe (robocze czy inne to wszytsko jest opisane na szklach tych lamp). Inny przepis mówi, że możesz posiadać JEDNĄ dodatkowa parę drogowych. A w praktyce, to
Nie wierzę twojej interpretacji przepisów.
Naprawde coraz mniej mi sie te Polskie przepisy zaczynaja podobac . Do takich glupot sie przyczepiaja na ktore tutaj nikt nawet by nie zwrocil uwagi. Jak nie sa wlaczone na drodze i nikogo sie nie oslepia to komu co do tego ile ma sie tych lamp ??
Moja samodzielna interpretacja przepisów jest bardziej zagmatwana Ale to co napisałem, to potwierdzona wersja policyji drogowej czyli trzeba być po prostu grzecznym w kontaktach z nimi i nasze lampki, zderzaki, opony itp ocaleją
Ciekawy teks poszedł kiedyś na forum4x4:
Kolega który ma tiry i mają również halogeny, powiedził mi, żeby twierdzić na bezczelniaka, że są to dodatkowe światła postojowe, a wiadomo, ze ilośc świateł postojowych nie jest ujęta w kodeksie.
Czyżby? Przednie są chyba ograniczone do 4. Ale nei chce mi się szukac. Zresztą znam z opowiadań policyjnych właśnie, jak zatrzymali dowody rejestracyjne od ciągników siodlowych, nowiutkich, prowadzonych z fabryki - wlaśnie za ilość świateł, w które wyposażył je improter czy dealer. I głównie dlatego zabrali, że kierowcy się rzucali
Moja samodzielna interpretacja przepisów jest bardziej zagmatwana Ale to co napisałem, to potwierdzona wersja policyji drogowej czyli trzeba być po prostu grzecznym w kontaktach z nimi i nasze lampki, zderzaki, opony itp ocaleją
albo tak je montowac, aby na miejscu mozna je bylo zdemontowac.
MHCMega napisał/a: jak na drodze "zaślepisz" światła pokrowcami to policja się nie czepia.
SiMarco Bzdura. Generalnie, to jak masz lampy, to mają być sprawne, podłączone, gotowe (robocze czy inne to wszytsko jest opisane na szklach tych lamp). Inny przepis mówi, że możesz posiadać JEDNĄ dodatkowa parę drogowych.
ja jeżdżę ciężarówką zawodowo i miałem z przodu 6 halogenów dalekosiężnych i podczas kontroli pan z inspekcji transportu drogowego kazał mi 4szt. zasłonić (byle czym nawet workiem na śmieci) a zostawił 2szt które były umieszczone na blendzie , ale te zasłonięte i tak mają być sprawne
ja jeżdżę ciężarówką zawodowo i miałem z przodu zapewne FH czy się mylę
czy sa jakies gotowe solidne i estetyczne mocowania lamp do relingow? chce zamontowac pare duzych halogenow drogowych (hella luminator) na dachu nie wiercac w relingach dziur.
Po przeczytaniu tego tematu sam chce miec lampy na dachu
a czy ktos bral pod uwage te oryginalne do Jeepa Cherokee na dach
mi sie podobaja tak sobie , wolal bym wieksze i samemu to wiecej jest frajdy jak sie takie cos kompletuje i montuje
A jak sie spisuje alternator przy takim dodatkowym obciazeniu ? Moja obawa jest taka ze moze te dodatkowe 4-5 lamp na dachu i jeszcze 2 na przednim orurowaniu moga akumulator rozladowac
czy sa jakies gotowe solidne i estetyczne mocowania lamp do relingow? .
Sposobów na puszczenie instalacji tak żeby nie wiercić też jest sporo. Było trochę o tym. Ja u siebie nic nie wierciłem a na dodatek cały reling mam demontowalny bo lampy są na złączce hermetycznej, samochodowej: http://allegro.pl/item870...ermetyczna.html
na forum4x4 ktos wrzucił pomysł że oświetlenie na dachu można potraktować jako bagaż ponieważ................ jest przymocowane do bagażnika dachowego . A że na stale przymocowany ten "bagaż" no to tym lepiej nie mój patent, nie próbowałem -ale może komu się przyda
We czwartek wsadziłem do 2-óch środkowych wesemów żarniki ksenonowe z przetwornicami Ło k**** ! Mówię Wam: jest teraz niezły wypas
Jak znajdę jeszcze na allegro takie do 150 zeta to wsadzę do pozostałych
We czwartek wsadziłem do 2-óch środkowych wesemów żarniki ksenonowe z przetwornicami Ło k**** ! Mówię Wam: jest teraz niezły wypas
Jak znajdę jeszcze na allegro takie do 150 zeta to wsadzę do pozostałych
a te wesemy to jakie tam masz? drogowe?
Model HO2 dalekosiężne. Trzeba je było jednak lekko zmodyfikować bo żarnik HID jest dłuższy od strony kabli niż żarówka H3 ale opalarka i flaszeczka po syropie zrobiła swoje
Model HO2 dalekosiężne. Trzeba je było jednak lekko zmodyfikować bo żarnik HID jest dłuższy od strony kabli niż żarówka H3 ale opalarka i flaszeczka po syropie zrobiła swoje
Gdzie wsadziles przetwornice? na dachu, czy prowadziles kable gdzies z wnetrza? Nie mialem tego w rekach, ale na fotkach tam jakis grubasny kabel widze...
Przetwornice są hermetyczne więc podwiązałem je na trapsach pod belką. Jak założę bagażnik to może je gdzieś tam bardziej schowam. Wyjazd sylwestrowy przeżyły.
KorreS, a gdzie kupiłeś te przełączniki? http://picasaweb.google.p...442320963799538 od jakiegoś czasu szukam takich, ale nie mogę nigdzie znaleźć
od jakiegoś czasu szukam takich, ale nie mogę nigdzie znaleźć
BTW: u mnie w normalnym sklepie elektronicznym kosztują 12 zeta.
P.S. Apel do własciciela tematu - pomagasa KorreS-owi proszę dać!
Max się pewnie pojawi w III kwartale br.
Max się pewnie pojawi w III kwartale br. szkuoda
plutex, ja może będę u siebie demontował te wyłączniki i zakładał inne. Jak chcesz takie z czerwoną diodą i czarną osłonką to mogę się wymienić za browar lub inny potrzeby drobiazg. Mam 6 szt.
plutex, ja może będę u siebie demontował te wyłączniki i zakładał inne. Jak chcesz takie z czerwoną diodą i czarną osłonką to mogę się wymienić za browar lub inny potrzeby drobiazg. Mam 6 szt. spoko, pytania dwa - kiedy zamierzasz demontować i na co proponujesz wymianę?
A dlaczego zmieniasz na inne? nie sa przypadkiem jakieś niefunkcjonalne czy coś?
spoko, pytania dwa - kiedy zamierzasz demontować i na co proponujesz wymianę?
A dlaczego zmieniasz na inne? nie sa przypadkiem jakieś niefunkcjonalne czy coś?
Zdemontować mogę w każdej chwili Dlaczego? Bo w tym miejscu kilka razy nabiłem sobie o nie guza sięgając do dzieciaka do tyłu.
Zdemontować mogę w każdej chwili Dlaczego? Bo w tym miejscu kilka razy nabiłem sobie o nie guza sięgając do dzieciaka do tyłu. to może coś wymyślę nieco innego na montaż. Generalnie to na przyszły tydzień już są mi potrzebne, wziąłbym całą szóstkę.
Przetwornice są hermetyczne więc podwiązałem je na trapsach pod belką. Jak założę bagażnik to może je gdzieś tam bardziej schowam. Wyjazd sylwestrowy przeżyły.
patrz ja otworzyłem swój temat o lampach na dachu a tu pod samym nosem taki temat ech...
A powiedz mi czy do xenonow to te przetwornice maja balast wbudowany czy oddzielnie. Ale to tych przetwornic nie widać za bardzo jak je podwiesiles??
A powiedz mi czy do xenonow to te przetwornice maja balast wbudowany czy oddzielnie. Nie wiem o co pytasz . Zapewne wbudowany bo jest to jeden z gotowych zestawów do konwersji. Podpinasz 4 wtyczki i już.
no to super
chodziło mi z tym balastem bo tutaj zestawy są z cienką przetwornicą bardzo małą ale w zamian dają taki cienki balast który też trzeba podłączyć.
No fajnie żeś sobie to zrobił
Ja zrobię absolutnie tak jak ty masz no i te Wesem już kupiłem hos_2. Leżą i czekają aż Ojciec mi je wyśle Coachem na Londyn_Victoria.
no to super
chodziło mi z tym balastem bo tutaj zestawy są z cienką przetwornicą bardzo małą ale w zamian dają taki cienki balast który też trzeba podłączyć.
