Mam pytanko planuje kupić oponki jakieś o rozmiarze 33x12,5x15 i teraz nie wiem czy wejdzie na oryginalna felge 7 cala. Na przeliczniku pokazuje ze wejdzie na 8 cala ale może na siłe jakoś wcisne na 7 cala??Czy nie ma szans??
Dobre pytanie. Na pewno nie wejdzie na oryginalną ze względu na odsadzenie +35. Powiadają, że do takich opon powinna być felga 8" ET -20 -25. Nie wiem jak to jest z felgami 7" czy w ogóle można czy nie. Na www.rajdy4x4.pl widziałem zdjęcie opony 33/12,5/15 na feldze 7" z tym, że ET było ok. -5 -10. To tyle.
Jasne że się da i spadać nie będzie..
Jedno co się stanie to odkształcisz oponkę od jej naturalnego kształtu i narazisz ją na znacznie szybsze zużycie i niszczenie. Poza tym nie wykożystasz 100% jej możliwości.
Więc raczej niezalecane
[ Dodano: 2010-04-24, 17:59 ]
To wejdzie na moja oryginalna felge 7 cala czy nie?? Bo troszke sie pogubiłem z tym ET Jak wejdzie to zamawiam
wejdzie bez problemu tylko o dystansach bedziesz musiał pomyslec w niedalekiej przyszłosci
wejdzie bez problemu tylko o dystansach bedziesz musiał pomyslec w niedalekiej przyszłosci
Myślę że przy 12,5 szerokiej i dodatnim ET to raczej natychmiast
Jesli opona bedzie miala 12,5" szerokosci to najlepiej bedzie dac felge 8" a ET juz sobie sam ustalisz.
Ja dystanse mam 3,5cm wiec jest ok
Kamieniarz jak kupisz i założysz to zrób zdjęcia i wklej!! Napisz jak się jeździ bom ciekawy. Sam planuję kupno opon a mam fajne felgi 7" i nie chcę ich zmieniać.
Wejsc wejdze ale co z tego? Bieżnik wybrzuszy Ci sie na zwewnatrz i przy wlasciwym cisnieniu przy jezdzie po asfalcie tylko srodek bieznika bedzie mial kontakt z podlozem. Srodek bieznika zetrze Ci sie najszybciej a boki ciagle beda mialy duzo bieznika. Oczywiscie mozna obnizyc cisnienie powietrza w oponie zeby bieznik stal sie plaski, ale wtedy cisnienie bedzie za niskie na jazde po asfalcie i opona bedzie sie przegrzewala, nie mowiac o wyzszym spalaniu. Jak opona sie przegrzeje to moze eksplodować co grozi wypadkie w czasie jazdy. Moja rada jak felga szerokość 7" to opona 33x10.50x15. Jak opona 33x12.50x15, to szerokość felgi co najmniej 8" ale jeszcze lepiej 9" albo 10". Zwykle producenci opon do rozmiaru 33x12.50x15 zalecaja felgę o minimalnej szerokości 8,5".
Wejsc wejdze ale co z tego? Bieżnik wybrzuszy Ci sie na zwewnatrz i przy wlasciwym cisnieniu przy jezdzie po asfalcie tylko srodek bieznika bedzie mial kontakt z podlozem. Srodek bieznika zetrze Ci sie najszybciej a boki ciagle beda mialy duzo bieznika. Oczywiscie mozna obnizyc cisnienie powietrza w oponie zeby bieznik stal sie plaski, ale wtedy cisnienie bedzie za niskie na jazde po asfalcie i opona bedzie sie przegrzewala, nie mowiac o wyzszym spalaniu. Jak opona sie przegrzeje to moze eksplodować co grozi wypadkie w czasie jazdy. Moja rada jak felga szerokość 7" to opona 33x10.50x15. Jak opona 33x12.50x15, to szerokość felgi co najmniej 8" ale jeszcze lepiej 9" albo 10". Zwykle producenci opon do rozmiaru 33x12.50x15 zalecaja felgę o minimalnej szerokości 8,5".
Rozumiem, ze dla opony o szerokości 11,5 felga 7" będzie OK?
Dobra dzieki Panowie za pomoc pomagasy lecą ale jednak zdecyduje się na 33x12.5 choćby dla wyglądu
Ja tam się nie znam, ale u siebie wsadziłem 33" przy lifcie 4,5". Ty masz 2", nie będzie tarło?
kamieniarz, Opisz Kolego , jak możesz , jakie masz mosty i jakie opony masz w planach
Chce kupić Bfg Mt, wiem że może trzeć ale jak bedzie coś nie tak to wywale oryginalne nadkola i kupię gumowane zawsze kilka cm bedzie do gory a zreszta mam dystanse 3,5cm wiec koło będzie wysuniete. Dobrze myśle??
Chce kupić Bfg Mt, wiem że może trzeć ale jak bedzie coś nie tak to wywale oryginalne nadkola i kupię gumowane zawsze kilka cm bedzie do gory a zreszta mam dystanse 3,5cm wiec koło będzie wysuniete. Dobrze myśle??
A mosty seryjne czy dłubnięte ? Pytam , bo mam takie same plany
Mosty mam seryjne ale mam nowki sztuki poloski, napewno wytrzymaja chyba
dobrze myślisz jak załozysz dystanse na łorginalne felgi to tak jak bys miąl ET +/- 0