Wlasnie. Kasztanimy se tu o oponkach i klockach, a dzis jadac przez pomoczone miasto z widmem spoznienia sie na spotkanie pomyslalem, ze w sumie to nie wim jak wykorzystac atuty 4x4.
1. Czy np. whcodzenie w zakret na mokrym czarnym robi sie inaczej? Chodzi mi oczywiscie o bezpieczne pokonanie go z max speed.
2. Blotko. Ostatnio jak jechalismy przez biedrucho to sie slizgalem jak gupi bo mam szosowki long traile i miewalem rozne akcje tylko zsuwanie sie z podjazdu bokiem itp. I wtedy tez na czuja jechalem, a moze mogle lepiej i zamiast podchodzic do podjazdu 3 razy wziac go z marszu.
Propouje temacik, ktorego wniski moznaby potem przekleic do FAQ:)
Opony to podstawa
Dobry temat Tez do wielu rzeczy dochodze na czuja, wiec z checia poczytam watek a i moze podziele sie wlasnymi spostrzezeniami.
Co do Twoich pytan to ja zauwazylem nastepujaco:
Co do zakretu i ew. poslizgu to jest mniejsza tendencja do zarzucenia dupa, chociaz jak na sniegu w zakrecie da sie buta to cale auto wynosi na zewnetrzna... jednakze nawet ew. poslizg dzieki 4x4 jest latwiej opanowac, wystarczy lekka kontra i 4 lapami szybko przywraca do prostej.
Co do blotka - to zasadniczo w XJ zapiac Part-Time, bo zblokowany roznicowy znaczaco by pomogl. Z lekkiego rozpedu, umiarkowany gaz. Aczkolwiek tutaj tez sa dwie szkoly, z tego co zauwazylem - jedni radza jak najdelikatniej, zeby nie uslizgiwac kolami... a inni radza na pewnym poslizgu, aby kola mialy wieksza predkosc i ew. wlepione miedzy bieznik bloto moglo dzieki wiekszej sile odsrodkowej wyskoczyc, a nastepnie czysta opona lepiej dalej wybierala. No i dodatkowo jak podjezdzac pod gore, czujesz, ze tracisz przyczepnosc i kola buksuja mozna krecic kierownica troche w lewo troche w prawo, aby podlapywac przyczepnosc co summa summarum moze przyczynic sie do pokonania podjazdu.
Tyle z wlasnych doswiadczen i podgladania wszelkiego rodzaju filmikow... A moze ktos by chcial by wystawic te dwa filmiki ktore dawali w Off-Road.PL i Autotraperze - taka szkola jazdy 4x4 by GoodYear... nie jest to jakas rewelka, ale pare ciekawych rzeczy dla nas - laikow sie przydaje.
Mam oba te filmiki (chyba gdzieś w domu znajdę )
Jakby sie dalo, to morze wrzuc w download
Dobry temat A moze ktos by chcial by wystawic te dwa filmiki ktore dawali w Off-Road.PL i Autotraperze - taka szkola jazdy 4x4 by GoodYear... nie jest to jakas rewelka, ale pare ciekawych rzeczy dla nas - laikow sie przydaje.
, powiem tyle, jeździć mozna się nauczyć tylko w terenie , nie przed telewizorem , a ja musze dodać, że Jeep'em w automacie jeździ sie zupełnie inaczej niz Patrolem
@Michał: wiadomo..we wszytskim tylko praktyka, ale jesli nie wiesz, to wielu rzeczy sam nie wyczaisza albo zanim wyczaisz narazisz sie na problemy. Dlatego mysle ze jak obejrzysz filmik gdzie gosc ci powie "a teraz popacz jak ja wjezdzam w piach. Modle sie i daje buta" to pojedzeisz i sam obadasz czy to dziala
Jak pierwszy raz pojechalem do lasy to se malo lacznika stabi nie urwalem, bo butowalem pod gore i jak przelecialem przez top to zarylem w korzen..jakbym wiedzei zawczasu zeby odpuscic przed topem to bym mniej stresa mial
Jakby sie dalo, to morze wrzuc w download
Hmm... tego jest chyba baaaaaardzo dużo MB
[ Dodano: 2005-11-24, 12:41 ]
a ile? To mozez wyslij mi CD to wrzuce
A będziesz sprawdzał jak się jeździ peepem w terenie ??
tak w terenie miejskim
nie mam żadnego serwera na którym mógłbym osadzić te filmy. Sprawa niech poczeka do jurta - poszukam płyt i może miejsce na serwerze znajdę
[ Dodano: 2005-12-16, 11:11 ]
Znow temat błota się zaczął więc może te filmiki Techmarka jednak by się dało wrzucić do forumowego downloada?
, powiem tyle, jeździć mozna się nauczyć tylko w terenie , nie przed telewizorem ,
no i wszystko w temacie ... !!
solt !! wklej to do FAQ ... !!
Filmiki można wrzucić do mnie jak się nic innego nie znajdzie
Filmiki można wrzucić do mnie jak się nic innego nie znajdzie
te filmiki z OF4x4 to porazka !! jedna wielka reklamowka good yera i autotrapera...
lepiej juz.... patrz 2 posty wyzej .....
te filmiki z OF4x4 to porazka !! jedna wielka reklamowka good yera i autotrapera...
No tu się z Tobą zgodze - ja się po prostu z miejscem oferuję