No fajnie żeś sobie to zrobił
Ja zrobię absolutnie tak jak ty masz no i te Wesem już kupiłem hos_2. Leżą i czekają aż Ojciec mi je wyśle Coachem na Londyn_Victoria.
Mysle tez o tych xenonach, ale za cholere nie wiem o co chodzi z 'balastem' - @mcdziubek, co to jest? Z tego co wiem, to przetwornica to takie pudeleczko z paroma kabelkami. Podlaczam tam zasilanie, kabel do zarnika w lampie i swieci, tak?
Dokładnie tak. Instalacja prosta jak konstrukcja cepa. Trzeba tylko pilnować gdzie jest + a gdzie -
Ten balast być może to tylko do BMW 520D bo takie zamawialem dla Piotra mechanika tu w Londynie.
Ja natomiast mam w jeepie W światłach mijania takie jak wy Przetwornica i już.
Ale jak teraz chcesz zamówić takie jak mamy my to już na ebayu ich nie ma. Są własnie te z balastem - przetwornica ma grubość około 5mm długość około 10cm i szerokość 5cm. Balast ma podobne rozmiary.
Wydaje mi się ze z powodu przetwornicy tak cienkiej nie zmiescili balastu do środka wiec dali oddzielnie na zewnątrz.
Będę w takim razie musiał zamówić na Allegro.
Jak rozkręciłem przetwornicę to tam jest prawie pusto
To ja nie wiem jaka role spełnia balast.
Może to jest taki pic na wodę co by tylko wiecej pieniazkow za to zapłacić.
Jak rozkręciłem przetwornicę to tam jest prawie pusto
jak to pusto? jakies kilka drucikow, elemencik minimum jeden? Jakie nie, to to zwykle zarowy sa, zenony z banka pomalowana niebieskim lakierem do paznokci
Może mają stare obudowy z upłynnienia . Albo jak duże to musi kosztować
A może potrzebuje powietrza do lepszej wymiany termicznej?
to i ja w tym temacie zamiast nowego
i jak ?? ja mam zamiar zakupic takie tylko mam obawy bo przy włączonych drogowych, podczepionych pod długie to bedzie git, ale tam jest jeszcze pozycyjna i zasadniczo też nie powinno byc problemu tylko te lampy mają poblask niebieski, a żarówka pozycji jest słaba wiec czy ta lampa na pozycji nie świeci zbyt niebiesko ?? czy może kupic białe ?? chce je skomponowac z żarówkami philips blue vision i niebieskie na dachu, było by nawet ładnie jak ktoś ma to by pokazał foteczki jak to świeci
i jak ?? ja mam zamiar zakupic takie tylko mam obawy bo przy włączonych drogowych, podczepionych pod długie to bedzie git, ale tam jest jeszcze pozycyjna i zasadniczo też nie powinno byc problemu tylko te lampy mają poblask niebieski, a żarówka pozycji jest słaba wiec czy ta lampa na pozycji nie świeci zbyt niebiesko ?? czy może kupic białe ?? chce je skomponowac z żarówkami philips blue vision i niebieskie na dachu, było by nawet ładnie jak ktoś ma to by pokazał foteczki jak to świeci
To ja pisalem, ale ciagle czekam az mroz i wicher przestanie nap...ac Wtedy sobie pomotam dopiero. A lampki mam bez pozycji ale z tymi plastikowymi kratkami. Generalnie to chyba nie ma co sie przejmowac barwa swiatla w dalekosieznych raczej nikt nie bedzie mial okazji sie nimi napawac na drodze (miejmy nadzieje )
no ja zapodałem mojemu coś takiego tyle że na rury pujdą ew na zdeżak za rury http://www.allegro.pl/ite...dnica_16cm.html
Rdzewieją po kilku tygodniach....
Przyłącze się do dyskusji Jak dla mnie to najlepszym rozwiązaniem jest: WESEM - bo tani, dobry i nie szkoda jak się zbije cztery halogeny na rampie na dachu z czego - dwa środkowe to przeciwmgielne ustawione jak dalekosiężne - dwa zewnętrzne to robocze ustawione przed samochód. Takie rozwiązanie zastosowałem u Micha i spisuje się rewelacyjnie. Dodam że Wesem ma taki zestaw gdzie światła robocze, przeciwmgielne i dalekosiężne są w takich samych obudowach.
