Witam! Mam do kupienia tanio rozbitego XJ z 2000r 2.5TD w bardzo dobrym stanie, silnik zawieszenia są OK, mam wranglera YJ 4.2 z 88r niestety jest trochę wyeksploatowany:( . chciałbym tknąć w niego nowe życie! Czy ta przekładka jest możliwa? może ktoś to już robił? dzięki za pomoc i sugestię.
jezeli zrobisz sam to moze i tak jezeli oddaszdo warsztatu to zapomnij o tym po drugie VM 2,5 td to nie zaspecjalny silnik tzaniej szybciej i bez komplikacji będzie wsadzić 4.0
bez komplikacji będzie wsadzić 4.0 polemizował bym 4,2 gaźnik, 4.0 wtrysk -kabelkologia dla normalnego użyszkodnika jeepa dosc zaawansowana
Adam Lee napisał/a: bez komplikacji będzie wsadzić 4.0
polemizował bym 4,2 gaźnik, 4.0 wtrysk -kabelkologia dla normalnego użyszkodnika jeepa dosc zaawansowana czyli co, w 2,5TD nie ma kabelkologi? Też jest komp, jest parę zagwozdek. Ja osobiście bym został przy benzynie. na upartego można 4.0 zrobić na gaźnik.
Ja tam twierdze, że wszystko lepsze niż 2.5TD. Jak znajdziesz komplet, to nawet z kabelkologią nie powinno być większego problemu, bo kolega i tak chce zmieniać komplet.
Popieram przedmówcę!!! Nie pakuj się w VM-a !!! Życia tym nie tchniesz a wpakujesz się w niekończące problemy i ostatecznie śmierć auta. Wszystko inne lepsze. Ja już tego doświadczyłem.
to cyknij remonta silnika-moze stroker , webera gazior i bedzie łorkać a jak chcesz to mam na zbyciu jeden silnika chevy 350 na gaźniku drugi idzie do mojego
Iwan, a może wiesz coś więcej na temat gaźników webera?? Sam właśnie myślę nad montażem do mojego i rozglądam się w tym temacie. Wiesz może, jakie pasują do jeepa oprócz webera 32/36??
4,2 gaźnik, 4.0 wtrysk No ale 4.0 można spokojnie zrobić na gaźniku, do tego wpierdzielić mechaniczny, odśrodkowy regulator zapłonu i masz silnik w zasadzie bez jakiejkolwiek kabelkologii
Dzięki wszystkim za odpowiedzi i sugestie! Od zawsze jeżdżę dieslami (nie jeep-ami) i dlatego ten mój pomysł na diesla. Myślałem o wsadzeniu silnika diesla z innej marki auta tyle że to już spora przeróbka, z XJ było by prościej. Przy moim 4.2 wywaliłem już wszystkie podciśnienia, (zostało tylko servo) i jako tako chodzi ale reszta, skrzynia biegów na 5-biegu piszczy, łożyska w kołach, mosty też już się odzywają. Taniej by było mosty od XJ założyć niż przy oryginałach łożyska uszczelniacze i inne rzeczy wymieniać. Temat do przemyślenia co jest lepszym rozwiązaniem skrzynia biegów reduktor i mosty były by o 12 lat młodsze, ale nie wiedziałem że ten diesel w XJ jest taki straszny! słyszałem o padających głowicach ale to z powodu przegrzania silnika(niesprawny układ chłodzenia).
Pozdrawiam
Tomek.
(!CO JAK CO ALE AUTA BYM NA INNE NIE ZAMIENIŁ! DLATEGO BĘDĘ GO TRZYMAŁ PRZY ŻYCIU JAK TYLKO JA BĘDĘ ŻYŁ synka mam więc myślę że przejmie po mnie to zamiłowanie !)
ale to z powodu przegrzania silnika(niesprawny układ chłodzenia). Albo jazda w terenie...
webera 32/36?? ten jest dedykowany do 4.2 taka moja wiedza niby mozna 38 zapodac, ale ja nie szukałem bo swoj miałem tylko w pudełku- fajny błyszczący Sprzedałem, obecny właściciel twierdzi, żę niebo a ziemia weber do fabrycznego. Obecnie to juz nie mam 4.2
Dzięki wszystkim za odpowiedzi i sugestie! Od zawsze jeżdżę dieslami (nie jeep-ami) i dlatego ten mój pomysł na diesla. Myślałem o wsadzeniu silnika diesla z innej marki auta tyle że to już spora przeróbka, z XJ było by prościej. Przy moim 4.2 wywaliłem już wszystkie podciśnienia, (zostało tylko servo) i jako tako chodzi ale reszta, skrzynia biegów na 5-biegu piszczy, łożyska w kołach, mosty też już się odzywają. Taniej by było mosty od XJ założyć niż przy oryginałach łożyska uszczelniacze i inne rzeczy wymieniać. Temat do przemyślenia co jest lepszym rozwiązaniem skrzynia biegów reduktor i mosty były by o 12 lat młodsze, ale nie wiedziałem że ten diesel w XJ jest taki straszny! słyszałem o padających głowicach ale to z powodu przegrzania silnika(niesprawny układ chłodzenia).
Pozdrawiam
Tomek.
(!CO JAK CO ALE AUTA BYM NA INNE NIE ZAMIENIŁ! DLATEGO BĘDĘ GO TRZYMAŁ PRZY ŻYCIU JAK TYLKO JA BĘDĘ ŻYŁ synka mam więc myślę że przejmie po mnie to zamiłowanie !)
Mosty możesz jak najbardziej zaadoptować do swojego, w budowie są takie same, tylko punktami mocowania się różnią. Niestety nie pamiętam, jaka skrzynia jest przy VM, ale jeżeli podejdzie pod 4.0, to możesz też razem z reduktorem ją przełożyć. Zostanie tylko kwestia znalezienia silnika 4.0 i można się brać do roboty
jak kupisz kompletny to tylko linka gazu i działa znaczy sie trzeba jeszcze założyć z USA kupiłem używke na ebay, kolega Stebel załatwił transport do ojczyzny