Witam serdecznie. Mam pewien pilny problem i baardzo proszę o szybką pomoc. Problem polega na tym że niemam iskry. Zaczęło sie to wszystko od tego że auto co jakis czas po zapaleniu chodziło na 3 garach i potem było oki az pewnego ranka po zapaleniu i na benzynie i na gazie chodzil tylko na 3 gary i do normy nie wrocił. Ze wzgledu na to ze ja nie wymieniałem po kupnie zapłonu i facet od którego go brałem równiez od dawna nie robił. PO odkreceniu po kolei swiec jedna z nich była mokra czyli podejrzewałem swiece lub kabel bądz cos nie tak z kopułką.Sprawdziłem równiez iskre i jej nie było ale byc moze z winy słabego akumulatora.Naładowałem akumulator a dzis kupiłem kable swiece i kopułke zamontowałem. Niestety nadal niema iskry i to dla mnie dziwne bo z dnia na dzien ją stracił. Sprawdzałem na swiecy i równiez na samym kablu i nic. Co dokładnie sprawdzic??? Czy cewke wysokiego napiecia moge sprawdzic odłaczajac kabel od kopułki i przykładając do masy?????Czy są jakies czujniki???? Ogółnie pliiiiissssssss pomocy bo potrzebuje go na czwartek.
Hmm dziwne jeżeli daje Ci iskrę na pozostałe 3 cylindry z kopułki to nie widze możliwości ,żeby przy nowej kopułce, kablach, świecach i palcu rozdielacza nie dawał na 4 garnek.
Cewka daje jeden ogólny sygnał na wszystkie cylindry ,także raczej nie to.. Cewkę sprawdzasz odłączając kabel od kopułki, wtykając weń świecę i przykładając świecę do masy sprawdzasz czy bije, tak samo jak sprawdzasz to przy każdym z cylindrów.
Czesc Ris. Sorki nie napisałem dokładnie dlatego moze nie zrozumiałes.Chodzi o to że on w ostatnim czasie jezdzil ale na trzech garach. na drugi dzien nie chciałe zapalic ale wydawało mi sie ze byc moze jest to powod zimnego silnika i na 3 gary nie zapali. Podniosłem mache i zrobiłem test iskry na kazdym i jej nie było. Widzisz tak z dnia na dzien. A dzisiaj wymieniłem kable, swiece i kopułke i nadal nic.Przed godziną zrobiłem test iskry ale tylko z modułu i równiez brak. Także niewiem czy to jest powod modułu czy moze czeos innego. Mógłbym sprawdzic robiąc podmianke ale to tylko z astry I 1.6 tylko niewiem czybezie pasowac? Powiedz mi jak inaczej sprawdzic moduł i reszte????
Dzięki za pomoc.
Test cewki: świeca w kabel idący z cewki (do aparatu) i ma szybko cykać przy próbie rozruchu. Jak wchodzi w kopułkę, to palec dzieli iskrę na poszczególne końcówki kopułki i tam przewodami do świec. Jeśli kopułka nowa i właściwa, to nie ona jest powodem, ale nie napisałeś czy palec rozdzielacza zmieniony.
Ale jak dla mnie to jest kwestia elektroniki. Oczywiście nic nie napisałeś, jakiego silnika dotyczy problem - - ale zakładam że tego 1.4 z łezki, ktory masz w profilu. O ile wiem, to tam jest czujnik halla i jego uszkodzenie (lub brak styku) moze być powodem braku iskry. Druga sprawa to czy zczytałeś kody błedów ?
Witaj Proktor. Tak silnik to 1.4 Kodów nie zczytywałem a test cewki czy tam tego modułu zrobiłem i iskry nie ma,także prosze mi powiedziec w jaki sposob i konkretnie sprawdzic ten cały moduł? Czy to ze nie ma iskry przy tym tescie oznacza jego śmierc? Mysle ze za aparat zapłonowy niema sensu sie zabierac jak z cewki,modułu niema iskry.
Kodów nie zczytywałem no to czemu? Od tego należy zacząć. Nie pamiętam, ale juz ci chyba kiedys pisałem jak sie to robi...
Ja bym wpierw sprawdził, czy wałek rozrządu się kręci..
Witaj Mam jeszcze kilka pytan co do sprawdzenia tego wszystkiego.Bardzo przepraszam jesli dla mnie te sprawy są troszke nie zrozumiałe.
