Cześć mam nadzieję, że koledzy z forum mi pomogą... Poszukuję zakładu gdzie położą mi chrom techniczny na tłoczki hamulcowe Może ktoś wie czy jest taki zakład w Krakowie, albo gdziekolwiek, może się da to gdzieś zrobić na fuchę
Poszukuję zakładu gdzie położą mi chrom techniczny na tłoczki hamulcowe
a moge wiedziec po kiego wala kladzie sie chrom na tloczki?
a moge wiedziec po kiego wala kladzie sie chrom na tloczki?
możesz... tłoczki się chromuje ponieważ pracują w agresywnym środowisku, trzeba je zabezpieczyć przed korozją, chyba w każdym aucie są chromowane, u mnie zeszedł chrom, są wżery, zamierzam je przetoczyć i położyć nowy chrom
wszystko piknie, ale jak masz wżery to chrom nie pomoże... ile kosztuje nowa pompa, że chce Ci się tak babrać? bo owal tłoczków też pewnie kiepskawy itd...
[ Dodano: 2007-02-03, 16:57 ]
jeszcze nie wiem ile może to kosztować dlatego chcę namierzyć taki zakład z tego co wiem - trafiłem na jedną firmę co kładzie wg nich do 0,2 mm koszt nowych elementów jest spory dlatego podratowałbym zaciski na jakiś czas aż kupię i przesiądę się XJ
w ofrołdzie to się nazywa leczenie syfa pudrem, ale jak tam chcesz
jeszcze nie wiem ile może to kosztować dlatego chcę namierzyć taki zakład z tego co wiem - trafiłem na jedną firmę co kładzie wg nich do 0,2 mm koszt nowych elementów jest spory dlatego podratowałbym zaciski na jakiś czas aż kupię i przesiądę się XJ
Taką warstwę to chyba łopatą muszą nakładac
Z tego co wiem to w Krakowie po likwidacji galwanizerni na Wrocławskiej i na Retoryka , została (a właściwie powstała ) galwanizernia na Rybitwach , ale jeszcze tam nie byłem a więc nie wiem dokładnie gdzie . No i jest jeszcze chromownia w Wieliczce - gośc się bodajże Kaczor nazywa . Boję się tylko , że Mroczny ma rację i jest to gra nie warta świeczki .
a moge wiedziec po kiego wala kladzie sie chrom na tloczki?
możesz... tłoczki się chromuje ponieważ pracują w agresywnym środowisku, trzeba je zabezpieczyć przed korozją, chyba w każdym aucie są chromowane, u mnie zeszedł chrom, są wżery, zamierzam je przetoczyć i położyć nowy chrom
Kup nowe tłoczki + gumki, nie kombinuj, nie stracisz na tym majątku. Na chromowaniu stracisz czas, nerwy a przed wszystkim pieniądze - zwłaszcza gdy się okaże, że ta operacja była bez sensu bądź źle wykonana, bądź jedno i drugie. Chyba nie warto. Próbowałem kiedyś szukać oszczędności próbując regenerować to i owo. I za każdym razem plułem sobie w brodę, że nówki nie kupiłem, a potem i tak kupowałem nówkę. Po fakcie. Teraz już się nie bawię w szemrane regeneracje.
Pan Profesor chyba przekombinował... jakieś 80 zbylonów komplet tłoczków z gumkami, nuffki funkiel nieśmigane... wymieniasz, odpowietrzasz i jazda... A tu jakieś panie chromowanie techniczne
Pan Profesor chyba przekombinował... jakieś 80 zbylonów komplet tłoczków z gumkami, nuffki funkiel nieśmigane... wymieniasz, odpowietrzasz i jazda... A tu jakieś panie chromowanie techniczne
No i co się dziwi , co sie dziwi ? Pyra jedna .
W końcu Profesor to centuś z Krakuffka jest .
To kombinirung uskuteczniac - mus !
Wydaje mi się, że kompozyt stopu tłoczków w zaciskach XJ starszych roczników to powód źle działających hamulców. Sam zastanawiałem się nad dotoczeniem tłoczków (1h roboty) i pokryciem proszkiem ceramicznym. Muszę jakiegoś dnia podjechać i zapytać jaka jest gładkość otrzymanej powierzchni po np. azotowaniu jonowym a napyleniu proszkiem ceramicznym lub metalowym.
W końcu Profesor to centuś z Krakuffka jest .
koledzy sobie jaja robią a sprawa jest poważna tłoczki skończyły się w hondzie legend a to jest wydatek na dzień dobry ponad 500 zeta, zamierzam ją sprzedać za niedługo, dziadostwa nie chcę robić i złożyć tak ale nówek ze serwisu tez nie chcę kupować więc myślałem że to będzie dobre zozwiązanie
koledzy sobie jaja robią a sprawa jest poważna tłoczki skończyły się w hondzie legend a to jest wydatek na dzień dobry ponad 500 zeta, zamierzam ją sprzedać za niedługo, dziadostwa nie chcę robić i złożyć tak ale nówek ze serwisu tez nie chcę kupować więc myślałem że to będzie dobre zozwiązanie a to odszczekuję, za 500 PLN to też bym kombinował i to mocno
to kup od accorda i nie kombinuj
chyba w każdym aucie są chromowane, nie w każdym
napewno nie w
o kup od accorda i nie kombinuj
jakby pasowało to dawno bym kupił
No te pięc stówek to trochę zmienia posta rzeczy . Chociaż nie wiem czy chromowanie wyda . Możesz jeszcze spróbowac zrobic to na fuchę w Armaturze . Niestety wszystkie kontakty , które tam miałem się wykruszyły . A tak w ogóle to nie wiem czy dobrzekombinujesz z chromem technicznym . On nie jest idealnie gładki - jest lekko matowy i nieco szorstki . Lepszy byłby chyba zwykły chrom , oczywiście poprzedzony warstwą miedzi i niklu .
profesor.... pogadaj z tokarzami , u nas sie dorbaia tłoczki z kwasówki, lepiej będzie niż ten chrom.
Ile masz tam tłoczków w zacisku ? W Warszawie dorobienie jednego tłoczka od A do Z z pochromowaniem 5-6mikr to 120-150zł. Koszt tłoczka zamienika to 30-40zł tylko musiałbym znać dokładne wymiary (najlepiej rysunek). Chrom daje najgładszą powierzchnię bo proszki ceramiczne są porowate.
Amówiłem że nie do XJ a się ciskali kasztaniarze :pala: