Każdy kto przekroczył 2" liftu wie że w pewnym momencie pojawia się problem tylnego wału. Jako, że nie podobała mi się koncepcja opuszczania belki reduktora postanowiłem zrobić SYE, zainspirowała mnie ta strona http://go.jeep-xj.info/HowtoSYEconversion.htm XJ 1990r 4.0 automat, reduktor 242. Lift "6 kupiłem: -przedni zabierak reduktora oraz nowy uszczelniacz tego zabieraka -przeni wał z podwójnym kardanem, użyłem wał z ZJ 4.0 (długość mierzna od środków skrajnych krzyżaków 81-86cm) miałem również wał z XJ 4.0 automat â odpowiednio78-85cm zleciłem wykonanie: -nowej "dupki" reduktora wg rys (ten element może być dłuższy w swojej środkowej części o 35mm jeżeli nie chcemy skracać wałka reduktora, ja skracałem). -tulejki z wieloklinem â ma ona za zadanie wpasować się między nowy zabierak a wałek z reduktora, wykożystałem odpowiednio obrobiony kawałek starej piasty w celu wykonania zewnętrznego wieloklinu aby pasował do wewnętrznego wieloklinu przedniego zabieraka który dałem na wzór (wewnętrzny wieloklin piasty jest bardzo podobny do tego na wałku reduktora), można również użyć do przeróbki oryginalny tylny zabierak albo wykonać taką tulejkę od podstaw. W rezultacie otrzymałem tulejkę o długości 50mm z wewnętrznym i zewnętrznym wieloklinem. Zabrałem się do roboty -po zdjęciu "dupki" reduktora skróciłem o 35mm wałek, po takiej operacji zostało na wałku 50mm wieloklinu tyle co dorobiona tuleja, 50mm ma również wewnętrzny wieloklin nowego zabieraka -wprasowałem dorobioną tulejkę na wałek -zamontowałem nową dupkę z osadzonym już uszczelniaczem -zamontowałem nowy zabierak i wał z podwójnym krzyżakiem
Nowy zabierak trzeba unieruchomić aby nie przesuwał sie na wałku, w tym celu w środku wałka wywierciłem i nagwintowałem otwór pod śrubę M8, tak jak na tych fot. w zabierak od strony wału wprasowałem "podkładkę" o zewnętrznej średnicy dopasowanej do wybrania w zabieraku i centralnym otworze pod śrubę M8, wygląda to podobnie jak tu http://go.jeep-xj.info/SYE11.jpg
Dobra robota
Fajna sprawa Można wiedzieć jakie koszty dorobienia tej tulejki na wieloklin. I jak rozumiem, to wieloklin z starej piasty pasuje na wałek reduktora i pozostaje kwestia dorobienia wieloklina na zewnątrz pasującego do zbieraka(przedniego wału)
Fajna sprawa Można wiedzieć jakie koszty dorobienia tej tulejki na wieloklin. I jak rozumiem, to wieloklin z starej piasty pasuje na wałek reduktora i pozostaje kwestia dorobienia wieloklina na zewnątrz pasującego do zbieraka(przedniego wału)
Dorabiał mi to znajomy, w ramach wymiany przysług Dokładnie tak jak piszesz ale wieloklin ze starej piasty ma bardziej trójkątne ząbki musiałem użyć siły aby tą tulejkę wprasować na wałek, można użyć tylnego zabieraka do przeróbki i tak będzie już nie potrzebny.
Bardzo fajna robota, ale pasowałoby jeszcze most klinami przemieścić, żeby wałek ataku unieść.
a ta tulejka na walku nie przesunie sie w kierunku uszczelniacza samoistnie? tak sie zastanawiam bo na fotkach to niewiele widac , bo jakby sie przesunala to moglaby uszczelniacz uszkodzic chyba
A to mój patent:
a ta tulejka na walku nie przesunie sie w kierunku uszczelniacza samoistnie? tak sie zastanawiam bo na fotkach to niewiele widac , bo jakby sie przesunala to moglaby uszczelniacz uszkodzic chyba Nie ma takiej możliwości, tuleja jest bardzo ciasno wprasowana a zabierak jest zablokowany
[ Dodano: 2010-05-07, 22:24 ]
Pokazuje mi ile i jaki mam olej w reduktorze
Dobra robota Andrjusza Musze sobie pooglądać osobiście. Wpadnij kiedyś na bajere
Dobra robota Andrjusza Musze sobie pooglądać osobiście. Wpadnij kiedyś na bajere
Jutro podjadę
AC/DC, przedni zbierak pasuje na tylne wyjście z reduktora? Ostatnio przymierzałem przedni z ZJ na tył w XJ i był dużo większy.
AC/DC, przedni zbierak pasuje na tylne wyjście z reduktora? Ostatnio przymierzałem przedni z ZJ na tył w XJ i był dużo większy.
nie pasuje dlatego dorobiłem tulejkę z wieloklinem, u góry na zdjęciu jest to widoczne
AC/DC, jakim wiertłem wierciłeś w wałku??
Baton1103, do metalu a tak na serio to obstawiam 6,2 albo 6.5mm jak utniesz wałek to w środku jest dość miękki więc bez problemu wywiercisz pozdrawiam
dokładnie, utwardzany jest tylko wieloklin
pablo.tabs, tylko bez cięcia ja chciałem i jakoś zwykłe do metalu nie chce za cholerę brać.
Baton1103, utnij z pół centymetra i wejdzie jak w masło
pablo.tabs, utnij utnij właśnie chodzi o to by nie ciąść bo jak utnę to już lipa będzie. a tak mi wszystko pasuje idealnie tylko otwór wywiercić
Baton1103, to skołuj sobie wiertło tytanowe i będzie ok albo frezem do metalu jak ruszysz kilka milimetrów to pójdzie bez problemu
pablo.tabs, tytanowe nie dało rady frez też dojechałem ale w końcu wspawałem nakrętkę bo mnie już to wnerwiło