ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Zastanawiam się na wywaleniem postojówek z lamp "głównych" i umieszczeniem ich w innym miejscu np. pod lampami, albo przykleić na pas przedni - coś takiego: http://www.allegro.pl/ite...dowe_super.html
Pytanie - Jak to się ma do przepisów? Homologacji taki wąż na pewno nie ma, ale o homologowaniu postojówek to jeszcze nie słyszałem, natomiast często widuję na ulicach samochody mające światła postojowe oddzielnie. Czy są jakieś wymagania, które musza być spełnione w przypadku tych świateł?


Zakr, mylisz tu pojecia, światła postojowe a światła pozycyjne. To nie jest do końca to samo. Często samochody mają światła postojowe z możliwością zapelenia tylko jednej strony pojazdu i wtedy najczęściej są uruchamiane wyłącznikiem kierunkowskazów. Natomiast pozycyjne są światłami, których można używać zarówno na postoju jaki i w czasie jazdy. Typowych postojówek w czasie jazdy nie da się uruchomić. Co do homologacji itd. to nie wiem więc się nie wypowiadam.
No dobra. Poszedłem "na skróty". Zazwyczaj światła te określa się jako postojowe czy pozycyjne. Tyle że pozycyjne to światła przednie i tylne. Mnie chodzi tylko o przód, bo tyłu nie zamierzam ruszać. Chciałbym tylko wywalić te "małe żaróweczki" z lamp i przenieść w inne miejsce.

Chciałbym tylko wywalić te "małe żaróweczki" z lamp i przenieść w inne miejsce

obejżałem tego linka i myślę, że spokojnie możesz coś takiego zamontować o homologację to wątpię żeby ktoś się czepiał.


Swiatla pozycjne z przodu moga byc czerwone?

Swiatla pozycjne z przodu moga byc czerwone?

Nie mogą być czerwone, mogą być białe i chyba żółte selektywne, ale tej ostatniej opcji nie jestem pewien.

Swiatla pozycjne z przodu moga byc czerwone?
na pewno nie

[ Dodano: 2009-10-10, 23:42 ]
Raczej nie jest to najlepszy pomysł. Generalnie homologacji nikt nie sprawdza ale jak zobaczą panowie Policjanci świecącą się listwę, to pomyślą oho, dres z neonami bez homologacji. Jak byś zrobił normalną lampę to raczej by się nie czepiali, a tak na pierwszy rzut oka niehomologowane. Chociaż te nie wyglądają jakoś fatalnie, więc jeśli ładnie umieścisz i zamaskujesz to git. A teraz pytanie.... PO CO

PO CO

bo pojawiło się na ulicach dużo srałdi któe maja takie lamy z diodami
i ludki w starszych samochodach je upychają
Chodzi mi o to co można żeby było zgodnie z przepisami i żeby można było wyrzucić pozycyjne z lamp, bo rozkręcanie średnio 1x na tydzień lamp, żeby poprawić osadzenie żarówek pozycyjnych zaczyna mnie lekko wk...ć. Nie chcę też robić z samochodu chionki, albo robić czegoś, bo tak inni robią.
Zakr, to może kup jakieś zamienniki lamp... skoro w tych coś pada.
Wstawianie ledów będzie słabo wyglądało. Jeep jest piękny jak jest seryjny...

PS
a jak by LEDy wyglądały w tym samochodzie ?


słabo - w takich autach wszystko powinno być analogowe

Zakr, to może kup jakieś zamienniki lamp... skoro w tych coś pada

Nie tyle pada ile oprawki postojówek wysuwają się z klosza lampy pod wpływem drgań i zwyczajnie wypadają. Szczególnie jedna. Taśma nie trzyma, a jakichś bardziej drastycznych rozwiązań typu klejenie obawiam się, bo potem będę odcinał.
Tak sobie myślałem żeby wp...ć postojówki w ch..ę z lamp i umieścić gdzieś na zewnątrz. Wtedy faktycznie zakleję te dziury i nie będzie więcej problemów.
Nie wiem czy temat aktualny ale powiem tak:
Każda lampa lub reflektor musi posiadać homologację. Jesli to lampa zintegrowana np. tylna lampa z Granda lub przedni reflektor, gdzie wszystkie funkcje są w jednej lampie to homologacja na całą lampę, jesli funkcje sa osobno tzn osobno postojowe, mijania, drogowe lub tail i STOP razem a reverse osobno itd to każda poszczególna lampa posiada inną homologację. Nawet odblaski muszą (i mają) homologację, a tu akurat wymagania są wysokie i trudne w realizacji.

Na te listwy LEDowe homologacji nie dostaniesz na pewno. Mało tego, kiedyś szukałem lamp dziennych dla siebie, wpadły mi w oko takie LEDowe, pytam się kolesia czy mają homologację... oczywiście że mają. Fakt coś tam na kloszu było "nabite", no ale tak patrzę i proszę gościa o miarkę, akurat miał linijkę więc mierzę wysokość i szerokość powierzchni świecenia, wyszło coś w granicah 10 czy 15cm^2, wiec sie pytam kolesia jakim cudem mają homologację, skoro minimalna powierzchnia świecenia dla jednej lampy dziennej to 40cm^2
Więc najlepiej kupować produkty markowe, nawet taki Polski Wesem, bo homologacja pewna a jakość wykonania co najmniej dobra.
Natomiast z drugiej strony kupując taki produkt na allegro czy innej giełdzie i jest na nim nabity numer homologacji i duże E1, E20 czy jeszcze inne Ex w kółeczku to dla policjanta to wystarczy, bo nie ma gdzie sprawdzić czy taka homologacja istnieje, bo jedyna droga to napisanie do urzędu transportu (czy jak to się tam nazywa) w kraju w którym wydano homologację. A jakiż to problem zrobić takie "napisy" na takim produkcie.

Ale wracając do tych pozycyjnych czy tam postojówek. Możesz sobie zamontować osobne postojówki/pozycyjne, tylko musisz pamietam o tym by były zamontowane na odpowiednich wysokościach (bo kwestie homologacji samej lampy teraz pomijam). Musisz też odłączyć te postojówki co masz teraz.

Co do montażu to muszą być zamontowane tak by:
- wymiar od podłoża do dolnej krawędzi powierzchni świecenia był minimum 350mm
- wymiar od podłoża do górnej krawędzi powierzchni świecenia był maksymalnie 1500mm
- wymiar pomiędzy lampami (mierzone pomiędzy wewnętrznymi krawędziami powierzchni świecenia) był minimum 600mm
- wymiar od bocznego obrysu samochodu do zewnętrznej pionowej krawędzi powierzchni świecenia był max 400mm.

Jeśli napisałem to tak, że ciężko mnie rozszyfrować to mogę po prostu zeskanować rysunek

Oczywiście muszą być tak podłączone by włączały się jednoczesnie z tylnymi pozycyjnymi, z oświetleniem tablicy, side-markerami(jesli występują), obrysówkami (jesli występują).


Jeśli napisałem to tak, że ciężko mnie rozszyfrować to mogę po prostu zeskanować rysunek

Dzięki. Opis jest dla mnie zrozumiały.
Obawiam się jednak że pomysł z listwami świecącymi upadł.
http://www.allegro.pl/ite...alne_bytom.html

a czymś takim można zastąpić pozycyjne? znajomy takie ma (tylko okrągłe) na zderzaku w fordzie econoline i nikt się do tej pory nie czepiał.
Zastąpić- nie, używać zamiast do tzw. jazdy dziennej tak, tylko po co?

[ Dodano: 2009-10-27, 16:47 ]

a czymś takim można zastąpić pozycyjne? znajomy takie ma (tylko okrągłe) na zderzaku w fordzie econoline i nikt się do tej pory nie czepiał.

Jako pozycyjne nie da rady, dlatego że to jest lampa światła do jazdy w dzień, a ona ma większa moc światła niz pozycyjne.
Sam mam takie lampy u siebie w f-body, ale tylko po to by nie jeździć z podniesionymi reflektorami za dnia. Produkt homologowany i zgodny z prawem (jeśli będzie odpowiednio zamontowany) więc nikt sie do nich nie przyczepi.




© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting