Witam serdecznie, mam pytanie dotyczace blosa. Grand 5.9l . Od 6miesiecy jezdze z zamontowanym blosem i mam taka przypadlosc - brak mocy... tzn. autko "ciagnie" tak do 3000obr/min a potem silnik wyje coraz bardziej wraz z dociskaniem "gazu", ale auto "nie jedzie". Na benzynie odzyskuje pelen wigor i pracuje-"ciagnie" w pelnym zakresie. Druga rzecz to emulator do takiego granda - ten nie wspolgra, uboga mieszanka i check engine. Jaki powinien byc? Wiem, ze sekwencja rozwiazalaby problem, ale narazie probuje usprawnic istniejaca instalacje. Jesli ktos ma jakis pomysl bylbym bardzo wdzieczny za pomoc.
Podłącz woltomierz do sondy lambda i przejedź się (na benzie i na gazie) - zobaczysz jak wygląda skład mieszanki powyżej 3tys rpm. Pewnie masz pociągnięty przewód z sondy do 'sterownika' gazu, to nie ciągnij kabla od rury tylko tam się podłącz. Cuś wyregulować pewnie trzeba A może parownik za mało gazu daje (za mało wydajny)?
Podłącz woltomierz do sondy lambda i przejedź się (na benzie i na gazie) - zobaczysz jak wygląda skład mieszanki powyżej 3tys rpm. Pewnie masz pociągnięty przewód z sondy do 'sterownika' gazu, to nie ciągnij kabla od rury tylko tam się podłącz. Cuś wyregulować pewnie trzeba A może parownik za mało gazu daje (za mało wydajny)? A może filtr gazu by się zdało wymienić
Wiecie..do 5.9 do wogole ja bym dlugo wymyslal parownik, co ladnie zasili. A w sumie to chyba dalbym 2 potwory i 2 blosy. Wiem ze regulacja to jak wymowanie sierpa z dupy, ale ten piecyk musi dostac swoje papu na czas, bo inaczej sie wscieknie.
Moim zdaniem tu ewidentnie jest niedokarmienie zwierza.
Moim zdaniem tu ewidentnie jest niedokarmienie zwierza. No tak. Parownik za mały?? to w sumie może być, ale chyba ktoś do cholery to zakładał. Jak założył za mały to rozstrzelać dziada Jak zapchany filtr to też ma za mało gazu.
Może kolega Robi powinien jeździć tylko do 3000 obr/min......... taką mam koncepcję
ale chyba ktoś do cholery to zakładał No to akurat żaden argument (niestety) Ot taki przykład z brzegu: reduktor do 90 KM w silniku 3.0 V6 195 KM - mój brat takie auto zanabył Oczywiście wywalił padło i założył sekwencję. Do 5,9l to chyba też będzie najrozsądniejsze.
Do 5,9l to chyba też będzie najrozsądniejsze. Noo, reduktorka też trzeba będzie poszukać, ale KME Gold chyba dał by radę
Filtr czysciutki, reduktor 140kW, tydzien temu wymienilem na nowy i bylo jeszcze gorzej, wiec wrocilem do starego. Moj znajomy gazownik mowi ze jedynie sekwencja moze tutaj podolac wyzwaniu. Od kolegi z nissana dowiedzialem sie o rozwiercaniu gwizdka w blosie i dyszy w parowniku. Ale nie wiem czy ten eksperyment nie pogorszy sprawy.
reduktor 140kW
no to se tera zerknij do jakiegos manuala i sprawdz ile kW ma 5.9 V8
[ Dodano: 2007-06-15, 14:34 ]
Szkoda goscia bo rowny chlop. Osobowki dziarga swietnie, a i cherokee 4.0 zrobil z blosem rewelacja (sam nim jezdzilem w terenie), dlatego meczylem go o moj, ale tutaj wymiekl... Gdzie mozna nabyc takowy parownik? Standard konczy sie na 140kW chyba...
allegro Znajdze sobie ktoregos co duzo sprzedaje i ma sklep/hurtownie i atakuj. Na pewno ocos znajdzie. Jak nie to dwa parowniki
Gdzie mozna nabyc takowy parownik?
Robi, kilka osób w tym ja używają parownika OMVL R90, który według danych producenta starcza do 6000cm3. U mnie spokojnie starcza na 4000cm3.
Jest do kupienia za 230pln: http://www.allegro.pl/ite..._5l_250_km.html
Rozmawialem z goscmi handlujacymi tymi reduktorami i maja takiego do 6l i 400KM. Wyglada, ze sie zmieszcze. Gazowali bemke 12V chyba 6l i dziala super. Tylko, ze w tej bemce kolektor jest podwojny wiec wychodzili na dwa miksery - tutaj pojedynczy, wiem ze mozna zaslepic jedno wyjscie. Zastanawiam sie czy jednak dalej bedzie za malo gazu, czy tez tym razem mu wystarczy. Mam rurki 6, wiec redukcja z 6 na 8 do reduktora i na blosa...
nie weim czy rurki 6 nie stanowia waskiego gardla. Zanim popadnieszw koszty ppodlacz sobie woltomierzdo sondy tak zebys mogl obserwowac go w czasie jazdy i dokladnie spisz wskazania w momentach krytycznych, czyli kiedy zdycha i kiedy odzywa, kiedy butujesz itp. Z tego bedzie widac, czy piecyk jest karmiony odpowiednio czy nie. POtem pomyslimy co dalej.
Otóż właśnie. Bez diagnostyki, obserwacji i pomiarów - to raczej można sobie zgadywać. Czasem można zgadnąć
Mam troche doswiadczen z blosem - i powiem co mysle : 1. Dobry parownik do mocy min 200 KM 2. Przylacze gazu z butli do parownika rurka 8 mm 3. Jesli masz zalazona srube miedzy blosem a parownikiem to ja wywal 4. Wlasciwy filtr powietrza (sugeruje stozek) 5. Przewod gumowy miedzy parownikiem i blosem najlepiej 19 mm dlugosc nie mniej niz 80 cm 6. Bardzo istotne jest miejsce w ktorym zamontowales blosa i kat pod jakim jest od pochylony ( i tu nie ma jednoznacznej recepty ale trzeba troche poeksperymenotwac) 7. Regulacja blosa (polecam poczytanie http://wiki.jeep4x4.net/index.php/BLOS)
Prawda jest taka ze ja szukalem gazownika ktory by wiedzial jak to zrobic zeby jeep jezdzil na gazie i do tej pory nie znalazlem takiego ... Jakby co jestem do dyspozycji
dlugosc nie mniej niz 80 cm a czemuz to? Dyc to silnie dluga rura.
Witam
No dzis z moim Przyjacielem MURZYNKIEM posadziliśmy Blosa w ZJ-cie i elegancko zaczeło to autko jezdzić - kuchenka gazowa poszla do lamusa . Mówie wam bez porownania dynamika pracy i jazda swietna - spalania nie wiem bo to dzis mialo miejsce wiec jak pojeżdze to napisze .
Dzieki SEBA !!! Mistrzu od Blosa.
pozdr Max-ymalny
Hmmmmm przeciez w irokezie wszystko jest dlugie, przy krotszej mialem problemy ze stabilnoscia obrotow, zrowno w XJ jak i w ZJ , chociaz w ZJ jest zdaje sie krotsza okolo 70 cm . Po przedluzeniu problem zniknal .
Ciekawe... ja mam ze 50-60 cm rury i spoko bangla, zadnej kichawy ani falowania.
a jak dasz kick down tez nie masz zadnych zawirowan lub lekkiego mula na poczatku ?
