ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Pytanie dotyczy oleju w automatycznej skrzyni biegów (typowy XJ '91 4.0HO jeśli to ma znaczenie).

Zamiast malinowo czerwonego ATF mam jakiś żółtawy kolor (słomkowy albo jak olej rzepakowy - no coś w tym stylu)!!??

Samochód sprowadzony z Niemiec - co może być pomocne żeby ustalić co to jest.
Skrzynia z tym olejem działa bez zarzutu (płynnie zmienia biegi).
Jeep kupiłem parę miesięcy temu już z tym olejem. Póki co nic złego się nie dzieje.

Olej jest czysty, stale utrzymuje ten sam poziom.. ale kurcze jeśli przyjdzie mi wymienić co tam wlać??



ale kurcze jeśli przyjdzie mi wymienić co tam wlać?? Mopar ATF lub Quaker State.

Mopar - http://www.usa.istore.pl/...n,700940,0.html - jako przykład.

Kiedyś już gdzieś było o tym pisane na forum - żółtawy olej w automacie...
dzięki.. szukałem, ale tym razem nie doszukałem...

P.S. jeszcze o coś zapytam i będziesz miał 300x pomógł :)

Samochód sprowadzony z Niemiec - co może być pomocne żeby ustalić co to jest. Jakoś nie doszliśmy do tego... http://www.jeep.org.pl/fo...5%82ty&start=30


Może masz po prostu zalane tym : nv245 nv247 nv249 mopar 05016796ea. Uznał ktoś może, że jeśli da się to wlać do reduktora zamiast ATF 4+, to da się i do skrzyni (ponoć niektóre auta na europę mają to w reduktorze zamiast ATF4+, tzn auta z reduktorem NV241). Jest słomkowy (lekko brązowy i zalatuje płynem hamulcowym).
Możesz też mieć to: Chevron ATF+4ÂŽ Automatic Transmission Fluid, to jest jakiś zamiennik chryslera, tylko nie wiem jaki toto ma kolor.
Już wiem, chevron też jest czerwony i dexrony też są czerwone. Więc pozostaje mi tylko pomysł z NV245. I jeszcze jedno, chyba wszystkie ATF są czerwone i śmierdzą hmmm kocimi sikami (tak mi powiedziały dzieci jak wróciłem do domu po zmianie oleju u siebie). Jedyny zielony jest ten: LUBEGARDÂŽ M-V ATF , ale nie wiem czy to nie jest tylko dodatek.
Albo po prostu możesz mieć ATF 3 lub 4+ który zdążył się już zestarzeć. Z czasem one tracą kolor. Ale to musiałby być naprawdę mocno stary, żeby tak zupełnie się odbarwić.

Mógł ktoś zalać też ten shellowski atf 3403, jest żółty.

Albo po prostu możesz mieć ATF 3 lub 4+ który zdążył się już zestarzeć. Z czasem one tracą kolor. Ale to musiałby być naprawdę mocno stary, żeby tak zupełnie się odbarwić.

Mógł ktoś zalać też ten shellowski atf 3403, jest żółty.


Racja Mendelmax, ATF 3403 jest żółty. Doczytałem też, że zjechany ATF potrafi stracić barwę czerwoną i przybrać właśnie żółtą, czy tam pomarańczową.
hmm.. no to się komplikuje..

w takim razie co zrobić podczas wymiany oleju:
1. płukać skrzynię z tego oleju i wlać całe 8l nowego?
2. albo można dolać ŻÓŁTY ATF jakiejś firmy (Mopar, Quaker State, Shell..) - ogólnie czy to się w ogóle miesza??
Moim zdaniem za dużo jest niewiadomych. Wymieniłbym całość, takie rowiązanie jest najtańsze przyszłościowo i daje pewność, że jest tak jak być powinno.
Też byłbym za całością- nie wiesz co to jest, więc nie wiesz z czym się miesza a z czym nie. Sam kolor nie ma przy tym niestety żadnego znaczenia.
Zwis, jeżeli nie wiesz jaki masz olej... to na wszelki wypadek zmień cały. Wiem, że nie jest to do końca tak ekonomicznie uzasadnione... ale w razie awarii koszty będą znacznie wyższe.

Przejrzałem trochę danych i kilka firm stosuje żółte zabarwienie dla oleju ATF i co najciekawsze może być na różnych bazach olejowych (mineralna, półsyntetyczna, syntetyczna).

Czy się to miesza ? Jeżeli jest ta sama baza... to teoretycznie się miesza.
Niestety, nie masz pewności jaki dokładnie masz olej... a po wymieszaniu róźnych baz mogą się one rozwarstwiać.




© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting