ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Czy mozecie mnie oswiecic gdzie jest zamontowany komputer skrzyni biegow w ZJcie ? Szukalem juz w nogach kierowy po lewej stronie ale go nie widze...


Z tego co pamiętam to w schowku w podłokietniku. Musisz wykręcić trzy śrubki na dnie schowka chyba trzy przy zawiasie podłokietnika i pod spodem jest on - komputer.
hmmm, a jestescie pewni, ze w grandzie z 95 roku skrzynia 42RE ma osobny komputer?

chyba nie ma i laczy sie z PCM. TCM jest w AW4 i pewnie w pozniejszych ale tutaj nie ma.
Też mi się wydaje, że kompa nie ma, bo i co on miałby robić? Jedyne funkcje elektroniczne skrzyni to zapinanie lock-up'a i 4 biegu.


To co tam może być moduł do skrzyni bo z tego co pamiętam, to to coś ma jakiś napis nawiązujący do skrzyni. Jutro mogę dokładnie zapodać co tam naskrobali bo chwilowo nie mam schowka i łatwo mi zajrzeć.

[ Dodano: 2009-03-03, 20:17 ]
z tego co wiem jest w skrzyni ...
komputer od skrzyni jest pod samą skrzynia biegów... wiem, bo kiedys znajomemu ukradli (wtedy wart ok 10 000zł) to się pod auto podłożyli, odkrecilic oś tam jakieś osłony i wyciągneli tego kompa.
Ale moment, musimy uściślić o jakie skrzynie chodzi.

Autor postu ma w podpisie AW4, ale w tym roczniku nie występowała, więc albo to zmota, a wtedy komp może być gdziekolwiek, albo ma 42RE i tam z tego co wiem nie ma osobnego komputera skrzyni.
Podobnież, o ile wiem (acz mogę się mylić, nie rozeznawałem nigdy tematu dogłębnie bo nie miałem dotąd takiej potrzeby) komputera nie mają ani 44RE anie 46RE, a już napewno nie 46RH.
Pierwszą po AW4 skrzynią w grandach o której wiem, że miała swój komputer była dopiero 45RFE, potem jeszcze W5A500 i W5A580.
No wlasnie Wator cos krecisz. W 95 AW4 nie byla montowana do grandow. Przez bardzo krotki czas byla montowana pod koniec 92 roku i wtedy teoretycznie ten TCM powinienes miec w schowku pasazera w jego lewej czesci.

bo kiedys znajomemu ukradli (wtedy wart ok 10 000zł) to się pod auto podłożyli, odkrecili coś tam jakieś osłony i wyciągneli tego kompa.
Łomatko! Morderstwo na zlecenie!
komputer skrzyni byl do rocznika 93 w zj 4.0 , takie biale pudelko 8-10cm , gdzies pod konsola od strony kierowcy ,,, pozniej w latach 94-98 montowany byl w skrzyni . pzdr
Po powrocie z garazu i odmozdzeniu...no to teraz tlumacze: mam ZJ 95 rocznik. Skrzynia ktora byla w nim orgynalnie to 42RE, ale poniewaz auto kupilem ze skrzynia nie w pelni sprawna (nie przelaczala sama biegow, 4tego biegu w zasadzie nigdy nie wlaczala) to zdecydowalem sie na zmiane na skrzynie AW4. Skrzynie AW4 juz mi sie udalo wsadzic, reszta gratow dograna zeby sie krecilo wsio jak nalezy. Skrzynia AW4 dziala nararazie z calkowicie odpieta elektryka. Auto trzeba odpalac sztucznie wyzwalajac rozrusznik bo auto normalnie zapala w pozycji P a tutaj nie ma tego sygnalu nawet. Skrzynia na D chodzi na 4tym biegu, na 1-2 tylko na jedynce. Na D nie przelacza sama biegow bo nie ma zadnych sygnalow zewnetrzych, wiec trzea machac wajcha ale biegu 2 nigdy nie moge uzyskac. Chce tak przerobic elektryke (posiadam wiazki zarowno od 42RE jak i od AW4) zeby skrzynia w 100% robila tak jak powinna. Stad moje pytanie gdzie w ZJ 95 jest komputer, musze sobie posprawdzac ktore piny we wiazkach ktore szly do skrzyni oryginalnej ida do ktorych pinow do komputera. Nie twierdze ze tam na 100% jest komputer, ale jesli jest to go wykozystam, jesli nie to albo doloze komputer z XJta, albo jakos przerobie na tiptronika.

Z tego co widzialem jak jakis gosc przerobil wlansie w ten sposob swojego ZJta to komputer wyladowal pomiedzy siedzeniami pod podlokietnikiem. Nie wiem czy byl dodany, czy przeniesiony. Pytam tutaj bo mialem pare dni temu pol deski rozdzielczej rozkreconej a z komputera nie dostrzeglem - mozliwe ze mam cos ze wzrokiem, albo przeoczam wlasciwe pudeklo.

Odp do kolegi michua - z tego co sie orientuje to pod podlokietnikiem obok recznego jest komputer poduszki powietrznej.

Odp do kolegi mendelmax - "Jedyne funkcje elektroniczne skrzyni to zapinanie lock-up'a i 4 biegu." no ale cos te jedyne funkcje musi spelniac jednak.
ooo, no to Kolega fajna zmote robi.
prosze nas informowac o postepach bo to ciekawe.
Czyli jak na razie potrzebujesz komputer od AW4 i trzeba go podpiac poprzez normalna wiazke do AW4 i dolutowac w odpowiednie piny w PCM ZJ-ta.

zrob z tego dobra dokumentacje i sporo zdjec.

no ale cos te jedyne funkcje musi spelniac jednak.
To robi PCM.

mendelmax wiem ze kojazysz, po nicku widzialem ze sie na tym forum tez udzielales w tym temacie, z tym ze to bylo jeszcze pare lat temu o ile dobrze pamietam. Czy posiadasz cos jeszcze poza tym http://www.go.jeep-xj.inf...LER_Rev%20J.pdf ? ew jakies inne pomysly zwiazne z tematem przekladania skrzyni 42re na aw4 ?

Czy posiadasz cos jeszcze poza tym
Widziałem kilka takich patentów na necie, ale niestety nie zapisywałem. Były też prostsze od tego układy, trzebaby poszukać.

Dziekuje, ale to nie ja pierwszy tak to uruchomilem, wiem ze napewno tydzien wczesniej zrobil to kolega iro z forum. Niby wszystko tak samo, ale wystapily smieszne roznice...np jemu po zmianie skrzyni pomimo tego ze "nowa" czyli aw4 jest o ok 6cm (o ile dobrze pamietam) krotsza od 42re to spasowaly oba waly i przod i tym, to u mnie spasowal tylko tyl a przedni nie dosc ze zostal pozbawiony tego podwojnego krzyzaka ( i zostal na pojedynczym bez tej galki centrujacej w srodku co sie na niej luz robia) to jeszcze od strony reduktora brakowalo mu wykrzyzu (mierzone na wiszacych w powietrzu wszystkich kolach), to siadl ladnie jak sie go przod do tylu obrocilo. Ja jeszcze trafilem na czujnik polozenia walu z okragla wtyczka (tez ten temat na forum poruzalem) a powinien byc z owalna. Elektrki jeszcze nie dotykalem, ale mnie korci, tylko chcial bym jakies dane uzyskac a poprostu z czasem dramat - jak tylko znajomy wypozycza mi garaz to siedze po nocy i oram po kolej co trzeba. Zdjec nie mam, ale wg mnie ciezej dane zdobyc konkretne na ten temat niz to poprostu zrobic. Pewnie jak jakos odetchne to napisze co i jak wygladalo podczas zmiany i czego sie mozna spodziewac.

[ Dodano: 2009-03-12, 22:45 ]
wator, nie zauważyłem wcześniej twojego postu a jest nader ciekawy!

Sprzęgło konwertera jest bardzo delikatne, dlatego oryginalny komputer zapina je tylko przy małych obciążeniach skrzyni. Czyli małe wciśnięcie pedału gazu mogłoby być. Do ustalenia jest jak małe, ale napewno nie więcej jak 20%.

Możnaby natomiast zrobić usprawnienie względem seryjnego komputera, a mianowicie żeby zapinał lock up też na 3 biegu, a może nawet jest i sens na drugim, w sytuacji ciągłej jazdy z tą samą prędkością. Tak np. mamy po terenie zabudowanym czasem- napinamy sobie te dajmy na to 50 kph, czwarty bieg jeszcze nie wskakuje, a my mielimy silnikiem niepotrzebnie.

Ale opracowanie takiego algorytmu to raczej zabawa empiryczna i trudno coś wymyślić od tak.

Nie wiem czy komp AW4 może sterować ciśnieniem pracy skrzyni, ale zrobiłbym taki tryb "sport" podnoszący ciśnienie układu, żeby jak najszybciej i najagresywniej zmieniał biegi
To teraz na szybko:
- skrzynia aw-4
- konwerter musi byc od aw4 (inny walek ze skrzyni)
- kolo zamachowe od aw4 (inny rozstaw srub mocujacych konwerter (od bidy jak by przewiercic na odpowiedni zostaw to by spasowalo , centrowanie jest na walku glownym a nie na tych srubach sam moment obr. przenosi)
- w moim przypadku musialem dac czujnik polozenia walu gl. inny niz mialem przy aw4 (ale znam inny przypadek (IRO z forum) gdzie spasowal mu ten co mial przy skrzyni aw4), ogolnie sa takie same, ale u mnie sie roznily wtyczka, jak wtyczka jest taka sama to nie trzeba zmeniac, inne jest mocowanie czujnika przy aw4 a inne przy 42re
- belka pod skrzynie sostaje ta sama, w tym samym miejscu, ale trzeba z niej odkrecic taka blache wygieta w ksztalt litery U, i jest ok, ogolnie zadnych przerobek
trzeba przerobic chlodzenie skrzyni, ja lutowalem elektroda (chyba 30% srebra) do oryginalnych rurek, dobrze zerknac w dokumentacje i zachowac kierunki obiegu cieczy odpowiednie,
- tylny wal dlugoscia spasowal (mimo ze skrzynia jest krotsza o nie pamietam dokladnie ale okolo 4-7cm), przy calkowitym opadnieciu mostu tylnego lapie na okolo 1-1.5 razy wieszej dlugosci wieloklina niz jest srednica walka, zakladam ze nie dobije do konca jesli przy dluzszej skrzyni nie dobilo,
- przedni wal nie spasowal (za dlugi byl), poniewaz mialem wywalone mocno tego podwojnego krzyzaka od strony reduktora to wystarczylo go poprostu uciac tak ze zostal jeden krzyzak bez tej kulki i bez tej skrezynki w kulce, wiec pozostal wal analogicznie jak z tylu po jednym krzyzaku z kazdej ze stron, ale z tego obcietego podwojnego krzyzaka trzeba wykozystac obudowy do lozysk krzyzaka i nimi przykrecic do wyjscia reduktora krzyzak. Bardzo wazne u mnie przy lifcie okolo 5-6cm (nie wiem ile dokladnie mam) przy calkowitym opadnietym moscie przednim nie wystarczalo wykrzyzu po tej operacji od strony reduktora, wiec obrocilem wal tyl do przodu i w tej konfiguracji jest ok.

Do skrzyni aw4 potrzebujesz chyba takze linke do gazu bo w 42re jest inaczej wprowadzana.
Mocowanie ciegna zmiany biegow mozna zrobic z tego co bylo przy 42re, przespawac trzeba.

Mocowanie ciegien od reduktora trzeba zlozyc z dwoch mocowan:
z aw4 blacha i jedno ciegno, a z 42re to dluzsze ciegno - trzba je naciac i przespawac zeby nie bylo proste (bo zawadza o cos), tylko muci byc albo wygiete, albo naciete i zespawane.

Podobno jak sie przelozy reduktor z XJta to nie trzeba walka fazowac (ale wtedy sygnalizacja reduktora nie dziala i nie wiem co jest z predkosciomierzem). Ja to zrobilem recznie szliwiefka katowa powoli zeby nie rozhartowac, ale widzialem gdzies ze ta dupe od skrzyni moze rozebrac i jest tam czujnik predkosci walka wyjsciowego ze skrzyni ( o ktorym mi kiedys pisales), i wtedy swobodniej mozna operowac szlifierka. Nie wiem czy da sie wyciagnac walek zeby go na tokarke dac.

Blacha zaslaniajaca od spodu konwerter da sie przykrecic ale nie jest napewno szczelna, woda bedzie sie wlewac i bloto pod duzym naciskiem tez troszke moze wejsc, blache zawsze mozna dorobic i zmienic.

Rozrusznik ten sam.

========

Elektryka calowicie inaczej, ogolnie :
- komputer calkowicie inny, wg mnie do 42re jest komputer ale nie wiem czy wogole warto go wyciagac i nie lepiej od razu zrobic albo od aw4 albo wynalazek jakis
-skrzynia chodzi jak nie podlaczysz elektryki na biegch 1,3,4.
-poniewaz skrzynia nie daje sygnalu do komputera gl. ze jest w pozycji P lub N, to nie da sie uruchomic silnika , ja mam podpiete na lewo wlaczanie rozrsznika wlacznikiem poza stacyjka. Jeszcze nie mialem czasu siedziec w aucie, ale z dokumentacji elektrycznej da sie mniej wiecej wyczytac na ktorym kablu sie informauje komputer gl o tym ze jest N lub P. Co do biegow to niestety kolorow kabli nie pamietam, ale ogolnie jest tak ze sa 3 przekazniki (sterowane +12v, masa juz podlaczona do nich jest). 2 z nich to biegi, 3ci to blokowanie konwertera (skrzynia wtedy nie slizga i dziala jak skrzynie na standardowym sprzegle manualnym, sterowanie tak samo +12V). Przeczysc sobie pozycjoner skrzyni biegow (nie wiem czy tak to sie dokladnie nazywa, ale chodzi mi o to ustrojstwo co wskazuje jakie sa biegi).
Nie bedzie takze dzialac swiatlo wsteczne.
Nie wiem jak dzialala w 100% sprawna 42re, ale aw4 jest ok. Nigdy nie chaile miec autoamau ale auto kupilem okazyjnie i widze pewne jego plusy. Jak jechalem na tej aw4 na oponach mt na trasie do okolo 80km/h (bo tyle dawal rady patrol jechac z ktorym jechalismy) to spalanie na niej wyszlo ok 14l gazu bez blokowania konwertera, zauwazylem ze blokujac konwerter mozna znacznie ograniczyc spalanie w szczegolnosci przy stalej predkosci. Konwerter mozna zablokowac na caly czas bo i tak sie go nie da zablokowac na 1 biegu, wiec mozna sie normalnie zatrzymac. Na biegach 2,3,4 przy zblokowanym konwerterze mozna (domniemywam) zatrzymac silnik.

Ze skrzyni tak naprawde wychodzi tylko 5 przewodow:
2 od biegow,
1 od blokowania konwertera,
2 od kontraktora z walka wyjsciowego (laczone sa razem a nie z masa)
i nic wiecej z elektryki strikte ze skrzyni nie ma, poza pozycjonerem (ktory jest zewnetrzny).
Witam ! a czy ktos wie gdzie znajduje sie czujnik predkosci skrzyni ? ZJ 4.0 94 r

[ Dodano: 2010-04-03, 15:13 ]
W skrzyni nie ma czujnika predkosci pojazu, jest czujnik predkosci obrotowej walka wyjsciowego, ale to nie to samo (bylo by gdyby nie reduktor). Ogolnie dziala tak ze jak walek sie kreci to styka razem dwa kable. Jest zamontowany na samym koncu skrzyni tam gdzie skrzynia biegow laczy sie z reduktorem.

[ Dodano: 2010-04-03, 16:32 ]



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting