problem polega na tym ze wskazuwka cisnienia ileju jest zaledwie na dole gdyz powinna chodzic co chwile jak zmienia sie predkos albo jak gaz dodaje.zapala sie kontrolka oleju nawet jak stoje potem gaasnie.zastanawa mnie co to jest czy nie ma cisnienia na tlokach czy mozliwe ze czujnik sie sypie albo z pompa jest cos nie tak.mnial ktos taki przypadek?z gory dziekuje za pomoc
No to nie jest dobrze! Z reguły pada jedno z dwóch,albo wyjście czujnika od kontrolki albo od wskaźnika wychyłowego.Moja propozycja:musisz albo zmierzyć w jakims warsztacie ciśnienie oleju albo podstawić drugi czujnik.Ale problem jest w tym ,że taki czujnik ciężko dostać.Mam taki do swojego kanta i mogę Ci go użyczyć do sprawdzenia.Niestety mam tylko jeden do swojego kadzia.Mogę Ci go wysłać jako list polecony a Ty z powrotem mi go tak samo odeślesz.Tyle mogę Ci pomóc.Ewntualnie można wkręcić zwykły czujnik od kontrolki (gwint chyba ten sam) i zobaczyć czy tak samo się żarówa od oleju zachowuje.Jeżeli tak to sorry ale masz coś nie halo w silniczku.Chyba,że zawór regulacji ciśnienia oleju szlag trafił,ale to się niezwykle żadko zdarza. Daj znać jak Ci pomóc a zchęcią pośpieszę.Pozdówka.Irek.
z czujnikami to nie ma problemu na zlomowcu dwa takie silniki widzialem wiec raczej bedzie czujnik.dzieki za pomoc i rade..podejrzewam ze moze byc to pompa albo brak cisnieni na tlokach jutro pojade do kumpla sprawdzic cisnienie przez swiece i bedzie jasne o co chodzi.mam nadzieje ze to tylko czujnik
nie rozumiem co ma cisnienie na tłokach (kompresja) do ciśnienia oleju.:?: Sprawdz czujnik. u mnie tez pompa jakos dziwnie szaleje .czujniki sprawdzalem i nadal po rozgrzaniu swieci kontrolka. moze to jednak zawór??
sprawdze ale cos mam zle przeczucie.chyba remoncik zrobie bo wyjezdzam pod koniec miecha wiec dam znajomemu i sie nim zaopiekuje
Jak widziałeś Lewy na złomie w silnikach te czujniki grube z dwoma wyjściami jednym do wskazówki a drugim do kontrolki to jakbyś tam był to możesz jednego dla mnie wyciągnąć,bo ten mój jest nieszczelny i tak powoli szukam zapasowego,ale w moim regionie trudno o takie gadżety.A Tobie potrzebny jest czujnik zegarowy na przewodzie wkręcany w miejsce czujnika oleju żeby sprawdzić ciśnienie na wyjściu pompy oleju.Wtedy dokładnie iwdać co się dzieje z ciśnieniem.Ale taki sprzęt to mają tylko w niktórych warsztatach.W moim naprzykład nie ma,a szkoda.Ale tak jak pisałem,wkręć zwykły jednowyjściowy czujnik do kontroli i zobacz co się będzie działo.
jak beda te czujniki to wykrece.bede musial remoncik zrobic bo slysze zaworki jak jest zimny.trudno bede mnial juz wszystko najwyzej zrobione:)tak wyjezdzam pod koniec miecha na dwa tygodnie wiec jak wroce to bedzie wszystko gotowe:)
[ Dodano: 2007-03-13, 22:56 ]
zalozylem ostatnio czujnik cisnienia oleju, był uzywany iwszystko wczesniej bylo dobrze teraz mi sie zawiesza. po włączeniu silnika i chwili działania czujnik sie zawiesza i jak wyłącze wilnik i załącze z powrotem zapłon to juz sie nie swieci kontrolka, nawet jak dłużej odczekam.dopiero jak pukne w czujnik to zaczyna działac. mozna go jakos naprawic? dostalem manometr taki jak do mierzenia kompresji i zamierzam jutro sprawdzic cisnienie oleju. bede mierzyc na zimnym i goracym silniku. jakie cisnienie min i max nie bedzie zabójcze dla silnika?
lewy, skołowałeś te czujniki? jak tak to może masz jeszcze jeden na zbyciu
no to ja jeszcze napisze co mi sie udalo zrobic. zalozylem stary czujnik i przeczyscilem sprezyne od regulatora cisnienia oleju. po zagrzaniu silnika tylko na wolnych obrotach lekko swiecila mi sie kontrolka. Tym manometrem nie zmierzylem cisnienia bo bylo za malo miejsca zeby go tam wcisnac a pozatym to od powietrza i by sie cały od oleju uwalil w środku. z takim lekko mrugającym cisnieniem dojechalem do Koła (185km). dzisiaj bylem u mechanika zeby mi sprawdzil cisnienie w ukladzie. odkrecil korek i powiedzial ze mam benzyne w oleju i poradzil mi wymienic olej. olej wymienilem razem z filtrem. przy okazji mechanik włozyl podkladke pod sprezyne i podniósł cisnienie oleju tak ze mi sie juz kontrolka nie swieci podczas pracy. silniczek chodzi w miare chociaz chcialbym sie dowiedziec jakie rzeczywiscie mam cisnienie w ukladze oraz w jakim stanie są panewki stąd moja oferta w giełdzie.mechanik ten osłuchal mi silnik i nie wyslyszal zadnych stuków na wale. a to ze mi popychacze klekocza troche to normalka. Mowilem ze czeka mnie teraz pare wyjazdów m. in planowana Nysa , zalecił ostrozna jazde bez wyglupow to wszedzie dojade. tylko sie jeszcze zastanawiam skad moze byc paliwo w oleju?? pompka paliwowa przepuszcza?? cos mowil o tym ze jak sie w zimie czesto na ssaniu jezdzi to jakos potrafi przez pierscienie czesc mieszanki isc w olej? co wy na to??
sorrki za dlugosc tekstu
Jak zamknięty będzie dolot i tłok pójdzie w dół czyli ssanie to zwiększa się podciśnienie (w komorze denko -przepustnica ssania) które może zasysać poza większa dawka paliwa równiez olej z karteru.
sorrki za dlugosc tekstu hm, że za krótko czy co ?
Proktor, wiem ze według twoich postów to było krótkie ale jak sie widzi taką porcję tekstu na raz do tego taką czcionka to raczej nie napawa zachętą do czytania
GrzyBu, pisz akapitami będzie czytelniej
PS. Wielkie litery na początku zdania też ułatwiają czytanie (o czym ja sam czasem zapominam )