WG - 2,7 CRD Wlasnie przegladalem sobie faktury z serwisow i warsztatow....
... i zauwazylem, ze 8 miesiecy temu, ASO wymieniajac na moja prosbe olej w skrzyni biegow, zalalo ja olejem ATF.... niestety zobaczylem to dopiero dzisiaj... niby skrzyni nic zlego sie nie dzieje narazie, ale tak sobie mysle... ku$%#wa... kto, jak kto, ale ASO powinno chyba wiedziec jakie oleje powinni lac !!!!
Zastanawiam sie czy nie przejechac sie jutro do nich....
A moze ten olej jednak nadaje sie do skrzyn merca?
ATF Automatic Transmission Fluid, to niby co mieli wlac? Ptasie mleczko?
Skrzynia Merca wymaga konkretnego oleju Shell'a. Jak wlali ATF4+ czy inne badziewie to nie jest dobrze
oczywiscie atf 4+...
jechac na "wojne"?? po takim czasie pewnie mnie wysmieja...
ale na fakturze jak wol stoi.. ATF 4+.... fuck
acha... jeszcze jedno.. widze na fv: ilosc 3l... czyli dolewka a nie dynamiczna wymiana.... Panowie... co robic?
Zagadać zawsze możesz. Napisz potem co Ci powiedzieli. W razie czego powiedz że im w nocy spalisz cały ten serwis. Szajbusów wszyscy się boją więc pewnie pozytywnie załatwisz
ilosc 3l... Choćby nie wiem jaka to była wymiana, to ilość i tak jest grubo zaniżona. Albo jakaś pomyłka albo po prostu Ci dolali i tyle
choc z drugiej strony to juz mnie meczy to ganianie po warsztatach i serwisach... moze to chrzanic... ... co bedzie to bedzie
jeszcze koncowki drazka musze wymienic bo mi kiera w rekach lata... ktos sie orientuje ile to moze kosztowac?
jeszcze koncowki drazka musze wymienic bo mi kiera w rekach lata... ktos sie orientuje ile to moze kosztowac? Nie pamiętam ile dokładnie ale cena nie powinna Cię jakoś szczególnie nie mile zaskoczyć. Wszystko w normalnych pieniądzach, chociaż to dla rzecz względna
karwa..po to jest specyfikacja i normy, zeby dalo sie zyc. DII DIII DIV itp to normy. Mopara jest 4+, Shella tak samo.. rozowy i pachnacy i tak ma byc, a ze se merc lubi shella to ich sprawa.
Na moim kangurze jest nalepka Elf i co? Jak wleje mobila to sie sfajczy? Przestancie chopaki.
Nie do konca. Merc lubi Mobil1 - ten Shell jest olejem do tej skrzynki. Rob co uwazasz - ale moral jest taki ze trzeba w ASO an rece patrzec, a zaklad wrzuc do niepolecanych za partatwo i tyle.
urban legend i tyle
Postanowiłem obejrzeć to raz a dobrze:
Parametr__________Shell________ATF4+ Lepkość w 100*_____7.4_________7.55 Lepkość w 40*______34.5________34.13 Wskaźnik lepkości___189_________198 Gęstość [kg/m3]_____849_________849 Temp. płynięcia_____-45_________-48 Temp. zapłonu______195_________196
Więc zasadniczo względem tych parametrów jest to prawie to samo. Czy takie "prawie" kogoś zadowala to pozostawiam indywidualnej ocenie, bo nie chciałbym żeby potem było na mnie
Mendel Mendel - ty to mnie potrafisz zawstydzic.
Uczy sie czlowiek cale zycie.
Ja nie wiem czy nie ma jeszcze jakichś istotnych parametrów, bo mogą być. Nie wiemy jaka jest trwałość tych olejów itd. To wszystko też ma znaczenie. Ale co do zasady, parametry podstawowe są na tyle podobne, że chyba nie ma specjalnie wielkiego ryzyka by zastąpić jeden drugim, a ewentualne różnice mogą się objawić chyba tylko długofalowo, więc ciężko będzie komukolwiek tuż po zmianie cokolwiek powiedzieć... I mówię to mimo, że do niedawna sam twiedziłem, że podmienianie tych olejów to nie jest dobry pomysł, także Mea Culpa- dopiero teraz dokopałem się do tych kart produktów w necie.
Tak soie Mendel pomyslalem - ze w zalozeniu skrzynia merca byla robiona jako bezoslugowa (z czasem Merc zmienil zdanie) - wiec moze tej Shell jest zaprojektowany tak by wytrzymywal "wiecznosc".
Ja ze swojej strony dodam ze skrzynka ta wymaga filtra chodz poprzednio gdzies wyczytalem ze nie wymaga i gdzies tam takie gloopoty popisalem.
Tak samo bez problemu jest osiagalny na Ebay bagnet oleju do tej skrzyni w cenie cos kolo 20/30$. W Irlandii byl nie do kupienia
Jak juz ktos to przerabial (zakup) to podczepiam sie z pytaniem czy z tym bagnetem wlozonym mozna jezdzic? Czy po zbadaniu stanu wepchac znowu zatyczke a bagnet schowac?
Postanowiłem obejrzeć to raz a dobrze:
Parametr__________Shell________ATF4+ Lepkość w 100*_____7.4_________7.55 Lepkość w 40*______34.5________34.13 Wskaźnik lepkości___189_________198 Gęstość [kg/m3]_____849_________849 Temp. płynięcia_____-45_________-48 Temp. zapłonu______195_________196
Więc zasadniczo względem tych parametrów jest to prawie to samo. Czy takie "prawie" kogoś zadowala to pozostawiam indywidualnej ocenie, bo nie chciałbym żeby potem było na mnie W innym wątku był link do aukcji z olejem do tej skrzyni i tam sprzedawca napisał, że ten olej nie przewodzi prądu (albo bardzo mało), co jest jego cechą charakterystyczną i dlatego ma być taki unikalny... Ale może to tylko takie gadanie aby usprawiedliwić cenę ?
Link do aukcji...
Oleje z definicji są izolatorami. I dopiero jakieś dodatki mogą tę właściwość oleju zmienić. Można na ten przykład całe bebechy PC zanużyć w oleju (nawet rzepakowym) i mamy perfekcyjne chłodzenie wszystkich podzespołów (no może napędu DVD i HDD bym jednak nie zanużał ) Wiele włączników i styczników wysokoprądowych jest wypełniona olejem aby zapobiec powstawaniu łuków elektrycznych (olej się nie jonizuje tak łatwo jak powietrze) przy przełączaniu.
dead, a ja bym wysmazył im pisemko, opisując sytuację jako zapewne zwykłą pomyłkę=błąd czynnika ludzkiego. Jeśli są pożądną firmą i zależy im na opini, to powinni Ci wymienić na dedykowany. Jesli odpowiedzą w pismie, że zamiana oleju jest dopuszczalna, to masz dodatkowe krycie w razie problemów ze skrzynią. A jak wymienią olej, to masz gratis 8 miechów Ja bym im zasugerował to wyjscie z sytuacji argumentując dbałością o dobre imię Oczywiście załacz skan faktury wskazując też dziwną ilość świadczącą o prawdopodobnej dolaewce, a nie pożądnej wymianie. W razie problemów Auto Świat napewno zainteresuje się tematem
ASO wymieniajac na moja prosbe olej w skrzyni biegow, zalalo ja olejem ATF.... które ASO? nie ma ich tak dużo w WWie...
Ja właśnie kupiłem MOPAR ATF4+ do skrzyni w 2,7CRD. Serwis twierdzi , że taki powinien być! Specjalnie pytałem o olej do tej skrzyni. Jednoznacznie odpowiedzieli, żę MOPAR i taki kupiłem razem z filtrem i uszczelką. Naprawde nie wieżymy serwisowi w tym zakresie , aż tak? Ja w piątek wymieniam jużdrugi raz olej w skrzyni. Poprzednio też był mopar atf4+
tu nie chodzi o wiare lub nie....
w instrukcji obslugi JCH 2.7CRD jak wol stoi przy skrzyniach biegow: olej shell - silniki diesla, olej ATF 4+ - benzyna...
zastanawiam sie wiec po co to wsyzstko pisza... A tak na marginesie to do silnika zalecany 10W40
Ja do silnika 5w40 Castrol zgodny z norma Mercedesa
8 miechow temu wymieniales, ale napisz ile przez ten czas kilosow zrobiles bo jakos mi to umknelo W ksiazce o ktorej piszesz w mojej angielskiej wersji jest napisane refiuling - czyli "dolewka" a nie chenging czy replacing czyli "wymiana"... Moze do tej skrzyni dlatego jest olej taki a nie inny, ze tam sie tylko go dolewa A jak ci dolali Mopara tylko 3 litry to znaczy ze wymieszali ze soba dwa rozne oleje :pala: to chyba nie jest w porzadku Nie znam sie az na tyle. Ale pamietam, jak mialem Pontiaca to jezdzil tylko na Mobil1 5w50 i kiedys nie mialem czasu i wymienialem olej gdzies w Polsce i nie mieli Mobila tylko castrol 5w40 - nastepnego dnia rano stukaly mi popychacze pojechalem do mojego starego warsztatu zaleli mi Mobil1 i stuki ustaly od razu... wiec chyba te kombinacje z olejami nie sa wskazane a tym bardziej mieszanie... Ale sa tu na forum madrzejsze glowy...