Tak sie stało, że rozszczelnił mi sie wąż ciśnieniowy od wspomagania kierownicy. troche się wylało płynu i teraz mam pytanie - normalnie do wspomagania zawsze w innych autach lałem czerwony olej od automatów ATF. Ale to co wyciekło miało kolor normalny (żółty) .... a więc nie jest to ATF, Pytanie zatem czy moge do tego oleju dolać ATF czy może musi to byc ten specjalny MOPAROWSKI olej ????
Pozdrawiam SL
Lej to, co jest napisane na korku. Jeżeli żółty, to może DOT4
Z tego, co wiem to powinno się lać ten Moparowski. Oryginalny jest taki przezroczysty, ale po jakimś czasie robi się lekko żółtawy.
napewno musibyc POWER STERING FLUID robi go STP lub Oryginalny MOPAR tylko nie zalewaj ATF
napewno musibyc POWER STERING FLUID robi go STP lub Oryginalny MOPAR tylko nie zalewaj ATF Ja się tam nie znam, ale ciekawi mnie, dla czego nie ATF? Sam w wielu samochodach lałem czerwony do wspomagania i nigdy nic się złego nie działo? Aktualnie w płaskim też mam czerwony. W dżipie to nawet nie wiem co mam muszę zerknąć. Jakieś niepożądane objawy?
Trzeba zalać taki jaki był. Jeśli masz żółty,to zalej Power Steering Fluid
Hmm, ja gdzies wyczytałem za to, że pompy siadają właśnie od ATF-u po jakimś tam czasie. jendrol, może zmieniła się konstrukcja pomp - uszczelniacze itd.
123, nie jest to regułą. Mam Opla i tam do wspomagania muszę lać jakiś zielony wynalazek. Jeśli bym zastosował inny, to po jakimś tam czasie wspomaganie idzie na śmietnik.
dokładnie tak jest (wfordzie napewno do 2000 rioku ) tyż only POWER STERING FLIUID bo inaczej pompy się zacierają uszczelniaczepadają nie wiem dlaczego tak jest ale jak iedyś zalałem ATF to rzęziła jak stara wialnia zmieniłem na PSF i cisza czyli coś jest w tych płynach
Panowie - jak pisze POWER STERING a nie ATF to nie ma co kombinować. Zwróćcie uwagę że podobnie jest z DOT-3/DOT-4 i DOT-5, jak wlejesz do układu z DOT-5 płyn DOT-3 lub 4 to pęcznieją gumki i pompa hamulcowa jest do wywalenia. Czyli nazwa podobna a jednak cos zupełnie innego.
ATF organoleptycznie jest rzadszy od POWER STERING FLUID.
A teraz do sedna: Kupiłem cos takiego jak PRESTONE POWER STERING - to jest taki bezbarwny olej z dodatkiem uszczelniającym, podobno idealny zamiennik zamiast MOPAROWSKIEGO oleju. Przy tym jest znacznie tańszy (1L - 19 zł a nie prawie 70 za MOPARA)
Dolałem i działa ...
Coś takiego zapodałeś? http://www.prestone.com/e...+Plus+Stop+Leak
A jakby tak zajrzeć do instrukcji obsługi ? (pytanie retoryczne bo to uczyniłem) W tłumaczeniu z angielskiego: "Typ płynu: Płyn do układów kierowniczych ze wspomaganiem. Nie stosować płynu do automatycznych skrzyń biegów. (dopisek ATF)" dalej w zalecanych jest faktycznie wpisany MOPAR czyli należy rozumieć że to jest płyn PSF do układów kierowniczych.
Tak wlałem tego prestona co dodatkowo uszczelnia. Do dzisiaj jest OK.
dla czego nie ATF? Sam w wielu samochodach lałem czerwony do wspomagania i nigdy nic się złego nie działo? A widzisz, ja w większości aut lałem benzynę i nic złego się nie działo, a jednak do diesla leję olej napędowy
Każde urządzenie jest projektowane pod kątem jakichś tam właściwości. Inne luzy, inne materiały. To wszystko wymaga odpowiedniego doboru warunków pracy i niestety upraszczanie sobie życia "bo gdzieś tam jest inaczej" często się bardzo kosztownie kończy.
Układ wspomagania to układ hydrauliczny, precyzyjny układ hydrauliczny do którego musi iść określony olej o określonej lepkości (dokładnie 26).
ATF nie jest olejem czysto hydraulicznym... i o ile jakoś tam może działać to po pewnym czasie awaria jest nieunikniona.
W zasadzie dziwie się, że zalałeś takie coś.... Olej do wspomagania nie jest drogi więc oszczędności nie ma żadnej.
to i ja sie zapytam bo juz nie wiem co myslec o tych plynach do wspomagania mam grand szerokiego laredo z 99 z 4,0l i szczerze to nie wiem jaki tam ma byc lany olej a mam go juz na koncu kreski add, na korku nie pisze jaki olej w instrukcji mopar psf czy jest tego jakis odpowiednik dostepny np na stacjach ?? bo nie usmiecha mi sie czekac 2 dni az mi przyjdzie przesylka z allegro rozumiem ze napewno ma byc mopar psf, ale czy sa tego jakies odpowiedniki ???
kaktus24, a nie prościej wpaść do ASO, poprosić o butelkę, zapłacić i mieć z głowy?
no dokladnie i na pewno Twoja przekladnia bedzie zadowolona.
cos kolo 60 pln/ litr
[b]a nie prościej wpaść do ASO, poprosić o butelkę, zapłacić i mieć z głowy?
Wpadłem do ASO (we Wrocławiu na Bielanach) I nie mieli tego płynu, moga ściągnąć. I tak jest w tych ASO qur....a ze wszytkim.
A ja pojechalem do aso w krakowie na armii krajowej i dostalem plyn od reki
Wpadłem do ASO (we Wrocławiu na Bielanach) I nie mieli tego płynu, moga ściągnąć. I tak jest w tych ASO qur....a ze wszytkim.
dlatego ja zawsze wczesniej dzownie i pytaja czy maja na stanie co by na darmo nie jedzic i uslysze ze nie maja :P a co do ceny to faktycznie 62 zl mnie kosztowal
stp robi płyn do wspomagania
tak jest, STP robi i nawet kolor ten sam co oryginał