Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Historia mojego JEEP’a
Model: XJ Limited
Rocznik: 1994
Silnik: 4.0 HO
Skrzynia: automat
Reduktor: NP 242

Samochód sprowadzony z Niemiec jesieni± 2008 roku.
Auto było seryjne, nie użytkowane od 2 lat.
Po usunięciu grubej warstwy kurzu okazało się, że ma kolor czarny i wygl±dało tak:







Zaczęło się kupowanie czę¶ci i zbieranie gotówki na porz±dn± serwisówkę i tak w lutym 2009 za wymianę następuj±cych podzespołów, płynów, itp. zabrał się Piotrek vel Snorkel:
• Linki hamulca ręcznego L+P
• Uszczelniacz wałka atakuj±cego tylnego mostu
• Uszczelniacz – wyj¶cie reduktora na tylny wał
• Uszczelniacz reduktora
• Uszczelniacz skrzyni biegów
• Uszczelniacz podstawy filtra oleju
• Uszczelniacz silnika tył
• Uszczelnienie pokrywy klawiatury
• Pasek wielorowkowy (zwany klinowym)
• Krzyżaki półosi
• Gumy stabilizatora
• Sworznie zwrotnicy – prawa strona
• Dr±żek Panharda
• Klocki hamulcowe
• Chłodnica
• Kopułka
• Przewody wysokiego napięcia
• ¦wiece
• Czujnik ci¶nienia oleju
• Tuleje wahaczy dolnych tylne
• Wszystkie oleje, płyny i filtry
• Wieszaki wydechu
• Dodanie tłumika Flowmaster
• Reflektory – wymiana na nowe

Kolejnym etapem było zbieranie kasy na lift i tak w kwietniu 2009 kolega Wojtek (znany nam też jako MooMooJeep) przysłał mi:
• Zestaw Rubicon Express Super Flex 3’5” – odpinane ł±czniki stabilizatora, pełne resory (nie dokładane pióro)
W tym samym czasie kupiłem:
• amortyzatory Rancho RS9000 – regulowana twardo¶ć (9 pozycji)
• Felgi Dotz Dakar 15x8” ET+5
• Opony BFG AT 31x10,5x15”

Za podniesienie auta wzięli się Panowie z warsztatu w Markach.
W tym samym czasie Panowie z w/w warsztatu wymielili mi:
• Dr±żek Panharda – na regulowany (podobno by Wagoneer)
• Amortyzator skrętu – Rubicon Express
• Pompę wody
• Bębny hamulcowe
• Szczęki hamulcowe
• Łożyska tył - Yukon
Auto po podniesieniu i wymianie kół otrzymało następuj±c± sylwetkę:


Po krótkim czasie okazało się, że lift wymaga poprawek i tak we wrze¶niu 2009 koledzy Darecki&Kosa
dokonali następuj±cych napraw:
• Opuszczenie reduktora
• Dodanie klinów w resorach
• Wymiana końcówki Panharda – końcówkę w ramach reklamacji otrzymałem z warsztatu w Markach
• Ustawienie geometrii kół (zbieżno¶ci)
• Czyszczenie czujników ABS
W tym samym czasie Darecki&Kosa wymienili mi:
• Póło¶ tył praw± - wzmacniana Yokon
• Łożysko półosi tył prawe + uszczelniacz - Yukon
• Olej w tylnym mo¶cie
• Panewkę + uszczelniacz reduktora
• Uszczelniacz silnika tył
• Uszczelnili pokrywę klawiatury
• Pożyczyli piastę koła przedniego – jeszcze raz dzięki

We wrze¶niu 2009 wstawiłem gaz sekwencyjny – przymus ze względu na rozpoczęcie użytkowania auta na co dzień.

W grudniu 2009 Darecki&Kosa wymieli mi:
• Piasty kół przednich L+P – oryginalne, zza wielkiej wody
• Przewody hamulcowe przód – na dłuższe (w oplocie)

W między czasie wymieniłem:
• Ponownie przewody wysokiego napięcia – miały przebicie
• Ponownie szczęki hamulcowe
• Samo regulatory hamulców
• Akumulator
• Zawiasy drzwi kierowcy – używane od T&S
• Zamek drzwi kierowcy – używany od T&S
• Kolektor wydechowy – używany od T&S
• Zawiódł alternator - w profesjonalnym warsztacie zajmuj±cym się tylko alternatorami i rozrusznikami wyjęto go (po rozkręceniu, wylało sie z niego sporo wody i wysypała kupka piasku), wyczyszczono, wypiaskowano, złożono i jest jak nowy

Luty 2010 - kolejna wizyta w serwisie Darecki&Kosa:
• ponowna wymiana końcówki Panharda (tym razem wstawiona amerykańska )
• czyszczenie i regulacja hamulców tył
• wymiana filtra powietrza
• wymiana wału przedniego - zregenerowany wał wstawiony w Darecki&Kosa
• wymiana czujnika położenia wału

28.02.2010 - wymiana kół
Nowe felgi: ION 15x8" ET-25
Opony: BFG MT 32x11,5" - używane od kolegi Duchu

Marzec 2010:
• wymiana progów - nie były jeszcze w bardzo złym stanie, ale dla usztywnienia oraz w celu możliwo¶ci podnoszenia auta hi-liftem wspawałem profile stalowe 120x60x3 mm, cało¶ć zabezpieczyłem podkładem chlorokauczukowym oraz czarnym chlorokauczukiem.
• zamontowałem też halogeny dalekosiężne na dachu (4 sztuki) HELLA FF75.
• Po założeniu szerokich kół, zamontowałem poszerzenia gumowe z drutem w ¶rodku (10 cm)

Kwiecień 2010 - Darecki Servis:
• całkowity przegl±d auta,
• wymiana olejów i filtrów (silnik, skrzynia), uzupełnienie pozostałych olejów oraz wymiana płynu chłodz±cego,
• wymiana amortyzatora skrętu (zamontowano SkyJacker) - poprzedni RE nie wytrzymał roku,
• wymiana końcówki od strony przekładni,
• wymiana długiego dr±żka,
• wymiana sworzni zwrotnicy lewa strona,
• geometria,
• gumki prowadnic (4 szt.) wymiana,
• prostowanie i wzmocnienie mocowania wahacza (cosik się wygięło lekko),
• odboje resorów - montaż,
• wymiana termostatu,
• wymiana visco,
• wymiana hamulców tył na tarczowe - cały zestaw hamulców od ZJ kupiłem w "Wytwórni Oryginalnych Czę¶ci Używanych SZARGANIEC Spółka Oczywista x.y.z."
• przy modyfikacji tylnych hamulców wymianie poddane zostały też przewody hamulcowe na nowe,

Kwiecień 2010:
• wymiana lampy tył P - stara była popękana i odpadło kawałek plastiku z pozycji - używka kupiona u kolegi Wojtiego
• wymieniłem ponownie przednie lampy na nowe - prawa nabrała wodyi była zasyfiona od ¶rodka, lewa lekko korodowała od ¶rodka, więc wymieniłem kpl.

W planach:
• Wymiana plastikowych tulejek w regulacji cięgien reduktora – żeby lekko przeł±czać
• dorobienie rur pod progi - rury juz s±, tylko brak czasu na zrobienie
• wymiana tylnego zderzaka - zahaczywszy o drzewko, które za nic nie chciało ust±pić lekko się wgi±ł i oberwał narożnik - zderzak już zakupiony u Wojtiego, polakierowany (piaskowanie, podkład, farba, lakier - proszkowo), teraz tylko pomalowanie narożników plastikowych (s± zielone) i montaż
• wymiana Panharda – na konkretniejszy
• wymiana tuleji resorów RE
• wymiana unibola RE Lewa strona
• wymiana uszczelki drzwi kierowcy, gdyż stara się "posiapana"

Kilka fotek z wypadów:

Wyszków


PoJEEPana Jesień 2009 (na pożyczonych kołach BFG MT 32")






Łomianki




Wyszków



PLGN



¦wieższe fotki po kolejnych modyfikacjach wkrótce


NorCar, fotki sie nie ładuj±
Wiem, wiem,
To wersja robocz, jestem w trakcie uzupełniania o fotki
Zaraz będ±

Zaraz będ±

No bo po przeczytaniu opisu to już nie można się doczekać aby go ujrzeć


Zajebisty XJ
Dziękuję
Ładnie zmotana XJ-tka nie myslałe¶ o orurowaniach, zwłaszcza progów?
Super !!
Ładny ładny, ale bez wykładziny w ¶rodku byłby ładniejszy

Ładnie zmotana XJ-tka nie myslałe¶ o orurowaniach, zwłaszcza progów? To między innymi jest w planach

Ładny ładny, ale bez wykładziny w ¶rodku byłby ładniejszy nic z tego. Może kiedy¶, jak ten będzie tylko w teren
Najładniejszy to on był na moich felgach i oponach
NorCar, nie tarly Ci opnki 32 przy lifcie 3,5

Co do autka to bardzo ladne i czekamy na dalsze foty

NorCar, nie tarly Ci opnki 32 przy lifcie 3,5

Co do autka to bardzo ladne i czekamy na dalsze foty

Tarły lekko na mocnym wykrzyżu i skręcie na maksa, ale o plastikowe nadkole wewn. (o ten wytłoczony rancik wewn±trz), a felgi były chyba ET -25.
O wahacze nie tarły (górne były w zestawie RE), o nadkole wystaj±ce na zewn. (oryginalny buschwaker ) też nie tarły.

Najładniejszy to on był na moich felgach i oponach



Tarły lekko na mocnym wykrzyżu i skręcie na maksa, ale o plastikowe nadkole wewn. (o ten wytłoczony rancik wewn±trz), a felgi były chyba ET -25.
O wahacze nie tarły (górne były w zestawie RE), o nadkole wystaj±ce na zewn. (oryginalny buschwaker ) też nie tarły.
_________________


pytam bo planuje lifta i oponki 33 juz kupione wiec tak licze ile wystraczy liftu zeby bylo OK, osobiscie wole nisko a szeroko
Ja planuję większe oponki i wyrzucenie nadkoli plastikowych wewn. - zamiast nich psiknę czym¶ antykorozyjnym (jakim¶ barankiem, czy gum±) i będzie

Ja planuję większe oponki i wyrzucenie nadkoli plastikowych wewn. - zamiast nich psiknę czym¶ antykorozyjnym (jakim¶ barankiem, czy gum±) i będzie

Baranek jest tylko trzeba wszystko dobrze wyszczyscic przed pryskaniem
NorCar, pochwal się zdjęciem na nowych felgach i z progami jak już zdziałałe¶ napisz co¶ o nich bo zamierzam zakupić sobie takowe i progi porobić
Wkrótce foto



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting