XJ 4,0 skrzynia AW4 plus dodatkowa chłodniczka oleju:dzisiaj przy mrozie -18 (w nocy tyle było a jeepek stoi tylko pod chmurką) coś się zaczyna dziać odpalam warczy sobie z pięć minut nim otworzę/zamknę bramę, wypuszczę psy i wio do roboty,na jedynce jedzie ale dochodzi do 1800rpmi chce zmienić bieg i zaczyna szarpać - dodaję gazu dochodzi do 2000(ok) rpm zmienia bieg płynnie i z każdym następnym biegiem to samo.To szarpanie to jakby rozpinał jeden ale nie zapinał przez ułamek sekundy kolejnego i wraca z powrotem do niższego biegu jak depnę leciutko gaz złapie te 2000rpm przełącza płynnie i nie wyczuwalnie.Dzieje się to na benzynie i na gazie przy czym na gazie potrafi sobie strzelić(instalacja IIgen)ale też nie zawsze, po dojechaniu do roboty maska w górę kontrola oleju w skrzyni - jest O.K.W ostatnim czasie nic nie było robione no może pojeżdził trochę po zaspach wczoraj - może odrobina śniegu,wilgoci pod maską ale chyba nic wielkiego
kasztanienie zobowiązuje do udzielenia tez odpowiedzi merytorycznej pozdr
W zasadzie nie zadałeś pytania, ale domyślam się, że chodzi o to, czy mógł to spowodować mróz. To jak, jak się rozgrzał dalej robił takie jaja? Bo tego niestety nie sprecyzowałeś. Na bardzo zimnym oleju skrzynia pracuje gówniano i to jest normalne. Problem, jeśli po rozgrzaniu masz to samo.
... wiesz po tych 15km to silnik się rozgrzał spokojnie do temp. pracy ale czy olej w skrzyni też nie wiem a problem jednak występował , acz kolwiek nie tak"wyraziście".Zastanawiam się czy coś pada czy może to wina mrozu .Jest to nasza trzecia zima i wcale nie najmocniejsza ale dotychczas prócz czynności eksploatacyjnych nic nie robiłem(remontowałem) może TPS, może skrzynia się kończy a może co inne??? pozdr
Jak silnik doszedł do temperatuy, to skrzynia też powinna, bo w końcu jest wymiennik ciepła w chłodnicy- skrzynia wówczas grzeje się od ukladu chłodzenia silnika. A to oznacza, że coś się rypło i nie jest to kwestia temperatury oleju, ale też bym nie dramatyzował narazie. Niestety o AW4 nie mam pojęcia i tu nic ci nie pomogę
... no to czekamy na kogoś mądrzejszego w tej dziedzinie dzięki. pozdr
Może to być skutek jazdy po zaspach. Jakiś śnieżek może zwierać kabelki od sterowania skrzynką. Wstaw do ciepłego garażu i wysusz strucla.
... czyli raczej stawiasz na sterowanie ew TPS niż na mechaniczną śmierć skrzyni która zaczynałaby się objawiać w bardziej ekstremalnych warunkach niż normalne, bo tak ni za bardzo wiem gdzie szukać podnosiłem maskę ale tam praktycznie ni wody ni śniegu nie było pozdr
Stawiam na TPS. Rolins miał ostatnio takie przygody.
... zawsze to tańsze niż remont skrzyni , tylko jak dziada sprawdzić bo ja miernik to umiem podłączyć ale jak mam napisane po chłopsku do czego, i jakie wyniki... Zaraz będę wracał do domciu zobaczymy jak będzie teraz. pozdr
Krynek mam to samo... też podejrzewałem TPS a podczas jazdy z podpiętym komputerem okazało sie że to guwerner w skrzyni...
...guwerner w skrzyni...
Boże a co to takiego
governor=naczelny .Główny zawór liniowy w skrzyni, połączony w działaniu z czujnikiem ciśnienia. U ciebie nazywa się to Primary Regulator Valve. Ale obstawiam po prostu jeden z zaworów wykonawczych bo jak nie ma problemów z kickdownem i upshiftem to nie podstawowy.
Oj nie wiele mi to mówi a wiesz może ile na naprawę czegoś takiego tzreba szykować i czy tzreba wywlekać skrzynię czy da się to zrobić od spodu??? pozdr.
Zdejmujesz miskę i masz na wierzchu (spodzie) korpus zaworów.
Powiem tak jest niedziela małe upalanko i problem przestał istnieć teraz dwa pytania :czy to był przypadek (brak kontaktu elektrycznego, jakiś podwieszenie zaworu itp) i problem nie wróci czy może ostrzeżenie przed jakimś remoncikiem czy p..nięciem czegoś poważniejszego.Dodam że w tej chwili skrzynia chodzi jak na moją świadomość idealnie; zaglądać pod(nad ) tę miskę czy sobie odpuścić przy zmianie oleju miskę zdejmowałem więc to nie jest problem tylko czy w warunkach domowych można tam coś sprawdzić czy nie pchać pazurów i czekać pozdr
To głupie... filtr paliwa. u mnie pomógł. Miałem poprzedniej zimy prawie identyczny objaw. Tylko że skrzynia/silnik głupiał miedzy 2 a 3 biegiem.
... nie wiem czy głupie ale takie są fakty choć osobiście podejrzewam TPSa ,bo jego też wyjąłem, ogrzałem(mimo że jest hermetyczny) i pojawił się problem przy wkładaniu bo nie zaznaczyłem poprzedniej pozycji a włożyłem tak mniej więcej na środek i teraz nie wiem czy włożyłem dobrze czy to jakoś się ustawia????? POZDR