Witam Jestem nowym właścicielem tego ciekawego pojazdu (jeep grand cherokee II 4.0), i zaczynam go dopiero rozgryzać. Ale są rzeczy które trochę mnie niepokoją tz -bardzo ale to bardzo słaby nadmuch na szybę przed. inne nawiewy łącznie z regulacją dmuchawy pracują poprawnie ??? A to się okaże -jak ktoś może podzielić się dobra radą to będę bardzo wdzięczny Pozdro z Uk
Właśnie przed chwilą wyczaiłem co jest nie tak w aucie - zmiana z pozycji :na szybę ,na nogi czy inną z dostępnych , to nic się nie zmienia po prostu dmuch z konsoli środkowej z wszystkich kratek.
A więc od czego się zabrać oto jest pytanie , tylko mądrzejsi od de mnie odpowiedzą na nie
Jaką klimę masz, klimatronik czy ręczna?
Blend doors
Blend doors po objawach ktore opisuje kolega to raczej napewno nie blend doors
Zakładam, że to manualna klima. Brakuje podciśnienia które steruje klapkami. Trzeba zobaczyć pod maską czy nie spadł wężyk od podciśnienia.
Przeczytałem chyba wszystko o "klapkach" I z tego co tam jest napisane to zostawiam temat tych klap , bo jak napisali inni to one odpowiadają za co innego Wydaje mi się że to raczej coś w rodzaju rozdzielnika powietrza , w każdym aucie jest to inaczej rozwiązane . Więc może ktoś kto to rozbierał i wie jak to wygląda da jakiś pomyssssł bo nie chciał bym grać jakiegoś odkrywcy .Nie mam czasu na takie zabawy. Moje auto na pewno potrzebuje przeglądu jakiegoś mechanika z głową , ogólnie jest sprawne tylko że jak do tej pory to było serwisowane w ASO w Uk a to nie jest nic dobrego w tym kraju ,ja anglik się zbiera do "napraw" czytaj wymienić olej , filtry i ewentualnie coś co jest ewidentnie zepsute . Oczywiście bez analizy dlaczego to się zepsuło. Potem w zwyczaju angielskim jest czekanie aż auto się zjeb.........tak że nic się nie da zrobić , jak tylko wymiana na nowe i kasowanie "jelenia " Więc jeszcze raz prośba o konkretne porady jak do tego mam się zabrać i gdzie to jest.
Mapisz w końcu jaką masz klimę. Manual czy automat bo to dwa totalnie różne rodzaje. Szczególnie jeśli chodzi o klapki.
Jeżeli posiadasz klimę ręczną, to najprawdopodobniej ktoś grzebał przy panelu. Sprawdz z tyłu panelu czy jest prawidłowe podłączenie rurek sterujących rozdzielaczem. Może któraś wysunęła się albo wyskoczył cały zatrzask mocujący. Jakbyś nie wiedział co to jest to urządzenie to znajduje się z tyłu panela i jest to kilka kolorowych grubych rurek podłączonych do głównego panela. Przewody elektryczne są po drugiej stronie panela. Dla tej klimy może to być ta usterka.
Sorki klimę mam dwu strefową A objawy są takie -regulacja siły nadmuchu działa w każdym zakersie - mogę sterować lewą stroną i prawa oddzielnie (temperatura) -nie mogę zmienić nadmuch z konsoli środ .na nogi , szybę ,czy inne dostępne opcje. -po przekręceniu pokrętła na off wszystko się wyłącza, powrót na jakąś opcje nogi czy inną , wraca do tych samych ustawień <nadmuch ze środkowej konsoli I to jest główny problem .
darwaso, zrób test klimy i wszystko wyjdzie.
A coto jest ten test klimy ? czy chodzi Ci o podłączenie pod kompa . bo jak tak to będzie problem , jak wcześniej pisałem w Uk te barany zwane mechanikami często nie wiedzą co to jest kop. Zaznaczam że nie mówię tu o wszystkich i nie uogólniam ,mówię tu o tych co znam z okolicy. A wierzcie mi mam doświadczenie w tym temacie , drugie moje auto to BMW 740iL . I tu jak coś trzeba zrobić to bez kompa do diagnozy to można tylko mnóstwo kasy wydać a i tak nic się nie zrobi
Czytasz gosciu
Mozesz jeszcze sprawdzic: jak wlaczysz samochod i nadmuch jest w jednej pozycji to sprobowac mozesz zgasic na silnik i jeszcze raz odpalic. U mnie sie wszystko w ten sposob naprawia Na tescie klimy raz mam 22, 24, a innym razem 0 a jeszcze innym 54, 56 i te dwa ostatnie jak wcisne i przytrzymam obieg wew to sie kasuja wiec mniemam po tym, ze klapki mam sprawne tylko cos innego sie dupczy... tylko co? Tym bardziej ze grzac grzeje jak ta lala
Zrobiłem ten ten test no i pokazało to jest pierwszy test 13 = Mode motor not responding
54 = Left temperature door travel too large
56 = Right temperature door travel too large
--2 test 13 = Mode motor not responding
22 = Left temperature door travel too large
24 = Right temperature door travel too large
zaznaczam że auto stoi od kilku godzin i jest mróz po skasowaniu zostało tylko
13 = Mode motor not responding
Więc co jest tak na chłopski rozum Klapki czy coś innego?
co jest tak na chłopski rozum Generalnie i klapki blend doorsów i kierownicy nawiewu.
Pozytywne jest to, że to może być problem elektryczny, skoro jest tak rozległy. Niemniej raczej zakładałbym wariant pesymistyczny.
Tak jakby silniczek padl Wyjmij polke i tam bedziesz widzial czy silniczki chodza
Po tym wszystkim też mi się tak wydaje, jutro wyciągam półkę i popatrzę który z drani odmawia współpracy. Ma przesrane
po wyjeciu schowka zobaczysz tylko silnik od klapek blend doors a kilka postow wczesniej napisales ze nie ma problemu z regulacja temperatury dla obu stref wiec moim zdaniem problem klapek i silnikow nimi sterujacych odpada przynajmniej na ta chwile bo jednak test pokazuje ze cos sie z nimi dzieje niedobrego obstawial bym raczej blad 13 chociaz nigdy wczesniej sie z taka usterka nie spodkalem ale mysle ze moze to byc jakis silnik sterowania kierunkiem nawiewu ale pewnosci nie mam
Tez tak mi sie wydaje tylko gdzie jest ten silnik od kierunku gora dol i szyba...
Dziwne - ale jak w UK demister nie dziala to MOT-u nie przejdzie
silnik ten znajduje się od strony kierowcy gdzieś na u.s stronie znalazłem opis tego problemu Dobranoc do jutra
[ Dodano: 2010-01-03, 16:52 ] http://www.wjjeeps.com/hvac_ip_remove.htm ?:) przypadkiem przed chwilą wykopałem na forum
silnik ten znajduje się od strony kierowcy gdzieś na u.s stronie znalazłem opis tego problemu Dobranoc do jutra