kiedys trulem Wam dupska, ze moja maszyna za duzo pali. Gorny wyslwietlacz pokazuje mi dzisiaj 29 l/100. no to sie wpieprzylem, zatankowalem gaz do pelna i poszalalem sobie z ciezsza noga po miastach wynik - 19l/100 km - tyle mi pokazalo na dystrybutorze. wynik, uwazam bardzo dobry.
no i teraz, czy ktos mi moze wyjasnic skad jest ta roznica? co jest skopane, ze komp pokazuje 10 litrow wiecej? ja ryzykuje zawalem serca patrzac na ten wyswietlacz.
a ja sie tak gupio zapytam..skad komputer pokladowy by mopar ma wiedziec ile Ty gazu zuzywasz? Moze onn po porstu liczy ile sie beny przelewa przez listwe wtrysku i tyle, co?
A uwzględniasz różnicę dystansu wynikającą ze średnicy kół? Jeśli faktycznie po mieście pali ci TWOJE (chodzi mi o drobne budzące respekt poprawki ) auto 19/100 GAZU to ja bym go do końca życia codziennie w zderzak całował Mój bulwar-alkoholik po mieście pali z lekką nogą 15 litrów benzyny. A że jeździmy po podobnych trasach (Katowice i okolice) to mamy miarodajne porównanie. Swoją drogą możemy kiedyś z ciekawości zrobić test i przejechać się w parę aut razem, kolumną i zobaczymy jak przy identycznej jeździe się zachowają- które spali ile. I wtedy będziemy naprawdę mogli powiedzieć jakie to spalanie jest, tym bardziej, że różnorodność aut duża.
no oczywiscie, ze ja go caluje w zderzaczek. intryguje mnie tylko skad ta roznica. solt, nie mam pojecia czy sie paliwo przelewa przez listwe, chyba sie nie przelewa skoro wtryski sa odlaczone.
Gazu spala teoretycznie wiecej, wiec na benzynie powinno byc jeszcze lepiej.
biegne, jeszcze raz go cmoknac w zderzaczek.
komp ma jakieś dane dotyczące pracy wtrysków. Z tego co wiem (a mogę się mylić bo gazu sam nie posiadam) instalacja gazowa odcina wtryskiwacze i podaje kompowi jakieś tam dane, żeby siedział cicho i myślał, że wszystko jest oki. Widocznie twoja instalka ciut odbiega od rzeczywistości Spróbuj kiedyś pojeździć na benie, zobaczysz jak wskazuje
tak samo jak na gazie stad tez moje przerazenie
Hmm, to już jest zły znak, bo świadczy o tym, że coś nie tak. No bo te 19 to niezły wynik, który chyba nie powinien budzić podejrzeń. Ale 29 benzyny to już w cholerę... A jak on się na benzynie zachowuje? Bo przy takich dawkach paliwa to coś się powinno dziać
Gorny wyslwietlacz pokazuje mi dzisiaj 29 l/100
kurcze Solt, przeciez pisze wyraznie, jak byk: gorny wyswietlacz pokazuje, ze spalanie wynosi 10 litrow wiecej niz w rzeczywistosci. Podalem faktyczny wynik dla gazu, zrobie to samo dla beznyny i tez pewnie bedzie kolo tego. Piszesz, ze wyswietlacz liczy przeplyw benzyny, jak ja jej nie uzywam! Jak liczy elektronicznie to wlasnie pytam co, bo cos musi byc uwalone.
Nie wiem jak jest zaplon ustawiany w ZJ. Elektronicznie czy na stroboskop.
Zadalem proste pytanie: dlaczego to sie tak rozni.
wrrrrrr.......
mendelmax: na benzynie chodzi dobrze, ma tam troche wiecej mocy no a spalanie faktyczne to musze zatankowac do pelna, co teraz jest problemem i przejechac sobie troche.
Ja tam prosty wsiok jestem i mysle sobie, ze gorny wyswwietlacz nie moze Ci pokazawyac zuzycia gazu, chyba ze masz w jakis magiczny sposob podlaczona instalacje gazowa do tego ustrojstwwa, wiec jesli jezdzisz na gazie, to gorny wwyswietlacz pokazuje bzdury z definicji.
Oczywiscie ze liczy elektronicznie, ale w jaki sposob? Zeby pokazywac zuzycie gazu, musialby o nim wiedzeic, policzyc ile poszlo do spalenia np. na podstawie ilosci wtrysnienc do garow, ale skoro jezdzisz na gazie, to nic nie wtryskuje do garow, tylko ECU jest oszukiwane.
W sumie to ja chcialem tylko zauwazyc, ze gorny komp podczas jazdy na gazie to tylko atrapa.
W sumie to ja chcialem tylko zauwazyc, ze gorny komp podczas jazdy na gazie to tylko atrapa.
aaa , widzisz, teraz to zmienia postac rzeczy. Wiesz, ja mam waski dostep do pamieci operacyjnej wiec do mnie trzeba prostym jezykiem Czyli musze zarobic, zatankowac do pelna benzyny, wyresetowac wszystko i dopiero sprawdzic na benzynie.
A tak ogonie to pytanie wzielo sie z tego, ze kiedys ten wyswietlacz , jak nie bylo gazu pokazywal w porywach 17 l benzyny. Potem nagle skoczyl na 22 a potem to juz zalozylem gaz no i wyniki sa jakie sa.
Dzieki, zrobie testy i poinformuje.
To nie jest do końca atrapa. Pytanie co instalacja gazowa przekazuje do ECU. Z tego co wiem spalanie oblicznane jest z czasu wtrysku i ilości wtryśnięć. Musi ECU dostawać te dane oszukane z instalacji, bo inaczej wyskakiwałyby błędy. Najwyraźnej Qubus twoja instalacja gazowa wysyła do kompa bzdury, on je przetważa i wyświetla gotowe, obrobione bzdury Jak wcześniej wskazywał 17 to pewnie wskazywał dobrze. Zakładam, że jak pojeździsz tylko na benie to też pokaże dobrze. A jak potem pojeździsz ciut na PB a potem przełączysz na LPG, to pewnie momentalnie skoczy. I to będzie jawny i oczywisty znak że po prostu instalacja wysyła do kompa bzdurne dane.
AFAIK to QUBUS ma II get, wiec nic mu do ECU z gazolandu nie idzei poza symulacja sondy.
Ale II gen. napewno nie oszukuje kompa co do wtrysków? Przecież wtedy by szalał, bo wykrywałby usterki wtryskiwaczy... Mylę się? (jak już podkreślałem gazu nie mam, aż tak bardzo się w to nie wgłębiałem)
Ale II gen. napewno nie oszukuje kompa co do wtrysków? Przecież wtedy by szalał, bo wykrywałby usterki wtryskiwaczy... Mylę się? (jak już podkreślałem gazu nie mam, aż tak bardzo się w to nie wgłębiałem)
emulacja wtryskiwaczy potrzebna jest w nowoczesnych wtryskach natomiast w starszych komp benzyny nie wykryje błędu
Czyli jeepki nie reagują na to?
Mój napewno nie, ale twój to pewnie już wykryje błąd wtryskiwacza.
[ Dodano: 2006-08-31, 18:24 ]
Myślę, że w kwestii kompa w 4.0 nie tak wiele się zmieniło, ale cholera ich wie. Zapewne klocki mogą być w 4.7, bo to już jest technologia kosmiczna
[ Dodano: 2006-08-31, 18:31 ]
A wiąc tak, nie ma tak mądrego kompa który wie na czym jedziecie, mało tego tak jak napisał mendelmax, komputer do pomiaru paliwa sumuje czas pracy wtryskiwaczy bo w jednostce czasu przez wtryskiwacz przepływa zawsze taka sama dawka paliwa i tylko wtryskiwacz jest dłużej lub krócej otwarty. A więc żaden przepływ paliwa przez listwę nie wchodzi w rachubę (tylko część paliwa wpompowana w listwę, zostaje wtryskiwana reszta idzie w powrót) pomiar tutaj nie miał by sensu. W instalacji gazowej z wtryskiem sekwencyjnym, wtryskiwacze gazowe biorą sygnał z wtrysków benzyny, i nie ma problemu z odczytaniem zużycia, należy tylko pamiętać że wtryskiwacze gazowe trochę dłużej pracują i stąd nieznaczna różnica w pomiarze(u mnie ok 1l). Jeśli natomiast instalacja jest II gen to jedyne co mi się nasuwa to że komputer zczytuje sygnały z emulatora wtryskiwaczy. Emulator ma na celu dawać komputerowi silnika informację że niby dostaje paliwo w innym przypadku myślał by że pracuje w trybie Perppetum mobile, a takiej opcji mu nie zaprogramowano i bez niego wyrzuca check, lambda pracuje bez emulacji. Wyświetlacz pokazuje wprawdzie zużycie paliwa ale nie ma to nic wspólnego ze zużyciem faktycznym, tylko zlicza sygnały z emulatora. Kolega w Chryslerze z roku 1994, a więc stosunkowo starym bez OBD miał instalkę IIgen i początkowo nie miał emulatora. ciągle wyskakiwał check a wyświetlacz pokazywał 99l/100km. Po zamontowaniu emulacji błędy ustały a wyświetlacz pokazywał co prawda głupoty ale nie 99l Jest jeszcze jedna prawda o której najczęściej się zapomina nie wolo odłączać pompy paliwa żadnym wyłącznikiem bo wtryskiwacze chłodzone są benzyną i bez tego zapiekają się, trzeba też od czasu do czasu przejechać na benzynie.
Kuba, różnica we wskazaniach dawnych i dzisiejszych na benzynie może się wziąć stąd że wtryskiwacze trochę podupadły i jazda na benzynie + środek do czyszczenia wtrysków dolany do baku może zdziałać cuda. Należy również pamiętać iż benzyna w zbiorniku ulega oksydacji i traci "promile", co może powodować również wzrost zużycia paliwa. Z tego co wiem to nieźle pomotałeś swoje auto może to mieć również wpływ na wskazanie. Pozdrawiam Tomek