Tak na szybko mam pytanie, czy jak się połączy w szereg żarówki albo włókna świateł drogowych (długich) to wystarczy to aby pracowały jako światła dzienne?
Każde będzie wtedy świecić z mocą 30W. Czy to jest zgodne z przepisami?
ilość światła nie jest proporcjonalna do mocy przy połączeniu dwóch żarówek w szereg uważam że będą ledwo świeciły
A co chcesz osiągnąć? Na Allegro można kupić układy, które ograniczają świecenie świateł mijania do 20-30% mocy nominalnej.
ilość światła nie jest proporcjonalna do mocy
To mnie właśnie trochę martwi, ale ktoś pisał, że Grandach jest takie rozwiązanie, dlatego chodzi mi po głowie zrobienie świateł dziennych z długich.
a poco kombinować z instalacją ryzykując awarie i stres jeśli możesz założyć swiatła do jazdy dziennej i po kłopocie same się załanczaja a jak włączysz mijania gasną
Tak na szybko mam pytanie, czy jak się połączy w szereg żarówki albo włókna świateł drogowych (długich) to wystarczy to aby pracowały jako światła dzienne? Tak. Mam taki oryginalny patent w Pontiac i jest tam 6V na żarówce. To samo robię z XJ. teraz nasze przepisy są w końcu znormalizowane i nie jest wymagane oświetlenie pozycji tylnych podczas używania świateł dziennych. Patent z używaniem świateł drogowych (jako dziennych) jest pomysłowy, ponieważ wydłuża czas po między wymianami żarówek. Właśnie wymieniałem żarówki po sześciu latach użytkowania
a poco kombinować z instalacją ryzykując awarie
Nie podobają mi się takie Ledy. Instalacja będzie tak zaprojektowana, że w spoczynku lub w awarii będzie połączona jak oryginalna.
ZUZU nie do końca dobrze kombinujesz.Taki system jak opisałeś działa w amerykańskich autach np.Toyota CAMRY ale w ZJcie światła dzienne to zapalone włókna swiateł drogowych ale poprzez moduł elektroniczny , który redukuje napięcie.Moduł pobiera informacje o zaciągniętym ham. ręcznym i wtedy wyłącza te światła jak i o włączeniu blendy (podaje 12v) oraz o włączeniu świateł za pomocą włącznika manualnie lub automatu zmierzchowego. Moduł znajduje się pod skrzynką bezpieczników za akumulatorem(zeby go wymontować koniecznie trzeba wyjąć aku). Nowy kosztuje ok. 420 w/g danych z maja br w RAFFI. Pozdrawiam Arek
ZUZU nie do końca dobrze kombinujesz.
Tzn. mi zależy na prostocie wykonanie. Wiem, że są układy, które obniżają moc świecenia świateł drogowych poprzez regulację współczynnika wypełnienia albo tak ja Ty opisałeś, ale to trochę komplikuje układ.
Mam już gotowy schemat, ale cały projekt to tylko teoria, bo nie mam czasu się za to zabrać. Układ działa tak: - zapala światła dzienne (szeregowe połączenie drogowych) automatycznie na podstawie sygnału z przekaźnika ASD, - światła są wyłączane automatycznie po zgaszeniu silnika, - zapalenie świateł pozycyjnych, mijania lub drogowych łącznie z "mignięciem" wyłącza światła dzienne.
Ok.To co opisałeś wymaga nowej wiązki do lamp, bo: 1)obwód każdej żarówki św drogowych musi być załączany przez przekażnik ,który bez sygnału z włącznika o wł św postojowych , mijania lub mignięciu będzie je spinał w szeregu aby drugi przekaźnik mógł je włączyć po otrzymaniu info sygnału z ASD o pracy silnika, 2)moim zdaniem uciązliwe i wieloelementowe urządzenie, Mój moduł padł (zwarł się tranzystor sterujący) , po wstępnych oględzinach nie jest to konstrukcja zaawansowana, zespół redukujący napięcia i tranzystor sterujący cała filozofia. Problemem jest dobranie się do skóry gdyż całość jest zalana silikonem ale jestem już blisko.Pokombinuj ze swoim patentem.Powodzenia Arek
Ok.To co opisałeś wymaga nowej wiązki do lamp, bo:
Oczywiście, że tak Spoko mam to wszystko rozrysowane.
Planuję wyprowadzić obie żarówki na złączce, która ma 6 końcówek. Oryginalna instalację zakończę również taką złączką. Jeżeli znajdę czas na wykonanie modułu świateł dziennych to będzie on miał taką samą wtyczkę i tylko wepnę tam żarówki. W razie ewentualnej awarii modułu wypinam wtyczkę i wpinam się w oryginalna instalację - to już tak maksymalnie asekurancko
Trochę jestem zmuszony pociągnąć nową wiązkę, bo nie do końca podoba mi się estetyka wykonania instalacji przekaźników świateł jaką zrobił poprzedni właściciel.
P.S. Ostatnio poprawiałem partactwo po gazownikach, którzy pociągnęli kabelki jak najkrótszymi drogami, teraz aż się chce patrzeć pod maskę
Każde będzie wtedy świecić z mocą 30W Jak to policzyłeś? Przy podłączeniu szeregowym moc na każdej lampie spada do 1/4. Tak ci wyszło?
Jak to policzyłeś?
To chyba do mnie pytanie. Nie liczyłem, to taki skrót myślowy chodzi to, żeby żarówka świeciła słabiej
Te Waty tak mocno kojarzą się z siłą światła, że nawet jak się kupuję energooszczędną żarówkę to patrzę jaki to odpowiednik żarowej.
WK można odpalić światła do jazdy dziennej (długie na pół mocy) przestawiając kod kraju na Canade. Może w innych też jest jakiś taki trick?
zuzu, ciekawe jak ja mam to rozwiązane u mnie jest tak, że odpalam jeepa światła zgaszone nic nie włączam i jak tylko ruszę i ujadę ja wiem pare cm to włączają mi się przednie światła i to tak powiedzmy na pół gwizdka tylnie się nie świecą i za chiny nie mogę ich np wyłączyć nie wiem co to za patent może tak niektóre mają poprostu nie da się jechać autem by były zgaszone światła przednie
Były XJ z modułem świateł dziennych - może masz takiego, może Twój to jakaś kanadyjska wersja ?