ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

http://www.jeepin.com/features/tbspacer/index.asp co to da?


teoretycznie wiecej mocy ale do naszych (czytaj leciwych)silnikow ryzykowne
To nic nie da tak naprawdę. To działa dobrze przy gaźnikach, na wtrysku różnica minimalna. Polega ona głównie na tym, że powiększasz pojemność kolektora, co wpływa na charakterystykę momentu. Niestety ponoć (choć przeczy to mej wiedzy w temacie, ale obserwacjom z pierwszej ręki się nie sprzeciwiam) przenosi w obroty wyższe, stąd kilka dodatkowych HP, a osiągi tak naprawdę te same albo gorsze...

To nic nie da tak naprawdę. To działa dobrze przy gaźnikach, na wtrysku różnica minimalna. Polega ona głównie na tym, że powiększasz pojemność kolektora, co wpływa na charakterystykę momentu. Niestety ponoć (choć przeczy to mej wiedzy w temacie, ale obserwacjom z pierwszej ręki się nie sprzeciwiam) przenosi w obroty wyższe, stąd kilka dodatkowych HP, a osiągi tak naprawdę te same albo gorsze...
Zaraz, zaraz, a to nie jest tak,że zwiększenie długości kolektora dolotowego powoduje wzrost momentu w zakresie niskich i średnich obrotów przy jednoczesnym zmniejszeniu mocy w wysokich obrotach A skrócenie kolektora powoduje poprawę charakterystyki w wysokich obrotach przy sporych stratach na niskich i średnich obrotach Boć mi się zdaje, że to właśnie tak jest, ale pewności nie mam


Dlatego napisałem "choć przeczy to mej wiedzy w temacie", bo też zawsze tak mi było wiadomo, jak mówisz. Niemniej reklamują to, jako dodające konie mechaniczne a nie moment obrotowy. Więc może w grę wchodzą jeszcze jakieś inne zjawiska, o których nie wiemy. Niemniej cudów nie ma, zysk mocy na takim czymś można uzyskać tylko przesuwając moment w wyższe obroty i basta. A tego nie chcemy

Dlatego napisałem "choć przeczy to mej wiedzy w temacie", bo też zawsze tak mi było wiadomo, jak mówisz. Niemniej reklamują to, jako dodające konie mechaniczne a nie moment obrotowy
Może wyznają zasadę J. Clarksona, że takie coś jak moment obrotowy nie istnieje
A w ogóle, to dodam swoje luźne przemyślenia na ten temat- po pierwsze jest to dość drogie, a przy tym proste ustrojstwo, więc jeśli już się w to bawić, to chyba lepiej wystrugać to samemu. Po drugie wydaje mi się, że zasadniejszym byłoby powiększenie pojemności kolektora przez podkładkę pomiędzy głowicą a kanałami dolotu, gdyż tam kanały te są proste, i dzięki temu fala powietrza zyska na inercji (dłuższa droga rozpędu). Po trzecie zaś takie umiejscowienie podkładki zapewni odsunięcie wtryskiwaczy o ciut (bo to można zrobić tylko odrobinkę), więc możliwe że i lepsze będzie odparowanie mieszanki. I finalnie, można zastosować do tego mój pomysł, czyli podkładkę taką zrobić z materiału termoizolacyjnego i zyskać na ciepłocie dolotu.
A w ogóle to jak ktoś chce serio odczuć różnicę mocy w XJ na modyfikacji dolotu, to polecam zamontować sobie dolot WJ

A w ogóle to jak ktoś chce serio odczuć różnicę mocy w XJ na modyfikacji dolotu, to polecam zamontować sobie dolot WJ

albo przełączyć na benzynę
Wypas tuning

albo przełączyć na benzynę

Dobre

[ Dodano: 2007-06-17, 22:34 ]
Niewiele. Do samej głowicy przykręca się "plug&play", wtryski zdaje się też te same, podobnie wszystkie wypusty podciśnień. Jedyna zagwozdka o jakiej słyszałem to że w XJ (a może chodziło o ZJ?) na dolocie wisi pompa wspomagania, a w WJ nie ma jej mocowania, więc trzeba dospawać. Ale ponoć warto, bo różnica ogromna. Nie pamiętam momentu obrotowego (rośnie dość istotnie, bo kanały są profilowane i mają zbliżoną długość, co poprawia działanie falowe), ale wzrost mocy jest o ok. 10 koni
Czyli różnica spora i gra warta zachodu
Cały wic polega na tym, że przez nowe normy ekologiczne zostali zmuszeni do zmniejszenia zaworów wydechowych i dodania dwóch katalizatorów, co zmniejszyło moc dość znacznie, więc musieli kombinować jak ją odzyskać. No to po pierwsze wzięli się za dolot właśnie i na tym już udało się sporo odzyskać. Do tego przeprojektowali pompę wody, która też dodała bodaj 2 konie. Jeszcze była jakaś drobnostka, ale już nie pamiętam. Więc ogólnie wszystkie te usprawnione części można montować do poprzednich wersji (nie wiem czy do pompy nie trzeba czegoś przerabiać) i tą metodą podnosić moc
czyli coś moze z tego być.. wiec trzeba wykrzesac taką podkładke pod przepuche i zobaczymy...
Gdzie w tych postach wyczytałeś, że coś może być?

Serio, jak się bawić to na całego, sfunduj sobie dolot WJ

[ Dodano: 2007-06-18, 23:25 ]



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting