Widzalem tego potwora. 5.2 V8, 2 wyciagarki, klatka w srodku... niezla maszyna
To projekt teamu Darecki & Kosa? Bo oni to 4.7 wstawiali zdaje się? Kosa dużo opowiadał ale przy gorzałce więc za szczegóły nie odpowiadam
ehhhhh
Wygląda konkretnie - sprzęt konkretny - podobno jeździ konkretnie ... było by super jak by się na listopadowym JEEParty pokazał albo może na Zmote pojechał i się sprawdził
5.2 V8, 4,7 V8 z WJ stąd też nazwa z przodu winch 15000 lbs WARN industrial z tyłu Ramsey 8000 na ślimaku obydwie na 24V instalacji...
4,7 Czyli o tym mówiłeś na początku flaszki
Skrznia 545RFE? Jak sobie z elektroniką poradziliście?
Kompy silnika i skrzyni od WX reszta od XJ. Darecki ma głowe do tego . W listopadzie podjade pokaże dam się przejechać .
Most jak widzę D35. Wzmacniany czy na msze dajesz przed jazdą? Bo widzę, że zastrzały zrobione i diff guard zrobiony, ale jak z półosiami? Nie myślałeś, żeby mu D44 sprawić?
Właśnie na Daną 40 i 44 z Kosą debatujemy i nad liftem większym i gumami 35'. Narazie Super Dana z części YUKONA i super drogie krzyżaki .ARB pneumatyk przód i tył.
Dana 40?
Fajny zestawik masz, fajny Nic jak tylko pozazdrościć Można się oderwać od fotela jak się gaz wciśnie?
Może nie D 40 a 44 tył i przód. Przyspiesznie ma bardzo dobre ale napędzić 32" i przełożenie 4,88 robi swoje. Na szosówkach głowe chce urwać
Na ilu calach to stoi ??
Na zdjęcia 31 teraz 32 a zaraz tzn za 6 tyg na 33
Ale o lift mi bardziej chodziło
5,5-6 sami nie wiemy ale chcemy 8
8"?? O mamusiu, okradłeś bank?
Jak to przy 8" będzie się zachwywało na trawersach ?
Nie i Dana Super 44? Dobrze pisze ? Kółka 35-37" Ale tio plan
Powodzenia w takim razie
A jak inaczej wsadzić takie balony?
[ Dodano: 2007-09-06, 15:35 ]
6" nie styknie do kółek 33? Bo 8 cali to już jest niezły lifcik. No i szkoda, że auto będzie praktycznie niezdatne do użytku na drodze, bo jest po prostu SUPER. Fajnie by było zobaczyć takie coś śmigające po Polskich drogach
[ Dodano: 2007-09-06, 15:38 ]
Wx już nie nadaje się do jazdy po drogach. A 33" przy parchu to za mało . Nio bak . Musieliśmy zrobić miejsce na wyciągarke i klatke
[ Dodano: 2007-09-06, 15:45 ]
Jak to przy 8" będzie się zachwywało na trawersach
lepiej niż mój patrol po spoa, bodylifcie i na 35"
fajowy wóz Qqba, ale dlaczego tak się bawisz w półśrodki? Tzn chyba kupę kasy idzie na elementy, które nie są docelowymi (opony, lift)
Nie za mały ten bak jak na jeepa? Trza było całą pakę uszczelnić i wtedy pojemność byłaby ok
Bak ma taka pojemność jak i w twoim WJ
Czyli o jakieś 100 litrów za mało
Na dwie godziny w terenie
[ Dodano: 2007-09-06, 17:34 ]
pewnie byłoby git, ale ja nie potrzebuję... jak się mnie ten 33 znudzi to zapodam 4.2 i go uturbie.. do turystycznej jazdy nie potrzebuję więcej mocy.. a przeważnie jadę pierwszy więc nikt mi nie ucieknie
zrobiłbym to dawno ale parszywy bum budowlany pokrzyżował moje finanse tfu plany
zimą blacha, wiosną większe opony - nie wiem jeszcze jakie więc szukam inspiracji
Czyli o jakieś 100 litrów za mało no pewnie najlepiej dopieprzyć jeszcze ze 100 kilo wiecej i jeszcze na dach gaz i wogóle zrobić neoplan
Kosa, czyżbyś nie wychwycił żartu?
ja?? niee a Ty??
Pamiętaj, że masę zawsze można skompensować pompując opony helem
Najlepiej 100ma kilogramami helu
To może pójdźcie na całość, ja mam do odstapienia mosty i koła od Monstera . Dana 60 z blokada mechaniczna i Dana 80 z automatyczną. Do tego kólka i opony 37".
to jest wyzwanie konstrukcyjne
piąta oponka gratis
Na tych mostach to XJ nawet mocno wzmocniony profilami i klatką może się połamać
@Czarnuch - pytałem się kiedyś Ciebie o coś na PW - możesz mi odpowiedzieć ile te opony od niebieskiego mają kosztować ???
Generalnie myslałem raczej aby te mosty zamontować POD tym XJ-tem a nie NAD , ale niczego nie narzucam
samych opon nie chcę sprzedawać, ewentualnie koła + 5 opon za 3,5 K
Pomysł super zobaczymy co Kosa jutro powie na plan z tymi mostami
@Czarnuch - byłem w piątek w 3City - szkoda że nie podjechałem do Ciebie
No szkoda, szkoda, a od czego jest rozwój telefonii komórkowej?
Niestety na mosty się nie zdecydowałem . Ale złamałem Dane 30 super przód Teraz robią poprawki WX-a i na rajda czas
Skoro juz tyle kasy i wysiłku poszło, to może warto sprowadzić sobie mosty D44 z nowego rubicona. Przełożenia 4.10, wzmacniane seryjnie półosie itd. Warto
Przełożenia mam 4,88 . Myślałem nad innymi mostami ale tyle kasy poszło w te że narazie poczekam i zobacze co dalej. Teraz czas na rajdy
To może pójdźcie na całość, ja mam do odstapienia mosty i koła od Monstera . Dana 60 z blokada mechaniczna i Dana 80 z automatyczną. i tylko patrzyć jak pięknie pogrąża się wóz w błocie po sam snorkel....
Czarnuch napisał/a: To może pójdźcie na całość, ja mam do odstapienia mosty i koła od Monstera . Dana 60 z blokada mechaniczna i Dana 80 z automatyczną. i tylko patrzyć jak pięknie pogrąża się wóz w błocie po sam snorkel.... Pomijając taki drobiazg jak problem z zamocowaniem tego ustrojstwa do samonośnego nadwozia X-ta
Pomijając taki drobiazg jak problem z zamocowaniem tego ustrojstwa do samonośnego nadwozia X-ta Na szynach
i tylko patrzyć jak pięknie pogrąża się wóz w błocie po sam snorkel....
Wszystko zależy od długości khm..khm.. snorkela .
Wszystko zależy od długości khm..khm.. snorkela .
dobrze powiedziane Stiopa ale nie oszukujmy się te mosty to porażka która ciągnie auto w dół jak kotwica, no chyba że się nie jeździ po błocie
Jak bym miał jeździć tylko po czarnym to bym se kupił opony 42" i jeszcze większy silnik np. z Suburbana 8,1
Ale taki silnik to już chyba tylko na pakę, bo pod maską jakoś tego nie widzę
Jak w Lamborghini za tylnymi siedzeniami i za szybką
[ Dodano: 2007-10-29, 22:34 ]
No Panie ! Teraz to WX wygląda !
A to jest zdjęcie z fona po założeniu 35"
Fajowo , ale ale co z błotnikami na wykrzyżach, bo miejsca tam malutko.
Miejsce jest. Błotniki jeszcze zostaną wycięte i założone pasy .
Bagażnik dachowy produkcji kolegi Stiopy z mojego pomysłu (ale się chłopak nakombinował) Opony w słusznym rozmiarze 35x12,5R15 Maxxis Creepy Crawler
normalnie POTFUR z niego straszny. przeswitu to ma chyba z metr...
No fakt ! Nie pomyśleliśmy a z rozpędu można było jeszcze jakąś drabinkę składaną do wsiadania zrobić .
Cuś jak w karetach i innych powozach były .
I z tyłu na zderzaku kawałek platformy dla lokaja , żeby miał kto drabinkę rozkładać .
Może zaspawać drzwi zrobić właz i drabinke z tyłu Prześwit ma i to fajny (zmierze kiedyś) Chciałem jeszcze zawieszenie w góre o cal ale sobie odpuściłem zobaczymy jak i co po Sodomiadzie
Może zaspawać drzwi zrobić właz i drabinke z tyłu A może lepiej od spodu?
