ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Hello,
mam kłopot ze skrzynia (auto 4l '91r. oczywiscie automat). Objaw jest taki, ze auto jest generalnie "lekko przymulone" gdy jedzie na D. Jak to ujął guru "autko nie ma ducha"

co ciekawe na 1-2 jest OK tylko po prostu na D od razu wlacza 3 i zaraz 4.

Olej wymieniony w skrzyni, reduktorze a jednak dalej to samo.

Jakieś pomysły jak możnaby niezbyt inwazyjnie dla portfela ustalić co może być nie tak?

pozdrówki


Uszkodzony TPS (czujnik położenia przepustnicy) lub odłączony komputer sterujący pracą skrzyni. Problem ewidentnie po stronie sterowania skrzynią, skoro na 1-2 jedzie normalnie.

Na D przy braku sterowania skrzynią ruszasz z 4-ki i stąd takie zmulenie.

Uszkodzony TPS (czujnik położenia przepustnicy) lub odłączony komputer sterujący pracą skrzyni. Problem ewidentnie po stronie sterowania skrzynią, skoro na 1-2 jedzie normalnie.

Na D przy braku sterowania skrzynią ruszasz z 4-ki i stąd takie zmulenie.


Na D ruszam z 1 bo czuc jak zmienia biegi do 4, tylko ze robi to po prostu za szybko. Jeszcze na 1,2 troche pojedzie a po 2 zaraz wpada 3 i po sekundzie 4.

Czyli TPS? Skojarzyłem jeszcze, że zdarza mu się czasem zgasnąć. Szczególnie gdy jest zimny i np. podjeżdża gdzieś o kilka metrów.

A odnosnie odłączonego komputera: może być tak, że jest odłączony a mimo to jeździ? sprawdzę wiąchę...

Na D ruszam z 1 bo czuc jak zmienia biegi do 4, tylko ze robi to po prostu za szybko. Jeszcze na 1,2 troche pojedzie a po 2 zaraz wpada 3 i po sekundzie 4.

No to na 99% TPS. Jakość zmiany biegów bardzo mocno zależy od sygnału z TPSa. No i z tym gaśnięciem jeszcze to też pasuje. TPS możesz sprawdzić woltomierzem.


podepnę się pod temat mam podobnie , i pytanie gdzie jest TPS

pytanie gdzie jest TPS
Na osi motylka przepustnicy, po stronie przeciwnej do linek. Wychodzą z niego kabelki, łatwo zauważyć

Też obstawiłbym TPS w takim układzie, zwłaszcza że poza zmianą biegów wpływa on istotnie na pracę silnika. Jeśli nie wchodzi w zakres powyżej 80% otwarcia to silnik nie przejdzie w open-loop, czyli nie dostanie dosć paliwa do uzyskania pełnej mocy. Więc efekt dwojaki- skrzynia nie daje mu się wkręcić, a silnik nie dostarcza pełnej mocy.

Może być to też kwestia linki kickdown, ale niestety nie wiem jaka jest zależność w jej regulacji przy sterowaniu elektronicznym. Zobacz po prostu czy linka nie jest całkiem luźna.



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting