Mam problem z zakupem takiego łuku , więc jak by był ktoś z info na ten temat to będę wdzięczny. Łuki te potrzebuję do kangóra na przodek mojego pojazda teranowego , tu fotka pogladowa jak to ma wyglądać po zrobieniu. Średnica minimum 60mm
chyba że np. ktoś by chciał taką rurę z dwoma zakrętami mi wykonać , to chetnie skorzystam.
u mnie niema takich fachowców... coby się tego chcieli podjąć
Takie kolanka 90 stopni do spawania są w Leroyu, Castoramie. To nazywa się kolanko hamburskie. W sklepach hydraulicznych też można kupić. Średnica 60mm.
Jeśli to ma być wytrzymałe, być poddawane jakimś obciążeniom (np. klatka) to lepiej, żeby było gięte a nie spawane. Przy zderzaku nie gra roli i kolanka będą
Takie kolanka 90 stopni do spawania są w Leroyu, Castoramie. To nazywa się kolanko hamburskie. W sklepach hydraulicznych też można kupić. Średnica 60mm.
wiem wiem o tych kolankach hamburskich (miałem takie kupione)
ale te co są w sprzedaży mają bardzo mały łuk i żeby wykonać taką rurę jak w tym poglądowym CJ-ocie potrzeba kolanek o dużym łuku a tego nie zapewniają te hamburskie
więc stąd moje pytanie o dostepnośc kolan o dużym łuku
postaram się wrzucić fotke tego co mi zrobili ale jest dla mnie nie do przyjęcia bo za mała średnica rury 57mm a ma być na zewnątrz minimum 60 anajlepiej 65mm
Taki łuk wygniesz na ręcznej hydraulicznej giętarce. Poszukaj na swoim terenie firmy, która robi balustrady. Za parę groszy Ci pomogą. Tak duże łuki nie występują obecnie w handlu ( myślę o takich do spawania).
Taki łuk wygniesz na ręcznej hydraulicznej giętarce. Poszukaj na swoim terenie firmy, która robi balustrady.
I tu jest problem , są dwie firmy i żadna nie używa gietarki albo nie chcą tego zrobić i się wykręcają od roboty.
W K-koźle gdzie mieszkam jeździłem od warsztatu do warsztatu odsyłany zawsze do nastepnego z hasłem "tam napewno ci to zrobią"
I kupa nikt u mnie nie ma gietarki , coś tam kiedys robili ale się posmoliło z robotą i już nie robią .
Taki jest ten mój teren , jak coś kupić czy zrobić to lepiej u nas nie szukać.
Poszukaj tam gdzie robią wydechy
Problem w tym że wygiąć rurę o przekroju 60 - 65 mm o kąt 90 stopni, na ręcznej hydraulicznej giętarce jest b.cięzko. Próbowałem parę razy i zawsze rura sie z jednej strony plaszczyła a z drugiej falowała. Nie dziwię się ze wszędzie odsyłano Cię z kwitkiem.
Problem w tym że wygiąć rurę o przekroju 60 - 65 mm o kąt 90 stopni, na ręcznej hydraulicznej giętarce jest b.cięzko. Próbowałem parę razy i zawsze rura sie z jednej strony plaszczyła a z drugiej falowała. Nie dziwię się ze wszędzie odsyłano Cię z kwitkiem.
właśnie , tez próbowałem
tak się to kończyło niestety jak tobie , zniszczeniem rury
mam kumpla który chce to zrobić metodą nacinania rury co pare milimetrów od strony wewnętrznej łuku , ale ciagle brak czasu a to niezła zabawa.
kumpel wczesniej znalazł 2 rózne kolanka o śr.zew. 57mm ale co widac na fotce wyszło źle , za cienka rura i dwa rózne łuki a i cały trzepaczek jakiś za wysoki i za szeroki
http://picasaweb.google.c...feat=directlink
Jezeli miałbym próbowac to próbowałbym kupic z 6 kolanek hamburskich i pociąc je tak aby po złozeniu wyszedł wiekszy łuk - pracochłonne ale wykonalne.
My gięliśmy do CJ-ta, teraz od poniedziałku będziemy gięli do dwóch YJ. Idzie - 47 mm ze ścianką 3mm, ja biorę rurę 50X2 bezszwową niskowęglową więc powinno iść lepiej. Na klatki oczywiście. Trochę faluje, ale fachowcy lepiej nie zrobili i w końcu wzięli naszą gientarkę i zrobili Czyli nie za szybko, żeby nie spłaszczać - mniejszej srednicy niż rura kopyto na którym zagina się rurę. A na cacy - proponuję dodatkowo ubić rurę piaskiem - na maxa. Przy tym grillu - wygięcie nie jest problemem, kłopot może wywołać zbyt krótka odległość do drugiego gięcia. Ale zawsze można wygiąc dwie połowki i zespawać - po zeszlifowaniu spawu nic nie będzie widać....
Kolanka 2calowe z dużym łukiem szukam...
Kolanka 2calowe z dużym łukiem szukam...
pozatym z tego co wiem 2cale jest mierzone wenątrz rury
Jeżeli chodzi o cal tzw. hydrauliczny, to masz rację
porzednia noc i cały dzisiejszy dzień spędziłem za kierowajką zwiedzając europe więc wszystko możliwe
właśnie o 24 wróciłem i zasypiam nad kompem
jutro (dzisiaj już) je pomierzę to napiszę o jakie wymiary mi chodzi
ale napewno tak jak wcześniej pisałem śr. zew. 60mm mnie interesuje nie mniejsza
POMIERZYŁEM i...
śr.wew 54mm
śr. zew. 60mm
gr.ścianki 3mm
No to się zaczyna fajnie ... z forum poJEEPańców forum stoczniowe się robi
To o czym mówisz wynika wyłącznie z tego, że mowa jest o tzw. średnicy nominalnej rury (DN). Dla dociekliwych
Dla bardzo dociekliwych strona 4 - opracowanie studenckie, niestety z błędami, ale na szybko nie mogę znaleźć niczego bardziej profesjonalnego.
I tak na przykład: DN 50 będzie miało zawsze średnicę 60,3 mm, DN 65 - 76,1 mm itp.
Jeśli natomiast chodzi o dostępność kolanek o dużym łuku, to będziesz miał z tym problem, bo nawet w mojej branży są one rzadko wykorzystywane i jeśli są potrzebne to sprowadzane na konkretne zamówienie. Giętarki, o których piszecie powyżej będą miały problem z ugięciem rury (dużego łuku) bez uszkodzeń lub zapadnięć. Rozwiązaniem jest gięcie na gorąco. Kawałek dobrego stalowego stołu, palnik acetylenowy i jazda. Rura musi być równomiernie ogrzewana i pomału gięta aż do osiągnięcia pożądanego łuku.
Jeśli sprawa nie jest bardzo pilna, to mógłbym się podjąć wykonania takich kolanek dla Ciebie.
Jestem zainteresowany takimi dwoma kolankami o śr. zew. 60mm
wzór jak to ma wygladć jest na początku tematu....
Tak abstrahując od kolanek to pięknie Ci ten CJ-cik wyszedł Hansie Czyli jednak z dżipa można zrobić Jeepa
Próbowałem parę razy i zawsze rura sie z jednej strony plaszczyła a z drugiej falowała
Tak abstrahując od kolanek to pięknie Ci ten CJ-cik wyszedł Hansie Czyli jednak z dżipa można zrobić Jeepa
Dzięki za uznanie - jest bezcenne
Z mojego Korando K4 nie trzeba robić jeepa , bo to jest zakamuflowany CJ-ot
"W 1974 r. firma Shinjin połączyła się z amerykańskim producentem American Motor Company, tworząc tym samym spółkę Shinjin Jeep Motor Co. , która produkowała samochody na licencji Jeepa CJ5. American Motor Company jest uważana za głównego twórcę pierwszego samochodu typu SUV (Sport Utility Vehicle). W latach 80-tych ubiegłego wieku firma AMC została przejęta przez amerykański koncern- Chryler. W 1981 r. firma Shinjin zmieniła nazwę na Geohwa Co. Ltd. W 1984 r. Geohwa Co. połączyła się z Dong-A."
poszukaj firmy z giętarką trzpieniową , może mostostal ma
Jestem zainteresowany takimi dwoma kolankami o śr. zew. 60mm
wzór jak to ma wygladć jest na początku tematu.... Przepraszam, dopiero dzisiaj zobaczyłem, że odpisałeś Postaram się przygotować dla Ciebie te kolanka w przyszłym tygodniu, jak będą gotowe to się ponownie odezwę.
[ Dodano: 2009-11-12, 18:46 ]
nie wiem jaki promień to tak na oko z tej fotki.....
jutro się postaram zmierzyć coś podobnego to odpiszę
jeśli ktoś chce się tego podjąć , to proszę bardzo o pomoc
dalej potrzebuję je wykonać
zadzwoń tu: www.wt4x4.pl
Hans Kloops, trza by giętarkę mieć i zadziałać
Hans Kloops, po co 2gi temat? Aktualizuj tamten.
[ Dodano: 2010-05-10, 18:29 ]
Hans Kloops, po co 2gi temat? Aktualizuj tamten.
Sorry ,ale nie wiedziałem że można i nie wiedziałem jak
[ Dodano: 2010-05-11, 11:45 ]
Potwierdzam, wykonanie na gietarce jest niemozliwe. Giecie na goraco tez nie dalo oczekiwanych rezultatow
Wszystko jest możliwe kwestia determinacji.
A teraz przepis na ciasny łuk:
1. kilku litrowy garnek 2. źródło ciepła 3. kilka kilogramów ołowiu
Sposób przyżądzenia: 1. zaspawujemy jeden koniec rury 2. podgrzewamy ołów aż się roztopi 3. nalewamy zupy do rury 4. zaślepiamy koniec rury 5. gniemy finezyjne kształty
Przepis dla zuchwałych.... niesamowite właściwości mają mydliny po zamrożeniu w temp. ciekłego azotu, można pięknie giąć profile nawet z bardzo miękkich materiałów.
A bez zabawy? Wybierz rurę o jak najmniejszej średnicy i jak najgrubszej ściance, pożądnie nabij piachem drobnym, suchym! np. od piaskowania, dopilnuj aby kamień giętarki idealnie pasował do średnicy rury - można zamówić. I próbować. Jak masz tanią hydrauliczną giętarkę to warto pod rolki coś podłożyć bo zostawiają wgniecenia na róże
pozwodzenia
wykonanie tego z rury o śr. 60mm na zwykłej giętarce chyba nie wykonalne wykonalne tylko że na gorąco
Hans Kloops, chwilowo nie mam sprzętu bo gientarka się rozpadła i czasu brak ale może jak znajdę czas
moze walne kasztana ale moim skromnym zdaniem kolanka to naprawde wielka hała! spawanie spawaniem, ale jak bedziesz chciał auto wytargac za kangura to poprostu ci popeka, nie wiedomo jak bys nie spawał... spawy musisz wygładzic zeby to jako tako wygladalo.... wiec dupa! osłabiasz łączenie w ten sposob! to raz! 2 . najlepiej jak przeprowadzisz rury przez 2 scianki wzdluzne zderzaka, wtedy nie trzyma Ci sie tylko na gorze tego zderzaka i dzieki temu, np przy targaniu auta z blota, nie powyginasz gory zderzaka ! 3. rura bezszwowa na bank! kolejna sprawa, to giecie ! mozesz wygiac w "rekach" ale musi byc nagrzana! nie jedna ojciec rure gioł i to scianki po 4mm, ale musialy byc wrecz białe! wtedy robil to na gientarce recznej i nie bylo odkształceń.
materiał, nie patrz na giecia rur o jakim myslisz, bo albo to są giecia o duzym łuku, albo np jak sie robi giecia do balustrad, to jest inny materiał, np stal nierdzewna, ma inną ciagliwosc...
kolejna sprawa, po gieciu na zimno materiał staje sie słabszy w tych miejscach, musisz i tak go nagrzac, by kryszałki spowrotem mialy tą samą strukture..
wiec wracamy do giecia na gorąco!
jesli masz spaware to uspawaj sobie taka gientare, moze nawet gdzies uda Ci sie zalatwic wykrojnik, jak sie dostaje przy gientarkach hydraulicznych(na alle mozna takie gientary kupic za 200-300zł i tam sie dostaje rozne wykrojniki...!
zrob gientare, w oparciu o taki wykrojnik, nagrzac trzeba rure do wysokiej temp, ale oczywiscie na całej dlugosci giecia, i wtedy wojuj...
troche roboty, ale za ty satysfakcja ze sam zrobiles !
pozesz sobie pocwiczyc na mniejszej srednicy rurkach,
tyle teorii z małą dozą praktyki.... powodzenia
rura bezszwowa na bank! kolejna sprawa, to giecie ! mozesz wygiac w "rekach" ale musi byc nagrzana! nie jedna ojciec rure gioł i to scianki po 4mm, ale musialy byc wrecz białe! wtedy robil to na gientarce recznej i nie bylo odkształceń. skiffy Nie wspomniales o zapadajacych sie sciankach, wiec z tym grzaniem do bialosci to bym nie przesadzal. Poza tym nie stosuje sie na codzien takich lukow, wiec o matrycach do jakiejkolwiek gietarki mozesz zapomniec. Probowalem kilkakrotnie wygiac wspomniane w temacie luki dla Artura i nie wychodzilo. A mam (mialem) i warunki i odpowiednich ludzi z doswiadczeniem (stocznia i stoczniowcy z wieloletnim doswiadczeniem). Fakt, nie probowalismy z piachem wewnatrz a tym bardziej z olowiem. HansKlops jasno okreslil jaka rura i jaki luk chcialby osiagnac, wiec mowienie o mniejszych srednicach czy tez lukach nie ma sensu. Pytanie czy sie uda, komu i jakim kosztem Mnie sie nie powiodlo.
Znalazłem rozwiązanie problemu . Jak zwykle leżało na ulicy. Trzeba iść do marketu (np. Makro, Kaufland) i zdemontować rurowe odboje przy wejściu. Może się trafić nawet nierdzewka
Firmy, które handlują stalą nierdzewną mają w ofercie kolana hamburskie oznaczone 2, 5 D zwykłe kolano dostępne to 1, 5 D różni się jedno od drugiego wielkością promienia 2, 5 D ma dużo większy promień i problem rozwiązany
Jeżeli ktoś chce mogę takowe kolana zamówić i posłać w dowolny rejon Polski
Panowie , odezwę się jak tylko się uporam z wodą w piwnicy i całym tym żywiołem powodziowym , który mnie w mniejszym stopniu ale jednak dotknął.
tak na szybko , przemsson tymi kolanami o większym łuku jestem zainteresowany