Imponujące ogólnie. Ciekaw jestem jak długoterminowo buda poradzi sobie z ekstra masą silnika i opon
Masa silnika jest mniejsza niż masa fabrycznego 4,0 . Według strony info z Rasyji : Engine AMC242 (4 litres):Weight of the engine - about 227 kg Engine Power Tech 287 V8 4,7:Weight (in gathering): 198 kg A co opony mają do budy???
Imponujące ogólnie. Ciekaw jestem jak długoterminowo buda poradzi sobie z ekstra masą silnika i opon pewnie długo skoro motor lżejszy, a mosty wzmocnione i zmienione przełożenie...
Nio teraz to wzmocnili mosty że hej . Robert miał pomysła . Ps. Snorkel czemu Kosie zepsułeś pilota
Nio teraz to wzmocnili mosty że hej . Robert miał pomysła . Ps. Snorkel czemu Kosie zepsułeś pilota a dlaczemu nagle moje pomysły są czyjeś już wam nic nie wymyśle, taki będę :pala: niechcący, chwilę przed ostatecznym montażem jeszcze działał... ale był mały pstryk i diupa...
O nie wiedziałem a tak się Robert rozmarzył jak opowiadał . Dziękuje za pomysła masz browara u mnie i dam ci się karnąć a co Małe diup tak jak wczoraj Pan Kosa robił zamach na Wx
Dziękuje za pomysła masz browara u mnie i dam ci się karnąć a co czasem coś mi się uda byle dobrze służyło to jest najważniejsze...
Obiecałe i koniec ze skokami moja kieszeń się buntuje a pomysły też wam się kończą
pewnie długo skoro motor lżejszy, a mosty wzmocnione i zmienione przełożenie... Fakt, 4.7 z 545RFE waży mniej więcej tyle samo co 4.0 z AW4 Niemniej masa opon jest wciąż dość spora. Tyle dobrze, że zawieszenie ma większy skok, więc pewnie rzadziej będzie miał kółko w lufcie
pewnie rzadziej będzie miał kółko w lufcie Nie rozumiem o czym piszesz. Prościej poprosze.
No im dłużej oponki stoją na ziemi, tym mniej obciążeń skrętnych przenosi nadwozie, które bardzo tego nie lubi. Dlatego pomyślałem sobie właśnie, że w sumie może z trwałością nadwozia u ciebie nie być tak źle
Mam na długość wzmocnione podłużnice i na szerokość ,więc myśle że bude odciążył(wzmocnił) w rozsądny sposób bez podnoszenia znacząco wagi pojazdu kolega z forum Siwyjeep . Który wykonał również klatke wewnątrz pojazdu łącząc ją z podłużnicami. Dlatego został zlikwidowany bak pod pojazdem i opuszczona podłoga bagażnika. Foto porobie i pokaże o so chodzi
jak zą wzmocnione podłużnice? Wspawane w ceownik czy "podbite" profilem zamkniętym?
Na długość od strony bodajże wewnętrznej profilem zamkniętym przyspawane do podłużnicy na całej długości tegoż wzmocnienia(jak będe miał autko to zrobie foto i opisze).
koniecznie opisz, bo ciekawość mnie pożera Gdzieś w USA widziałem na forum opiskę różnych konfiguracji z obliczeniami naprężeń, wykresami rozkładów sił itd. Bardzo ciekawa lektura to była
Poprosił bym linka . W usa są w sprzedaży takie nakładki na podłużnice i wzieliśmy z nich przykład
Np. tu jest taki topic http://www.mallcrawlin.co...e+reinforcement
Gdzieś jeszcze widziałem, ale nie mogę znaleźć.
Dokładnie o czymś podobnym mówie jak 4 zdjęcie z linka. Do podłużnicy jest dospawany na długość profil zamknięty (nie pamiętam czy kwadrat czy inny kształt)tak jak to zdjęcie pokazuje w przekroju . Spaw jest po długości jednolicie ciągnięty dla wzmocnienia .
No to świetnie, jak widzisz z analiz, najlepsza metoda
A co do spawu, to nie boicie się, że jednolity spaw takiej długości po prostu pęknie? W tej dziedzinie mam bardzo wątłe wiadomości, ale o ile kojarzę to w każdych połączeniach długich elementów, mających przenosić duże naprężenia stosuje się przerwy żeby umożliwić wzajemne delikatne ruchy materiału.
Nie wiem nie znam się ale napewno jest to prototyp i albo będe go ciągle udoskonalał jak do tej pory albo poprostu powstanie nowy WX nr2 bez błędów poprzednika(udoskonalony). Człowiek uczy się całe życie. A sam przyznasz że jest to projekt nowatorski.
To jest projekt FASCYNUJĄCY a nie tylko nowatorski. Jak dla mnie jest to rewelacja, bo bardzo lubię takie ciekawe, bezkompromisowe zmoty. Zwłaszcza gdy są wykonywane odpowiednio, a nie poprzez druciarstwo w stylu dokładanie lagi od kamaza mocowanej na poxilinie itd Dlatego też jestem ciekaw takich pozornie błachych szczegółów, bo to suma szczegółów tworzy ogół
Właśnie i jak widzisz projekt wyjechał zaraz przed zlotem jeepów ale nie pojechałem(za daleko). I dopiero teraz jade na pierwszy rajd bo było ciągle coś (nie błędy wykonawców a moje pomysły po upalaniu wokół domu ) a do tego zesrałem przód most i dopiero 3 okazał się prosty
w końcu idziesz w danki 44 czy nie bardzo?
Jeżeli 30 i 35 super wytrzymają 35" kółka to nie. Według opisu kolegi MooMoo mam teraz lepsze półosie niż w 44 standart (grubość ta sama ale stop lepsiejszy). Za dużo włożyłem w te ale kusząca jest cena i większy rozstaw mostów JK. Niewiem jakie tam są i czy są blokady ,ale ARB pierwsza klasa i te krzyżaki po 300$ miód malina . Narazie martwie się o wytrzymałość reduktora z Selecttrackiem (chyba tak się pisze), chodzi o hydraulike. Szukam powoli ten drugi model
[ Dodano: 2007-11-01, 00:38 ]
E, skrzynka 242 była montowana seryjnie z 4.7, powinna wytrzymać bez bólu
Mosty JK mają blokady elektryczne, prawdopodobnie e-lockery eatona, ale nie mam co do tego 100% pewności. Piszę prawdopodobnie, bo gdzieś mi się to o uszy obiło, a ponadto eaton produkuje dla jeepa ELSD do Quadra-Drive II, wiec współpraca w szerszym zakresie wydaje się naturalna.
Z tą grubością półosi to fakt, ale właśnie atak staje się problemem. Choć jest w USA koleś który ZJ-tem 5.2 ujeżdża opony 35" na Super Danie od paru lat i nie miał jeszcze problemu
Czy do Wj szły tylko dwa rodzaje redaktorów? Jakie modele? Staraliśmy się stworzyć mocny w miare smochód i zobaczymy co i jak . Myśle dźwignąć go jeszcze o cal z 4,5 (ze względu na 35"koła). Co ty na to?
[ Dodano: 2007-11-01, 00:38 ]
Już wyskoczyłem efektownie i zgiołem ale nic się z bebechami nie stało. Snorkel zrobił nowatorski projekt wzmocnienia mostu . Zobaczymy co i jak. Zaprzestałem już skoków teraz wszystko z głową. A o pieniądzach dżentelmeni nie rozmawiają . Miałeś mi wycenić lifta na gotowo do Polski i na PW wysłać cene (obawiam się takiej ilości paczek ).
W WJ był selec-trac czyli NV242 i quadra-trac II czyli NV247. 247 jest zaiste mocniejszy i w swej budowie znacznie prostszy, ale ma tylko dwa położenia- dołączany automatycznie przód i reduktor z blokadą międzyosiową. Więc teraz pytanie, czy jest ci potrzebny part-time czy nie. Jeśli nie, to 247 jest jak znalazł, ale jeśli tak, to już gorzej. W zasadzie można kombinować nad 231 z wrongla i od razu do niego kupić SYE.
Nio to ja mam 247 . A jak z hydrauliką tegoż redaktora podobno jest droga w naprawie? Widzieliście kiedyś aby uszkodził się talerz z atakiem?
widziec nie widzialem
Mopar 31 jutro z Kosą będe chyba u Ciebie to pogadamy.
No hydraulika jest droga w naprawie, ale czemu zastanawiasz się już nad naprawą? Spokojnie śmigaj z nim a jak coś umrze to wtedy będziesz myślał. Nie tak łatwo zabić ten reduktor
Myśle nad zmianą na ten drugi model
Serio i szczerze- olej temat, a dopiero jak klęknie to wymieniaj. Po co generować dodatkowe koszty?
Narazie szykuje się do liftu RE5,5 long arm
mamma mia co tydzien cos nowego, ja tez tak chce
Właśnie koledzy WX się spierdzielił. A dokładnie przełożenia w mostach nie wytrzymały 35" . Teraz szykuje się na D44 przód i tył . Mam nadzieje że wytrzymają przełożenia I niewytrzymała pompa wspomagania . Ale tylko dwie awarie na prototyp to nie wiele (chyba) Ps. Jak ktoś będzie chętny to odsprzedam Super D30 i 35 z ARB .Przełożenia do wyboru
W tej D35 to stawiam, że najszybciej przelożenia pojda.
No, Voytuś, już nic więcej nie mów Wziął i wykrakał
Ale wiem że rozwaliły się nie przez wielkość kół a przez moc V8 . Tutaj jest przykład http://www.lechu.com.pl/wrangler.html jeździ na 35" simex ale pod maską ma 2,4L a nie 4,7
Ale wiem że rozwaliły się nie przez wielkość kół a przez moc V8 . Tutaj jest przykład http://www.lechu.com.pl/wrangler.html jeździ na 35" simex ale pod maską ma 2,4L a nie 4,7
To zalezy jak na to patrzec. Jakbys mial standardowe opony 28" z silnikiem V8 to przelozenia zapewne by wytrzymaly. Ta awaria to raczej sprzezony efekt mocy silnika, duzych opon, duzych oprow toczenia/chwilowego przeciazenia (np. glebokie bloto lub piekne ladowanie po jeszcze piekniejszym locie) i wagi Jeepka.
Dostales mego maila w sprawie pochwy do Dany 44?
[ Dodano: 2007-11-30, 03:34 ]
No i fabrycznie w JK już 4.10 przełozenia. Może by stykło przy tym silniku i nie trzebaby grzebać się w tym, tylko wstawić cały gotowy most.
mnie to sie wydaje ze do takiego katowania to najlepiej bedzie zwolnice wstawic. jest szansa ze szybko ich nie rozwalisz moze ze dwa sezony na nich pojezdzisz
Przełożenia muszą być min.4,88 A przełożenia padły bez katowania A zwolnice to chyba od unimoga albo laplandera
to co sie stalo dokladnie z tymi przelozeniami i w jakich warunkach?
zawsze mozesz jeszcze mosty od Kraza zalozyc, tez jest szansa ze nie ukrecisz
Bez szaleństw strzeliło przednie przełożenie na rajdzie (Kosa był ze mną). A tylne na drodze gruntowej na żwirowni chrupneło
a mówilem Dana 60 i Dana 80 trzeba bylo brac
a te dodatkowe 500 kg , no cóż..........
I miałbym patrola bez ramy z silnikiem rakietowym . A teraz może D44 albo Ford 8.8 I nic niestanie mi na przeszkodzie Opony , przełożenia , lift . Wsio Tylko mosty Ale spokojnie jest zima i długie wieczory
Ale spokojnie jest zima i długie wieczory
i wypizdziel w garazu
NIe u Dareckiego
a ile za Super D35 liczysz?? Są to półosie z oryginalną ilością wypustów??
Za przód i tył po 3500 szt. Ilość wypustów zmieniona ale nie pamiętam na ile
na 30 pewnie, bo seryjnie jest 27, a opcji 33 chyba nie ma do D35
30
Ale spokojnie jest zima i długie wieczory i będzie można się wyspać
i będzie można się wyspać Niestety nie bo zaczynam budować drugą zmote
ooooooooo a co tą razą ???
Defender
NIE zobaczycie
Pimp my bike
Pimp my ride
pimp my girl ?
Widze że koleżanki i koledzy czekają co dalej z Wx. A więc po porażce z super D30 i super D35 przyszedł czas na rozważenie co dalej!!! Nikt nie zechciał zakupić więc dalej w inwestycje . D44 przód od Tj http://www.4wheelparts.com/PDT260542.aspx nówka z półki . D44 tył pochwa używana Xj (mocniejsza od Tj), nowe półosie Alloy wieloklin 35 zębów zamiast 33 , ARB i przełożenia 4,88. RE 6300 . Do tego zestawu odpowiednie oponki http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/13/2704.html Ale narazie zakładam nowe przełożenia i mniejsze opony coby upalać dalej . Oto oponki http://www.off-road-shop....55100bb7bde1314
Pierwszy rajd w turystyku jade
Cześć . Kuba masz już te oponki.? Moje na 11calach bardzo się nie rozłożyły.