- dwa środkowe to przeciwmgielne ustawione jak dalekosiężne - dwa zewnętrzne to robocze ustawione przed samochód. Wiesz, w sumie zależy do czego maja być te światłą potrzebne. Bo jeżeli do nocnych jazd po lesie, wąwozach, łąkach i innych miejscach to tak, ale jeżeli na rajd Transsyberia, lub na miejską dżunglę - spokojnie można zastosować dalekosiężne
Oczywiście masz Tomku rację, dlatego napisałem "jak dla mnie" Aczkolwiek tego typu rozwiązania ze światłami dalekosiężnymi na dachu chyba w tryb miejski się nie nadają z różnych powodów.
Aczkolwiek tego typu rozwiązania ze światłami dalekosiężnymi na dachu chyba w tryb miejski się nie nadają z różnych powodów. Typowo miejski na pewno nie, ale słyszałem, że XJ miewa bardzo kiepskie światła, więc na jakieś dłuższe nocne przebiegi takie lampy pomogą. Ja kiedyś miałem w pierwszej wersji właśnie takie w WJ założone, ale szybko stwierdziłem kompletny brak ich przydatności i założyłem lampy robocze świecące lekko na boki. Teraz jest OK, a długie do przodu świecą mi wystarczająco
[ Dodano: 2010-01-30, 22:25 ]
A z ciekawości ile kosztują bo ostatnie lampy HID do offroadu jakie widziałem to kosztowały coś koło tysiaka+. Z drugiej strony wesem to koszt 50-70zł x2 + zestaw HID na allegro ok. 150zł. Łącznie daje to ok. 250-300zł za parkę fajnie robiących xenonów. Oczywiście jest problem co zrobić z przetwornicami no i same obudowy wesemów trzeba trochę zmodyfikować "na gorąco" W sumie 0,5 godz./kpl. do samodzielnego montażu (oczywiście przy pocięgniętej wcześniej instalacji elektrycznej )
[ Dodano: 2010-02-04, 12:08 ]
Nie jest napisane ale pewnie za 1 szt. No bardzo tanie nie są, ale przynajmniej wykonane jak należy. Ja nie zakładam, bo nie mam bagażnika wyprawowego, a drugi raz belki nie będę przeżywał
I cena na pewno za 1szt, bo są oddzielnie sprzedawane.
drugi raz belki nie będę przeżywał Uuuuu.... a cóż to za trauma? Ja mam i jedno i drugie. Z belką - żadnych problemów. Instalka pociągnięta tak, że jej po prostu prawie nie widać. Całość zakończona hermetyczną szybkozłączką
Ja mam i jedno i drugie. Z belką - żadnaych problemów. U mnie też nie było żadnych problemów, do czasu. Instalacja też super pociągnięta. Nawet do dziś mam przekaźniki, wyłączniki i przewody Ale belka nie wytrzymała ciężaru halogenów (4xwesem prostokątny duży) i od wibracji poszła w p...du podczas pędzenia szutrówką na Ukrainie W WJ relingi nie są bardzo stabilne i tradycyjne rozwiązania nie zdają egzaminu. Już teraz zrobiłbym to inaczej, ale na razie skończyło się na 2 wesemach roboczych na przednim zderzaku i jednym świecącym do tyłu - do końcowego uchwytu relingu założony.
belka nie wytrzymała ciężaru halogenów (4xwesem prostokątny duży) i od wibracji poszła w p...du (...)
W WJ relingi nie są bardzo stabilne i tradycyjne rozwiązania nie zdają egzaminu.
W XJ jest to samo albo gorzej. Do tego 4 szt. okrągłych Wesemów (jeszcze większa dźwignia). Dlatego dałem reling do zrobienia (i teraz jest jak powinno). Podpatrzyłem na jeeparty 2009 u chłopaków z Częstochowy
Podpatrzyłem na jeeparty A widzisz, jaki śprytny chłopak jesteś Jak mi będzie ciemno, to też mam już pomysł jak zrobić, ale na razie jeszcze wydaje mi się, że coś widzę, zresztą jakoś mało w nocy po ścieżkach się włóczę ostatnio
Tutaj macie z darmową przesyłką i maluśkimi przetwornicami
Tutaj macie z darmową przesyłką i maluśkimi przetwornicami U nas też są takie, tylko one nie lubią wilgoci. Trzeba je jakoś uszczelniać, albo przedłużać kable - co przy wysokim napięciu nie jest takie proste A te o których pisałem są zabudowane kompletnie w środku. Za pomysł sie płaci Ale pewnie całkiem niedługo i takie lampy będą tańsze
"U nas tez Panie Ameryka"
Spocznik musiałem napisać wam bo z Chin bardzo dobre produkty przychodzą.
Moje Xenony świecą mi już 2 lata i nigdy nie miałem z nimi żadnych problemów a są z Singapuru.
Miałem kiedyś założone ksenony za H4 I nawet świeciły, zwłaszcza w oczy kierowców jadących naprzeciwko Chyba 1,5 roku świeciły. Dla porównania miałem w Octavii oryginalne światła ksenonowe i żarówki co 6~8 miesięcy mi się paliły. A teraz nie mam ksenonów i nie chcę. Chyba, że w dodatkowych reflektorach - jeżeli któreś mi wyjątkowo wpadną w oko i będą pasowały wymiarami
Tutaj macie z darmową przesyłką i maluśkimi przetwornicami
przecież przetwornica w środku jest zalana silikonem Moja nie była, ale może miałem taką wersję budżetową?
znajomy który ma hopla na punkcie dodatkowego oświetlenia, próbował wcisnąć HID do takiej lampy
Mówisz o mnie?
Mówisz o mnie? Akurat nie Ciebie miałem na myśli, ale ................
A czy zamknięcie obudowy lampy z żarnikiem w środku musi być super hermetyczne?
A czy zamknięcie obudowy lampy z żarnikiem w środku musi być super hermetyczne? Generalnie tak, pozostawia się tylko malutki otworek na dole reflektora (zawsze jest fabrycznie zrobiony), przewidziany do wyrównanie ciśnienia powietrza po rozgrzaniu lampy. Wszelkie inne nieszczelności powodują zabrudzenie i zawilgocenie lampy. Nie koniecznie od razu w pierwszy dzień, ale nawet czasem po pierwszym deszczu lub kurzu Niektóre rozwiązania lamp, przewidziane do pracy w trudnych warunkach nie posiadają nawet tego otworu, lecz są wykonane solidniej, aby uszczelnienia wytrzymały wzrastające wewnątrz ciśnienie i sie nie rozszczelniały.
No to kiszka, kupiłem tak małe halogeny, że chyba będę musiał dorobić obudowę żarnika
Zrobiłeś mu taki odgniotek na wystająca dupkę? czy dziurkę? Jest tak: - podgrzałem plastik obudowy reflektora z zewnątrz i od wewnątrz opalarką, - oparłem dupką do dołu o duży, otwarty słoik, - dnem buteleczki po syropie (śr. ok. 3-4cm) wycisnąłem dno obudowy reflektora o ok. 5-7mm ale tak żeby nie przedziurawić, - schłodziłem zimną wodą
Przy montażu jest jeszcze tylko jedna trudność: otwór na seryjną wiązkę Wesema jest za wąski żeby przecisnąć przezeń złączkę zestawu HID do połaczenia żarnika z przetwornicą. Można rozwiercić ale potem trzeba by znaleźć odpowiedni kołnierz żeby to uszczelnić (na tyle żeby się syf do środka nie dostawał). Ja zrobiłem tak, że uciąłem złączkę do łączenia z żarnikiem od kabla idącego od przetwornicy i przecisnąłem go przez oryginalny otwór i zlutowałem zączkę na powrót. Daje to możliwość wymiany żarnika tak jak zwykłej żarówki.
Są takie ustrojstwa, nawet w Krakowie do dostania, przynajmniej kiedyś kupowałem Ceny groszowe oczywiście
Wiem że są ale nigdy nie mam czasu żeby łazić po sklepach za takimi pierdołami a zazwyczaj w godzinach w których sklepy sa otwarte to ja siedzę w pracy. Nauczyłem się kombinować z tego co mam pod ręką. Potrzeba matką wynalazków
[ Dodano: 2010-02-10, 12:21 ]
służy on też do odprowadzania wilgoci z wnętrza reflektora, która gromadzi się w środku ze względu na różnicę temperatur.
i w wesemach sa nawet dwie ('na gorze' i 'dole'). Tylko trzeba pamietac, aby jeden z nich odetkac.
Są dwie bo wesem ma dwie możliwości montażu:
Obracasz tylko klosz tak żeby napis "TOP" był zawsze u góry i zatykasz w obudowie odpowiednią dziurkę "odpływową"
Obracasz tylko klosz tak żeby napis "TOP" był zawsze u góry i zatykasz w obudowie odpowiednią dziurkę "odpływową"
u mnie otworki byly w korpusie i pewnie dlatego. Ale i tak trzeba o nich pamietac
No właśnie o tym mówię
witam chcę sobie zamontować oświetlenie dodatkowe na dach dokładnie to: http://sklep.wesem.pl/4/6...rogowe_typu_HO3
muszę je zamocować na relingu do bagażnika dachowego - gdzie mogę taki jeden reling(BELKĘ) kupić? no i co jeszcze muszę dokupić oprócz kabla? - żeby działało - jakiś włącznik i co jeszcze i jak to mogę sobie sam zamontować w moim xj
jeśli macie jakieś linki to podeślijcie - proszę
pozdrawiam
no i co jeszcze muszę dokupić oprócz kabla? - żeby działało - jakiś włącznik i co jeszcze
Wiele już było na ten temat, nawet schemat podłączenia, przekroje przewodów itp Również o przekaźnikach.
tr000tyl, leniu. Przeczytaj ten wątek od początku. Wszystko tam jest
KorreS jaki fajny Avatar
no czytałem i nic nie znalazłem na temat połączeń postaram się jeszcze poszperać
to poszukaj pod slowem przekaźnik
Lenie śmierdzące
Lenie śmierdzące Aleś pocisnął
Mam już nowe wesem hos3
ale po paru dniach jeden z nich zaczął parowac tak zrobiłem dziurki na dole co mam teraz zrobić zeby nie parowal??
co mam teraz zrobić zeby nie parowal?? Jak masz dziurki i Ci zaparował, to musisz poczekać aż wyschnie samo Ale trochę dziwne bo nie powinien Może jak wyschnie to już nie będzie parował? a może gdzieś go zamoczyłeś i łyknął trochę wody?
co mam teraz zrobić Przyzwyczaić się Cenę ma atrakcyjna ale jakieś wady musi mieć Nie wiem dlaczego ale większość dużych, okrągłych wesemów jakie widuję jest zaparowana (łącznie z moimi), mimo dziurek. I to bez pływania.
I to bez pływania. Może podczas mycia dostaje się woda? Albo patent ze zwykłym otworkiem sie nie do końca sprawdza, i jak pada deszcz, który z natury swojej nie jest ciepły, to lampa się wychładza minimalnie, ale na tyle żeby zassać kropelki wody cieknące po obudowie. Może były takie zakręcane kanaliki jak w reflektorach, tego problemu by nie było? Ja daaawno temu miałem taki pomysł, że chciałem wygonić wilgoć z halogena farelką Nie powiem udało mi się, ale za to pękła mi szyba. Teraz akurat mi specjalnie nie paruje nic, choć jak miałem mgłę w reflektorze to postanowiłem dać jej szansę i okazało sie że zniknęła bezpowrotnie Taka uroda niestety, że reflektory parują czasem
Miałem te kwadratowe wcześniej hella i nawet jak w wodę wjezdzalem po maskę to były szczelne
ostatnio owszem wjechalem w wodę tzn. wielgachną kałuże po porządnym deszczu i wtedy chyba zaparowal.
No nic, wezmę reflektor do domu i może suszarka go trochę podsusze a potem złoże go na silikon.
Kiedyś odwadniałem tylne lampy w DU Nubira - pomógł dopiero otworek na dole klosza fi 3 i kawałek wężyka z 5 cm długości w dół żeby woda i para odpływały, ale nie wlewało się do środka. Prymitywne, ale zadziałało
Zaraz chwila
przecież ja mam w pudelku z lampami takie wezyki zagiete gumowe ok 4cm
tylko nijak to wsadzić
to są gumy do przewodów między innymi do uszczelnienia
przecież ja mam w pudelku z lampami takie wezyki zagiete gumowe ok 4cm
tylko nijak to wsadzić I może dlatego woda dostaje się do lampy Najłatwiej będzie je złożyć od środka, później do nich włożyć przewód a na końcu zacisnąć dodatkowo trytytką która powinna być w zestawie (zawsze jest w wesemie)
na końcu zacisnąć dodatkowo trytytką która powinna być w zestawie (zawsze jest w wesemie)
no jest ale ja ją zacisnąłem na ten kawałeczek wystający a gumowe rurki leżą w pudełku
no jest ale ja ją zacisnąłem na ten kawałeczek wystający a gumowe rurki leżą w pudełku
Looknij sobie
Ha teraz wszystko wiadomo
dzięki
..podłączę się.. Podobają mi się lampy z linku, który zamieszczam poniżej. Są to halogeny dalekosiężne czy mgłowe? http://www.aukcjoner.pl/g...ALOGENY.html#I1
Dalekosiężne (zwane drogowymi) bo ma prawie przezroczyste klosze. Przeciwmgłowe mają silne żebrowanie takie jak to: http://img.bazarek.pl/649...fd74eb639a3.JPG
..orientujesz się jaką tam mozna maksymalnie mocną żarówkę wsadzić by nie popalić lampy?
Standard to 55W Można wsadzić 100W (jeśli dopuszcza to producent - zazwyczaj jest napisane na lampie) ale też instalację trzeba zrobić "grubszą". Przy 55W możesz dać przewody prądowe 0,75-1,5mm2 a do masy 2,5mm2. Do 100W muszą być 2,5mm2 do prądu. Ewentualnie kup HIDy i wtedy masz więcej światła przy 35W
ERRATA 1. jeżeli prądowy (dodatni, lub fazowy przy prądzie przemiennym) dajemy o przekroju X to ujemny (zerowy) dajemy o dokładnie takim samym przekroju, bo inny nie ma sensu. Prąd płynie taki sam sam we wszystkich przewodach zgodnie z prawami które żądzą prądem 2. Nie ma przewodów o przekroju 2.0- są po kolei 0.25-0.50-0.75-1.00-1.50-2.50-4.00-6.00-10.00-16.00 itd
A co do przekroju to jakoś amerykańce dają mniejsze przekroje niż my w Europie, co wystarczy popatrzeć na przekroje przewodów do reflektorów Trzymając się przekrojów jakie u nas dajemy - do 16A wystarczy 1,5mm2 do 25 - 2,5mm2 55W x 2szt to 110W czyli prawie 10A przy 1.00mm2 to jest górna granica więc dajemy 1,5mm2 100W x2 szt to 200W czyli prawie 17A - za dużo na 1,5mm2 więc dajemy 2,5mm2
Acha i jeszcze jedno 100W żarówek nie wolno montować do halogenów ani drogowych, ani p.mgłowych, przepisy na to nie zezwalają. Podobne jak na montaż żarówek H4 130/100W oraz HIDów niefabrycznych Chyba, że do lamp roboczych, które są zasłonięte podczas jazdy po drogach publicznych i w czasie przeglądu rejestracyjnego. Tak mówią przepisy, a życie jak zawsze podąża swoją drogą
100W żarówek nie wolno montować do halogenów ani drogowych, ani p.mgłowych, przepisy na to nie zezwalają. Podobne jak na montaż żarówek H4 130/100W oraz HIDów niefabrycznych Chyba, że do lamp roboczych, które są zasłonięte podczas jazdy po drogach publicznych i w czasie przeglądu rejestracyjnego. Tak mówią przepisy, a życie jak zawsze podąża swoją drogą No ja tu cały czas o belce dachowej nawijam Kolega pytał o dopuszczalne parametry lamp a nie przepisy
Aha a z tym przewodem masowym to jest pewien skrót myślowy bo mam 1 wspólny przewód do 2-óch lamp i dlatego większy przekrój. Jak do każdej osobno to wiadomo że wystarczy taki sam jak do prądu
Aha a z tym przewodem masowym to jest pewien skrót myślowy bo mam 1 wspólny przewód do 2-óch lamp i dlatego większa średnica. To ja już bardziej pomyślałem, że po prostu znalazłeś w piwnicy taki kawałek przewodu i założyłeś po 3 browarze, a teraz na szybko wykombinowałeś że tak trzeba było I oczywiście zboczenie zawodowe - przewody nie mają oznaczanych średnic, tylko przekroje - dygresyjka - wybacz
Racja przepisy mówią jedno a mcdziubek mówi drugie
ja dałem do swoich Wesem Hos3 żarówki Rallye 130 Watt x 2 no i kable do plusa i minusa o przekroju 4 mm czy cóś takiego.
Spokojnie dawaj zakladaj takie jak mam ja. U mnie się nic nie przegrzewa u Ciebie tez nie powinno.