Iskry na tym pojedynczym kablu niema to napewno. Powiedz mi jak sprawdzic czy jest masa na cewce??w ktorym miejscu?? Rozumiem że miernikiem. Jak sprawdzic po stacyjce plus na cewce??? Gdzie zazwyczaj jest złącze dianostyczne???
Ja mam coś takiego i włąsnie niewiem czy to jest cewka czy moduł czy raczej to i to.
[ Dodano: 2008-12-17, 09:04 ]
możesz sprawdzić, ale prawdopodobnie nie będzie dalo się odczytać błędów. Wszystko sprawdzasz oczywiście miernikiem - opcją sprawdzania diod, przerwy w obwodzie lub omomierzem jeśli nie masz tych pierwszych.
Sprawdź może jednak po kolei wtyczki - przede wszystkim wyjść z aparatu zapłonowego - może tam ruszałeś i coś się zmalowało. Istnieje też prawdopodobieństwo, żę przy sprawdzaniu iskry uszkodzeniu uległ moduł - w żadnych układach opartych na module nie powinno się sprawdzać iskry tradycyjną metodą zwarcia, tylko miernikiem.
Jeśli masz możliwość podpięcia innego modułu, to możesz szybko się dowiedzieć, czy to jego wina.
Obawiam się, że od 1.6i może nie pasować - to troszkę inna elektronika oparta na delco.
Ja mam coś takiego i włąsnie niewiem czy to jest cewka czy moduł czy raczej to i to co co pokazujesz na aukcji, to jest zwykła cewka od c16nz. Sprzedający sam nie wie co sprzedaje. Moduł to jest taka "kostka z nóżkami" przykręcona pod kopułką do aparatu zapłonowego. Ale to raczej nie moduł, w twoim przypadku.
Masa to o ile pamiętam dobrze, brązowy przewód wchodzący do cewki na wtyczce. Głupią kontrolkę z lampką przykładasz "krokodylkiem" do plusa aku, a kolcem do styku masy i ma zaświecić. Plus sprawdzasz odwrotnie - jeden koniec do minusa aku lub dowolnej masy, drugi do kabla.
Witam serdecznie. Hm w zasadzie to ja już nieiwem czego sie czepic każdy radzi cos innego, to sie ceni oczywiscie ze koledzy chcą pomóc i bardzo dziekuje.
Myśle ze trop kolegi proktora jest dosyc dobry gdyz jesli iskra jest równiez zalezna od komputera no to diagnoza jest dobra.
Proktor kazał sprawdzic czy po włączeniu zapłonu pali sie "check" Więc odpowiadam że się nie pali czyli podejrzewamy albo padnięty komp albo brak zasilania lub masy na kompie.
Chciałbym więc sprawdzic komp bądz te zasilanie i masę tu prosze o podpowiedz jak??
Byc moze nie moduł i cewka tylko problem z kompem mówie jesli to ma związek z iskrą.
[ Dodano: 2008-12-17, 21:52 ]
Stary , najlepiej zrób zdjęcie , bo tak na odległosc,to sobie możemy gdybać. Wiesz najprostszym sposobem jest sprawdzanie zawsze iskry od końca : 1. świece ( sprawdzanie iskry ) 2.kable ( organoleptycznie,uszkodzenia mechaniczne,skaczące iskry ... ) 3.kopułka/palec ( organoleptycznie, czystość, naloty,uszkodzenia mechaniczne ) 4.cewka,( podłączenie, kostki,połączenie z budą/masa podmianka na inną ) 5.moduł, ( podłączenie , podmianka na inny ) 6.wszelkie masy ( organoleptycznie ) 7.komp ( podmianka )
Taka mniej więcej kolejność, błędy możesz spróbować zczytać teraz, zobacz co pokaże, może Ci się spaliła lampka od checka ?
Witam. Niewiem czy mi sie spaliła lampka czy tez nie. Prubowałem odnalezc kostke diagnostyczna tak jak mowil proktor i za cholere niemoge jej zlokalizowac szukałem wokół kielichów i nic. Sprawdziłem równiez mase na cewce ale niewem czy dobrze. Jak juz mówiłem do mojej cewki przychodzą dwie kostki jedna nasamym dole a druga wyzej tak włąsnie jak tu na tej
I własnie tą odpiąłem , jest to kostka dwu pinowa z kablami zielonym i czarnym. Jedną koncówkę diody przyłożyłem do plusa w aku a drugą do kabla w kostce. I tu mam problem bo i na jednym jak i na drugim kablu lampka mi sie zapaliła czy tam jest masa. Niewiem włąsnie czy tak ma byc .
Fotek wam nie zrobie bo gdzies mi kabel wcieło o d aparatu.
[ Dodano: 2008-12-18, 14:09 ]
wiem ze cewka to nie moduł i napewno problem nie tkwi w module bo bezposrednio z cewki niema iskry. a dupa takie okrągłe, różowe, pęknięte na pół a na dole dziurka i z niej śmierdzi :]
Cewka jest sterowana z modułu - jak moduł w aparacie padnie, to cewka nie będzie działać.
Ale na razie skupmy się na temacie braku kontrolki chceck engine. Mała szansa ze się spaliła - mozesz zawsze to sprawdzić, wyjmując zegary i sprawdzając żarówki. Warto też sobie przypomnieć, czy ta kontrolka wcześniej sie zapalała po zapłonie (przed uruchomieniem silnika). Ale brak kontrolki i pracująca pompa, wskazują na problemy z kompem.
Tak biorąc na logikę - wizyta u elektryka = sporo kasy. Zakup kompa do 1.4 od łezki, na giełdzie KTK = około 30zł + poczta. Dopiero co jeden widziałem do sprzedania. Na podmiankę jak znalazł, a zawsze będzie zapas jeśli okaże sie że to nie to.
Co do cewki, to sprawdzaj przy dopiętych wtykach - stykaj z tyłem spinki we wtyczce, to co na kablu zaciśnięte. Zielony kabelek to chyba od obrotomierza jest ? Nie wiem co tam jest, bo przed oczemi teog nie mam, a link który podałeś, skopiowałeś skądś z forum a nie z paska przeglądarki i jest niepełny (któreś forum go skróciło) i nie da sie tam wejść klikając. Przekopiuj z paska adresu przegladarki.
Witam cie kolego. No patrz znowu cos sie dowiedziałem. Powiem ci szczrze ze nie jestem pewnyczy ona sie zapalała czy nie, niewiem poprostu na zlosc niepamietam ale dziwne jest to ze po zmostkowaniu niema reakcji.CO do ciągłej pracy pompy to dzisiaj dostałem zonka. POniewaz zaczęła się wyłączac i niewiem czy ja jestem tego powodem czy cos znowu jakas magia.
Szczerze to nie rozumiem jaka to różnica jesli chodzi o sprawdzanie masy i plusa na cewce???
Przeciez te napiecie i masa dochodzi do cewki czy moze z niej wychodzi???
Tamten link był z allegro i sie aukcja skonczyla dlatego moze nie pokazywac.
dziwne jest to ze po zmostkowaniu niema reakcji nie jest dziwne, bo jak komp nie działa, to co ma sterować wyświetlaniem kodów migowych ?
W sumie to dobrze zrozumiałes bo sprawdzałem na odpiętej kostce z tym ze teraz niewiem czy na dobrej kostce? W tej w której sprawdzałem są 2 piny i na wypietej kostce na jednym i drugim pinie była masa, a w tej na samym dole mniejszej są 4 piny,tam nic nie sprawdzałem.
Na dzien dzisiejszy wydaje mi się ze bedzie lipa bo jesli nie idzie sprawdzic inaczej kompa jak tylko podmianką to zonk,kobieta mnie zabije jak zaczne kupowac czesci na chybił trafił.
no całkiem na ślepca nie idziesz - wskazówki są, przesłanki wyraźne są. Jeszcze tylko kwestia tego zasilania od kompa. Jak sie coś dowiem gdzie to jest, to ci napiszę. Masa to jest w łezce przy lewej nodze kierowcy, pod plastikową osłoną - tam są wszystkie przykręcone, na oczkowych konektorkach. Odkręcić, oczyścić, popsikać kontakt sprayem. Sprawdzić masę akumulatora (plecionka do budy), masę silnika. Te plecionki kosztują 5-8zł a są ważne, więc jak ich nie zmieniałeś podczas eksploatacji auta, to warto tak czy inaczej. Dobre masy rozwiazują wiele problemów.
[ Dodano: 2008-12-19, 18:33 ]
Witaj. No to posprawdzam to jeszce. Powiedz mi od czego jest ten plus nad schowkiem??? Czy tam w schowku jest jakas zaslepka czy jak???
no mówię że tam jest wiązka z której plus zasila kompa... A dostać sie tam mozna na 2 sposoby - demontując schowek, albo kładąc sie na podłodze i gmerając pod kokpitem aż sięgniesz do wiązki (tego nie ćwiczyłem w łezce, tylko w kanciaku takie sztuki wyprawiałem )
Witam , Oki sprawdze to dzis bądz jutro.