Moze masz mocniejszy parownik ... ja mam przylacze 6 mm i zbieram sie zeby wymienic na 8 ale nie ma kiedy .. jak zwykle . A jaki masz silnik ? u mnie siedzi 4.0 i w sumie po moich przerobkach sprawuje sie calkiem dobrze
a jak dasz kick down tez nie masz zadnych zawirowan lub lekkiego mula na poczatku ?
o panie 4krpm z miejsca
Wiec sprawa prosta blos rullezz
Hmmmmm to nie zjada ci wcale za wiele , moj zjada wiecej , ale noge mam ciezka i jazda glownie w miescie slalom miedzy resorakami
o cale 5 lat mniej stetrany
HE HE no i kapec szeroki i sruby nie ma , a niech se zjada ile chce , ja go i tak bardzo lubie , tylko musze jakis zbiornik na benzyne wykminic bo we wrzesniu bedzie juz 3 rok jak nie mam , a czasem by sie przedala
Przepraszam, ze dopiero teraz sie odzywam i odgrzewam temat, ale musialem pilnie wyjechac - sprawa rodzinna... Wielkie dzieki za wszystkie rady. Troche przynudzam, ale... w istniejaca instalacje (nabylem ja z samochodem), swoja droga zmotana az przykro, wlozylem kilkaset zlotych na jej prostowanie, pytanie jest czy warto pchac sie w te generacje dalej (zmiana rurek na 8mm, reduktora, itp.) czy tez sekwencja... Nie znalazlem nikogo kto mialby blosa w silniku takim jak ja... Stad moje pytania i zawracanie glowy kolegom. Zwlaszcza, ze gazownik poleca sekwencje - bo "zadna inna nie bedzie wspolgrac z moim kompem i zawsze beda juz te przypadlosci". On nie ma doswiadczenia z takimi silnikami...
Nie znalazlem nikogo kto mialby blosa w silniku takim jak ja
und hier ist der hund begraben (nie krzyczen..nie znam jezyka faszystow, powtarzam com slyszal )
niemam sensa..lepiej bedzei Ci chodzic na sekwencji
Solt, dzieki za reakcje Tylko tu jest takie smieszne pytanko czy az o tyle lepiej, ze warto wylozyc 2500PLN na sekwencje (zbiornik by mi zostal). Jest to o tyle ciekawe, ze jezdzilem cherokim 4.0 z blosem i w terenie "ziemia-powietrze", nie do pojecia przy moim "mule".
Dużej różnicy nie ma, dobrze wyregulowany blos hula. Na plus sekwencji jest to że nie potrzeba tak bardzo polnowaćć wymiany świec przewodów itp no i pali nieco mniej. Ogólnie sekwencja jest trochę tańsza w eksploatacji. Musisz teraz skalkulować ile potrzeba wpakować kasy do tej instalki. Na amortyzację nie licz bo i tak jeździsz na gazie więc tu nie zaoszczędzisz.
Koszt sekwencji to 3000PLN... Poprawka starej instalacji: reduktor 265PLN, przejsciowka z rurek 6mm na wejscie reduktora 8mm ok. 15PLN i regulacja. Razem ok. 400PLN, jesli nie bedzie trzeba zmieniac rurek na 8mm - nie znam kosztu rurek i ich wymiany... Wychodzi na to, ze musi byc znaczaca poprawa na sekwencji zeby bylo warto przechodzic na nia...
Witam
Ja w swoim ZJ odziedziczylem instalacje gazowa zrobiona nogami do reanimacji wystarczyl blos i filtr stozkowy oraz umiejetnosci mojego przyjaciela do poustawiania i zgrania tego wszystkiego - musze powiedziec ze narazie testy wypadaja bardzo pomyslnie - spalanie znacznie spadło a konfort i dynamika pracy silnika znacząco sie polepszyla.
Wiadomo ze sekwencja to sekwencja ale ja tam wole Blos + Stozek - jeszcze dolot powietrza i bedzie pieknie , pozdrawiam maxymalny
Koszt wymiany rurek to niewielka znow kwota bedzie . Robi a ja proponuje tak : po pierwsze zmien gazownika bo nie sadze zeby koles widzial co robi. Po drugie przelicz kasiore i wyznacz budzet jaki mozesz przeznaczyc na uruchomienie tej zmotanej instalacji. Jak masz kase to pakuj sie we wtrysk . W twoim wypadku koszt nie powinien byc wyzszy niz 2 - 2,5 tysiaka ze wszystkim . A bedziesz mial swiety spokoj , twoj peepek spali nieco mniej i kultura pracy lpg bedzie dosc wysoka.
Jak nie masz kasy to zatankuj do pelna i przyjezdzaj do Kielc. Pomotamy cos z ta zamotana instalacja i pewnei wymotamy cos. Rurek ci nie zmienie ale blosa powininsmy odpalic bez stresu wiec z rurkami 6mm bedziesz mial dziure w okolicach 4 k rpm .
Pomysl i jakby co daj znaka pomotamy
Wielkie dzieki Murzyn, bede mial to na uwadze. Jeszcze sprawdzam te opcje z sekwencja. No i w tej chwili mam rozlozony reduktor coby znalezc wyjca... , wiec jak sie pozbieram i nic nie wymysle innego bede zawracal dalej gitare... Pozdrawiam, Robi
Powodzonka i polecam sie
Witamy po przerwie
Dziś z moim przyjacielem Murzynkiem zrobilismy fotki naszych instalacji z użyciem BLOSA foty przedstawiamy poniżej:
tak to sobie wykomblinowalismy
panowie OMVL-do 6,5 l da mu rade z palcem w d..... cena det. to ok 280 pln. a dwa małe ni jak jest zestroić ze sobą razem!!!!!!! BLOS daje sobie rade nie z takimi potworami o których jest tu mowa. A po za tym miedź fi 8 to podstawa!!!!!!!!!!!!! Szkoda że kolega tak daleko bo sądze że dał bym mu czym oddychać.................
nic straconego odleglosc nie ma znaczenia a rzeczywiscie sie przymierzamy wymienic rurki na fi8 wiec brachu daj namiar i sie ugadamy na wymianke tych rureczek
Witam ponownie! Mam reduktor OMVL D.8 - to jest to! Pelny zakres, ciagnie od poczatku do konca, oczywiscie jest tez blos. Jeszcze moze zmienie te rurki na 8mm - czasami wydaje mi sie ze mogloby byc jeszcze lepiej Dotarlem do Frankfurtu (nad Menem) i jest coraz lepiej, po powrocie pojade do gazownika moze jeszcze jakas drobna regulacja by mu zmniejszyla troche roznice miedzy bena a gazem. Spalanie na trasie - jechalem miedzy 130-160km/h (pomijajac kilka zwezen na autostradach w Niemczech) wyszlo 20,5l gazu na 100km , wczesniej ok. 17-18l na 100km przy sredniej predkosci na tej trasie ok. 140km/h Ale komfort sie poprawil, mam na mysli zbieranie sie...
Witam ponownie! Mam reduktor OMVL D.8 - to jest to!
Ciekawe bo obudowa jest dokładnie taka sama jak mojego OMVL R90 (również do 6000ccm pojemności), o którym pisałem Ci na początku tej dyskusji.
P.S. OMVL Rules
Ja mysle, ze jest to to samo, tylko hurtownia/sprzedawca tak to nazwali w swoich katalogach - w kazdym razie firma sie zgadza i rzeczywiscie to dziala Nie znalazlem innych opisow na nim. "Wrzucanie" biegow jest juz bardziej kontrolowane, ale jeszcze cos bym tu dorzucil...
Witam
Posłuchalem was i zakupilem Reduktor OMVL 6L i musze powiedziec ze jestem pod duzym wrazeniem z BRC nie bylem tak zadowolony ale jak moglem byc jak on mial do 100KW
Spalanie spadlo dynamika sie poprawila i jest cool
pozdro i dziex za info o tym reduktorze MaxYmalny
Hmmmmmmmm do dynamiki to jeszcze kawałek (mniej wiecej taki jak z kielc do szczecina ) ale poprawa jest zdecydowana