Historia mojego JEEP’a Model: XJ Limited Rocznik: 1994 Silnik: 4.0 HO Skrzynia: automat Reduktor: NP 242
Samochód sprowadzony z Niemiec jesieni± 2008 roku. Auto było seryjne, nie użytkowane od 2 lat. Po usunięciu grubej warstwy kurzu okazało się, że ma kolor czarny i wygl±dało tak:
Zaczęło się kupowanie czę¶ci i zbieranie gotówki na porz±dn± serwisówkę i tak w lutym 2009 za wymianę następuj±cych podzespołów, płynów, itp. zabrał się Piotrek vel Snorkel: • Linki hamulca ręcznego L+P • Uszczelniacz wałka atakuj±cego tylnego mostu • Uszczelniacz – wyj¶cie reduktora na tylny wał • Uszczelniacz reduktora • Uszczelniacz skrzyni biegów • Uszczelniacz podstawy filtra oleju • Uszczelniacz silnika tył • Uszczelnienie pokrywy klawiatury • Pasek wielorowkowy (zwany klinowym) • Krzyżaki półosi • Gumy stabilizatora • Sworznie zwrotnicy – prawa strona • Dr±żek Panharda • Klocki hamulcowe • Chłodnica • Kopułka • Przewody wysokiego napięcia • ¦wiece • Czujnik ci¶nienia oleju • Tuleje wahaczy dolnych tylne • Wszystkie oleje, płyny i filtry • Wieszaki wydechu • Dodanie tłumika Flowmaster • Reflektory – wymiana na nowe
Kolejnym etapem było zbieranie kasy na lift i tak w kwietniu 2009 kolega Wojtek (znany nam też jako MooMooJeep) przysłał mi: • Zestaw Rubicon Express Super Flex 3’5” – odpinane ł±czniki stabilizatora, pełne resory (nie dokładane pióro) W tym samym czasie kupiłem: • amortyzatory Rancho RS9000 – regulowana twardo¶ć (9 pozycji) • Felgi Dotz Dakar 15x8” ET+5 • Opony BFG AT 31x10,5x15”
Za podniesienie auta wzięli się Panowie z warsztatu w Markach. W tym samym czasie Panowie z w/w warsztatu wymielili mi: • Dr±żek Panharda – na regulowany (podobno by Wagoneer) • Amortyzator skrętu – Rubicon Express • Pompę wody • Bębny hamulcowe • Szczęki hamulcowe • Łożyska tył - Yukon Auto po podniesieniu i wymianie kół otrzymało następuj±c± sylwetkę:
Po krótkim czasie okazało się, że lift wymaga poprawek i tak we wrze¶niu 2009 koledzy Darecki&Kosa dokonali następuj±cych napraw: • Opuszczenie reduktora • Dodanie klinów w resorach • Wymiana końcówki Panharda – końcówkę w ramach reklamacji otrzymałem z warsztatu w Markach • Ustawienie geometrii kół (zbieżno¶ci) • Czyszczenie czujników ABS W tym samym czasie Darecki&Kosa wymienili mi: • Póło¶ tył praw± - wzmacniana Yokon • Łożysko półosi tył prawe + uszczelniacz - Yukon • Olej w tylnym mo¶cie • Panewkę + uszczelniacz reduktora • Uszczelniacz silnika tył • Uszczelnili pokrywę klawiatury • Pożyczyli piastę koła przedniego – jeszcze raz dzięki
We wrze¶niu 2009 wstawiłem gaz sekwencyjny – przymus ze względu na rozpoczęcie użytkowania auta na co dzień.
W grudniu 2009 Darecki&Kosa wymieli mi: • Piasty kół przednich L+P – oryginalne, zza wielkiej wody • Przewody hamulcowe przód – na dłuższe (w oplocie)
W między czasie wymieniłem: • Ponownie przewody wysokiego napięcia – miały przebicie • Ponownie szczęki hamulcowe • Samo regulatory hamulców • Akumulator • Zawiasy drzwi kierowcy – używane od T&S • Zamek drzwi kierowcy – używany od T&S • Kolektor wydechowy – używany od T&S • Zawiódł alternator - w profesjonalnym warsztacie zajmuj±cym się tylko alternatorami i rozrusznikami wyjęto go (po rozkręceniu, wylało sie z niego sporo wody i wysypała kupka piasku), wyczyszczono, wypiaskowano, złożono i jest jak nowy
Luty 2010 - kolejna wizyta w serwisie Darecki&Kosa: • ponowna wymiana końcówki Panharda (tym razem wstawiona amerykańska ) • czyszczenie i regulacja hamulców tył • wymiana filtra powietrza • wymiana wału przedniego - zregenerowany wał wstawiony w Darecki&Kosa • wymiana czujnika położenia wału
28.02.2010 - wymiana kół Nowe felgi: ION 15x8" ET-25 Opony: BFG MT 32x11,5" - używane od kolegi Duchu
Marzec 2010: • wymiana progów - nie były jeszcze w bardzo złym stanie, ale dla usztywnienia oraz w celu możliwo¶ci podnoszenia auta hi-liftem wspawałem profile stalowe 120x60x3 mm, cało¶ć zabezpieczyłem podkładem chlorokauczukowym oraz czarnym chlorokauczukiem. • zamontowałem też halogeny dalekosiężne na dachu (4 sztuki) HELLA FF75. • Po założeniu szerokich kół, zamontowałem poszerzenia gumowe z drutem w ¶rodku (10 cm)
Kwiecień 2010 - Darecki Servis: • całkowity przegl±d auta, • wymiana olejów i filtrów (silnik, skrzynia), uzupełnienie pozostałych olejów oraz wymiana płynu chłodz±cego, • wymiana amortyzatora skrętu (zamontowano SkyJacker) - poprzedni RE nie wytrzymał roku, • wymiana końcówki od strony przekładni, • wymiana długiego dr±żka, • wymiana sworzni zwrotnicy lewa strona, • geometria, • gumki prowadnic (4 szt.) wymiana, • prostowanie i wzmocnienie mocowania wahacza (cosik się wygięło lekko), • odboje resorów - montaż, • wymiana termostatu, • wymiana visco, • wymiana hamulców tył na tarczowe - cały zestaw hamulców od ZJ kupiłem w "Wytwórni Oryginalnych Czę¶ci Używanych SZARGANIEC Spółka Oczywista x.y.z." • przy modyfikacji tylnych hamulców wymianie poddane zostały też przewody hamulcowe na nowe,
Kwiecień 2010: • wymiana lampy tył P - stara była popękana i odpadło kawałek plastiku z pozycji - używka kupiona u kolegi Wojtiego • wymieniłem ponownie przednie lampy na nowe - prawa nabrała wodyi była zasyfiona od ¶rodka, lewa lekko korodowała od ¶rodka, więc wymieniłem kpl.
W planach: • Wymiana plastikowych tulejek w regulacji cięgien reduktora – żeby lekko przeł±czać • dorobienie rur pod progi - rury juz s±, tylko brak czasu na zrobienie • wymiana tylnego zderzaka - zahaczywszy o drzewko, które za nic nie chciało ust±pić lekko się wgi±ł i oberwał narożnik - zderzak już zakupiony u Wojtiego, polakierowany (piaskowanie, podkład, farba, lakier - proszkowo), teraz tylko pomalowanie narożników plastikowych (s± zielone) i montaż • wymiana Panharda – na konkretniejszy • wymiana tuleji resorów RE • wymiana unibola RE Lewa strona • wymiana uszczelki drzwi kierowcy, gdyż stara się "posiapana"
Kilka fotek z wypadów:
Wyszków
PoJEEPana Jesień 2009 (na pożyczonych kołach BFG MT 32")
Łomianki
Wyszków
PLGN
¦wieższe fotki po kolejnych modyfikacjach wkrótce
NorCar, fotki sie nie ładuj±
Wiem, wiem, To wersja robocz, jestem w trakcie uzupełniania o fotki Zaraz będ±
Zaraz będ±
No bo po przeczytaniu opisu to już nie można się doczekać aby go ujrzeć
Zajebisty XJ
Dziękuję
Ładnie zmotana XJ-tka nie myslałe¶ o orurowaniach, zwłaszcza progów?
Super !!
Ładny ładny, ale bez wykładziny w ¶rodku byłby ładniejszy
Ładnie zmotana XJ-tka nie myslałe¶ o orurowaniach, zwłaszcza progów? To między innymi jest w planach
Ładny ładny, ale bez wykładziny w ¶rodku byłby ładniejszy nic z tego. Może kiedy¶, jak ten będzie tylko w teren
Najładniejszy to on był na moich felgach i oponach
NorCar, nie tarly Ci opnki 32 przy lifcie 3,5
Co do autka to bardzo ladne i czekamy na dalsze foty
NorCar, nie tarly Ci opnki 32 przy lifcie 3,5
Co do autka to bardzo ladne i czekamy na dalsze foty Tarły lekko na mocnym wykrzyżu i skręcie na maksa, ale o plastikowe nadkole wewn. (o ten wytłoczony rancik wewn±trz), a felgi były chyba ET -25. O wahacze nie tarły (górne były w zestawie RE), o nadkole wystaj±ce na zewn. (oryginalny buschwaker ) też nie tarły.
Najładniejszy to on był na moich felgach i oponach
Tarły lekko na mocnym wykrzyżu i skręcie na maksa, ale o plastikowe nadkole wewn. (o ten wytłoczony rancik wewn±trz), a felgi były chyba ET -25. O wahacze nie tarły (górne były w zestawie RE), o nadkole wystaj±ce na zewn. (oryginalny buschwaker ) też nie tarły. _________________
pytam bo planuje lifta i oponki 33 juz kupione wiec tak licze ile wystraczy liftu zeby bylo OK, osobiscie wole nisko a szeroko
Ja planuję większe oponki i wyrzucenie nadkoli plastikowych wewn. - zamiast nich psiknę czym¶ antykorozyjnym (jakim¶ barankiem, czy gum±) i będzie
Ja planuję większe oponki i wyrzucenie nadkoli plastikowych wewn. - zamiast nich psiknę czym¶ antykorozyjnym (jakim¶ barankiem, czy gum±) i będzie
Baranek jest tylko trzeba wszystko dobrze wyszczyscic przed pryskaniem
NorCar, pochwal się zdjęciem na nowych felgach i z progami jak już zdziałałe¶ napisz co¶ o nich bo zamierzam zakupić sobie takowe i progi porobić
Wkrótce foto