Mam silnik od XJ_ta do remontu i zastanawiam się nad podłubaniu. Czyli: 1- rozwiercić go na około 4,5-4,7 litra 2- wymienić wydech + strumienica 3-założyć gaźniki 4-wymienić wałek rozrządu
jak myślicie czy to ma sens ,i ile KM-mów by przybyło?
pozdrawiam Krzysztof.
http://www.jeep.org.pl/fo...t=24183&start=0 moze zerknij a z drugiej strony gazior to moze od razu jakieś V8 bez przerabiania z chevy
Na strokerze można pociągnąć dużo, bardzo dużo. Obecnie chłopaki w US realizują projekt strokera N/A na 450 koni, ale moim zdaniem leży to daleko poza naszymi polskimi możliwościami. Powiedziałbym że w naszych warunkach realne jest 280 koni, a tak bez szaleństw 250. Zależnie też oczywiście od przewidywanego paliwa, my liczyliśmy wszystko dla 98 i LPG.
Sens dłubaniny moim zdaniem jest jak najbardziej, bo nawet robiąc "po taniości" można wiele wyciągnąć. Tylko sugeruję bardzo, bardzo uważać, bo łatwo można się przejechać na drobiazgach, jak to było w naszym przypadku z wałkiem, na którym mamy ogromne straty. No i nie wiem na ile masz w tych sprawach pojęcie (bo w mechanice wiem że duże), ale zrobienie dobrego wydechu od podstaw to nie takie hop-siup.
Cześć iwan i ty na dzień dobry dostaliście pomagasy iwan dla tego że podał mi link ...........wiadomo. A dla ciebie że zechciałeś odpowiedzieć . po tym jak dostałem link od iwana ,przeczytałem14 stron z zapartym tchem. Mendelmaks,Mam kilka tylko pytań jaka jes średnica cylindrów w 4,0 4,2 i w waszym. jeśli zwiększyliście pojemność z bloku 4,0 to na jaką? i zastosowaliście krótkie korby, to:
wał ma większe wykorbienie? blok silnika został splanowany ?
proszę odpisz lub daj tel. bo bym chciał pogadać na ten temat z poważaniem Krzysio.
jaka jes średnica cylindrów w 4,0 4,2 i w waszym. Nie pamiętam teraz średnicy tłoka 4.2, ale to bez znaczenia- jest w każdym razie znacznie mniejsza. Tłok 4.0 ma 3.875", my wpakowaliśmy 3.915" (nadwymiar 0.040)
jeśli zwiększyliście pojemność z bloku 4,0 to na jaką? 4601ccm
ha mam już 3 thx Krzysio, powoli gonie mendelmaxa
Ja pójdę trochę inną drogą poszperałem trochę i znalazłem tłoczki które dadzą 4525 ccm. wywalę kompa i założę dwa gaźniczki ikva wałeczek rozrządziku pojedzie do graboskiego. zaworki też dadzą się trochę powiękrzyć łącznie ze swoimi kanałami. wydech dostanie większe przeloty. acha ,aparat zapłonowy od stara 29 skrzynia również będzie sterowana ręcznie
myślę że po tych zabiegach ,motorek dostanie minimum te 50-70 KM tylko trochę się czajnikuje o zużycie paliwka.
poszperałem trochę i znalazłem tłoczki które dadzą 4525 ccm. Na samych tłokach nie da rady zrobić 4.5 litra, maks 4.2 a i to w bólach.
założę dwa gaźniczki ikva
Jak już iść po całości to daj mu trzy dwugardzielowe, co do paliwka to zależy jak go będziesz stroił, myślę, że raczej do dołu to nie powinno być źle, ale 30-40l trza liczyć. Moja asconka potrafi łyknąć 20l jak jej przdeptać zdrowo. Przy spokojnej jeździe w 10l się mieści.
Ja właśnie zobaczyłem dziś fotkę takiego dolotu, że omal się nie posikałem z wrażenia:
Ten właśnie dolot idzie do wspomnianego strokera który ma przełamać barierę 450 HP. Nieziemski projekt, ale pieniądze straszne...próbowałem sobie tak +/- podliczyć ile na to kolesie dotąd wydali i jest to spokojnie ponad 15 tys. USD. A to zapewne jeszcze nie koniec. Masakra.
Jestem na etapie nawiercania starego bloku ,dla sprawdzenia grubości ścianek bloku. wychodzi na to że się da
wychodzi na to że się da A ja się dalej upieram, że się nie da
Albo inaczej- pewnie się da, tylko taki blok może pęknąć (i prawdopodobnie tak własnie się stanie). Do borowania na 4" już się sprawdza ultradźwiękowo bloki, bo nie każdy fabryczny ma wystarczającą grubość. A 4" to tylko 4.25 litra. A żeby uzyskać 4.5 litra potrzebujesz 4.15". To o 4mm większa średnica niż zalecane maks.
Mało tego, pytanie brzmi co ze stopniem sprężania w tej zmocie. Od czego te tłoki znalazłeś?
3-założyć gaźniki
pozdrawiam Krzysztof.
Jesli moge cos doradzic to odpusc gaznik(i) Moim zdaniem w terenie nie robia. Wiekszy przechyl i zaczynaja wariowac. Widzialem to na wlasne oczy i skutecznie wyleczyly mnie z gaznikow w samochodach ternenowych.
Są takie gaźniki membranowe stromberg, ich nie rusza przechył cz też praca do góry kołami.
Taki dwu gardzielowy gaźnik był montowany do silnika 2,0 więc dwie sztuki spokojnie obrobią te 4,z hakiem.
Ale to jak chcesz zrobić dwa gaźniki, to pasowałoby pospawać nowy dolot, żeby zestawy po 3 cylindry miały swoje własne zasilanie i żeby przelot był możliwie prosty. Daje to całkiem niezłe możliwości dobrania odpowiednich wymiarów takiego kolektora
Gaźniki owe są poziome więc kolektory można wykonać dość prosto. Połączę je rurką o niewielkim przekroju dla wyrównania podciśnień .