Witam Grono Szanownych kolegow. Nurtuje mnie pytanie czy oplaca sie wrzucic do CJ'ta silnik 3,0 TD ze skrzynia manualna do tego silnika wzamian za 4,0 z cheroka ze skrzynia T5 z CJ'ta?? Jakie koszta przerobki i dorbienia przejsciowki na Dane300??
Jesli ktos skory zrobic to dobrze, wrecz bardzo dobrze i za w miare przyzwoite pieniadze prosze o szczegoly.
Opłaca się , bo nikt za darmo nie zrobi A poważnie to pozostałbym przy 4,0 . I tak nie orginał , ale przynajmniej Jeepowy silnik
troche modyfikinij tytuł -montage
Jeden wrzuca klekota MB do Jeepa , Drugi jeĽdzi bez silnika ¦wiat staje na głowie
Nie profanuj CJ-ta dieslem
Drugi jeĽdzi bez silnika se przestawiam w garażu, sporo radochy to daje
Pomysł przerabiałem - nie opłaca się i moc silnika z mercedesa za mała, generalnie słabo.
Lepiej V8 z ZJ.
Nie psuj Jeepa
Ja mam w swoim CJ-cie zestaw z xj silnik i automat i jest
Iwan don't worry znam jednego co przestawia swojego od kilku lat z silnikiem czy bez i tak nie jezdzi
silnik 3,0 TD popieram taka zmianę je¶li auto będzie użytkowane w terenie ale jak tylko do jazdy w weekendy to zostaw 4.0
Własnie tylko i wylacznie w terenie by brodzic po dach
Własnie tylko i wylacznie w terenie by brodzic po dach to bym wybrał z merca silnik ten co podałe¶ albo może z nowszego jaki¶ 24V one też s± mocne.
Najchetniej zrobilbym 12V i 24V ale trzeba sie zastanowic czy mam tyle czasu miedzy statkami by wyjechac z warsztatu do konca 2020 Pozostane narazie przy 12V pozniej sie zobaczy.
24V ale mi nie chodzi o napięcie ino zawory
A to przepraszam nie zrozumielismy siem Mam w warsztacie wlasnie chyba 24 zaworowy z dosc mlodego rozbitka, narazie wsadze jeep'a 4,0 i zobaczymy co z tego wyjdzie (wszumie wsadzic 4,0 jest prosciej na dzien dzisiejszy niz 3,0-za malo czasu na przerobki ) a jak sie zastanowie to 3,0 do drugiego CJ'ta- a co mi tam
Jak już merc to poszukałbym 3,5 TD były monowane w S-klasie 350SD to jest silnik R6 bazuj±cym na starym 300D pieciocylindrowym, z turbin± ma to chyba co¶ ok 160 PS i charakterystyka lepsza od tych nowych, oczywi¶cie w teren, lepszy moment od dołu.
Tak tylko ze 300TD byly 6 cylindrowe i tez dobrze dawaly. daja.
Diabeł, były też 300td od okulara i miały co¶ 180ps ale już elektroniczna pompa i komp
Dane silników z modelu w140;
300 SD Turbo 3,5 l R6 OM603D35 110 kW/150 KM 310 Nm 12,3 sekundy 187km/h 1992–1993 S 350 Turbodiesel 3,5 l R6 OM603D35 110 kW/150 KM 310 Nm 12,9 sekundy 185km/h 1993–1995 S 300 Turbodiesel 3,0 l R6 OM606D30 130 kW/177 KM 330 Nm 11,5 sekundy 209km/h 1996–1998
Łatwiej wsadzić 4.0L z Jeepa, bo takie przeróbki juz były praktykowane. Snorkel robił takiego. Poza tym połaczyć Danę 300 ze skrzynia AW-4 to piku¶. Może być potrzebny pier¶cień, który mozna kupic albo dorobić nie koniecznie. Do skrzyni z Mercedesa zapewe trzeba będzie wyrzeĽbić jakis adapter, żeby połaczyc skrzynię i reduktor. A trzeba do tego wyprodukować wałek zdawczy do skrzyni który będzie pasował do reduktora albo jak±¶ przej¶ciówkę.
S 300 Turbodiesel 3,0 l R6 OM606D30 130 kW/177 KM 330 Nm 11,5 sekundy 209km/h 1996–1998
teoretycznie - powtarzam teoretycznie, bo nie wiem czy ma to sens - ten silnik był w Gelendzie, czyli miał skrzynię z reduktorem, więc było by nieco łatwiej. Ale czy to dalej byłby jeep
Ktos co¶ niedawno pisał, że przedni wał w Gelendzie kręci się w odwrotym stronę niz normalnie. Jak to prawda to trzeba by było wstawiac przedni most z Galendy. Jak przedni most to pewnie i tylny, żeby była taka sama szeroko¶c mostów, rozstaw ¶rub i przełożenia. No to felgi tez z Galendy. A, ze Galenda ma spreżyny i wahacze zamiast dr±żkó, to może od razu zawieszenie przerobić z resorów na sprężyny. W sumie wtedy robi sie juz niezły projekt. W sumie to chyba łatwiej by było postawic budę CJ-a na ramie Galendy.
To teoretycznie było by łatwiej wstawić 3.0 CRD z Granda WK. Tez silnik z Mercedesa i tez diesel, a za to skrzynia łatwo da sie połaczyc z Dana 300. Tyle, że 3.0L będzie duzo elektroniki i innych pierdół, więc to raczej nie ma sensu.
Moo Moo Jeep, dlatego piszę teoretycznie. Jedyny plus - prosty i dobry silnik. Najpro¶ciej i najtaniej będzie 4.0 z dobrym gaĽnikiem.
Zastanawiałem się jaki¶ czas temu żeby postawić budę CJ na czym¶ takim : http://moto.allegro.pl/it...e_off_road.html